Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • outlaw
    Ambiente
    • 2009
    • 237
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    ten sam problem, gaz 2500 rpm 3 bieg i lipa , muli sie potem nawet 50 mil nie dochodzi, czytam i wynika ze , wyczyscic omde- przewod od sprezarki powietrza tuz przed prawym kolem caly ten przewod , albo turbina tam jest taka rurka od odmy, czy on tez musi byc wyczyszczona, piszecie tez o agr ,n75 ,
    czy ktos z was uzytkownikow ma jakies , foty jak to robil, opis jest opisem co innego gdy sie to zacznie robic, nieszkam na polnocy anglii , najblizej mam do serisu w Edinburgu czy moze tam podjechac i niech zdiagnozuja, nie pali mi sie zadna kontrolka jak nie ma mocy , :|

    [ Dodano: Sro 01 Wrz, 10 17:59 ]
    ciekawe , ja wyczyscilem cala odme, az do kolektora dolotowego , byl duzo nagaru, dzis bylem w servisie w edynurgu i wyszlo ze, zbiorniczek powietrza dla zaworu regulacji cisnienia , nie dziala czyli nie podnosi sie do gory, no dobr wiec pytam mechanika co, musisz wymienic turbo, :shock: a po co kiedy slysze ze chodzi, nie ma czkawki ani spadku obrotow, oleju tez nie bieze wiecej niz normalnie, i dalej swoje, ok pytam sie za nowe turbo, hem :shock: 840 funtow z vat :shock: , k.... ich pogielo czy jak, nie dam sie wrobic w koszta, za tyle kupuje druga octe i dalej jezdze, dzis sprobuje sie tam dostac, pod spod i zbadac co jest, :twisted:

    [ Dodano: Czw 23 Wrz, 10 12:32 ]
    wymienilem n75 na nowy oraz egr , zostal przerobiony, bo na kompie wyszlo ze ma za duzo powietrza na wolnych obrotach, dzis jest 90 % wilgolnosci i szkudnik nie ma objaw czkawki
    prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

    Komentarz

    • skodzitsu
      Classic
      • 2010
      • 9

      zardzewiała gruszka

      miałem identyczną sytuację
      odkręciłem turbinę silnik ALH 1.9 TDI - okazało sie że gruszka jest przerdzewiała, membrana pękła
      dzwignia sterująca zacięła się w pozycji max doładowanie
      naprawa 50zł nowa gruszka
      jednak:
      a) w przypadku zmiennej geometrii są to zapieczone kierowniczki najczęściej
      b) przepływomierz zdarza się ale żadko
      c) jeśli skodzianka ma 5-6 lat to kwestie przewodów( gruszka, n75 itd ) powinny być ok
      ale zawsze trzeba je sprawdzić

      jeśli odkręcasz turbinę w celu czyszczenia - regenracji pamietaj o wymianie uszczelek pod kolektorem ssącym i wydechowym - warto.

      UWAGA na aluminiowy przewód do smarowania TURBO - w 99% mechanik ukręca go przy trurbinie i kicha trzeba szukać nowego - nie dostaniemy go od ręki w żadnym sklepie

      Komentarz

      • Darion
        Classic
        • 2010
        • 26

        Witam! To faktycznie tak może być i u mnie. Komputer pokazał n75 i przepływomierz. Wymieniłem na nowe oba zaworki, oczywiście kolejno i nic. Podstawiłem przepływomierz i nic.
        Smarowanie dźwigni zaworu przy turbinie nic. Turbina gwizda od dołu. Do 130 ok, a potem tryb awaryjny i muł okropny. Czasem w mieście nawet to czuć. Dodatkowo po kilkunastu minutach zapala się kontrolka asr. Ktoś na forum pisał, że miał taki przypadek i kontrolka asr-u również mu się zapalała przy uszkodzonej gruszce na turbinie. Czy robiłem sprawdzenie vagiem po wymianie gruszki? Co Ci pokazywał komputer przed wymianą? Czy to duża filozofia podstawić tą gruszkę? Czy 50 zł to robocizna czy cena gruszki? Dzięki Dariusz

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          Zamieszczone przez skodzitsu
          naprawa 50zł nowa gruszka
          że się tak zapytam: gdzie :?: :?: :?:
          Zamieszczone przez Darion
          Czy to duża filozofia podstawić tą gruszkę?
          jeśli nie wiesz jak, to radzę abyś się za to nie brał 8)
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • skodzitsu
            Classic
            • 2010
            • 9

            50zł zapłaciłem w rzeszowie z robotą myślę że w pomorskim znajdziesz taki zakład
            http://www.turbo-rzeszow.pl/serwis.html - świetni kolesie zrobili to na poczekaniu 30 min

            1) obejrzeli turbo i stwierdzili że nie ma co rozkręcać - 24h musiałoby leżeć w nafcie
            stwierdzili że rozruszają turbo i łopatki założą gruszkę i ma śmigać tak się stało
            2) wymiana gruszki na własną rękę mija się z celem regulacja dźwigni to podstawa- jeśli się nie znasz spieprzysz temat - strzelisz sobie w głowę przy drugim demontażu turbiny - uszczelek szkoda i czasu

            W Warszwie śpiewali sobie za tą usługę kilkaset złotych - cóż wiecie jak jest.

            Pochodzę z podkarpacia więc będąc u rodziny rozkręciłem turbawkę i podjechałem do serwisu.

            Mi kontrolka ASR w silniku ALH przy awarii gruszki się nie świeciła

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              Zamieszczone przez skodzitsu
              50zł zapłaciłem w rzeszowie z robotą myślę że w pomorskim znajdziesz taki zakład
              jeśli byś tam był i mógłbyś to ja poproszę 10szt. gruszek 50x10=500zł płatne przy odbiorze jeśli można. Jedyny warunek to taki że są to nowe (tak jak pisałeś) i oryginalne gruszki Garretta
              Zamieszczone przez skodzitsu
              stwierdzili że rozruszają turbo i łopatki założą gruszkę i ma śmigać tak się stało
              robiłeś logi żeby wiedzieć co się dzieje z doładowaniem bo że auto jeździ to nie wszystko?
              Zamieszczone przez skodzitsu
              wymiana gruszki na własną rękę mija się z celem regulacja dźwigni to podstawa- jeśli się nie znasz spieprzysz temat - strzelisz sobie w głowę przy drugim demontażu turbiny - uszczelek szkoda i czasu
              przy wymianie gruszki nie trzeba demontować turbiny 8)
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • skodzitsu
                Classic
                • 2010
                • 9

                1)nowa gruszka 150-170zł używana 50zł

                2)logi - czasem warto odkręcić turbinę zajrzeć na wirnik, sprawdzić luzy na wałku i generalnie gruszkę która w skodzie montowana jest do góry nogami przez co cały syf po zimie powoduje korozję (inaczej jest np w A4)

                3)sugerowałem wyjazd z turbiną do serwisu przecież nie pojedzie z samą gruszką.... szkoda słów

                (wychodzę z tego wątku są mądrzejsi)

                dobrygrzeswaw - kompletnie Cię nie rozumię napisałem o swoim problemie, zdemontowałem turbinę bo ustawiłem sie na regenerację zapieczone kierownice, okazało się że to gruszka.

                Pomyliłem się w cenie. Dzwoniłem do nich i powyzej własciwe ceny przepraszam.

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  Zamieszczone przez skodzitsu
                  1)bez komentarza
                  a to czemu? Napisałeś że zapłaciłeś 50zł za nową gruszkę z wymianą. Zaproponowałem że kupię 10szt. gdzie bez wymiany może być taniej więc różnica > będzie to Twój zarobek
                  Zamieszczone przez skodzitsu
                  2)logi - czasem warto odkręcić turbinę zajrzeć na wirnik, sprawdzić luzy na wałku i generalnie gruszkę która w skodzie montowana jest do góry nogami przez co cały syf po zimie powoduje korozję (inaczej jest np w A4)
                  zaczynasz odpowiedź o słowa logi a dalej nic na ten temat nie piszesz czyli być może nie wiesz nawet co to jest. Poza tym co zobaczyłeś po zdjęciu turbiny, jaki jest dopuszczalny luz na wałku? Wszystko to można zobaczyć nie demontując turbiny :!:
                  Zamieszczone przez skodzitsu
                  3)sugerowałem wyjazd z turbiną do serwisu przecież nie pojedzie z samą gruszką.... szkoda słów
                  to jeszcze raz napiszę. Nie trzeba demontować turbiny do wymiany gruszki :!: Tak samo jak nie trzeba jechać do turbo serwisu żeby ją wymienić.
                  Zamieszczone przez skodzitsu
                  (wychodzę z tego wątku są mądrzejsi)
                  dokładnie ponieważ "mądrzejsi" robią to na co dzień bez wyciągania turbiny i wiedzą co to logi :P
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • Darion
                    Classic
                    • 2010
                    • 26

                    Witam! Dzięki za pomoc Panowie. Oby u mnie była tylko gruszka. Do chwili gdy nie zapali się kontrolka asr-u, asr działa, - dziś to sprawdziłem na polnej drodze. W przyszłym tygodniu idę do mechanika kolegi zobaczymy.

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      Zamieszczone przez skodzitsu
                      1)nowa gruszka 150-170zł używana 50zł
                      Podobno nową ciężko dostać teraz ? Prawda to ? Jeśli można to gdzie ?
                      W ASO powiedzieli mi, że ta część jest TYLKO z nową turbiną w komplecie :shock:
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        looker - bujda
                        Owszem - oficjalnie nie ma takiej części.
                        Ale w moim sklepie z częściami do VW i pochodnych (KRK, Bora Komorowskiego przy rondzie Polsadu - mam całe 700m w linii prostej) za ladą na półeczce leżą dwie takie.
                        Jak kupowałem ostatnio filtry, to zapytałem czy to jest to co myślę bo ponoć to jest nieosiągalne.
                        Odpowiedź - owszem, jest to niedostępne jako część zamienna, ale my to mamy mimo tego. Tylko nówki. Cena zależna od typu silnika, coś pomiędzy 220 a 260 PLN.
                        Jak chcesz to jutro poszukam do nich numeru tel i podeślę na PW.
                        Generalnie polecam sklep - jak już coś mają to w cenach równych lub poniżej Allegro (nie licząc przesyłki nawet) a jak czegoś nie mają dziś to najpóźniej na jutro, ale to rzadkość.
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          Oficjalnie w autoryzowanych sieciach sprzedaży Garretta jest to część ogólnodostępna już od dawna jako część zamienna
                          Zamieszczone przez soszek81
                          Cena zależna od typu silnika, coś pomiędzy 220 a 260 PLN.
                          zapytaj przy okazji o kraj pochodzenia :lol: Jeśli ma oznaczenia garretta to ok (choć patrząc na cenę to na 99% nie ma), jeśli oznaczeń brak - chiński złom na mniej więcej pół roku. Te żółte skośnookie już nawet to robią :twisted:
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • newby
                            Classic
                            • 2010
                            • 11

                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            Nie trzeba demontować turbiny do wymiany gruszki :!:
                            dobrygrzeswawa, czy w AHF również da się wymienić gruszkę bez wyciągania turbiny?
                            ile taka "przyjemność" może kosztować?

                            Pytam bo dwa dni temu dotknął mnie notlauf objawiający się kompletnym brakiem doładowania. byłem dzisiaj u magika, który się przejechał i zVAGował autko po czym stwierdził że nic nie sczytał z turbiny i przepływki bo nic się nie pojawiło. Posprawdzał przewody ciśnieniowe (niektóre podłączał do manometru - m.in. ten który idzie do gruszki - podciśnienie było) i stwierdził że grucha do wymiany. dodatkowo podczas jazdy zapala mi się kontrolka ASR - czy to może mieć związek z silnikiem i tym notlaufem? Nie zauważyłem żadnej reguły jeśli chodzi o moment zaświecenia się tej kontrolki - czasem zaświeca się po chwili od włączenia silnika, czasem po pół godzinie.

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              Zamieszczone przez newby
                              dobrygrzeswawa, czy w AHF również da się wymienić gruszkę bez wyciągania turbiny?
                              ile taka "przyjemność" może kosztować?
                              W AHF również da się wymienić gruszkę bez wyciągania turbiny a koszty mogą być różne (w cenniku masz podane ile ta przyjemność kosztuje u mnie)

                              Zamieszczone przez newby
                              zVAGował autko po czym stwierdził że nic nie sczytał z turbiny i przepływki bo nic się nie pojawiło.
                              hmmm to może zły program miał że mu nie wyskoczył komunikat np. "wymień turbinę" albo "za mały poziom oleju...
                              ...w głowie :wink:


                              Zamieszczone przez newby
                              i stwierdził że grucha do wymiany
                              bez zdjęcia jej z turbiny to może sobie stwierdzać jaką pogodę mieliśmy dzisiaj :wink:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • newby
                                Classic
                                • 2010
                                • 11

                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                ciekawe vagowanie na postoju takich rzeczy jak przepływka. Podeślij temu magikowi ABC diagnozowania może następnym razem będzie wiedział jak to zrobić
                                wydaje mi się że napisałem że przepływkę i turbinę VAGował podczas jazdy (tak było w każdym razie) i wówczas powiedział że nie ma żadnych odczytów

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  newby, masz rację, w tej kwestii zwracam honor ale
                                  nie rozumiem stwierdzenia że "nie ma żadnych odczytów" czy też błędów.

                                  Nie jest fizycznie możliwe aby prowadzić auto i patrzeć na zmieniające się wartości dlatego robi się log. Plik z zapisanymi danymi. Po jeździe otwierasz go i masz wszystko na talerzu. Przy jakich obrotach jakie doładowanie, jak zachowuje się przepływka itd. trzeba jeszcze to umieć zinterpretować.

                                  Generalnie rzecz banalna a jeśli będzie to wina gruszki to magik niech zagra w Lotto
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • newby
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 11

                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    Nie jest fizycznie możliwe aby prowadzić auto i patrzeć na zmieniające się wartości dlatego robi się log.
                                    Otóż ja prowadziłem auto a on się patrzył w komputer - co tam widział nie wiem bo nie sposób było jednocześnie prowadzić i podglądać co robi.

                                    Błędy widział i wykasował na postoju - potem się już nie pojawiały.

                                    Podsumowując: diagnostyka nie była profi :?

                                    Dopytam jeszcze o dwie kwestie:
                                    1. Czy prawdą jest że zaświecająca się kontrolka ASR sugeruje sprawdzenie odczyt błędów silnika?
                                    2. Jak bardzo skomplikowaną operacją jest regulacja kąta wtrysku (widzę że w cenniku masz 100 PLN - więc raczej nie bardzo) i jak duży ma on wpływ na działanie silnika?

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      newby,
                                      co do kontrolki asr-u się nie wypowiem
                                      regulacja kąta wtrysku to bardziej zabawa w trafienie we właściwy punkt. Jak w życiu zależy od pacjentki ale nie jest to bardzo skomplikowane za to ma bardzo duży wpływ na pracę motorowni. Regulacja ta ma za zadanie umożliwienie nastawnikowi kąta pracę w pełnym zakresie na + i - . To tak jakbyś miał pręt o długości 1m i serwomechanizm o zasięgu 0.5m, który ma nim poruszać 0.5m w jedną i drugą stronę. Musisz ten pręt zamontować w tym mechanizmie równo po środku aby otrzymać pożądany wynik. Chyba nie zagmatwałem za bardzo
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • newby
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 11

                                        W takim razie będzie trzeba taką regulację przeprowadzić

                                        A co do mojej usterki - byłem dzisiaj w VAGSerwis we Wrocławiu na pięknej. Panowie prawie 2 godziny szukali przyczyny i stwierdzili:
                                        - 2-krotnie zawyżone wskazania przepływomierza na biegu jałowym (podmieniali przepływomierz na swoje dwa egzemplarze i było tak samo)
                                        - zbyt niskie (8V) napięcie na wejściu zaworu regulacji ciśnienia doładowania

                                        Umówiłem się z nimi na termin późniejszy bo już późno było.

                                        Myślicie że warto jechać ponownie do tych magików?

                                        Komentarz

                                        • Kapitan Zbik
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 31
                                          • Seat
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                          Jeżeli chodzi o Wrocław to osobiście jak mam coś bardziej skomplikowanego zrobić przy silniku niż wymiana oleju i filtrów, to jeździłem do ASO Autoekspres na Międzyrzecką a ostatnio (dzisiaj wymiana rozrządu z pompą, płynu chłodniczego i filtra paliwa, za 4 tygodnie jadę tam na program) do Ecuproject na Groblę Kozanowską. Są to 2 najbardziej polecane serwisy na forum, sporo czytałem zanim podjąłem decyzję.

                                          Komentarz

                                          • newby
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 11

                                            Byłem w ASO Autoexpress ale nie maja już tam gościa od diagnozowania a i terminów wolnych nie mieli. Do ECUProjct podjadę sobie jutro - dzięki za namiar (czytałem o Dynosofcie we Wrocławiu ale nie wiedziałem że zmienił nazwę na EcuProject).
                                            Pytanie tylko jakie mają tam ceny? Takie jak w Jetronicu czy bardziej przystępne?

                                            Kapitan Zbik, znasz może we Wrocku kogoś z OCP kto ma VAGa i umie się nim posługiwać?

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              Zamieszczone przez newby
                                              Kapitan Zbik, znasz może we Wrocku kogoś z OCP kto ma VAGa i umie się nim posługiwać?
                                              Np. misiek^wro?
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • newby
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 11

                                                Byłem dzisiaj w ECUProject i jestem bardzo zadowolony z obsługi (Mirek nic nie ukrywał odpowiadał wprost na moje pytania i szybko zdiagnozował problem) i kosztów jakie poniosłem (100 pln). Poniżej zamieszczam logi i proszę o komentarze:

                                                Kod:
                                                Sobota,12,Marzec,2011,11:50:20:50092
                                                Wersja VCDS: AKP 10.6.1
                                                Wersja danych: 20101004
                                                
                                                
                                                
                                                --------------------------------------------------------------------------------
                                                --------------------------------------------------------------------------------
                                                
                                                
                                                                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: Przekier.nieudane!
                                                Oznaczenie elementu: 038 906 012 G
                                                  Komponent i/lub wersja:  1,9l R4 EDC 0000SG  3334
                                                           Kodowanie: 00002
                                                           Kod serwisu: WSC 31480  
                                                           Dodatkowe informacje: TMBGP21U832675000     SKZ7Z0B1420482
                                                                      VCID: 142C6D734E09
                                                5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
                                                
                                                17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) przerwa/zwarcie z masą 
                                                        P1441 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                                                17957 - Zawór elektromagn.ograniczania ciś. doładowania (N75): przerwa/zwarcie z masą 
                                                        P1549 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                                                17964 - Regulacja ciśnienia doładowania: nieosiągnięta granica regulacji 
                                                        P1556 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                                                17552 - Miernik masy powietrza (G70): przerwa lub zwarcie z masą 
                                                        P1144 - 35-00 -  -
                                                17656 - Regulacja kąta początku wtrysku: różnica regulacji 
                                                        P1248 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                                                
                                                Kody gotowości: B/D
                                                Sobota,12,Marzec,2011,11:51:06:50092
                                                Wersja VCDS: AKP 10.6.1
                                                Wersja danych: 20101004
                                                
                                                
                                                                Adres 01: Silnik  (038 906 012 G)
                                                
                                                11:50:58 Grupa 000
                                                  043  
                                                  120  
                                                  000  
                                                  020  
                                                  097  
                                                  201  
                                                  083  
                                                  159  
                                                  116  
                                                  115
                                                Kod:
                                                Sobota,12,Marzec,2011,11:53:11:50092,Wersja VCDS: AKP 10.6.1,Wersja danych: 20101004
                                                038 906 012 G,, 1.9l R4 EDC 0000SG  3334,
                                                
                                                ,Grupa A:,'003,,,,Grupa B:,'011,,,,Grupa C:,'008
                                                ,,Obroty silnika,Ilość powietrza/Obr.,Ilość powietrza/Obr.,Cykl pracy,,Obroty silnika,Ciśnienie rzecz.,Ciśnienie rzecz.,Cykl pracy,,Obroty silnika,Dawka paliwa,Dawka paliwa,Dawka paliwa
                                                ,CZAS,,,,,CZAS,,,,,CZAS,,,,
                                                Znacznik,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, mg/suw
                                                ,0.00,1722,665.0,440.0,19.9,0.36,1617,1591.2,1050.6,24.7,0.72,1638,32.2,39.4,23.6
                                                ,1.08,1701,855.0,415.0,4.8,1.44,1743,1846.2,1060.8,24.7,1.80,1806,45.4,40.6,24.2
                                                ,2.16,1848,850.0,430.0,4.8,2.52,1890,1927.8,1081.2,24.7,2.88,1953,45.0,42.0,23.4
                                                ,3.24,1974,850.0,440.0,4.8,3.60,2037,1948.2,1091.4,25.1,3.96,2079,44.8,42.0,23.4
                                                ,4.32,2121,850.0,430.0,4.8,4.68,2142,1948.2,1091.4,26.3,5.04,2184,44.8,42.0,22.2
                                                ,5.40,2226,850.0,430.0,4.8,5.76,2268,1948.2,1091.4,24.7,6.12,2310,44.6,41.8,21.2
                                                ,6.48,2352,850.0,420.0,4.8,6.84,2373,1948.2,1091.4,25.9,7.20,2415,44.6,41.6,20.0
                                                ,7.56,2436,850.0,405.0,4.8,7.92,2478,1948.2,1081.2,24.7,8.28,2499,44.4,41.4,19.6
                                                ,8.64,2541,850.0,405.0,4.8,9.00,2562,1948.2,1081.2,24.7,9.36,2604,44.4,41.4,18.8
                                                ,9.72,2625,850.0,395.0,4.8,10.08,2646,1948.2,1081.2,92.4,10.44,2688,44.2,41.2,18.2
                                                ,10.80,2709,850.0,390.0,4.8,11.16,2730,1948.2,1081.2,92.4,11.52,2772,44.2,41.0,18.2
                                                ,11.88,2793,850.0,385.0,4.8,12.24,2814,1948.2,1081.2,92.4,12.60,2835,43.4,41.0,17.6

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  newby, więc masz teraz pogląd na to jak "magik" może różnić się od "magika"
                                                  Z logów widać że jest jedna duża za przeproszeniem kupa.
                                                  Czy ktoś zapomniał wpiąć wtyczki że tyle błędów
                                                  Nie widać w jakim zakresie przestawiony jest kąt wtrysku i czy to on powoduje od razu przejście w tryb awaryjny. Ogólnie jakiś tam odczyt z przepływki jest, całkowity brak doładowania (dlatego takie wskazania przepływki) no i brak paliwa...

                                                  Czyżby nieszczelność w dolocie?
                                                  Pytam ponieważ nawet przy odłączonym N75 ciśnienie doładowania przy obrotach do jakich doszliście powinno wzrosnąć a tu nic...
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  • newby
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 11

                                                    Podobno brak masy na przepływce, N18 i N75 (co by się zgadzało z diagnozą poprzednich magików - niskie napięcie na N75 i absurdalne wskazania przepływki). Tu i tu zalecają przegląd instalacji elektrycznej więc wygląda na to że się skuszę :diabelski_usmiech

                                                    Gość stwierdził, że przestawiony kąt wtrysku zapala kontrolkę od ASR ale to nie jest główny problem (bo kontrolka ASR nie zapala się nigdy od razu po zapłonie tylko w różnym czasie i różnych okolicznościach)

                                                    [ Dodano: Sob 26 Mar, 11 19:30 ]
                                                    Gruszka od turbawki wymieniona (była rozsypana), instalacja elektryczna przebadana - efektów brak.

                                                    Przestudiowałem działanie turbosprężarki ze zmienną geometrią i poprawcie mnie jeśli się mylę al wydaje mi się że nawet brak podciśnienia, czy awaria gruszki nie powinna powodować całkowitego braku doładowania ponieważ domyślnie kierownice są otwarte i auro może być słabsze na niskich obrotach.

                                                    Pytanie mam natomiast: Co może być przyczyną całkowitego braku doładowania? Czy jednostka sterująca ma możliwość "wyłączenia" doładowania? W jaki sposób?

                                                    Jak to działa w przypadku typowego notlaufu przy zacinających się kierowniczkach turbiny? Czy zmniejszenie dawki powietrza i paliwa powoduje brak doładowania przez to że spaliny nie rozpędzają turbiny?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...