Moje refleksje na temat użytkowania klimatyzacji...
...w samochodzie.
Temat pewnie dla większości z Was banalny, ale mysle, ze warto o tym wspomniec z uwagi na wystepujace od kilku dni upaly.
Zasada nr 1.
Klimatyzacja nie sluzy do schlodzenia sie tylko do tego, zeby sie nie ugotowac w aucie.
Zasada nr 2.
Po wlaczeniu klimy w nagrzanym samochodzie nalezy uchylic szyby, zeby wnetrze sie przewietrzylo.
Zasada nr 3.
W dlugich trasach nalezy raz na jakis czas otworzyc okna i przewietrzyc auto. Oraz najlepiej spozywac spore ilosci wody lub innych plynow.
Poniewaz klima wyszusza powietrza a co za tym idzie blony sluzowe. Warto wiec je nawadniac.
W przypadku climatronica nigdy nie ustwiam temperatury na mniej niz 22 stopnie C. W przypadku takich upalow jak teraz jest to nawet 23-24 stopnie C.
Generalnie warto utrzymywac taka temperature, zeby bylo w samochodzie nawet ciut za cieplo.
Stosujac sie do tych zasad od kilku sezonow nie zdarzylo mi sie przeziebic, a kiedys jak sobie dogadzalem, to bylem regularnie chory - zwlaszcza na rozpoczecie sezonu klimatyzacyjnego...
[ Dodano: Pon Maj 30, 2005 11:18 am ]
Z pozdrowieniami od MiKruS-a zatroskanego zdrowiem klubowiczow. 8)
Re: Moje refleksje na temat użytkowania klimatyzacji...
Zamieszczone przez MiKruS
Z pozdrowieniami od MiKruS-a zatroskanego zdrowiem klubowiczow. 8)
Dziekujemy
Ja staram sie uzywac jak najmniej, choc od paru dni bez klimy nie da sie wytrzymac.
Niestety moja Kasia juz dwa razy w ciagu ostatnich dwoch tygodni, prawdopodobnie przez klime miala problemy z gardlem.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Zasada nr 4.
Nigdy przenigdy nie kierowac nawiewow bezposrednio na siebie (na twarz lub reszte ciala). Najlepiej skierowac wszystkie maksymalnie do gory.
Zasada nr 3.
W dlugich trasach nalezy raz na jakis czas otworzyc okna i przewietrzyc auto. Oraz najlepiej spozywac spore ilosci wody lub innych plynow.
Poniewaz klima wyszusza powietrza a co za tym idzie blony sluzowe. Warto wiec je nawadniac.
Osoby , które korzystają z soczewek mogę mieć problemy...
jest na to jakiś sposób???
W przypadku climatronica nigdy nie ustwiam temperatury na mniej niz 22 stopnie C. W przypadku takich upalow jak teraz jest to nawet 23-24 stopnie C.
no i właśnie tego nie kumam, zauważyłem ze nie którzy ustawiają tak wysokie temp., ja lubię jak jest chłodno i jadę zazwyczaj na 19 :twisted: , tylko przed wyjściem z auta włączam wiatrak i temp. rośnie
no i właśnie tego nie kumam, zauważyłem ze nie którzy ustawiają tak wysokie temp., ja lubię jak jest chłodno i jadę zazwyczaj na 19 :twisted: , tylko przed wyjściem z auta włączam wiatrak i temp. rośnie
Chodzi o to, zeby byla jak najmniejsza roznica temperatur w aucie i nazewnatrz. Wtedy organizm przezywa mniejszy szok termiczny. Szczegolnie jak sie jezdzi duzo po miescie i czesto wsiada i wysiada z samochodu.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Osoby , które korzystają z soczewek mogę mieć problemy...
jest na to jakiś sposób???
kropelki
Zamieszczone przez arci9
no i właśnie tego nie kumam, zauważyłem ze nie którzy ustawiają tak wysokie temp., ja lubię jak jest chłodno i jadę zazwyczaj na 19 :twisted: , tylko przed wyjściem z auta włączam wiatrak i temp. rośnie
właśnie chodzi o to, żeby była jak najmniejsza różnica temperatur :roll: ja się staram pamiętać, żeby jeździć na 22, niższych używam raczej do schłodzenia auta - np. ustawiam automat i 18 stopni, a po jakimś czasie wyłączam automat, ustawiam 22 i ręcznie steruje nawiewem i wiatrakami... staram się tez pamiętać o wyłączeniu klimy chwilę przed dojechaniem do celu podrózy... ale różnie to bywa z tym pamiętaniem ops:
a ja uwielbiam niskie temperatury i mam zawsze ustawione na auto 18 st :twisted: Niestety przyplacam to zdrowiem wiec nie bierzcie ze mnie przykladu :diabelski_usmiech
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Podobno, żeby nie przeziębiać się musi być max 5 stopni różnicy między powietrzem na zewnątrz, a wewnątrz. Tak się zestraja klimatyzacje automatyczne w budynkach. Tak samo jest z nawiewami tzn. wieje górą i powietrze cyrkuluje tzn. zmine leci w dół, gorące w górę.
Wychodzi na to, że jak jest 30 w cieniu to trzebaby tak na 25 jeździć. Ja mam zwykłą klimę, a nie climatronic, więc i tak robię to na wyczucie.
Chodzi o to, zeby byla jak najmniejsza roznica temperatur w aucie i nazewnatrz. Wtedy organizm przezywa mniejszy szok termiczny. Szczegolnie jak sie jezdzi duzo po miescie i czesto wsiada i wysiada z samochodu.
właśnie chodzi o to, żeby była jak najmniejsza różnica temperatur ja się staram pamiętać, żeby jeździć na 22, niższych używam raczej do schłodzenia auta - np. ustawiam automat i 18 stopni, a po jakimś czasie wyłączam automat, ustawiam 22 i ręcznie steruje nawiewem i wiatrakami... staram się tez pamiętać o wyłączeniu klimy chwilę przed dojechaniem do celu podrózy... ale różnie to bywa z tym pamiętaniem
no tak to jest oczywiste - tylko ,można włączyć nawet 18 stopni i nawiew skierować np. na szyby aby nie na siebie, przecież takie zimne powietrze nie jest zamrożone tylko chłodne....przy prawie 30 na zew. to i tak ochłodzenie auta trwa jakiś czas 8)
AD 4. Nawiew na nagi i szybe, wtedy zimne powietrze od dolu wypycha cieple w gore. NALEZY PAMIETAC ZEBY Z NAWIEWEM NA NAGI NIE JEZDZIC CALY CZAS SZCZEGOLNIE W TRASIE BO MOZNA SOBIE STOPY ODMROZIC!!!!
A ja mam szyber i wole.
Niestety smród powietrza z klimy (nie mówie o zesputej) nie jest za fajny -a to, ze wysusza to zawsze potem drapie mnie w gardle.
karolz, musze sie z tobą zgodzic LO najlepsze na te upały pod jednym małym warunkiem
Zasada nr 4.
Nigdy przenigdy nie kierowac nawiewow bezposrednio na siebie (na twarz lub reszte ciala). Najlepiej skierowac wszystkie maksymalnie do gory
tak jak napisał Mikrus
ja się nie zastosowałem i mam 1,5 tygodnia na antybiotyku
I powinno sie po skończonej jeździe z klimą po jej wyłaczeniu dmuchawe ustawić na max obroty i poczekać min., Rada mojego kolegi od klimatyzacji, podobno bardzo ważne by sie różne bakterie nie zalęgały. Szczególnie po dłuższej jeździe.
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30 www.dynosoft.pl
Jak jest bardzo gorąco to ustawiam na LO i na szybę wtedy jest przyjemnie. A jeśłi chodzi o błony śluzowe to znam przyjemniejsze sposoby od kropelek :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Mam pytanie, pewnie dla większości banalne :? (szczególnie do Mikrusa)
chodzi mi o wytłumaczenie pracy klimatyzacji oraz wpływu na zużycie paliwa przy oznaczeniu:
Auto
Econ
i bez napisu
auto jest to funkcja gdzie jest włączony kompresor czyli działa klima
a econ to zwykły wiatraczek tak jak w normalnym aucie (zmniejszone zu życie paliwa)
auto jest to funkcja gdzie jest włączony kompresor czyli działa klima
a econ to zwykły wiatraczek tak jak w normalnym aucie (zmniejszone zu życie paliwa)
Dokladnie - a jak nie ma napisu to chodzi klima, ale nie w trybie auto. Czyli mozna recznie ustawiac sile nawiewu i, ktorymi kratkami ma on leciec.
Wplyw na zuzycie paliwa zalezny jest od kilku rzeczy, jednak przewaznie nie przekracza +10% sredniego zuzycia przy wlaczonej klimie.
Fajne rady wezmę sobie do serca, tylko z tą różnicą bez przesady jak jest 35 st C na zewnątrz to nie bede sie pocił w samochodzie w 30 st C bo musi byc różnica, daje na 20 st i przy dojeździe najnormalnie ją wyłączam i otwieram szybki. Wszystko się wyrównuje i nie mam problemu ze zdrowiem :wink:
djczas
MiKruS
Nie wiem czy dobrze pamiętam Econ może regulować ustawioną temperaturę ale w ograniczonym zakresie zewnętrznej temperatury.
Co prawda ostatnio miałem ustawione 19stC przy Econ (na zewnątrz 23stC), gdy wyłaczyłem "napis" zaraz (dopiero) poczułem chłód. Czyli jak by te 19stC przy Econ to ściema :| ?!? To po co pokazuje 19 stC jeżeli nie może tego osiągnąć?!? Powinien być jakiś komunikat że nie może tego osiągnąć.
Czy częściej używacie Auto, czy "bez napisu"?
Pytanie n/w zadałem przy okazji tematu filtru kabinowego ale tutaj bardziej pasuje. Chcę profilaktycznie i sam k odgrzybić klimatyzację. Wiem, że są do kupienia w spreyu specjalne środki które się wprowadza ... GDZIE?!? Wiem, że muszę "wpsiknąć" do przewodów nawiewu od środka i GDZIE JESZCZE :?: ?!? Może możecie polecić jakiś środek.
Co prawda ostatnio miałem ustawione 19stC przy Econ (na zewnątrz 23stC), gdy wyłaczyłem "napis" zaraz (dopiero) poczułem chłód. Czyli jak by te 19stC przy Econ to ściema ?!? To po co pokazuje 19 stC jeżeli nie może tego osiągnąć?!? Powinien być jakiś komunikat że nie może tego osiągnąć.
Econ, jak już koledzy pisali - to taki inteligentny wiatrak - próbuje działać jak klima AUTO ale nie opiera się na sprężarce tylko pobiera powietrze z zew. albo oczywiscie w zimę daje ciepełko i grzeje do zadanej przez ciebie temperaturki.
AUTO to klima poprostu - dasz 20stC do do tylko schładza automatycznie badając temp. z czujników wewątrz, a "bez napisu", to też klima ale nie nie bierze pod uwagę zmieniających się czynników czy to zew. czy wew. :wink:
Komentarz