Bagażnik dachowy na cztery rowery

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pan-zet
    Classic
    • 2008
    • 7

    Bagażnik dachowy na cztery rowery

    TO jaka OCT2 polecacie z jakim silnikiem ?
  • m!
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 27

    #2
    Bagażnik dachowy na cztery rowery

    Proszę o sugestie dotyczące uchwytów na rowery dla O1 Combi z relingami. Maluchy urosły a rowery razem z nimi Przeglądałem dostępne na rynku uchwyty i znalazłem następujące modele:
    Thule 591
    Atera Giro II
    Mont Blanc Barracuda
    Czy ktoś posiada jakieś doświadczenia z tymi modelami - jakieś szczególne wady, które później psują urlop. Szczególnie interesuje mnie czy istnieje praktyczna możliwość przewiezienia na nich czterech rowerów, czy to tylko marketingowa teoria.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • jaura
      Drive
      • 2007
      • 58

      #3
      Re: Bagażnik dachowy na cztery rowery

      Zamieszczone przez m!
      Thule 591
      Atera Giro II
      Mont Blanc Barracuda
      Szczególnie interesuje mnie czy istnieje praktyczna możliwość przewiezienia na nich czterech rowerów
      Każdy z tych uchwytów służy do przewiezienie JEDNEGO roweru. To ile rowerów przewieziesz, zależy od tego ile takich uchwytów upchniesz na belkach. Ja w Felicii mialem zestaw belki 108 cm + 4 uchwyty Thule FreeRide 530 i zdawało to egzamin (gorzej niestety było z obciążalnościa dachu -- 50 kg -- sorry za lekkie OT). Uchwyty ProRide 591 i te MontBlanc Barracuda też powinny się zmieścić -- zawsze możesz dać belki 120 cm, ale przy wąskim rozstawie relingów w O1 będą one wtedy trochę "wisieć po bokach, ale chyba ma być praktycznie a nie ładnie, nie?

      Komentarz

      • m!
        Classic
        S_OCP Member
        • 2007
        • 27

        #4
        Re: Bagażnik dachowy na cztery rowery

        Zamieszczone przez jaura
        Każdy z tych uchwytów służy do przewiezienie JEDNEGO roweru. To ile rowerów przewieziesz, zależy od tego ile takich uchwytów upchniesz na belkach. Ja w Felicii mialem zestaw belki 108 cm + 4 uchwyty Thule FreeRide 530 i zdawało to egzamin (gorzej niestety było z obciążalnościa dachu -- 50 kg -- sorry za lekkie OT). Uchwyty ProRide 591 i te MontBlanc Barracuda też powinny się zmieścić -- zawsze możesz dać belki 120 cm, ale przy wąskim rozstawie relingów w O1 będą one wtedy trochę "wisieć po bokach, ale chyba ma być praktycznie a nie ładnie, nie?
        Jasne, że na jednym uchwycie jeden rower . Ale właśnie zastanawiam się, czy przy tym rozstawie relingów co jest w O1 na belkach będę w stanie upchnąć cztery uchwyty tak aby rowery się zmieściły.

        Komentarz

        • jacekm
          Classic
          • 2008
          • 6

          #5
          Ja w OII (myślę, że podobna szerokość co OI) przewiziłem 4 rowery. Nie było żadnego problemu. Używałem uchwytów do rowerów oraz belek firmy Thule. Dlatego jeżeli mam sugerować to stosowanie jednej firmy dla belek i uchwytów.

          Komentarz

          • salvado
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 314

            #6
            Woziłem 4 rowerki (dwa dzieciowe i dwa dorosłe). Warunek: stawiamy je naprzemniennie, tzn. dwa przodem i dwa tyłem. Pewnie przekroczyłem nośność relingów :-(, ale z Wwy na Wolin i nazad pomknęły bez problemu.
            Staram się pisać poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • tomekjmopl
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1187
              • Opel
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Ja używam system nośny, jak i uchwyt rowerowy niemieckiej marki Atera - marka ta ma tę przewagę nad Thulem, że jej systemy nośne są projektowane od początku do końca pod konkretny model samochodu, a Thule ma w ofercie uniwersalne kit-y z łapami pod daną markę i model - wg zasady jak coś jest do wszystkiego, to jest ... :wink:, zakupiłem aluminiowy system nośny Atery i do kompletu ich aluminiowy bagażnik rowerowy Giro - jak narazie nie narzekam

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                tomekjmopl, Akurat jaki by bagaznik (baza) byl a dokladnie zaczepy do OII i tak beda do bani. Sposob mocowania nawet fabrycznego pozostawia duzo do zyczenia. Niby wkrecany w nadwozie, ale jednak albo niszczy w jakis sposob uszczelke drzwiowa, albo trzeba uwazac, zeby nie porysowalo nadwozia w miejscu styku.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • tomekjmopl
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1187
                  • Opel
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  omekjmopl, Akurat jaki by bagaznik (baza) byl a dokladnie zaczepy do OII i tak beda do bani. Sposob mocowania nawet fabrycznego pozostawia duzo do zyczenia. Niby wkrecany w nadwozie, ale jednak albo niszczy w jakis sposob uszczelke drzwiowa, albo trzeba uwazac, zeby nie porysowalo nadwozia w miejscu styku.
                  Tu mnie trochę zaskoczyłeś, ponieważ Atera jest tak wykonana, że nie rysuje lakieru - łapa pasuje w to fabryczne wgłębienie wręcz idealnie - przymierzałem się do fabrycznego zestawu nośnego, ale jakościowo to nie było to samo co w Aterze - notabene dla Skody bazowe bagażniki do OII robi albo Thule, albo tańszą wersję jakaś czeska marka (nazwy nie wspomnę teraz).

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Fabryczny jest Thule i twierdze ze jest to zle przemyslalne. Musialbym pomacac ten drugi, zeby cos o nim powiedziec.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • mdo1
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 441

                      #11
                      to sie wetne, zeby nie robic osobnego watku, mam nadzieje, ze kolega m! nie bedzie mial mi za zle

                      co sadzicie o takim rozwiazaniu:


                      ze lapa nie opiera sie na dachu, tylko "wisi w powietrzu", bo wydaje mi sie, ze normalnie sie opiera, prawda?

                      Moze ktos wogole zna ta slowacka firme albo jakies opinie na jej temat?

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez mdo1
                        normalnie sie opiera
                        w O1 ori bagażnik jest wpięty dokładnie tak jak ten na zdjęciu czyli nie ma łapy jako takiej tylko osłona mocowania

                        Komentarz

                        • andriu21tg
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1499

                          #13
                          Ja mam na tylnej klapie zamontowany , szybki montaz nietrzeba sie gibac z montazem rowerow na wysokosc dachu, i mozna go szybko zlozyc i schowac np do bagaznika

                          Komentarz

                          • m!
                            Classic
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 27

                            #14
                            Zamieszczone przez tomekjmopl
                            Ja używam system nośny, jak i uchwyt rowerowy niemieckiej marki Atera - marka ta ma tę przewagę nad Thulem, że jej systemy nośne są projektowane od początku do końca pod konkretny model samochodu, a Thule ma w ofercie uniwersalne kit-y z łapami pod daną markę i model - wg zasady jak coś jest do wszystkiego, to jest ... , zakupiłem aluminiowy system nośny Atery i do kompletu ich aluminiowy bagażnik rowerowy Giro - jak narazie nie narzekam
                            Dzięki za info, ale mam jeszcze pytanie dot. uchwytów czy to są Giro czy Giro II i czy montowałeś cztery sztuki na dachu? Widziałem zdjęcia czterech naprzemiennie ale nie wiem na jakich bazowych było robione. Poza tym zastanawiam się ile waży taki zestaw, bo z 75 kg niewiele zostanie na same rowery
                            A tak przy okazji przy opisie uchwytów znalazłem zapis, że Octavia z lat 98-2005 ma dopuszczalną masę na dachu 100 kg. :?: Czy ktoś zna taką wersję?

                            Komentarz

                            Pracuję...