Jedno pytanie do kolegów Jakim momentem były dokręcone te śruby? czy tak jak zaleca Skoda 120 Nm czy może pneumatykiem czy nożnie skacząc po kluczu? Nie przypadkowo każda śruba w aucie ma podany moment z jakim należy ją przykręcić. Naprawdę warto zainwestować w klucz dynamometryczny (sto parę pln) najlepiej z zakresem 20-180 Nm i pozbyć się problemów ze śrubami które się urywaja lub nie chcą odkręcić. Ja sam serwisuję VW a teraz dodatkowo Skode od kilku lat i nigdy nie miałem problemów z żadną śrubą. Smarów nie polecam gdyż producent tego nie przewidział jest mozliwość odkręcenia się śruby a wtedy..... Przy śrubach dokręcanych do momentu 50-70 Nm wręcz polecam używanie specjalnego preparatu zapobiegającego samoczynnemu odkręceniu się śrub. Oczywiście nie do kół tu wystarczy 120 Nm i nigdy nie ma problemu z odkręceniem a siła jest odpowiednia.
Tempomat
Zwiń
X
-
Tempomat
Mam tempomat - zamontowali w ASO, po jakimś czasie "siadł" i już nie wstaje. W ASO na gwarancji wymieniali ze dwa razy jna nowy i tez nie wstawał - kicha! Poddali się a ja mam dodatkowy gadżet tylko niepełnosprawny. W ASO nie moga się domyslić co mu dolega i zostałem z problemem sam!abisynia
-
Komentarz