Też mam od tygodnia 1.6 FSI ale liftback (czarnulka ) i na razie przejeździłem jeden cały bak zrobiłem 640 km. Mieszkam na Śląsku więc ciągle jeżdżę po mieście i dlatego te spalanie. Spadł od razu śnieg więc wiadomo jak to jest. Myślę że 700 km na jednym baku zrobię spokojnie jak się dotrze i się "nauczę" tego autka. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywnie. Jest to moje pierwsze auto tak duże i tak "mocne" więc jestem zadowolony. Co do silnika FSI - fakt do 4tyś obrotów jeździe tak średnio ale na jeżdżenie w zatłoczonych miastach w zupełności wystarcza. Po 4tyś dopiero pokazuje na co stać ten silnik. Na autostradzie 140-160 to pestka i całkiem przyjemnie się prowadzi.
[O1] Ogrzewanie
Zwiń
X
-
[O1] Ogrzewanie
Witam
od niedawna zauważyłem dziwną rzecz..Otoż włączam sobie ogrzewanie dajmy na to 23 st. na climatroniku i podczas jazdy wszystko jest ok. to znaczy ładnie grzeje i nie ma problemu. Jednak, gdy tylko zatrzymam auto, momentalnie zaczyna lecieć zimne powietrze (dodam,że silnik ma 90st). Gdy rusze znow zaczyna lecieć ciepłe, zatrzymuje sie leci zimne i tak w koło. Tak więc praktycznie nie mogę nagrzać sobie auta w środku podczas postoju :roll: Macie może jakieś pomysły co może być nie tak?Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
-
-
Jakie masz obroty dmuchawy na postoju ? Dni są coraz cieplejsze, więc przy ECON na ustawieniach 23 *, dmuchawa nie wkręca się zbytnio na obroty. Aby wyeliminować pęd powietrza z zewnątrz dokonaj próby przy zamkniętym obiegu wewnętrznym.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
-Piotr-, probowałem wszystkie ustawienia dmuchawy, od najsłabszej siły nawiewu do najmocniejszej, podobnie jak z temperaturą ; nie ma znaczenia czy ustawie 23 czy 28 st. cały czas leci zimne. Przy zamkniętym obiegu tez nic.. Dodam może, że temperatura na zewnątrz była okolo 5 st. i słychać było, jak agregat od klimy się załącza i wyłącza ale to przy tej temp. chyba normalne.
Zamieszczone przez speedesprawdz czy jak dodasz gazu na postoju to czy leci cieple powietrze i czy w trakcie jazdy jest dosc goraco.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Plyn chlodniczy. Czy jest dolane na max. Wyglada tak, jakby w momencie jak auto nie ma obrotow cisnienie bylo za niskie i nie bylo wystarczajaco plynu zeby lecialo przez nagrzewnice. Jakby pompa wody byla padnieta, to silnik by sie przegrzewal, a z opisu czegos takiego nie mozna wywnioskowac. A efekt bylby bardzo podobny.
U mnie jest dokladnie tak jak piszesz, ale silnik musze wylaczyc i po chwili tez zaczyna leciec zimne powietrze z kratek, ale to logiczne, bo silnik nie chodzi i nagrzewnica szybko odda cieplo jakie nagromadzi z plynu chlodzacego w ukladzie.
Komentarz
-
-
Gdy silnik jest nagrzany to płynu jest pomiędzy min a max wiec ok. Co do zapowietrzenia to raczej mało prawdopodobne ale raz zauważyłem, że po dłuższej trasie gdy samochod postał jakąś godz, to zbiornik wyrownawczy był pełny płynu a wąż, ktory idzie do chłodnicy całkowicie miekki tak jak by nie było w nim żadnego ciśnienia (taki sam efekt jak po odkreceniu korka w zbiorniku wyrownawczym), a zazwyczaj jest tak, że zbiornik powoli upuszcza ciśnienie i wąż ten z czasem robi się coraz bardziej miękki, ale nigdy do tego stopnia, jakby nie było w nim płynu . Być może to wskazywałoby na zapowietrzenie :roll: Myślałem jeszcze,że może nagrzewnica zapchana, ale wtedy o ile się nie myle to podczas jazdy też by nie grzało...Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Powinien sam przepompowac plyn i nie bedzie problemu. Plyn kiedys spuszczalem przy zmianie, potem zalalem nowym i tyle, bez odkrecania wezy i innych egzorcyzmow.
Cos dodam, opis z silnika AGN, ale to nie ma znaczenia.
Napełnianie
Wskazówki
-Jako dodatku do płynu chłodzącego wolno używać
tylko środka G12 zgodnego z normą TL VW 774 D.
Znak rozpoznawczy: czerwone zabarwienie.
-Nigdy nie wolno środka G12 mieszać z innymi płynami
chłodzącymi.
-Jeżeli w zbiorniku wyrównawczym cały płyn chłodzący
ma kolor brązowy, oznacza to, że środek G12 został
zmieszany z innym środkiem chłodzącym. W takim wypadku
wymienić cały płyn chłodzący na nowy.
-Środek G12 oraz dodatki do płynu chłodzącego
zgodne z normą TL VW 774 D zapobiegają uszkodzeniom
wywołanym mrozem i osadzaniem się wapnia,
a także podnoszą temperaturę wrzenia płynu chłodzącego.
Z tego powodu układ chłodzenia musi być koniecznie
cały rok napełniony środkiem zabezpieczającym
przed zamarzaniem i szkodami korozyjnymi.
-Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący
przyczynia się do pewniejszej eksploatacji samochodu
przy większym obciążeniu silnika, przez podwyższenie
temperatury wrzenia.
Odporność na zamarzanie musi gwarantować
około −25oC (w krajach z klimatem arktycznym
do około −35oC).
-Stężenie płynu chłodzącego, również w czasie
gorącejp ory roku lub w gorących krajach, nie
powinno być obniżane przez dolewanie wody.
Udział środka zabezpieczającego przed zamarzaniem
musi wynosić minimum 40%.
-Jeżeli klimat wymaga skuteczniejszego zabezpieczenia
przed zamarzaniem, można podwyższyć
udział środka G12, ale tylko do 60% (zabezpieczenie
na zamarzanie do ok. −40oC). Dalsze
dodawanie środka G12 obniża zabezpieczenie
przed zamarzaniem i pogarsza chłodzenie.
-Jeżeli zostanie wymieniona chłodnica, nagrzewnica,
głowica lub uszczelka pod głowicą, nie należy
stosować używanego płynu chłodzącego.
-Do określenia stężenia płynu chłodzącego zalecany
jest refraktometr T10007.
1) wkręcić śrubę spustową w chłodnicę;
2) nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec chłodnicy oleju i umocować za pomocą opaski sprężynowej;
3) napełnić 5 układ płynem chłodzącymdo oznaczenia MAX.na zbiorniczku wyrównawczym;
4) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
5) uruchomić silnik i utrzymywać obroty 2000 /min przez 3 minuty;
6) pozostawić pracujący silnik, aż do zadziałania wentylatora.
7) sprawdzić poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby uzupełnić.W silniku, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu powinien sięgać do oznaczenia maksimum.Nato
miast, gdy silnik jest zimny, poziom płynu powinien wskazywać zakres oznaczeń między MIN. a MAX.
Komentarz
-
-
Witam ponownie
Chciałbym dodać małego newsa w związku z problemem mojego ogrzewania. Dziś rano, jako że było dość chłodno, włączam sobie ogrzewanie i wszystko ładnie cacy grzeje aż miło. Jednak wystarczy, że auto nie ma większych obrotow i od razu leci chłodne powietrze. Wystarczy przygazować i znow z kratek płynie ciepło. Wcześniej jak robiłem proby chyba tego nie było, ale może nie zwrociłem uwagi.. Jak myślicie co może być tego przyczyną? Pompe wody raczej wykluczam, gdyż wymieniona była z rozrządem jakieś 10kkm temu. Zapowietrzenie też chyba nie wchodzi w grę, bo tak jak pisał Maicroft układ powinien odpowietrzyć się sam. Biorę pod uwagę jeszcze jedną ewentualność, choć nie wiem na ile prawdopodobną. Otoz może układ jest gdzieś częściowo zapchany, bo poprzedni własciciel jakiś czas jeździł z padniętą uszczelką pod głowicą i jak mniemam, nie wiedząc co jest przyczyną znikania płynu, zalał jakiś środek do uszczelniania układow :evil: Może przez to, że w ktorymś miejscu układ nie ma takiej średnicy jak powinien przez ow "cudowny" środek, dopiero po przygazowaniu i wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia płyn daje radę przepłynąć przez nagrzewnicę i zacząć grzać?Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
Komentarz