[O1] Ogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moto-mario
    Drive
    • 2009
    • 60

    [O1] Ogrzewanie

    Też mam od tygodnia 1.6 FSI ale liftback (czarnulka ) i na razie przejeździłem jeden cały bak zrobiłem 640 km. Mieszkam na Śląsku więc ciągle jeżdżę po mieście i dlatego te spalanie. Spadł od razu śnieg więc wiadomo jak to jest. Myślę że 700 km na jednym baku zrobię spokojnie jak się dotrze i się "nauczę" tego autka. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywnie. Jest to moje pierwsze auto tak duże i tak "mocne" więc jestem zadowolony. Co do silnika FSI - fakt do 4tyś obrotów jeździe tak średnio ale na jeżdżenie w zatłoczonych miastach w zupełności wystarcza. Po 4tyś dopiero pokazuje na co stać ten silnik. Na autostradzie 140-160 to pestka i całkiem przyjemnie się prowadzi.
  • oziemi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 399

    #2
    [O1] Ogrzewanie

    Witam
    od niedawna zauważyłem dziwną rzecz..Otoż włączam sobie ogrzewanie dajmy na to 23 st. na climatroniku i podczas jazdy wszystko jest ok. to znaczy ładnie grzeje i nie ma problemu. Jednak, gdy tylko zatrzymam auto, momentalnie zaczyna lecieć zimne powietrze (dodam,że silnik ma 90st). Gdy rusze znow zaczyna lecieć ciepłe, zatrzymuje sie leci zimne i tak w koło. Tak więc praktycznie nie mogę nagrzać sobie auta w środku podczas postoju :roll: Macie może jakieś pomysły co może być nie tak?
    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Jakie masz obroty dmuchawy na postoju ? Dni są coraz cieplejsze, więc przy ECON na ustawieniach 23 *, dmuchawa nie wkręca się zbytnio na obroty. Aby wyeliminować pęd powietrza z zewnątrz dokonaj próby przy zamkniętym obiegu wewnętrznym.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • speede
        Ambiente
        • 2007
        • 248

        #4
        u mnie jest podobnie, tak ma byc, sprawdz czy jak dodasz gazu na postoju to czy leci cieple powietrze i czy w trakcie jazdy jest dosc goraco. Ewenetulanie moga byc jakies ciegna lub sterowanie klapkami.

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #5
          -Piotr-, probowałem wszystkie ustawienia dmuchawy, od najsłabszej siły nawiewu do najmocniejszej, podobnie jak z temperaturą ; nie ma znaczenia czy ustawie 23 czy 28 st. cały czas leci zimne. Przy zamkniętym obiegu tez nic.. Dodam może, że temperatura na zewnątrz była okolo 5 st. i słychać było, jak agregat od klimy się załącza i wyłącza ale to przy tej temp. chyba normalne.

          Zamieszczone przez speede
          sprawdz czy jak dodasz gazu na postoju to czy leci cieple powietrze i czy w trakcie jazdy jest dosc goraco.
          Dodanie gazu nic nie zmienia, a w trakcie jazdy jak najbardziej leci normalnie gorące powietrze :?
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            A ile masz czynnika w ukladzie chlodzenia??
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • oziemi
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 399

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              A ile masz czynnika w ukladzie chlodzenia??
              Masz na myśli klimatyzację? Jeśli tak to jak to sprawdzić najszybciej?
              Elegance
              ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
              -------------------------------------------

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Plyn chlodniczy. Czy jest dolane na max. Wyglada tak, jakby w momencie jak auto nie ma obrotow cisnienie bylo za niskie i nie bylo wystarczajaco plynu zeby lecialo przez nagrzewnice. Jakby pompa wody byla padnieta, to silnik by sie przegrzewal, a z opisu czegos takiego nie mozna wywnioskowac. A efekt bylby bardzo podobny.

                U mnie jest dokladnie tak jak piszesz, ale silnik musze wylaczyc i po chwili tez zaczyna leciec zimne powietrze z kratek, ale to logiczne, bo silnik nie chodzi i nagrzewnica szybko odda cieplo jakie nagromadzi z plynu chlodzacego w ukladzie.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • cacin1
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 21

                  #9
                  Zgadzam się z tym, jeśli jest zbyt mało płynu chłodniczego lub ewentualnie jeśli jest zapowietrzony układ to będą takie obiawy z ogrzewaniem
                  Srebna Octavia

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Akurat zapowietrzac sie nie powinien, bo jest duzo lepiej pomyslany niz w starszych konstrukcjach i mozna przyjac, ze sam sie odpowietrza, ale to tez jest mozliwe
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • oziemi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 399

                      #11
                      Gdy silnik jest nagrzany to płynu jest pomiędzy min a max wiec ok. Co do zapowietrzenia to raczej mało prawdopodobne ale raz zauważyłem, że po dłuższej trasie gdy samochod postał jakąś godz, to zbiornik wyrownawczy był pełny płynu a wąż, ktory idzie do chłodnicy całkowicie miekki tak jak by nie było w nim żadnego ciśnienia (taki sam efekt jak po odkreceniu korka w zbiorniku wyrownawczym), a zazwyczaj jest tak, że zbiornik powoli upuszcza ciśnienie i wąż ten z czasem robi się coraz bardziej miękki, ale nigdy do tego stopnia, jakby nie było w nim płynu . Być może to wskazywałoby na zapowietrzenie :roll: Myślałem jeszcze,że może nagrzewnica zapchana, ale wtedy o ile się nie myle to podczas jazdy też by nie grzało...
                      Elegance
                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                      -------------------------------------------

                      Komentarz

                      • Kajtiii
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        Maicroft a masz może wiedzę na jakiej zasadzie układ chłodzenia się sam odpowietrza? Przy wymianie płynu stosuję się do zasad odpowietrzenia układu w sposób "klasyczny" i zaciekawiłeś mnie tym "samoodpowietrzaniem"....

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Powinien sam przepompowac plyn i nie bedzie problemu. Plyn kiedys spuszczalem przy zmianie, potem zalalem nowym i tyle, bez odkrecania wezy i innych egzorcyzmow.

                          Cos dodam, opis z silnika AGN, ale to nie ma znaczenia.

                          Napełnianie
                          Wskazówki
                          -Jako dodatku do płynu chłodzącego wolno używać
                          tylko środka G12 zgodnego z normą TL VW 774 D.
                          Znak rozpoznawczy: czerwone zabarwienie.
                          -Nigdy nie wolno środka G12 mieszać z innymi płynami
                          chłodzącymi.
                          -Jeżeli w zbiorniku wyrównawczym cały płyn chłodzący
                          ma kolor brązowy, oznacza to, że środek G12 został
                          zmieszany z innym środkiem chłodzącym. W takim wypadku
                          wymienić cały płyn chłodzący na nowy.
                          -Środek G12 oraz dodatki do płynu chłodzącego
                          zgodne z normą TL VW 774 D zapobiegają uszkodzeniom
                          wywołanym mrozem i osadzaniem się wapnia,
                          a także podnoszą temperaturę wrzenia płynu chłodzącego.
                          Z tego powodu układ chłodzenia musi być koniecznie
                          cały rok napełniony środkiem zabezpieczającym
                          przed zamarzaniem i szkodami korozyjnymi.
                          -Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący
                          przyczynia się do pewniejszej eksploatacji samochodu
                          przy większym obciążeniu silnika, przez podwyższenie
                          temperatury wrzenia.
                          Odporność na zamarzanie musi gwarantować
                          około −25oC (w krajach z klimatem arktycznym
                          do około −35oC).
                          -Stężenie płynu chłodzącego, również w czasie
                          gorącejp ory roku lub w gorących krajach, nie
                          powinno być obniżane przez dolewanie wody.
                          Udział środka zabezpieczającego przed zamarzaniem
                          musi wynosić minimum 40%.
                          -Jeżeli klimat wymaga skuteczniejszego zabezpieczenia
                          przed zamarzaniem, można podwyższyć
                          udział środka G12, ale tylko do 60% (zabezpieczenie
                          na zamarzanie do ok. −40oC). Dalsze
                          dodawanie środka G12 obniża zabezpieczenie
                          przed zamarzaniem i pogarsza chłodzenie.
                          -Jeżeli zostanie wymieniona chłodnica, nagrzewnica,
                          głowica lub uszczelka pod głowicą, nie należy
                          stosować używanego płynu chłodzącego.
                          -Do określenia stężenia płynu chłodzącego zalecany
                          jest refraktometr T10007.


                          1) wkręcić śrubę spustową w chłodnicę;
                          2) nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec chłodnicy oleju i umocować za pomocą opaski sprężynowej;
                          3) napełnić 5 układ płynem chłodzącymdo oznaczenia MAX.na zbiorniczku wyrównawczym;
                          4) zamknąć zbiornik wyrównawczy;
                          5) uruchomić silnik i utrzymywać obroty 2000 /min przez 3 minuty;
                          6) pozostawić pracujący silnik, aż do zadziałania wentylatora.
                          7) sprawdzić poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby uzupełnić.W silniku, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu powinien sięgać do oznaczenia maksimum.Nato
                          miast, gdy silnik jest zimny, poziom płynu powinien wskazywać zakres oznaczeń między MIN. a MAX.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Kajtiii
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 291

                            #14
                            Same ciekawostki Ale skoro powiadasz że sam ma się "odpowietrzyć" i ch... to tak ma być Swoją drogą co oni tak się upierają przy tym G12? Ja wlałem borygo landrynkowe i wszystko w normie, a zaznaczam że w Bieszczadach bywa bardzo zimno i borygo nigdy nie zawiodło.

                            Komentarz

                            • oziemi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 399

                              #15
                              Witam ponownie
                              Chciałbym dodać małego newsa w związku z problemem mojego ogrzewania. Dziś rano, jako że było dość chłodno, włączam sobie ogrzewanie i wszystko ładnie cacy grzeje aż miło. Jednak wystarczy, że auto nie ma większych obrotow i od razu leci chłodne powietrze. Wystarczy przygazować i znow z kratek płynie ciepło. Wcześniej jak robiłem proby chyba tego nie było, ale może nie zwrociłem uwagi.. Jak myślicie co może być tego przyczyną? Pompe wody raczej wykluczam, gdyż wymieniona była z rozrządem jakieś 10kkm temu. Zapowietrzenie też chyba nie wchodzi w grę, bo tak jak pisał Maicroft układ powinien odpowietrzyć się sam. Biorę pod uwagę jeszcze jedną ewentualność, choć nie wiem na ile prawdopodobną. Otoz może układ jest gdzieś częściowo zapchany, bo poprzedni własciciel jakiś czas jeździł z padniętą uszczelką pod głowicą i jak mniemam, nie wiedząc co jest przyczyną znikania płynu, zalał jakiś środek do uszczelniania układow :evil: Może przez to, że w ktorymś miejscu układ nie ma takiej średnicy jak powinien przez ow "cudowny" środek, dopiero po przygazowaniu i wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia płyn daje radę przepłynąć przez nagrzewnicę i zacząć grzać?
                              Elegance
                              ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                              -------------------------------------------

                              Komentarz

                              Pracuję...