czy to jest "choinka" pod wezyk??
climatronic
Zwiń
X
-
climatronic
witam
jak jest u Was z wychłodzeniem wnętrza auta,które stało dłuższy czas???
przy ustawieniu na LOW dużo czasu zajmuje to Wam?
pytam,bo mam wrażenie że coś nie działa u mnie dobrze. powietrze leci chłodne,ale nie jest zimne jak lód.
i druga kwestia to ustawienie przy temperaturze 18 stopni na AUTO : przejechałem kilka kilometrów i natężenie nawiewu nie ulega zmiejszeniu,jakby climatronic nie mógł zbliżyć się do ustawionej temperatury.
czy tak wygląda praca climatronica???pytam bo jeżdżę również na kimatyzacji dwustrefowej w Peugeot 307 i tam chłodzi jak lodówka.
a może to jest wina sprężarki lub trzeba uzupełnić płyn???
pozdrawiam
marcin
-
-
Zamieszczone przez baturrotrzeba uzupełnić płyn???PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Obawiam się, że nikt ze Skody Ci nie pomoże. Ja próbowałem uzyskać jakiś czas temu pomoc, ale nie chcieli (nie umieli mi pomóc). W trybie auto mój klimatronik nigdy nie dojdzie do ustawionej na panelu temperatury. Temperatura mierzona w pobliżu czujnika zawsze jest o 4 do 5 stopni większa niż ustawiona. I co ciekawe nieistotne czy chłodzę w lecie czy grzeję w zimie. A propos temperatury nawiewu - nie można określić czy ma to być 6 czy 9 stopni. Moc klimatyzatora jest proporcjonalna do tego o ile schłodzi nawiewane powietrze, czyli jaka jest różnica pomiędzy powietrzem "zaciąganym" a nawiewanym. Oczywiście w trybie auto elektronika pilnuje żeby nie była ona zbyt niska ponieważ mogło by to być niezdrowe. Elektronika "manewruje" temperaturą i ilością nawiewanego powietrza tak aby osiągnąc i utrzymac w kabinie ustawioną przez użytkownika temperaturę. Tak przynajmniej powinno byc. I tak miałem we Fiacie, Fordzie ale nie w Skodzie. Wiadomo "Skoda - przemyślane rozwiązania". Podobnie zresztą jak z ich radiami.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
witam
dzisiaj rozwiązałem problem.
pojechałem do znajomego mechanika i faktycznie nie miałem zimnego nawiewu-klima nie pracowała.sprawdziliśmy stan płynu-było ok. zaczeliśmy szukać w elektryce i okazało się że są dwie przyczyny:
1.przepalony bezpiecznik znajdujący sie w komorze silnika,nad akumutalorem
2.uszkodzony przewód zasilający klimę (nie wiem dokładnie jak go sklasyfikować w nazewnictwie,ale dojście do niego jest tylko po odkręceniu osłony silnika z dołu.jego wtyk zlokalizowany jest pod akumulatorem.
[ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 21:27 ]
a jeśli chodzi o kwestię serwisu ASO - robiłem przegląd auta po 90.000km, rozrząd i między innymi mieli zrobić przegląd klimy i jak zrobili?????a na moje pytanie dotyczące wychłodzenia wnętrza auta, pracownik serwisu powiedział " no wie pan, jeśli auto stoi na słońcu to blacha jest tak mocno nagrzana że trudno uzyskać zimne powietrze i szybko wychłodzić wnętrze. co innego jak pojedzie pan w trasę....tam jest przepływ powietrza i będzie lepiej" TOTALNY KRETYN!!!
zresztą w ASO najlepiej potrafią tylko robić wycenę wykonanych usług.....gdyby nie książka serwisowa i chęć podtrzymania z mojej strony autentyczności przebiegu auta,to zastanowiłbym się czy jest sens tam jeździć
Komentarz
-
-
Co by nie zakłądac nowego tematu o tym samym to napiszę tu.
Czy nie wiecie czy Climatronic w Octavii II automatycznie steruje obiegiem zamkniętym? tzn. chodzi mi o to, czy system samodzielnie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz gdy auto jest mocno nagrzane w celu szybszego schłodzenia wnętrza, a poźniej samoczynnie go otwiera?Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że jak auto jest mocno nagrzane (tzn. temperatura wewnątrz jest dużo większa niż na dworze) to przełączenie na recyrkulacje spowoduje wydłużenie a nie skrócenie czasu schłodzenia kabiny. Ja tam wolę przed wejściem do nagrzanego samochodu najpierw otworzyc drzwi i wywietrzyc dobrze wnętrze a póżniej uruchamiac silnik i klimę.
Pozdawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacaWydaje mi się, że jak auto jest mocno nagrzane (tzn. temperatura wewnątrz jest dużo większa niż na dworze) to przełączenie na recyrkulacje spowoduje wydłużenie a nie skrócenie czasu schłodzenia kabiny.
I szczerze mówiąc to, aż dziwne że climatronic w O II nie ma opcji automatycznego sterowania zamkniętym obiegiem powietrza bo jak pisałem wczesniej miałem to w moim poprzednim aucie (Renault Laguna) a było ono z ... 2000 r.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Moze ta funkcja zamykania obiegu wewnetrznego w O2 jest tak jak w Lagunie,tylko
jej dzialanie w trybie automatycznym nie jest sygnalizowane lampka kontrolna.
W efekcie koncowym kierowca nie wie ,ze system zamknal klape obiegu wew.
Po schlodzeniu wnetrza system samoczynnie otwiera obieg zew.takze bez informacji
na wyswietlaczu.
Ja tak mialem w starym Audi 100 z roku 1989.O zamknieciu klapy mozna bylo sie
zorientowac tylko po zwiekszonym nadmuchu [zwiekszony halas].
Ten sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
na wlaczniku obiegu zamknietego.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Big, zastanów się. Jak samochód stoi na słońcu i na dworze jest np. 30stC to w kabinie temperatura dochodzi do 50stC. Jeżeli klima "zaciąga powietrze z wnętrza to musi je schłodzić o 40stopni (50-10=40). Jeżeli pobiera z dworu to schładza je tylko o 20 stopni (30-10=20). 10 stC to przykładowa temperatura nawiewu. Inaczej wygląda gdy jedziesz od pewnego czasu i w kabinie temperatura jest niższa niż na dworze. Wtedy lepiej (pod względem energetycznym) włączyć recyrkulację. Otwartą kwestią pozostaje jednak czy warto wtedy oszczędzać "parę gramów " paliwa i oddychać powietrzem "zużytym", czy nawiewać 100% świeżego i czystego powietrza.
Komentarz
-
-
jaca, to nie do konca tak jak piszesz.Wez pod uwage,ze to gorace powietrze
wewnetrzne jest przy obiegu zamknietym jest w sposob staly dochladzane.
Po chwili ma np.40 stopni i klima schladza juz tylko powietrze 40 stop.
Za chwile jest 30 stopni i klima schladza pow 30 stop. ....itd.
Jesli obieg jest otwarty klima walczy caly czas z powietrzem o temp.np 35 stopni.
To jest bardzo nieefektywne
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekTen sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
na wlaczniku obiegu zamknietego.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekJa tak mialem w starym Audi 100 z roku 1989.O zamknieciu klapy mozna bylo sie
zorientowac tylko po zwiekszonym nadmuchu [zwiekszony halas].
Ten sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
na wlaczniku obiegu zamknietego.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
gebek, mówimy o tym samym. W początkowym okresie, kiedy na zewnątrz jest chłodniej niż w nagrzanej kabinie bardziej efektywne jest pobieranie idochładzanie powietrza z zewnątrz, a od momentu gdy w kabinie jest już podobnie jak na zewnątrz lepiej przejść na recyrkulacje. W sytuacji gdy na dworze jest 10 -15 stopni, a wewnątrz na słońcu (bez włączonej wentylacji) temperatura dochodzi do 50 w zupełności wystarczy włączyć nawiew powietrza świeżego. W klimatyzacji funkcjonuje nawet takie pojęcie jak "freecooling".
Komentarz
-
Komentarz