climatronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alexito
    Classic
    • 2008
    • 12

    climatronic

    czy to jest "choinka" pod wezyk??
  • baturro
    Classic
    • 2007
    • 15
    • Octavia III combi (5E5)

    #2
    climatronic

    witam
    jak jest u Was z wychłodzeniem wnętrza auta,które stało dłuższy czas???
    przy ustawieniu na LOW dużo czasu zajmuje to Wam?
    pytam,bo mam wrażenie że coś nie działa u mnie dobrze. powietrze leci chłodne,ale nie jest zimne jak lód.
    i druga kwestia to ustawienie przy temperaturze 18 stopni na AUTO : przejechałem kilka kilometrów i natężenie nawiewu nie ulega zmiejszeniu,jakby climatronic nie mógł zbliżyć się do ustawionej temperatury.
    czy tak wygląda praca climatronica???pytam bo jeżdżę również na kimatyzacji dwustrefowej w Peugeot 307 i tam chłodzi jak lodówka.
    a może to jest wina sprężarki lub trzeba uzupełnić płyn???
    pozdrawiam
    marcin

    Komentarz

    • Adrian
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 662
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez baturro
      trzeba uzupełnić płyn???
      niewątpliwie należało by sprawdzić jego stan. Ustaw temp na najniższą i sprawdź termometrem jaka jest temp powietrza lecącego z kratek, powinno być 6,5C
      PerfectService by DGW
      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

      Komentarz

      • baturro
        Classic
        • 2007
        • 15
        • Octavia III combi (5E5)

        #4
        a jakie objawy powinny być niepokojące w przypadku złego funkcjonowanie sprężąrki?

        [ Dodano: Nie 27 Kwi, 08 12:31 ]
        i powietrze lecące z kratek napewno jest cieplejsze niż 6.5C

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          spokojnie z ta sprężarką , najpierw pojedż i zrób sobie serwis klimy , a potem jak coś będzie nie tak będziesz się martwił sprężarką
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • jaca
            Drive
            • 2007
            • 92

            #6
            Obawiam się, że nikt ze Skody Ci nie pomoże. Ja próbowałem uzyskać jakiś czas temu pomoc, ale nie chcieli (nie umieli mi pomóc). W trybie auto mój klimatronik nigdy nie dojdzie do ustawionej na panelu temperatury. Temperatura mierzona w pobliżu czujnika zawsze jest o 4 do 5 stopni większa niż ustawiona. I co ciekawe nieistotne czy chłodzę w lecie czy grzeję w zimie. A propos temperatury nawiewu - nie można określić czy ma to być 6 czy 9 stopni. Moc klimatyzatora jest proporcjonalna do tego o ile schłodzi nawiewane powietrze, czyli jaka jest różnica pomiędzy powietrzem "zaciąganym" a nawiewanym. Oczywiście w trybie auto elektronika pilnuje żeby nie była ona zbyt niska ponieważ mogło by to być niezdrowe. Elektronika "manewruje" temperaturą i ilością nawiewanego powietrza tak aby osiągnąc i utrzymac w kabinie ustawioną przez użytkownika temperaturę. Tak przynajmniej powinno byc. I tak miałem we Fiacie, Fordzie ale nie w Skodzie. Wiadomo "Skoda - przemyślane rozwiązania". Podobnie zresztą jak z ich radiami.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • baturro
              Classic
              • 2007
              • 15
              • Octavia III combi (5E5)

              #7
              witam
              dzisiaj rozwiązałem problem.
              pojechałem do znajomego mechanika i faktycznie nie miałem zimnego nawiewu-klima nie pracowała.sprawdziliśmy stan płynu-było ok. zaczeliśmy szukać w elektryce i okazało się że są dwie przyczyny:
              1.przepalony bezpiecznik znajdujący sie w komorze silnika,nad akumutalorem
              2.uszkodzony przewód zasilający klimę (nie wiem dokładnie jak go sklasyfikować w nazewnictwie,ale dojście do niego jest tylko po odkręceniu osłony silnika z dołu.jego wtyk zlokalizowany jest pod akumulatorem.

              [ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 21:27 ]
              a jeśli chodzi o kwestię serwisu ASO - robiłem przegląd auta po 90.000km, rozrząd i między innymi mieli zrobić przegląd klimy i jak zrobili?????a na moje pytanie dotyczące wychłodzenia wnętrza auta, pracownik serwisu powiedział " no wie pan, jeśli auto stoi na słońcu to blacha jest tak mocno nagrzana że trudno uzyskać zimne powietrze i szybko wychłodzić wnętrze. co innego jak pojedzie pan w trasę....tam jest przepływ powietrza i będzie lepiej" TOTALNY KRETYN!!!
              zresztą w ASO najlepiej potrafią tylko robić wycenę wykonanych usług.....gdyby nie książka serwisowa i chęć podtrzymania z mojej strony autentyczności przebiegu auta,to zastanowiłbym się czy jest sens tam jeździć

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                baturro, na czym polegało uszkodzenie przewodu :?:
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • baturro
                  Classic
                  • 2007
                  • 15
                  • Octavia III combi (5E5)

                  #9
                  przewód był cały,nie przerwany.
                  można powiedzieć że wyglądał jakby był "zgniły"

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    ale gumowy czy aluminiowy :?:
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #11
                      Co by nie zakłądac nowego tematu o tym samym to napiszę tu.
                      Czy nie wiecie czy Climatronic w Octavii II automatycznie steruje obiegiem zamkniętym? tzn. chodzi mi o to, czy system samodzielnie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz gdy auto jest mocno nagrzane w celu szybszego schłodzenia wnętrza, a poźniej samoczynnie go otwiera?
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • baturro
                        Classic
                        • 2007
                        • 15
                        • Octavia III combi (5E5)

                        #12
                        przewód gumowy

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Big, nie
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            Big, nie
                            Leszek dzięki
                            Ale szkoda ze tego nie ma W Lagunie I ph II autoklima miała taka opcję.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • jaca
                              Drive
                              • 2007
                              • 92

                              #15
                              Wydaje mi się, że jak auto jest mocno nagrzane (tzn. temperatura wewnątrz jest dużo większa niż na dworze) to przełączenie na recyrkulacje spowoduje wydłużenie a nie skrócenie czasu schłodzenia kabiny. Ja tam wolę przed wejściem do nagrzanego samochodu najpierw otworzyc drzwi i wywietrzyc dobrze wnętrze a póżniej uruchamiac silnik i klimę.
                              Pozdawiam

                              Komentarz

                              • pleban
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 580

                                #16
                                a ja zostawiam uchylony szyber i gitarra
                                była O1 1,6 102 KM
                                była O1 1,9 TDI 90 KM
                                była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                jest Ford Tourneo Courier

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jaca
                                  Wydaje mi się, że jak auto jest mocno nagrzane (tzn. temperatura wewnątrz jest dużo większa niż na dworze) to przełączenie na recyrkulacje spowoduje wydłużenie a nie skrócenie czasu schłodzenia kabiny.
                                  Własnie odwrotnie, gdyż jeśli na dworze jest bardzo goraco to pomimo mocno nagrzanego wnętrza kabiny pobierane jest dodatkowo gorące powietrze z zewnątrz które system również musi schłodzić. Natomiast w przypadku odcięcia dopływu powietrza z zewnątrz do schłodzenia pozostaje jedynie powietrze będace wewnątrz auta, co przyśpiesza cały proces.
                                  I szczerze mówiąc to, aż dziwne że climatronic w O II nie ma opcji automatycznego sterowania zamkniętym obiegiem powietrza bo jak pisałem wczesniej miałem to w moim poprzednim aucie (Renault Laguna) a było ono z ... 2000 r.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • gebek
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1214

                                    #18
                                    Moze ta funkcja zamykania obiegu wewnetrznego w O2 jest tak jak w Lagunie,tylko
                                    jej dzialanie w trybie automatycznym nie jest sygnalizowane lampka kontrolna.
                                    W efekcie koncowym kierowca nie wie ,ze system zamknal klape obiegu wew.
                                    Po schlodzeniu wnetrza system samoczynnie otwiera obieg zew.takze bez informacji
                                    na wyswietlaczu.
                                    Ja tak mialem w starym Audi 100 z roku 1989.O zamknieciu klapy mozna bylo sie
                                    zorientowac tylko po zwiekszonym nadmuchu [zwiekszony halas].
                                    Ten sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
                                    wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
                                    na wlaczniku obiegu zamknietego.
                                    pozdrawiam
                                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                    Nie synku...to diesel PD.

                                    Honda...the power of dreams.
                                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                    Komentarz

                                    • jaca
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 92

                                      #19
                                      Big, zastanów się. Jak samochód stoi na słońcu i na dworze jest np. 30stC to w kabinie temperatura dochodzi do 50stC. Jeżeli klima "zaciąga powietrze z wnętrza to musi je schłodzić o 40stopni (50-10=40). Jeżeli pobiera z dworu to schładza je tylko o 20 stopni (30-10=20). 10 stC to przykładowa temperatura nawiewu. Inaczej wygląda gdy jedziesz od pewnego czasu i w kabinie temperatura jest niższa niż na dworze. Wtedy lepiej (pod względem energetycznym) włączyć recyrkulację. Otwartą kwestią pozostaje jednak czy warto wtedy oszczędzać "parę gramów " paliwa i oddychać powietrzem "zużytym", czy nawiewać 100% świeżego i czystego powietrza.

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #20
                                        jaca, to nie do konca tak jak piszesz.Wez pod uwage,ze to gorace powietrze
                                        wewnetrzne jest przy obiegu zamknietym jest w sposob staly dochladzane.
                                        Po chwili ma np.40 stopni i klima schladza juz tylko powietrze 40 stop.
                                        Za chwile jest 30 stopni i klima schladza pow 30 stop. ....itd.
                                        Jesli obieg jest otwarty klima walczy caly czas z powietrzem o temp.np 35 stopni.
                                        To jest bardzo nieefektywne
                                        pozdrawiam
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          Ten sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
                                          wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
                                          na wlaczniku obiegu zamknietego.
                                          tego nie wiedziałem ale podobna sytuacja jest jak spryskasz szyby przednie też nadmuch jest przez chwilkę głośniejszy (mocniejszy).
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            #22
                                            Zamieszczone przez gebek
                                            Ja tak mialem w starym Audi 100 z roku 1989.O zamknieciu klapy mozna bylo sie
                                            zorientowac tylko po zwiekszonym nadmuchu [zwiekszony halas].
                                            Ten sam obiaw wystepuje w O2 po wlaczeniu biegu wstecznego.System zamyka obieg
                                            wewnetrzny,zeby nie zaciagnac wlasnych spalin,i nie jest to sygnalizowane
                                            na wlaczniku obiegu zamknietego.
                                            Faktycznie na samym początku po uruchomieniu slnika , gdy wnętrze jest mocno nagrzane, nadmuch jest moncniejszy a po jakimś czasie troche słabnie pomino świecenia sietej samej ilości diod kontrolnych. Także moze i Ty mas4 zracje, że obieg wewnętrzny jest zamykany i otwierany automatycznie tylko nie jest to sygnalizowane. Ale swoja droga to dziwne bo sygnalizacja tej opcji by się przydała.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • jaca
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 92

                                              #23
                                              gebek, mówimy o tym samym. W początkowym okresie, kiedy na zewnątrz jest chłodniej niż w nagrzanej kabinie bardziej efektywne jest pobieranie idochładzanie powietrza z zewnątrz, a od momentu gdy w kabinie jest już podobnie jak na zewnątrz lepiej przejść na recyrkulacje. W sytuacji gdy na dworze jest 10 -15 stopni, a wewnątrz na słońcu (bez włączonej wentylacji) temperatura dochodzi do 50 w zupełności wystarczy włączyć nawiew powietrza świeżego. W klimatyzacji funkcjonuje nawet takie pojęcie jak "freecooling".

                                              Komentarz

                                              • Gustaw78
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 182
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                                #24
                                                mam problem w przewodzie doprowadzonym do sprezarki jesy male napiecie i gdzie sa bezpieczniki od klimy????? 1,9 tdi
                                                OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...