1.9 TDI 110 km strasznie mułowata

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 TDI 110 km strasznie mułowata

    Dobra Panowie i Panie - chyba sami widzicie, ze tak mozna wkolo Macieju...

    Chyba wszystkie argumenty zostaly juz napisane wnioski kazdy moze sobie wyciagnac sam.

    Zamykam - dziekuje za uwage.

  • #2
    1.9 TDI 110 km strasznie mułowata

    Od jakiegoś czasu zrobiła się strasznie mułowata. Na liczniku jest 125000. W stacji pewnie usłyszę - turbina - za kupę kasy. Dodatkowo jak jest ciepła ma problem z uruchomieniem. Może ktoś ma pomysł.

    Komentarz

    • Emil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1092

      #3
      Jesli chodzi o mulowatosc to sprawdz przeplywomierz .

      Natomiast o problemach z uruchomieniem przy cieplym silniku, pisali juz koledzy na forum....wystarczy tylko poszukac :wink:
      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
      CR-V 2,2 i-ctdi
      Perfectservice by Dobrygrześwawa

      Komentarz

      • Kmab
        Rider
        • 2005
        • 269

        #4
        Albo pompa+przepływomierz, najlepiej zrobić badanie VAGiem i zobaczyć co wychodzi.
        Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          jakby turbo padło to auto by jechało jak 1.9 sdi albo i gorzej ja myśle że przepływka
          al sprawdź u kogoś kto ma VAG. I jeszcze jedno zo znaczy mułowata trochę gorzej przyspiesza czy wogule nie jedzie ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez djczas
            jakby turbo padło to auto by jechało jak 1.9 sdi albo i gorzej ja myśle że przepływka
            al sprawdź u kogoś kto ma VAG. I jeszcze jedno zo znaczy mułowata trochę gorzej przyspiesza czy wogule nie jedzie ?
            Nie ma przyspieszenia, dotyczy to zarówno biegów niskich jak i wysokich. Czasem strach wyprzedzać bo nie ma kopa jak to wcześniej było.
            Serwisowałem na Felińskiego (Pol_Mot Auto). Jestem nowy na tym portalu i jeszcze czuję się zagubiony, kogo mi polecicie do takiej diagnostyki?

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez 2i3
              Jestem nowy na tym portalu i jeszcze czuję się zagubiony, kogo mi polecicie do takiej diagnostyki?
              Podjedz do Mastersa, jezeli to przeplywka lub zapieczone kierownice (ja obstawiam, ze to) to zdiagnozuje w 3 minuty.
              Mozesz tez wpasc na wtorkowy spot, tylko daj znac wczesniej zeby ktos wzial notebooka i interfejs.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Purchawa
                Zamieszczone przez 2i3
                Jestem nowy na tym portalu i jeszcze czuję się zagubiony, kogo mi polecicie do takiej diagnostyki?
                Podjedz do Mastersa, jezeli to przeplywka lub zapieczone kierownice (ja obstawiam, ze to) to zdiagnozuje w 3 minuty.
                Mozesz tez wpasc na wtorkowy spot, tylko daj znac wczesniej zeby ktos wzial notebooka i interfejs.
                Czy zapieczone kierownice = wymiana sprężarki? Czy przepływkę można wymienić samemu bez pecjalistycznego sprzętu? Jak się dowiedzieć o spocie, gdzie, jak, kiedy? Czuję się jak sierota bez pojęcia.

                Komentarz

                • Emil
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1092

                  #9
                  Czy zapieczone kierownice = wymiana sprężarki? Czy przepływkę można wymienić samemu bez pecjalistycznego sprzętu? Jak się dowiedzieć o spocie, gdzie, jak, kiedy? Czuję się jak sierota bez pojęcia.
                  U mnie kierownice byly zapieczone ale udalo sie je rozruszac + wd40 i 3 miesiace narazie jest super.
                  Przeplywke mozna wymienic samemu, zdejmujesz rure, odkrecasz 2 srubki i sciagasz zlacze. O ile wiem jest plug & play choc gdzies slyszalem ze na wszelki wypadek najlepiej podpiac VAG`a i skasowac ewentualne bledy

                  Jesli chodzi o spoty, to odbywaja sie w kazdy wtrorek o 20 w Route, zreszta wszystko znajdziesz tutaj : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1190
                  :wink:
                  BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                  CR-V 2,2 i-ctdi
                  Perfectservice by Dobrygrześwawa

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez 2i3
                    Czy zapieczone kierownice = wymiana sprężarki?
                    Chyba nie, wystarczy je rozruszac, ale nie jestem tego pewien na 100%.

                    Zamieszczone przez 2i3
                    Jak się dowiedzieć o spocie, gdzie, jak, kiedy? Czuję się jak sierota bez pojęcia.
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz


                    • #11
                      Dziękuję wszystkim za informacje, rady w kwestii mojego problemu i za tolerancję. . Już wiem co robić.

                      Komentarz

                      • rentier
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 203

                        #12
                        Zamieszczone przez Purchawa
                        Mozesz tez wpasc na wtorkowy spot, tylko daj znac wczesniej zeby ktos wzial notebooka i interfejs.
                        a ile kosztuje taki interfejs?
                        1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez rentier
                          a ile kosztuje taki interfejs?
                          Np. tyle: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=52159229
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • rentier
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 203

                            #14
                            djczas ma wspasc do mnie za kilka dni z interfejsem, jak tylko zobacze i zakumam to sobie kupie

                            myslem, ze to drozsza historia ..
                            a tak swoja droga.... skoro to takie tanie to dlaczego 95% mechanikow w N.Targu i okolicach nie ma "komputra" w swoim zakladzie???
                            1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                            Komentarz

                            • Leafy
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 229

                              #15
                              Rentier .... bo ... jakby ci to powiedziec .... ich znajomosc PCta jest niewystarczajaca

                              Wiekszosc mechanikow w New Marketplace jak i w calym kraju to "zlote raczki" i nie potrzebuja jakis tam komputerow ... bo to trzeba UMIĆ je obslugiwac ... a to juz nie kazdy potrafi, szczegolnie ze starszego pokolenia

                              Poza tym nawet jesli maja komputery to i tak przeciez nauczyli sie naprawiac auta na fiatach 125 i 126 i nie maja pojecia co to jest RS232 i mysla, ze ich sie obraza ...

                              a tak powaznie to wydatek rzedu 90 zl nie jest problemem jesli chce sie inwestowac w upgrade autka i miec nad nim jakas kontrole ...

                              a wracajac do tematu 2i3 to postawilbym na problem z turbina .. ale w koncu to ja jestem informatyk a nie mechanik ... a i tak sadze, ze moja zupgradowana do 115 Octa jest mulowata

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Nie sadze, zeby to byl problem z turbina.

                                Ale to nie zgaduj zgadula... :twisted:
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Lacrima
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 35

                                  #17
                                  poniewaz moj problem podobny jest do kolegi, nie bede otwieral nowego tematu...


                                  problem to moc silnika:
                                  I bieg ok...
                                  II okolo 1900-2500 obrotow ok (czuc wzrost mocy) okolo 100-200 obrotow po 2500 znaczny spadek mocy (wrecz okropny) po tym znowu czuc (okolo 2700) wzrost mocy do 3000-3100.
                                  III - tu w ogole jest kupa - ciagnie podobnie do dwojki, z tym, ze duzo gorzej
                                  IIII - ladnie idzie, jak przekrocze na trojce 3200 obrotow - inaczej idzie powolutku do przodu
                                  IIIII - ten bieg powyzej 2000 obrotow w miare plynnie przyspiesza

                                  natomiast problem taki:
                                  2 osoby - pod male wzniesienie (doslownie delikatne) jak w morde strzelil 130 KM i ani centa wiecej (gaz w podlodze). Prosta - delikatnie z gorki - 170KM (noga w podlodze) i ani centa wiecej. Spalanie w jednym i drugim przypadku pokazuje ~9 l/100

                                  Generalnie moment jest. Przy normalnej jezdzie wcisniecie gazu powoduje przyspieszenie.

                                  Dlaczego miedzy 2500-2700 praktycznie na kazdym biegu jest "przyciecie" wrecz odczuwam to jakbym delikatnie przychamowal....?

                                  czemu 170 KM na prostej?

                                  Na co mam zwrocic uwage?
                                  dziwne, u mnie to działa

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Lacrima, Ty masz z tego co pamietam nowe auto. Wiec jedz do serwisu i niech podepna VAG-a i na przejazdzke. Najlepiej niech kolo siedzi obok a Ty bedzie prowodzil. Na kierownice spalin w turbinie to jeszcze za wczesnie, wiec albo przeplywka albo zawor N75.

                                    Ale tak jak Mikrus napisal ciezko jest wrozyc na odlegosc
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #19
                                      Raczej ewidentnie przeplywka, ale podpisuje sie pod tym co Maicroft napisal - lepiej nie wrozyc z fusow.

                                      Jedz do ASO i w razie czego pamietaj o "programie wymiany przeplywek", zeby cie nie zrobili w bambuko.

                                      Acha i daj znac jak wrocisz, zebysmy wiedzieli co bylo.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        Lacrima jestes z krakowa ja bede w środe czwartek w krakowie wiec jak bedziesz miał dalej tą sytacje podjedziemy do mojego ulubionego ASO w krakowie i powinni ci to pożądnie zrobić ale najpierw sprawdzimy błedy jesli bedziesz chciał k

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          #21
                                          Zamieszczone przez djczas
                                          ale najpierw sprawdzimy błedy jesli bedziesz chciał k
                                          IMHO sprawdzenie bledow wiele nie rozjasni...

                                          Sprawdzcie przeplywke.
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #22
                                            niestety nie mam przepływki do diesla bo by można było podmienić ale jak przepływka szwankuje to pod Vagiem cos wyjdzie najczęsciej jest to błąd związany z powietrzem
                                            wiem bo mi przepływka padła w moim

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              Uwierz mi diagnozowanie przeplywki w ten sposob nie ma sensu.

                                              Znajdzcie kawalek drogi. Podlaczcie VAG - sterownik silnika - bloki wartosci mierzonych - blok 03, to bedzie pomiar MAF.

                                              Cieply silnik, zacznijcie jechac na trzecim biegu przy 1500 rpm i but w podloge az do 4000 rpm.

                                              Zobaczcie co sie bedzie dzialo. Wartosc zadana bedzie 850. Jesli wartosc rzeczywista bedzie spadala w szerszym zakresie obrotow ponizej tej wartosci to przeplywka jest szmelc.

                                              Dobre przeplywki pokazuja momentami nawet ponad 1200.

                                              Najlepiej zapisac sobie logi i zrobic wykres.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Na kierownice spalin w turbinie to jeszcze za wczesnie, wiec albo przeplywka albo zawor N75.
                                                Ostatnio u mojego znajomego - ASV z przebiegiem <30kkm - zacieta sztanga sterujaca lopatkami. :shock:
                                                Tak wiec rozne rzeczy moga sie zdarzyc.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Ja sie podczepie ,bo nie chce zakaldac nowego topicu z banlnym pytaniem
                                                  W moim TDI jak jade np. 130/150km/h(na 3 biegu 70km/h i nie tylko przy tych predkosciach) z rowna predkoscia i nagle wdepne pedal w podloge to czuc lekkie szarpnice jakby na ulamki sekund moc stracil i po tej chwili jest kop jak trzeba. Czy to normalne zjawisko?
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...