Bądźmy szczerzy - z garażu by go nikt nie wygonił A przynajmniej dzieciaka łatwiej na tył wsadzić - choć nawet dziecko za wiele miejsca tam nie będzie miało.
OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo
jestem b. nowy i b. swieży jeśli chodzi o motoryzacje w ogole (a jesli chodzi o TDI i i turbinki w szczegolnosci).
Szukalem i czytalem zeby nie dublowac tematow, ale potrzebuje b. konkretnej pomocy/odpowiedzi: czy turbinke GT 1749V o numerze VW (?) GA3 038 253 019D moge wymienic na turbinke GT 1749V o numerze VW np. GS4 0382530 19N ?
Pytam, gdyż auto (Octavia I 1.9 TDI kombi 2000r. 110KM silnik ASV) z Notlauf-ami itp. trafilo do warsztatu, gdzie chciano rozmontowac i 'ożywić' turbinkę, ale poinformowali mnie wlasnie, iz nie moga jej rozebrac - jest podobno tak zardzewiala/zapieczona, ze boja sie zeby nie rozpadla sie podczas dalszych prob demontazu. Sugerują wysylke turbiny do zakladu zajmujacego sie wylacznie regeneracja.
Widze na Allegro turbine 'podobną' (tj. GS4 0382530 19N) i zastanawiam sie czy jest szansa zamontowac ja w moim aucie.
A jesli odradzacie zakup na Allegro czesci o nieznanym przebiegu/stanie to moze znacie kogos kto w okolicach Gorzowa Wlkp. (Poznan, Szczecin?) regeneruje takie trudne przypadki jak moja turbinka?
Prosze uprzejmie o pomoc, bo jestem zielony w temacie - z gory dziekuje za wszelkie porady.
Ja mam na sprzedaż swoją turbinę: http://allegro.pl/item352775446_turb...at_vw_asv.html - jest to turbina od wersji ASV (numer na mojej: HGR 038253019N). Turbina w stanie idealnym, wyjęta przy przebiegu 67 tyś. km.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Ja mam na sprzedaż swoją turbinę: http://allegro.pl/item352775446_turb...at_vw_asv.html - jest to turbina od wersji ASV (numer na mojej: HGR 038253019N).
---------------
Witam i dziekuje za propozycje.
Pytanie jednak pozostaje nierozstrzygniete: czy moja turbinke GA3 038 253 019D moge zastapic turbinka Twoja czy innego sprzedawcy w przypadku, gdy Twoja ma kod HGR 038253019N a innego sprzedawcy ma kod GS4 0382530 19N ...
Pomozcie prosze rozstrzygnac to pytanie jednoznacznie.
Mozesz wsadzic kazda GT1749V ktora jest z kolektorem i po sprawie. Widocznie do roznych modeli byly rozne, albo zalezalo to od rocznika. Grunt, aby ten numer Garreta sie zgadzal.
Mozesz wsadzic kazda GT1749V ktora jest z kolektorem
A czy te wszystkie opisywane przeze mnie maja kolektor? Jak to sprawdzic ? (jestem zupelnie swiezy w sprawach motoryzacji). Czy przykladowo ta turbinka ma ten kolektor: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=354998056
Zeby nie tworzyc nowego tematu powiedzcie mi jak nazywa sie to cudo zaznaczone na fotce. (fotka z licytacji _tm_ - bardzo dzieki ) To jest jakis zawor? Bo okazalo sie u mnie, ze po wyjeciu turbiny to cudo stoi jak zaczarowne. Nie chce wcale sie ruszac. Nie wiem czy sie zapieklo, czy cos innego. Podobno nie da sie tego kupic jako czesci zamiennej tylko z cala turbina :roll: .
Obiaw mialem taki ze przy 170 mialem odciecie mocy i max co dalo sie jechac to 130-140. Pojechalem do mechanika i stwierdzil ze najprawdopodobniej to beda zapieczone i zabrudzone sadzami kierownice :roll: Wyjeli turbine i okazalo sie ze ten zawor (jak oni to okreslili) nie pracuje wcale.
To jest mieszek do sterowania podcisnieniowo sztanga do regulacji zmiennej geometrii turbiny. Tak to fakt teoeretycznie nie sprzedaja tego jako czesci zamiennej, chociaz do starych Passatow w ETCE widnieje jako czesc zamienna, chociaz cena zabija A teraz inne pytanie. Czy ktos zdjal ciegno po drugiej stronie, co laczy sie ze sprezarka i wtedy zobaczyl czy dziala sam mieszek. Bo moga byc zabite kierownice sadza i mieszek, chocby byl nowy i tak nie dygnie nawet o 1mm :twisted:
Dzieki Maicroft, za szybka i fachowa odpowiedz :roll: wlasnie u mnie wyczyscili kierownice z sadzy i nadal nie dzialala ta sztanga, stad pomysl na ten mieszek (juz teraz wiem ) :roll:
teraz właśnie zmieniają mi w warsztacie mieszek w mojej ASV-ce bo łapał zadyszkę . Kierownice byly o.k. ale zawór padł i wysypało się z niego duuuża kupka rdzy i piasku!!
Koles mi wstawia używany , podobno sprawny i daje gwarant, za 350 pln + 400 za robote. W Iławie chcą za ten zawór z regulacją na przyżadach 1000 pln netto :lol:
Moja furmanka jest z końca 2005 roku i ma najechane 130kkm. marcind, wczoraj rozmawiałem z tym gościem z allegro wydawal sie konkretny , ale jak ktoś może go sprawdzić , albo już z nim handlowal dajcie jakieś info!!
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
No właśnie!! jak się kształtują ceny u Was za taką usługę??
czy 400 pln , ale na fakturę, za wyjęcie turbiny, wymianę zaworu, zamontowanie i wyregulowanie to dużo??
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Szczerze mówiąc nie wiem, ponieważ ja to sam robiłem a czynność ta zajmuje jakieś 15-20 minut (oczywiście bez regulacji - u mnie jakoś chyba nie była potrzebna bo wszystko bangla jak należy).
Jeśli turbina nie była czyszczona (czy cokolwiek innego z nią robione) to do wymiany samego mieszka nie widze żadnego sensu w jej demontażu. A co do ceny mieszka to może nie będę pisał za ile taka regenerowana część jest do dostania żeby Cię nie dołować :wink:
- wysylac gdzies moja dotychczasowa turbinke do regeneracji bez gwarancji czy to sie uda a jesli tak to w jakim zakresie bedzie musiala byc naprawiana (a tym samym ile to bedzie kosztowac - mowia, ze w granicach 400-800 w zaleznosci od jej stanu - ale wiecie jak to jest najpierw mowia cos a potem sie z tego robi wiecej)
- kupic na all..gro za 500 PLN - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 78 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy
- kupic na all..gro za 800 PLN od jednej z osob z tego forum (propozycja w wątku powyzej) - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 67 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy
Co robic ? Brac czyjes ufajac, ze sa dobre czy ryzykowac z wysylka i regeneracja mojej obecnie tak zapieczonej, ze warsztat boi sie z nia silowac zeby jej nie uszkodzic (nie sa wyspecjalizowani w regeneracji turbin i podobno nie maja takich mozliwosci jak ci, ktorzy sie tym zajmuja jaka dzialalnoscia podstawowa) ??
No właśnie!! jak się kształtują ceny u Was za taką usługę??
czy 400 pln , ale na fakturę, za wyjęcie turbiny, wymianę zaworu, zamontowanie i wyregulowanie to dużo??
Zapytaj się o cenę Grześka (dobrygrzeswawa). Myślę, że będzie niższa.
[ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 16:09 ]
Zamieszczone przez grzechu
- kupic na all..gro za 800 PLN od jednej z osob z tego forum (propozycja w wątku powyzej) - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 67 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy
Nie zawyżaj cen . Na priva wysłałem Ci moją ofertę z niższą ceną
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
lukas_ig, no nie przesadzaj!! :shock: wyjęcie , ustawienie , wyczyszczenie turbawki w ASV-ce w 20 minut???? :roll:
to chyba musisz być mechanik od WRC :P
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
lukas_ig, no nie przesadzaj!! wyjęcie , ustawienie , wyczyszczenie turbawki w ASV-ce w 20 minut????
to chyba musisz być mechanik od WRC
No dobra 25 minut :diabelski_usmiech
Nie było mowy o żadnym ściąganiu, regulacji czy tym bardziej czyszczeniu :roll:
Pisałem tylko i wyłącznie o wymianie mieszka :wink:
Komentarz