Turbinka - roznice pomiedzy nimi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • METALLICA
    Drive
    • 2009
    • 78

    Turbinka - roznice pomiedzy nimi

    Bądźmy szczerzy - z garażu by go nikt nie wygonił A przynajmniej dzieciaka łatwiej na tył wsadzić - choć nawet dziecko za wiele miejsca tam nie będzie miało.
    OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
    CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo

    PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ
  • grzechu
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    Turbinka - roznice pomiedzy nimi

    Witam wszystkich uprzejmie

    jestem b. nowy i b. swieży jeśli chodzi o motoryzacje w ogole (a jesli chodzi o TDI i i turbinki w szczegolnosci).
    Szukalem i czytalem zeby nie dublowac tematow, ale potrzebuje b. konkretnej pomocy/odpowiedzi: czy turbinke GT 1749V o numerze VW (?) GA3 038 253 019D moge wymienic na turbinke GT 1749V o numerze VW np. GS4 0382530 19N ?

    Pytam, gdyż auto (Octavia I 1.9 TDI kombi 2000r. 110KM silnik ASV) z Notlauf-ami itp. trafilo do warsztatu, gdzie chciano rozmontowac i 'ożywić' turbinkę, ale poinformowali mnie wlasnie, iz nie moga jej rozebrac - jest podobno tak zardzewiala/zapieczona, ze boja sie zeby nie rozpadla sie podczas dalszych prob demontazu. Sugerują wysylke turbiny do zakladu zajmujacego sie wylacznie regeneracja.

    Widze na Allegro turbine 'podobną' (tj. GS4 0382530 19N) i zastanawiam sie czy jest szansa zamontowac ja w moim aucie.

    A jesli odradzacie zakup na Allegro czesci o nieznanym przebiegu/stanie to moze znacie kogos kto w okolicach Gorzowa Wlkp. (Poznan, Szczecin?) regeneruje takie trudne przypadki jak moja turbinka?

    Prosze uprzejmie o pomoc, bo jestem zielony w temacie - z gory dziekuje za wszelkie porady.

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Cześć

      Ja mam na sprzedaż swoją turbinę: http://allegro.pl/item352775446_turb...at_vw_asv.html - jest to turbina od wersji ASV (numer na mojej: HGR 038253019N). Turbina w stanie idealnym, wyjęta przy przebiegu 67 tyś. km.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • grzechu
        Classic
        • 2008
        • 7

        #4
        [quote="_tm_"]Cześć

        Ja mam na sprzedaż swoją turbinę: http://allegro.pl/item352775446_turb...at_vw_asv.html - jest to turbina od wersji ASV (numer na mojej: HGR 038253019N).
        ---------------
        Witam i dziekuje za propozycje.
        Pytanie jednak pozostaje nierozstrzygniete: czy moja turbinke GA3 038 253 019D moge zastapic turbinka Twoja czy innego sprzedawcy w przypadku, gdy Twoja ma kod HGR 038253019N a innego sprzedawcy ma kod GS4 0382530 19N ...

        Pomozcie prosze rozstrzygnac to pytanie jednoznacznie.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Mozesz wsadzic kazda GT1749V ktora jest z kolektorem i po sprawie. Widocznie do roznych modeli byly rozne, albo zalezalo to od rocznika. Grunt, aby ten numer Garreta sie zgadzal.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • grzechu
            Classic
            • 2008
            • 7

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Mozesz wsadzic kazda GT1749V ktora jest z kolektorem
            A czy te wszystkie opisywane przeze mnie maja kolektor? Jak to sprawdzic ? (jestem zupelnie swiezy w sprawach motoryzacji). Czy przykladowo ta turbinka ma ten kolektor: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=354998056

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Moze taka byc.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • marcind
                Rider
                • 2005
                • 438

                #8
                Zeby nie tworzyc nowego tematu powiedzcie mi jak nazywa sie to cudo zaznaczone na fotce. (fotka z licytacji _tm_ - bardzo dzieki ) To jest jakis zawor? Bo okazalo sie u mnie, ze po wyjeciu turbiny to cudo stoi jak zaczarowne. Nie chce wcale sie ruszac. Nie wiem czy sie zapieklo, czy cos innego. Podobno nie da sie tego kupic jako czesci zamiennej tylko z cala turbina :roll: .
                Obiaw mialem taki ze przy 170 mialem odciecie mocy i max co dalo sie jechac to 130-140. Pojechalem do mechanika i stwierdzil ze najprawdopodobniej to beda zapieczone i zabrudzone sadzami kierownice :roll: Wyjeli turbine i okazalo sie ze ten zawor (jak oni to okreslili) nie pracuje wcale.
                Załączone pliki
                Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  To jest mieszek do sterowania podcisnieniowo sztanga do regulacji zmiennej geometrii turbiny. Tak to fakt teoeretycznie nie sprzedaja tego jako czesci zamiennej, chociaz do starych Passatow w ETCE widnieje jako czesc zamienna, chociaz cena zabija A teraz inne pytanie. Czy ktos zdjal ciegno po drugiej stronie, co laczy sie ze sprezarka i wtedy zobaczyl czy dziala sam mieszek. Bo moga byc zabite kierownice sadza i mieszek, chocby byl nowy i tak nie dygnie nawet o 1mm :twisted:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • marcind
                    Rider
                    • 2005
                    • 438

                    #10
                    Dzieki Maicroft, za szybka i fachowa odpowiedz :roll: wlasnie u mnie wyczyscili kierownice z sadzy i nadal nie dzialala ta sztanga, stad pomysl na ten mieszek (juz teraz wiem ) :roll:

                    [ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 08:53 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    chociaz cena zabija
                    znalazlem cos takiego:

                    mysle ze to bedzie to... :roll:
                    Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                    mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                    Komentarz

                    • wojtisek1
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 429

                      #11
                      dobrze , fachowo i się cenią regenerują turbiny w Iławie,

                      teraz właśnie zmieniają mi w warsztacie mieszek w mojej ASV-ce bo łapał zadyszkę . Kierownice byly o.k. ale zawór padł i wysypało się z niego duuuża kupka rdzy i piasku!!
                      Koles mi wstawia używany , podobno sprawny i daje gwarant, za 350 pln + 400 za robote. W Iławie chcą za ten zawór z regulacją na przyżadach 1000 pln netto :lol:
                      Moja furmanka jest z końca 2005 roku i ma najechane 130kkm.
                      marcind, wczoraj rozmawiałem z tym gościem z allegro wydawal sie konkretny , ale jak ktoś może go sprawdzić , albo już z nim handlowal dajcie jakieś info!!
                      NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                      Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                      Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                      171 KM ; 402 Nm obr/min
                      Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                      Komentarz

                      • lukas_ig
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 230

                        #12
                        Zamieszczone przez wojtisek1
                        Koles mi wstawia używany , podobno sprawny i daje gwarant, za 350 pln + 400 za robote.
                        :shock:
                        No trochę jak za taką usługę :roll:
                        PerfectService by

                        Komentarz

                        • wojtisek1
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 429

                          #13
                          No właśnie!! jak się kształtują ceny u Was za taką usługę??
                          czy 400 pln , ale na fakturę, za wyjęcie turbiny, wymianę zaworu, zamontowanie i wyregulowanie to dużo??
                          NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                          Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                          Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                          171 KM ; 402 Nm obr/min
                          Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                          Komentarz

                          • lukas_ig
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 230

                            #14
                            Szczerze mówiąc nie wiem, ponieważ ja to sam robiłem a czynność ta zajmuje jakieś 15-20 minut (oczywiście bez regulacji - u mnie jakoś chyba nie była potrzebna bo wszystko bangla jak należy).
                            Jeśli turbina nie była czyszczona (czy cokolwiek innego z nią robione) to do wymiany samego mieszka nie widze żadnego sensu w jej demontażu. A co do ceny mieszka to może nie będę pisał za ile taka regenerowana część jest do dostania żeby Cię nie dołować :wink:
                            PerfectService by

                            Komentarz

                            • grzechu
                              Classic
                              • 2008
                              • 7

                              #15
                              Pomozcie prosze - mam takie mozliwosci :

                              - wysylac gdzies moja dotychczasowa turbinke do regeneracji bez gwarancji czy to sie uda a jesli tak to w jakim zakresie bedzie musiala byc naprawiana (a tym samym ile to bedzie kosztowac - mowia, ze w granicach 400-800 w zaleznosci od jej stanu - ale wiecie jak to jest najpierw mowia cos a potem sie z tego robi wiecej)

                              - kupic na all..gro za 500 PLN - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 78 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy

                              - kupic na all..gro za 800 PLN od jednej z osob z tego forum (propozycja w wątku powyzej) - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 67 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy

                              Co robic ? Brac czyjes ufajac, ze sa dobre czy ryzykowac z wysylka i regeneracja mojej obecnie tak zapieczonej, ze warsztat boi sie z nia silowac zeby jej nie uszkodzic (nie sa wyspecjalizowani w regeneracji turbin i podobno nie maja takich mozliwosci jak ci, ktorzy sie tym zajmuja jaka dzialalnoscia podstawowa) ??

                              co robic ??

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez wojtisek1
                                No właśnie!! jak się kształtują ceny u Was za taką usługę??
                                czy 400 pln , ale na fakturę, za wyjęcie turbiny, wymianę zaworu, zamontowanie i wyregulowanie to dużo??
                                Zapytaj się o cenę Grześka (dobrygrzeswawa). Myślę, że będzie niższa.

                                [ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 16:09 ]
                                Zamieszczone przez grzechu
                                - kupic na all..gro za 800 PLN od jednej z osob z tego forum (propozycja w wątku powyzej) - zostala jakoby po zalozeniu wiekszej przy zwiekszaniu mocy, ma ok 67 tys km przebiegu, gwarancja rozruchowa sprzedawcy
                                Nie zawyżaj cen . Na priva wysłałem Ci moją ofertę z niższą ceną
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • grzechu
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 7

                                  #17
                                  nie chcialem jej 'publikowac' bo byla na priv-a

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Ok
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • wojtisek1
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 429

                                      #19
                                      lukas_ig, no nie przesadzaj!! :shock: wyjęcie , ustawienie , wyczyszczenie turbawki w ASV-ce w 20 minut???? :roll:
                                      to chyba musisz być mechanik od WRC :P
                                      NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                      Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                      Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                      171 KM ; 402 Nm obr/min
                                      Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                      Komentarz

                                      • lukas_ig
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 230

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wojtisek1
                                        lukas_ig, no nie przesadzaj!! wyjęcie , ustawienie , wyczyszczenie turbawki w ASV-ce w 20 minut????
                                        to chyba musisz być mechanik od WRC
                                        No dobra 25 minut :diabelski_usmiech
                                        Nie było mowy o żadnym ściąganiu, regulacji czy tym bardziej czyszczeniu :roll:
                                        Pisałem tylko i wyłącznie o wymianie mieszka :wink:
                                        PerfectService by

                                        Komentarz

                                        • grzechu
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 7

                                          #21
                                          Zamieszczone przez _tm_
                                          Na priva wysłałem Ci moją ofertę z niższą ceną
                                          mam juz turbinke od _tm_ - zamontowana w moim aucie dmucha jak nalezy - dziekuje kolego !

                                          Komentarz

                                          • wojtass
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 473

                                            #22
                                            to i ja sie podepnę pod temat
                                            U mnie z kolei ten trzpień ładnie chodzi tylko nie wraca do góry. Czy to też jest objaw zapieczonych kierowniczek?

                                            Komentarz

                                            Pracuję...