Czy podczas wymiany plynu hamulcowego w 1.9 TDi AHF muszę odpowietrzyć sprzęgło.
Czy do wymiany i przepłukania układu wystarczy mi 1l?
Czy płyn firmy ATE DOT-4 jest OK?
ja też miałem odpwietrzyc przy ostaniej wymianie hamulcy ale mechanik powiedział że się boi że zerwie odpowietrzniki w zaciskach bo są zapieczone, a jak się to pourywa to są ponoć duuuuże koszty I teraz nie wiem może podjadę do innego
mroko, a w którym miejscu znajduje się odpowietrznik sprzęgła? CZy procedura odpowietrzenia sprzegla polega również na pompowaniu pedałem hamulca, przytrzymaniu i upuszczeniu przy odpowietrzniku?
Odpowietrznik sprzęgła znajduje się oczywiście przy skrzyni biegów. U mnie żeby do niego się dostać musiałem wyjąć akumulator i podstawę akumulatora. U Ciebie może być w tym samym miejscu ale nie dam sobie ręki uciąć. Najlepiej żeby go znaleźć idź po przewodzie idącym ze zbiorniczka z płynem hamulcowym a on Cię doprowadzi do odpowietrznika. Odpowietrznik wygląda tak samo jak te od hamulców.
Zamieszczone przez Marcinisko
CZy procedura odpowietrzenia sprzegla polega również na pompowaniu pedałem hamulca, przytrzymaniu i upuszczeniu przy odpowietrzniku?
Przy odpowietrzaniu sprzęgła pompujemy pedałem sprzęgła, pedał hamulca zostaw w spokoju .
2 naciśnięcia na pedał sprzęgła i trzymasz pedał w podłodze a druga osoba odkręca odpowietrznik a po siknięciu płynu zakręca odpowietrznik i wtedy Ty pompujesz kilka razy pedałem sprzęgła przytrzymujesz i tak w kółko.
Dziwnym efektem będzie że po każdym odkręceniu i zakręceniu odpowietrznika pedał sprzęgła sam nie wraca od podłogi tylko trzeba go samemu pociągnąć.
Odpowietrznik sprzęgła znajduje się oczywiście przy skrzyni biegów
odpowietrznik znajduje się przy wysprzęgliku a konkretnie w nim. 8)
Zamieszczone przez mroko
Najlepiej żeby go znaleźć idź po przewodzie idącym ze zbiorniczka z płynem hamulcowym a on Cię doprowadzi do odpowietrznika.
a nie doprowadzi go do pompy bo wydaje mi się że jeszcze coś musi wytwarzać ciśnienie potrzebne do wysprzęglenia układu 8)
Przy wymianie płynu hamulcowego należy uważać żeby podczas "odpowietrzania sprzęgła" poziom płynu nie spadł zbyt nisko :idea:
Mimo że jedno z założeń tego forum jest pomaganie innym to wydaje mi się że są sytuacje kiedy należy czynności wykonać w warsztacie. Moim zdaniem, przy jakichkolwiek naprawach jest potrzebna choć minimalna wiedza na temat gdzie, co jest w aucie lub jaka jest zasada działania danego układu. Bez tego radziłbym nie grzebać bo skutki mogą okazać się w najlepszym wypadku dosyć kosztowne a w najgorszym - tragiczne
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
odpowietrznik znajduje się przy wysprzęgliku a konkretnie w nim. 8)
A wysprzęglik znajduję się przy skrzyni. Dlatego tak napisałem bo łatwiej znaleźć skrzynie i przy niej jakiś odpowietrznik niż wysprzęglik jeżeli się go wcześniej nie widziało.
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
a nie doprowadzi go do pompy bo wydaje mi się że jeszcze coś musi wytwarzać ciśnienie potrzebne do wysprzęglenia układu
Jakby doszedł do pompy to by też doszedł do wysprzęglika.
Komentarz