Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pompowanie kól azotem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Mnie zastanawia jedno:

    Nie rozumiem jak dwie opony wygladajace identycznie moga sie niby tak roznie zachowywac, ze jedna moze leciec 250 km/h a druga po przekroczeniu 150km/h staje sie niebezpieczna, bo ma inny indeks... :?

    Czym one sie od siebie roznia? Mieszanka? Oplotem (czy jak to sie tam nazywa)?
    TDI 205PS

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez MiKruS
      Mnie zastanawia jedno:

      Nie rozumiem jak dwie opony wygladajace identycznie moga sie niby tak roznie zachowywac, ze jedna moze leciec 250 km/h a druga po przekroczeniu 150km/h staje sie niebezpieczna, bo ma inny indeks... :?

      Czym one sie od siebie roznia? Mieszanka? Oplotem (czy jak to sie tam nazywa)?
      zapewne i jednym i drugim :roll: :idea:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        zapewne i jednym i drugim :roll: :idea:
        No wlasnie mi chodzi o to, ze chcialbym byc pewien.
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez MiKruS
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          zapewne i jednym i drugim :roll: :idea:
          No wlasnie mi chodzi o to, ze chcialbym byc pewien.
          może Twój znajomy będzie w stanie Ci pomóc :idea: :?:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            może Twój znajomy będzie w stanie Ci pomóc :idea: :?:
            ad:

            Trafiony zatopiony
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez MiKruS
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              może Twój znajomy będzie w stanie Ci pomóc :idea: :?:
              ad:

              Trafiony zatopiony
              jak sie już dowiesz to sie podziel :zlosnik:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                jak sie już dowiesz to sie podziel :zlosnik:
                Jasne.
                TDI 205PS

                Komentarz


                • #33
                  MiKruS, Roznica w indeksach predkosci - jak dobrze stwierdzili koledzy, zalezy od mieszanki i od budowy. Opona o wyzszym indeksie predkosci ma zastosowane twardsze materialy w samej konstrukcji lub dodatkowe warstwy. Stad opony o wyzszym indeksie sa twardsze czyt. mniej komfortowe. Boki nie poddaja sie juz tak chwilowym zmianom obciazen.

                  Te 15% jak pisal jeden z forumowiczow, to zapas na te przeciazenia dynamiczne w razie pracy w przewidywanych, maksymalnie wymagajacych warunkach. Jak jezdzisz sam, na pusto to nigdy nie dojdziesz do granicznych wartosci dopuszczalnych obciazen dla danej opony lub beda one sporadyczne np. podczas hamowania do spodu, na zakrecie i wpadniesz w dziure. Ale i tak opona powinna wytrzymac, najwyzej ulegnie uszkodzeniu i zacznie bic.

                  Ja nie twierdze, ze trzeba jezdzic szybciej na oponach o niskim indeksie, tylko, ze nic sie nie dzieje, tzn mozna jezdzic przy zachowaniu mniejszego obciazenia.
                  Ja sam jezdze na oponach index V, bo chce zeby sie nie poddawaly sila skosnym na zakretach. A dodatkowo taka opona posiadajac twardszy kord i bok lepiej znosi uderzenia o dziury i krawezniki. Ale zeby skozystac z tego dobrodziejstwa, trzeba zapieprzac konkretnie, bo jadac lightowo, szkoda kasy na lepsze opony.

                  tomek, Niepotrzebnie sie czepiasz, bo jak masz kase to kupujesz wszystko the best, nawet plyn do spryskiwaczy i dobrze robisz, chodzi mi o to, ze gro ludzi wydaje wieksze pieniadze niz potrzebuja wydac, oszczedzajac na wazniejszych rzeczach niz plyn, zapaszek itd. Przeginaja sprawe z olejem, filtru paliwa nie wymienia, plyn chlodniczy czy hamulcowy jezdza po 4-5 lat bez wymiany. O to mi biega. Ja kupuje plyn Castrola, bo ladnie pachnie - jest robiony na etanolu. Co do jego wlasnosci myjacych, to nie wyroznia sie od tego z Lider Price za 6 zl mimo ze kosztuje 2 razy tyle i to tylko 4 litry.
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz


                  • #34
                    wracajac do azotu, jak zapodalem sobie gumy za 465 PLN za szt. to i azot, ale roznicy to nie zauwazylem
                    1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                    Komentarz


                    • #35
                      No wiec rozmawialem ze wspomnianym juz kolega. Nasza rozmowa byla lekko chaotyczna, bo poruszalismy kilka spraw, wiec nie przekaze doslownie jego slow tylko raczej swoje wnioski.

                      Wiec rzeczywiscie opony o roznym indeksie roznia sie troche od siebie. Chodzi glownie o twardosc gumy.
                      Indeksy predkosci sa raczej umowne, bardziej chodzi o moc auta. Wiadomo, ze mocne auto ma troche lepszy performance niz slabe, a co za tym idzie i wiekszy v-max, stad tak sie przyjelo.
                      Jednak nie oznacza to, ze auto wyposazone w opony o niskim indeksie nagle oderwie sie od drogi poruszajac sie z predkoscia nawet znacznie przekraczajaca wspomniane "ograniczenie".

                      Chodzi glownie o to, zeby opona dobrze pracowala i sie odpowiednio zuzywala przy wiekszych obciazeniach zwiazanych z wieksza moca auta - niezaleznie od predkosci.
                      TDI 205PS

                      Komentarz


                      • #36
                        cco to z a bzdety , pewnie że sie nie oderwie , najpierw oponka się rozerwie. /mówimy oczywiście o długotrwałym przekraczaniu limitu prędkości dla danej opony/ czyli o jeżdzie po drogach szybkich , autostradach ,gdzie się grzeje na max i załóż sobie passio do Siebie i poleć do oporu tak 0,5 godziny , ja bym tego nie zrobił / średnica opony przy v max zwiększa sie o ok. 1 cm a to już całkiem sporo , njiestety nie wiem co sie dzieje z opona o i ndeksie T przy jezdzie stałej np 230km . pewnie gdieś sa takie testy ale tak madry to nie jestem / szczególnie o tej porze :lol: winko jest ok/ nasze zdrówko
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez leszekmw
                          cco to z a bzdety , pewnie że sie nie oderwie , najpierw oponka się rozerwie. /mówimy oczywiście o długotrwałym przekraczaniu limitu prędkości dla danej opony/ czyli o jeżdzie po drogach szybkich , autostradach ,gdzie się grzeje na max i załóż sobie passio do Siebie i poleć do oporu tak 0,5 godziny , ja bym tego nie zrobił / średnica opony przy v max zwiększa sie o ok. 1 cm a to już całkiem sporo , njiestety nie wiem co sie dzieje z opona o i ndeksie T przy jezdzie stałej np 230km . pewnie gdieś sa takie testy ale tak madry to nie jestem / szczególnie o tej porze :lol: winko jest ok/ nasze zdrówko
                          Miszczu!

                          Wytrzezwiej i przeczytaj jeszcze raz moj post. I zastsanow sie dlaczego to co napisalem nie wyklucza tego co Ty napisales i odwrotnie.
                          A raczej nawet jedno potwierdza drugie... :?

                          Z oderwaniem sie to byl zart - no comment... :?
                          TDI 205PS

                          Komentarz


                          • #38
                            Z indeksami opon jest tak:
                            Jesli auto ci pojedzie ponad 200 km/h to nie kupuj opony z indeksem do 160km/h
                            to jest ograniczenie
                            A w drugą strone nie ma ograniczeń
                            opona z większym indeksem prędkości wydaje mi się powinna być lepiej wyważona i dużo droższa ( chyba indeks H wszystkim starczy, zima T)

                            Jeśli chodzi o azot to jest to dobre dla osób którzy chcą raz na rok pompować koła ( bo azot z opon nie wychodzi) i jeszcze sprawa przecież azot jest gazem obojętnym ( i nie zawiera w sobie wilgoci więc opony jak i wew część felgi (również aluminiowej) nie będzie od środka korodować
                            Dla mnie azot narazie jest nieprzydatny bo często zmieniam ciśnienie( miasto/trasa)
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Jesli auto ci pojedzie ponad 200 km/h to nie kupuj opony z indeksem do 160km/h
                              O to chodzi!
                              TDI 205PS

                              Komentarz


                              • #40
                                i to by było na tyle , sądzę , jeśli chodzi o azot k
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  ja biorę 5 . jeżeli kogoś skatowałem :roll: to sorki koledzy
                                  [ Dodano: Wto 07 Cze, 05 23:38 ]
                                  a i jeszcze jedno . nie pompujcie azotem z butli , różne rzeczy są w butlach tych , niekoniecznie azot 8) :lol:
                                  Jak bym chcial taka maszynke/butle z azotem dla siebie to jaki byl by koszt ?(moze byc na pw) Mial bym w garazu i bylo by po klopocie :szeroki_usmiech

                                  W sumie bylo tyle za ,ze sie przekonalem :diabelski_usmiech jak bedzie okazja to wpompuje i zobacze ,koszt jest nieduzy.
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Strony nie znaleziono - PRESSURA-narzędzia pneumatyczne

                                    I wszystko jasne, teraz chyba mozna zrozumiec dlaczego jeden zaklad pompuje kolo za 4zl a drugi za 10 czy 15
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      I wszystko jasne, teraz chyba mozna zrozumiec dlaczego jeden zaklad pompuje kolo za 4zl a drugi za 10 czy 15
                                      I dlaczego jedni czuja roznice inni nie
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        nie wiem czy Was rozumiem szanowni ale prawda jest taka że ci co mają wytwornice azoty powinni pompować taniej niż ci którzy kupują butle , a powód jest zupełnieprosty. otóż wytwornica jest w zasadzie jak perpetum mobile , działa prawie sama , co jakies dwa lata należy wymienic fitry które kosztują niewiele , natomiast gdy ktoś pompuje z butli i ma w nich faktycznie azot to za każdąmusi zapłacić coś ~~ 150- 200 złociszy a wię c jest dla niego bardziej " cenny " i zazawyczj kombinuje jak tu zaoszczędzić / znam takich w Lublinie :roll: / , a potem klient mówi że nie ma różnicy. poza tym pamietajcie że żyjemy w dwóch różnych Polskach czasami :cry:
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X