spadek napiecia na zarowkach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz_octa
    Drive
    • 2007
    • 49

    spadek napiecia na zarowkach

    są to światła przeciwmgielne. włącza się je tak- włączasz pozycyjne lub mijania i pociągasz do siebie
    działa?
    ASV 2005 r.
    150/320 Nm
  • lolek_2
    Classic
    • 2006
    • 35

    #2
    spadek napiecia na zarowkach

    Pomierzylem dzisiaj napiecia na zarowkach i wyszlo mi ze napiecie jest o okolo 1.8 wolta mniejsze niz napiecie akumulatora. Na akumulatorze mialem 14.1V zas na zarowkach mijania 12.5V. W poprzednim moim samochodzie gdzie byly przekazniki od swiatel spadek ten byl rzedu 0.5V wzgledem akumulatora. Jezeli wziasc ten spadek pod uwage to wychodzi okolo 11% napiecia zas jezeli to uzaleznimy od strumienia to wychodzi FI=0.89exp3.8*FIn czyli daje to Fi=0.64*Fin czyli trace 36% strumienia swietlnego. Jakie sa u was spadki napiec na zarowkach mijania? Czy moze to ktos takze pomierzyc? [/hide]

    Komentarz

    • adamn
      Drive
      S_OCP Member
      • 2006
      • 99

      #3
      W o2 za pomocą VAG-a można ustawić bit, który zwiększa napięcie z 10.5-11.5 na 13-14V.
      O2 Xenony

      Nie wiem czy w o1 jest podobnie.
      Z drugiej strony zwiększenie napięcia do 14V spowoduje zmniejszenie czasu świecenia żarówek co dają 30 i więcej % światła

      Komentarz

      • palioza
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 417

        #4
        Podejrzewam, ze w O1 jest tak samo jak w OII ze to nie sa spadki nieporzadane, a wrecz nalozone przez komputer. Nominalna wartoscia, na jaka sa robione zarowki, to 12V i to sterownik stara sie utrzymac.
        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          u mnie 13,4V na zarowkach

          Komentarz

          • lolek_2
            Classic
            • 2006
            • 35

            #6
            W O I nie mozna regulaowac wartosci napiecia na oswietlenie spadki te wynikaja z rezystancji przewodow i stykow przelacznikow wlaczonych w szereg, gniazd bezpiecznikow itp. Zarowki samochodowe sa projektowane na 13.2 wolta maksymalny strumien swietlny to przy zasilaniu np 12.5 daje tylko okolo 80% strumienia swietlnego znamionowego.

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              czyżby w octavii nie było przekaźników na światła? czy są, ale i tak straty się pojawiają z racji słabych kabli itp?

              Komentarz

              • palioza
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 417

                #8
                Zamieszczone przez lolek_2
                W O I nie mozna regulaowac wartosci napiecia na oswietlenie spadki te wynikaja z rezystancji przewodow i stykow przelacznikow wlaczonych w szereg, gniazd bezpiecznikow itp. Zarowki samochodowe sa projektowane na 13.2 wolta maksymalny strumien swietlny to przy zasilaniu np 12.5 daje tylko okolo 80% strumienia swietlnego znamionowego.
                Wzialem moje informacje coprawda z karty informacyjnej:
                na przyklad z osrama

                gdzie jest napisane, ze 12V.

                Jak masz dokladniejsze informacje na temat projektowania zarowek, to prosze podaj zrodlo, jestem dosc ciekawy :-).

                Gdyby byly zarowki projektowane na to napiecie, co mowisz, to generalnie oswietlenie w starszych autach, gdzie nie ma regulacji napiecia na zarowkach (i generalnie w przypadku dobrych kabli moze ono osiagnac cos ponad 14V) byloby lepsze niz w nowszych, gdzie sa regulatory napiecia i napiecie na zarowkach jest utrzymywane w okolicy 12V (oczywiscie z definicji byloby zanizane przez producentow samochodow)
                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Gdyby byly zarowki projektowane na to napiecie, co mowisz, to generalnie oswietlenie w starszych autach, gdzie nie ma regulacji napiecia na zarowkach (i generalnie w przypadku dobrych kabli moze ono osiagnac cos ponad 14V) byloby lepsze niz w nowszych, gdzie sa regulatory napiecia i napiecie na zarowkach jest utrzymywane w okolicy 12V (oczywiscie z definicji byloby zanizane przez producentow samochodow)
                  otóż wyrzeźbiłem sobie w starym aucie, gdzie przekaźników nie było instalację prosto z alternatora do żarówek po przekaźnikach - efektem miałem 13.5v na żarówach - i świeciłem (subiektywnie) lepiej niż sporo nowszych aut

                  ps. napisane 12v - to jest jakby umownie - dla odróżnienia od zasilania 24v. osobiście mogę potwierdzić (niestety, chwilowo bez źródeł), że w kilku miejscach czytałem o tym, że 100% wydajności świetlnej żarówka uzyskuje przy 13,2v


                  do autora: postaram się w najbliższych dniach zejść i zmierzyć - dam znać, jakie są wyniki

                  Komentarz

                  • lolek_2
                    Classic
                    • 2006
                    • 35

                    #10
                    Norma przewiduje sprawdzanie napiec zarowek napieciem 13.2V i osiagne przez nia parametry sa parametrami znamionowymi np.: http://www.osram.pl/night_breaker_family.php

                    zalaczam wykresik zaleznosci strumienia swietlengo w funkcji napiecia
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • palioza
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 417

                      #11
                      Zamieszczone przez lolek_2
                      Norma przewiduje sprawdzanie napiec zarowek napieciem 13.2V i osiagne przez nia parametry sa parametrami znamionowymi np.: http://www.osram.pl/night_breaker_family.php

                      zalaczam wykresik zaleznosci strumienia swietlengo w funkcji napiecia
                      Ok, dzieki teraz jest juz "jasniej"
                      Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                      Komentarz

                      Pracuję...