Panowie, ale po co kupowac drogie środki kiedy wystarczy porządnie zadbać o czystośc w aucie szyby zamarzają, bo w aucie jest kupe wilgoci z roztopionego śniegu wnoszonego na butach którą to wilogć wchłania w siebie (a potem oddaje) piach również wnoszony na butach. wystarczy wiec porządnie odkurzyć wnętrze i umyć i wysuszyć dywaniki, a problem zamarzania szyb od środka zniknie.
Filtr powietrza i przepływomierz
Zwiń
X
-
Filtr powietrza i przepływomierz
Zdobyłem chyba ciekawe informacje na temat filtrowania powietrza i przyczyn awarii przepływomierza i mogę się podzielić moim doświadczeniem.
Najpierw rodzaj filtra czy fabryczny czy zamiennik. Słyszałem opinie że powienien być oryginał ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć tak naprawdę dlaczego. A ja już chyba znam przyczynę. Kupiłem nienajtańszy filtr firmy Knecht, założyłem i zauważyłem, że coś mi wypycha obudowę. Przyczyną jest inne wyprofilowanie silikonowej uszczelki na filtrze. Na oryginale uszczelka jest sfazowana a na zamienniku na którym pisze, że jest przeznaczony miedzy innymi do Octavii, uszczelka jest grubsza, zaokrąglona i powoduje rozpychanie obudowy a więc może prowadzić do nieszczelności.
Awarie przepływomierza a filtr powietrza.
W ASO Skody poczytałem sobie materiały na temat awarii przepływomierzy spowodowanej zamoknięciem filtra powietrza, jego deformacją a w konsekwencji nieszczelnością co ma miejsce podczas ulewnych deszczy zwłaszcza podczas jazdy w kolumnie (pewnie chodzi o wyrzucaną wodę do góry przez koła poprzedników). W 2004 roku przekonstruowano dolną część obudowy przez zamontowanie zaworka odprowadzajacego wodę z obudowy oraz wprowadzono plastikową kratkę, na której kładzie się filtr a więc ma mniejszą mzliwość obwiśnięcia i deformacji. Dodatkowo sam filtr powinien mieć wzmocnienie części papierowej - taki pasek przez środek z silikonu. Wspomniany powyżej Knecht miał to wzmocnienie.
Można sobie poradzić z tym dwojako. Kupiłem całą dolna obudowę. W ASO sprzedali mi za 100 zł przy cenie katalogowej 130 (bo podobno leżało im to na magazynie i nie było zainteresowania) lub dokupić osobno zaworek i kratkę, tylko wtedy trzeba wiercić w obudowie dziure pod zaworek.
Fajny kawałek rozpracowałem, no nie?
Olek
-
-
Temat zmiany obudowy jest znany. Dodatkowo zmienione zostalo zasysanie powietrza w modelu przed i po lifcie.
A co do filtrow fabrycznych i nie fabrycznych - nikt mi nie powie, ze fabryka bierze filtry od jednego dostawcy. Druga sprawa jeszcze rok/dwa i wszyscy producenci zagraniczni przeniosa fabryki do Chin, bo trzeba gdzies ograniczyc koszty, zeby na tym zarabiac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AlmanisNajpierw rodzaj filtra czy fabryczny czy zamiennik. Słyszałem opinie że powienien być oryginał ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć tak naprawdę dlaczego.była Octavia II 1.9 TDI
jest Octavia III Scout 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Hmm, ja mam dziurkę na dnie obudowy. Coś tam ma być jeszcze - zaworek?
Bardziej interesuje mnie to zasysanie powietrza bo:
1. ja mam zwykłą rurę do nadkola i tyle - wydaje mi się, że w sytuacjach ekstremalnych może dostać się tam sporo syfu
2. Słyszałem coś o wygłuszeniu wlotu, u mnie nic takiego nie ma, więc mam pytanie czy powinno coś być jeszcze na dolocie?
Tak swoją drogą to jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem przypadku uszkodzenia filtra...
Komentarz
-
-
Dziurka na dnie filtra
Dziurka na dnie filtra to prawdopodobnie jakiś dekompresor i ma to być (pytałem w ASO) ale to nie to samo co zaworek. To ustrojstwo to kawałek rurki plastikowej z silikonową uszczelką przepuszczajacą tylko na zewnątrz filtra. Moim skromnym zdaniem jednak ta dziureczka też odprowadzi nadmiar wody chociaż w tym momencie nie umiem powiedzieć czy jest to najniższe położenie w obudowie.
W mateiałach serwisowych nic nie pisali o zmianie dolotu powietrza na okolicznośc likwidacji zawilgotnienia filtra.
Komentarz
-
-
i ciekawa sprawa, że ta rurka jest luźno osadzona w tym otworze (otwór ma większą średnicę od srednicy rurki) i na pracującym silniku, na wolnych obrotach po podniesieniu maski fajnie słychać i widać jak wpada w wibracje i ładnie gra :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz