Filtr powietrza i przepływomierz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaswoj
    Classic
    • 2008
    • 31

    Filtr powietrza i przepływomierz

    Panowie, ale po co kupowac drogie środki kiedy wystarczy porządnie zadbać o czystośc w aucie szyby zamarzają, bo w aucie jest kupe wilgoci z roztopionego śniegu wnoszonego na butach którą to wilogć wchłania w siebie (a potem oddaje) piach również wnoszony na butach. wystarczy wiec porządnie odkurzyć wnętrze i umyć i wysuszyć dywaniki, a problem zamarzania szyb od środka zniknie.
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • Almanis
    Ambiente
    • 2007
    • 123
    • Octavia II (1Z3)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Filtr powietrza i przepływomierz

    Zdobyłem chyba ciekawe informacje na temat filtrowania powietrza i przyczyn awarii przepływomierza i mogę się podzielić moim doświadczeniem.

    Najpierw rodzaj filtra czy fabryczny czy zamiennik. Słyszałem opinie że powienien być oryginał ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć tak naprawdę dlaczego. A ja już chyba znam przyczynę. Kupiłem nienajtańszy filtr firmy Knecht, założyłem i zauważyłem, że coś mi wypycha obudowę. Przyczyną jest inne wyprofilowanie silikonowej uszczelki na filtrze. Na oryginale uszczelka jest sfazowana a na zamienniku na którym pisze, że jest przeznaczony miedzy innymi do Octavii, uszczelka jest grubsza, zaokrąglona i powoduje rozpychanie obudowy a więc może prowadzić do nieszczelności.

    Awarie przepływomierza a filtr powietrza.
    W ASO Skody poczytałem sobie materiały na temat awarii przepływomierzy spowodowanej zamoknięciem filtra powietrza, jego deformacją a w konsekwencji nieszczelnością co ma miejsce podczas ulewnych deszczy zwłaszcza podczas jazdy w kolumnie (pewnie chodzi o wyrzucaną wodę do góry przez koła poprzedników). W 2004 roku przekonstruowano dolną część obudowy przez zamontowanie zaworka odprowadzajacego wodę z obudowy oraz wprowadzono plastikową kratkę, na której kładzie się filtr a więc ma mniejszą mzliwość obwiśnięcia i deformacji. Dodatkowo sam filtr powinien mieć wzmocnienie części papierowej - taki pasek przez środek z silikonu. Wspomniany powyżej Knecht miał to wzmocnienie.
    Można sobie poradzić z tym dwojako. Kupiłem całą dolna obudowę. W ASO sprzedali mi za 100 zł przy cenie katalogowej 130 (bo podobno leżało im to na magazynie i nie było zainteresowania) lub dokupić osobno zaworek i kratkę, tylko wtedy trzeba wiercić w obudowie dziure pod zaworek.

    Fajny kawałek rozpracowałem, no nie?


    Olek
    O1 1,9 TDI AGR
    O2 2,0 TDI CFHC

    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Temat zmiany obudowy jest znany. Dodatkowo zmienione zostalo zasysanie powietrza w modelu przed i po lifcie.

      A co do filtrow fabrycznych i nie fabrycznych - nikt mi nie powie, ze fabryka bierze filtry od jednego dostawcy. Druga sprawa jeszcze rok/dwa i wszyscy producenci zagraniczni przeniosa fabryki do Chin, bo trzeba gdzies ograniczyc koszty, zeby na tym zarabiac.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • rafalus
        L&K
        • 2005
        • 1140
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Jak sprawdzić czy ma sie ten zworek? W których dokladniej modelach byly przeprowadzone zmiany na tym tle? Np. Drive z 2004 juz miał?
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz

        • Jasiek
          Ambiente
          • 2008
          • 192
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez Almanis
          Najpierw rodzaj filtra czy fabryczny czy zamiennik. Słyszałem opinie że powienien być oryginał ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć tak naprawdę dlaczego.
          Przerobiłem ten temat w moim poprzednim samochodzie . Kupiłem zamiennik filtra powietrza "JC auto"/ made in china za 20zł/ ,orginał 55zł.Niestety bibuła filtracyjna cieńsza niz w orginale ,samochód stracił dynamikę i więcej palił. :evil: Po zamontowaniu właściwego filtru powietrza wszystko wróciło do normy. "Nauka kosztuje" 8)
          była Octavia II 1.9 TDI
          jest Octavia III Scout 2.0 TDI

          Komentarz

          • magart
            Ambiente
            • 2008
            • 146

            #6
            Hmm, ja mam dziurkę na dnie obudowy. Coś tam ma być jeszcze - zaworek?

            Bardziej interesuje mnie to zasysanie powietrza bo:
            1. ja mam zwykłą rurę do nadkola i tyle - wydaje mi się, że w sytuacjach ekstremalnych może dostać się tam sporo syfu
            2. Słyszałem coś o wygłuszeniu wlotu, u mnie nic takiego nie ma, więc mam pytanie czy powinno coś być jeszcze na dolocie?

            Tak swoją drogą to jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem przypadku uszkodzenia filtra...
            a jednak GOLF...

            www.magaczewski.pl

            Komentarz

            • abyss
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 245

              #7
              Dobrze poczytać. Na ile wpływa zabrudzenie filtra powietrza na zużycie paliwa? (trasa, benzyna). Jak odczuję różnicę w spalaniu na trasie 5000km przy starym(15kkm) i nowym filtrze ?
              ...

              Komentarz

              • Almanis
                Ambiente
                • 2007
                • 123
                • Octavia II (1Z3)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Dziurka na dnie filtra

                Dziurka na dnie filtra to prawdopodobnie jakiś dekompresor i ma to być (pytałem w ASO) ale to nie to samo co zaworek. To ustrojstwo to kawałek rurki plastikowej z silikonową uszczelką przepuszczajacą tylko na zewnątrz filtra. Moim skromnym zdaniem jednak ta dziureczka też odprowadzi nadmiar wody chociaż w tym momencie nie umiem powiedzieć czy jest to najniższe położenie w obudowie.

                W mateiałach serwisowych nic nie pisali o zmianie dolotu powietrza na okolicznośc likwidacji zawilgotnienia filtra.
                O1 1,9 TDI AGR
                O2 2,0 TDI CFHC

                Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  i ciekawa sprawa, że ta rurka jest luźno osadzona w tym otworze (otwór ma większą średnicę od srednicy rurki) i na pracującym silniku, na wolnych obrotach po podniesieniu maski fajnie słychać i widać jak wpada w wibracje i ładnie gra :szeroki_usmiech
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Almanis
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 123
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Mocowanie zaworu

                    Rurka wchodzi na wcisk w otwór i nie powinna sie ruszać. Dla bezpieczeństwa dodatkowo przy mocowaniu użyłem kleju.
                    O1 1,9 TDI AGR
                    O2 2,0 TDI CFHC

                    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      u mnie ok. 2 mm luzu. Obudowa filtra i "rurka" oryginalne z ASO.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      Pracuję...