Witam. Jestem tu pierwszy raz i wlasnie planuje zakup swojej nowej O1. Zastanawiam sie tylko nad jednym. Nie wiem ktora wersje kupic :
- 1.8 T
- 1.8 T 4x4
- 1.8 T RS
Moze pomozecie w wyborze ??
Chodzi mi o to ze nie wiem jak jest z cenami czesci zamiennych do poszczegolnych wersji. Nie chodzi mi wogole o wyglad bo pod tym wzgledem RS duzo wygrywa, poniewaz i tak bede modernizowal O1 jak tylko ja kupie. Chodzi mi tylko oczesci i Silnik.
Moim skromnym zdaniem jak chcesz modyfikowac to kupiłbym 1.8T 4x4 , zawsze to bezpieczniej miec naped na wszystkie kółka, a co do czesci to sie nie orientuje.
zakladajac jak koledzy napisali wczesniej, tez bralbym 4x4 i to po raz drugi tylko najpierw obadal bym baaaardzo dokladnie uklad napedowy, skrzynie i haldex. pierwszy wlasciciel ladnie sie zajal skrzynia, pozniej juz nastepny i na koncu ja, i zaczely sie problemy ale i tak bym nie zamienil 1.8t 4x4 na nic innego (chociaz waha mogla by byc tansza) :lol: :lol:
przy silniku w 4x4 jest to samo co w innych (cenowo), roznica jest w zawiasie z tylu, heblach,mniejszy bagaznik ...
Ziomal, 100l mniej bo podloga jest na rowno z krawedzia bagaznika, nie ma tej wneki tak jakby byla ta dodatkowa podloga do zwyklej wersji.
[ Dodano: Sob 31 Maj, 08 19:57 ] eX, Jedno jest pewne - latwiej wymienic heble z tylu na wieksze bo wiecej jarzm i zaciskow uzywanych od Leona wystepuje wlasnie do 4x4. Z przodem nie ma problemu.
bedziesz modyfikował, nie zależy ci na wygladzie? kup AGU, chyba że chcesz ciągle wymieniac pierdoły typu cewki itp, te nowsze to chinszczyzna :lol: . AGU jest najwytrzymalszy, no chyba że modyfikacje to też bedzie ingerencja w silnik typu tłoki korby itp , :wink:
AGU - oznaczenie typu silnika, użyj szukajki :diabelski_usmiech . 4x4 miał konkretnie jednostkę napędową o oznaczeniu ARX - w zasadzie identyczną z AUM (następca AGU) i AUQ (Octavia vRS).
przyłączam się do kozi1987 i też mówię że tylko 4x4.
A to że czasem silniczek ma swoje widzi mi sie na temat pracy - no cóż - technika podobno europejska ;-)
A tak poważnie to fakt, że auto ma pełną kontrolę trakcji jest bezcenny i wielu psom i kotom uratował życie (ktoś napisze że jakbym lepiej umiał jeździć to i bez trakcji bym je omijał, ale ten dobrze w przypadku 4x4 działający system jest naprawde użyteczny i pomaga a nie przeszkadza)
Na polskie drogi tylko 4x4 - ma pancerne zawieszenie (w porownaniu z oskami) i ESP. Jest tez wada - ARX kombi ma strasznie krotkie przelozenia wiec jazda 200km/h to ponad 5000 rpm. No i pali duzo, co najmniej 8,5l/100 w trasie, na miescie 12l/100. Gdyby drogi byly rowne i gladkie w naszym pieknym kraju, wybralbym RS.
Dzieki jeszcze raz , no wlasnie w Uk na drogi nie moge narzekac ale juz wiem co ktora wersja ma do pokazania i przynajmniej wiem jak wybrac Dzieki panowie jeszczcze raz...
Witam panow, Ja sie podlacze do tematu. Autko rewelacja, tez mieszkam w uk i polecam na deszczowe dni.Frajda jak tyl zaczyna łapac hehehe.A tak ogolnie to ile turbo wytrzymoje ja mam joz nalatane 16000tys. i czy bylo gdzies na forum opisane jak wymienic te gumy pod sprezyna z tylu,sa czarne podkladki i takie zolte sa tez.Jak to zrobic, i od czego zaczac??? Pozdrawiam hej!!!!!!!!!
Ziomal, 100l mniej bo podloga jest na rowno z krawedzia bagaznika, nie ma tej wneki tak jakby byla ta dodatkowa podloga do zwyklej wersji.
[ Dodano: Sob 31 Maj, 08 19:57 ] eX, Jedno jest pewne - latwiej wymienic heble z tylu na wieksze bo wiecej jarzm i zaciskow uzywanych od Leona wystepuje wlasnie do 4x4. Z przodem nie ma problemu.
Ile Ci ta skrzynia wytrzymala??
prawda bagaznik jest na rowno ze zderzakiem. niby latwiej wymienic, ale dorwac tyl nie jest tak prosto
a skrzynia wytrzymala mi 200tys. przy naszym rodzinnym jezdzeniu bylo to 90tys, jak przejezdzil pozostale 110tys poprzedni wlasciciel nikt nie wie.
Zamieszczone przez Cube
Jest tez wada - ARX kombi ma strasznie krotkie przelozenia wiec jazda 200km/h to ponad 5000 rpm.
zgadza sie jezdzenie z wiekszymi predkosciami jest meczace ze wzgledu na halas, ale krotsze przelozenia to szybciej do przodu :P
a co myslicie o takiej kombinacji??? O I liftback 4x4 1.8T i wymiana w nim silnika ze skrzyna biegów na taki z Audi TT 225?? jak dobrze sie orientowałem to tam tej jest poprzeczny silnik, wiec chyba nie powinno byc problemów??? oczywiscie nie byłaby to seria 225
a co myslicie o takiej kombinacji??? O I liftback 4x4 1.8T i wymiana w nim silnika ze skrzyna biegów na taki z Audi TT 225?? jak dobrze sie orientowałem to tam tej jest poprzeczny silnik, wiec chyba nie powinno byc problemów??? oczywiscie nie byłaby to seria 225
P.S
takie lekko cichociemne auteczko....
mysle że taniej będzie wymienić turbine na K04 , wtryski od TT-ki i będziesz miał po zestrojenu 225 kucy
W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
ale ja myśle cos o mocy powyzej 300 koni, na streetracig był topic o leonie ponad 400... wiec silnik z 225 ma mocnjeijsze bebechy które i tak trzeba byłoby zakuc, aaa i ma skrzynie bodajże 6...
do tego mi naped na 4 łapki... bo przy 200 koniach to bym sie nie bawił w 4 łapa... bo za duze straty w napedzie..
pozwolicie, że się podłącze ...
225 kucy i wzwyż w aucie miejskim z napędem na przód to trakcja podobna do sanek na śniegu
przy takiej mocy pozostaje tylko 4x4 do efektywnej jazdy
chyba że czasówki Was interesują i tylko pod to stroimy autko
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
rollcage, podejrzewam że 300 i więcej ciężkie do utrzymania na wodzy
znajomy w M5 dopóki odpuścił to komplet z tyłu zdarł prawie do zera - w dwa tygodnie
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
wiem wiem ze ciezko, ale to miałaby byc głównie lansowy samochodzik, srodek z RS'a, dobre audio i takie tam duperele, noo i zeby sie w miare szybko odpychała ;D z czterech łapek :twisted:
dobre gumy w dobrej wielkosci i jeszcze 200 koni zniesie.... gorzej przy 300 i wiecej....
w ośce nie widze sensu i prawdy w tym co piszesz, na 17" przy odlaczonym haldexie gubilem trakcje przy 193km i to nie mowie o samym starcie z poczatku 1 biegu :P
a przy zwawszej jezdzie skrzynia 5 moze slabo to znosic, juz ci mowie ze silnik od tt, to skrzynia sprzeglo, docisk, dwumas, poloski, ciegno 6 biegu, wal + haldex , do tego heble przod tyl inne moim zdaniem i z tego co sie orientowalem kupa siana. nie mowie juz o zakuwaniu (a tez chorowalem na taki sposob przerobienia auta - jezeli masz taki budżet i malo bedziesz jezdzil to oplaca sie robic - bo im mocniej auto przerobione tym wiecej moze sie z nim pozniej dziac )
Komentarz