Dylemat 1.8 t, 1.8t RS czy 1.8 T 4X4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ljajesnica
    Classic
    • 2010
    • 1

    Dylemat 1.8 t, 1.8t RS czy 1.8 T 4X4

    Zamieszczone przez Andrev3
    Zamieszczone przez cybant
    pomyliło jej się z odkurzaniem
    http://pl.youtube.com/wat...feature=related
    :roll:
    brak słów... może to autko jest całe plastykowe w środku?? :diabelski_usmiech
    Będzie miała niezłe bagno

    A tu blondynka za kierownicą: http://pl.youtube.com/watch?v=YKFi-J...eature=related
  • Misiek_ltd
    Classic
    • 2008
    • 4

    #2
    Dylemat 1.8 t, 1.8t RS czy 1.8 T 4X4

    Witam. Jestem tu pierwszy raz i wlasnie planuje zakup swojej nowej O1. Zastanawiam sie tylko nad jednym. Nie wiem ktora wersje kupic :
    - 1.8 T
    - 1.8 T 4x4
    - 1.8 T RS

    Moze pomozecie w wyborze ??

    Chodzi mi o to ze nie wiem jak jest z cenami czesci zamiennych do poszczegolnych wersji. Nie chodzi mi wogole o wyglad bo pod tym wzgledem RS duzo wygrywa, poniewaz i tak bede modernizowal O1 jak tylko ja kupie. Chodzi mi tylko oczesci i Silnik.

    Z gory dzieki za pomoc

    Michal

    Komentarz

    • martig
      Drive
      • 2008
      • 63

      #3
      Moim skromnym zdaniem jak chcesz modyfikowac to kupiłbym 1.8T 4x4 , zawsze to bezpieczniej miec naped na wszystkie kółka, a co do czesci to sie nie orientuje.
      martig

      Leon 1P Cupra+ 280KM

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Zakladajac, ze i tak bedziesz modyfikowal, to ja bym wzial 4x4!
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          zakladajac jak koledzy napisali wczesniej, tez bralbym 4x4 i to po raz drugi tylko najpierw obadal bym baaaardzo dokladnie uklad napedowy, skrzynie i haldex. pierwszy wlasciciel ladnie sie zajal skrzynia, pozniej juz nastepny i na koncu ja, i zaczely sie problemy ale i tak bym nie zamienil 1.8t 4x4 na nic innego (chociaz waha mogla by byc tansza) :lol: :lol:

          przy silniku w 4x4 jest to samo co w innych (cenowo), roznica jest w zawiasie z tylu, heblach,mniejszy bagaznik ...

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez eX
            mniejszy bagaznik ...
            To znaczy ?


            Ja bym wziął 4x4 ale poszukałbym w liftbacku , jest rzadkością u nas
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ziomal, 100l mniej bo podloga jest na rowno z krawedzia bagaznika, nie ma tej wneki tak jakby byla ta dodatkowa podloga do zwyklej wersji.

              [ Dodano: Sob 31 Maj, 08 19:57 ]
              eX, Jedno jest pewne - latwiej wymienic heble z tylu na wieksze bo wiecej jarzm i zaciskow uzywanych od Leona wystepuje wlasnie do 4x4. Z przodem nie ma problemu.

              Ile Ci ta skrzynia wytrzymala??
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                bedziesz modyfikował, nie zależy ci na wygladzie? kup AGU, chyba że chcesz ciągle wymieniac pierdoły typu cewki itp, te nowsze to chinszczyzna :lol: . AGU jest najwytrzymalszy, no chyba że modyfikacje to też bedzie ingerencja w silnik typu tłoki korby itp , :wink:

                Komentarz

                • Misiek_ltd
                  Classic
                  • 2008
                  • 4

                  #9
                  Zamieszczone przez
                  kup AGU, chyba że chcesz ciągle wymieniac pierdoły
                  hmm a co to jest to AGU ??

                  Zamieszczone przez Ziomal
                  Ja bym wziął 4x4 ale poszukałbym w liftbacku , jest rzadkością u nas
                  Widzialem taka, jestem w UK i tutaj tez kupuje autko.

                  Zamieszczone przez
                  no chyba że modyfikacje to też bedzie ingerencja w silnik typu tłoki korby itp ,
                  Az tak bardzo nie chce sie bawic dlatego wlasnie pytam o silniki
                  Lekka ingerencja w silnik ok ale nie zabawa w tloki itp.

                  Dzieki za opinie

                  Komentarz

                  • Hanz2k
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 522

                    #10
                    AGU - oznaczenie typu silnika, użyj szukajki :diabelski_usmiech . 4x4 miał konkretnie jednostkę napędową o oznaczeniu ARX - w zasadzie identyczną z AUM (następca AGU) i AUQ (Octavia vRS).
                    Hanz2k
                    1,8 T by MT
                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                    Komentarz

                    • kozi1987
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 200

                      #11
                      zdecydowanie 1.8T 4x4 (ARX). Jak narazie (tfu tfu) 3 lata bezawaryjnej jazdy.

                      Jak to ktos kiedys powiedzial tu na forum:

                      ''zapomniec co to brak trakcji - bezcenne''

                      Komentarz

                      • yoschua
                        Rider
                        • 2006
                        • 339

                        #12
                        przyłączam się do kozi1987 i też mówię że tylko 4x4.

                        A to że czasem silniczek ma swoje widzi mi sie na temat pracy - no cóż - technika podobno europejska ;-)

                        A tak poważnie to fakt, że auto ma pełną kontrolę trakcji jest bezcenny i wielu psom i kotom uratował życie (ktoś napisze że jakbym lepiej umiał jeździć to i bez trakcji bym je omijał, ale ten dobrze w przypadku 4x4 działający system jest naprawde użyteczny i pomaga a nie przeszkadza)
                        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                        Komentarz

                        • Cube
                          Drive
                          • 2007
                          • 61

                          #13
                          Na polskie drogi tylko 4x4 - ma pancerne zawieszenie (w porownaniu z oskami) i ESP. Jest tez wada - ARX kombi ma strasznie krotkie przelozenia wiec jazda 200km/h to ponad 5000 rpm. No i pali duzo, co najmniej 8,5l/100 w trasie, na miescie 12l/100. Gdyby drogi byly rowne i gladkie w naszym pieknym kraju, wybralbym RS.

                          Komentarz

                          • Misiek_ltd
                            Classic
                            • 2008
                            • 4

                            #14
                            Dzieki jeszcze raz , no wlasnie w Uk na drogi nie moge narzekac ale juz wiem co ktora wersja ma do pokazania i przynajmniej wiem jak wybrac Dzieki panowie jeszczcze raz...

                            Komentarz

                            • chrisunm1
                              Drive
                              • 2006
                              • 60

                              #15
                              Witam panow, Ja sie podlacze do tematu. Autko rewelacja, tez mieszkam w uk i polecam na deszczowe dni.Frajda jak tyl zaczyna łapac hehehe.A tak ogolnie to ile turbo wytrzymoje ja mam joz nalatane 16000tys. i czy bylo gdzies na forum opisane jak wymienic te gumy pod sprezyna z tylu,sa czarne podkladki i takie zolte sa tez.Jak to zrobic, i od czego zaczac??? Pozdrawiam hej!!!!!!!!!
                              MOja czeszka

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                4x4 i nic innego ...
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • eX
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 980

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Ziomal, 100l mniej bo podloga jest na rowno z krawedzia bagaznika, nie ma tej wneki tak jakby byla ta dodatkowa podloga do zwyklej wersji.

                                  [ Dodano: Sob 31 Maj, 08 19:57 ]
                                  eX, Jedno jest pewne - latwiej wymienic heble z tylu na wieksze bo wiecej jarzm i zaciskow uzywanych od Leona wystepuje wlasnie do 4x4. Z przodem nie ma problemu.

                                  Ile Ci ta skrzynia wytrzymala??
                                  prawda bagaznik jest na rowno ze zderzakiem. niby latwiej wymienic, ale dorwac tyl nie jest tak prosto

                                  a skrzynia wytrzymala mi 200tys. przy naszym rodzinnym jezdzeniu bylo to 90tys, jak przejezdzil pozostale 110tys poprzedni wlasciciel nikt nie wie.

                                  Zamieszczone przez Cube
                                  Jest tez wada - ARX kombi ma strasznie krotkie przelozenia wiec jazda 200km/h to ponad 5000 rpm.
                                  zgadza sie jezdzenie z wiekszymi predkosciami jest meczace ze wzgledu na halas, ale krotsze przelozenia to szybciej do przodu :P

                                  Komentarz

                                  • rollcage
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 168

                                    #18
                                    a co myslicie o takiej kombinacji??? O I liftback 4x4 1.8T i wymiana w nim silnika ze skrzyna biegów na taki z Audi TT 225?? jak dobrze sie orientowałem to tam tej jest poprzeczny silnik, wiec chyba nie powinno byc problemów??? oczywiscie nie byłaby to seria 225

                                    P.S
                                    takie lekko cichociemne auteczko....

                                    Komentarz

                                    • rekin
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 398

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rollcage
                                      a co myslicie o takiej kombinacji??? O I liftback 4x4 1.8T i wymiana w nim silnika ze skrzyna biegów na taki z Audi TT 225?? jak dobrze sie orientowałem to tam tej jest poprzeczny silnik, wiec chyba nie powinno byc problemów??? oczywiscie nie byłaby to seria 225

                                      P.S
                                      takie lekko cichociemne auteczko....
                                      mysle że taniej będzie wymienić turbine na K04 , wtryski od TT-ki i będziesz miał po zestrojenu 225 kucy
                                      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                      Komentarz

                                      • rollcage
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 168

                                        #20
                                        ale ja myśle cos o mocy powyzej 300 koni, na streetracig był topic o leonie ponad 400... wiec silnik z 225 ma mocnjeijsze bebechy które i tak trzeba byłoby zakuc, aaa i ma skrzynie bodajże 6...

                                        do tego mi naped na 4 łapki... bo przy 200 koniach to bym sie nie bawił w 4 łapa... bo za duze straty w napedzie..

                                        Komentarz

                                        • zurcio
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2046

                                          #21
                                          pozwolicie, że się podłącze ...
                                          225 kucy i wzwyż w aucie miejskim z napędem na przód to trakcja podobna do sanek na śniegu
                                          przy takiej mocy pozostaje tylko 4x4 do efektywnej jazdy
                                          chyba że czasówki Was interesują i tylko pod to stroimy autko
                                          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                          Komentarz

                                          • rollcage
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 168

                                            #22
                                            dobre gumy w dobrej wielkosci i jeszcze 200 koni zniesie.... gorzej przy 300 i wiecej....

                                            Komentarz

                                            • zurcio
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2046

                                              #23
                                              rollcage, podejrzewam że 300 i więcej ciężkie do utrzymania na wodzy
                                              znajomy w M5 dopóki odpuścił to komplet z tyłu zdarł prawie do zera - w dwa tygodnie
                                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                              Komentarz

                                              • rollcage
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 168

                                                #24
                                                wiem wiem ze ciezko, ale to miałaby byc głównie lansowy samochodzik, srodek z RS'a, dobre audio i takie tam duperele, noo i zeby sie w miare szybko odpychała ;D z czterech łapek :twisted:

                                                Komentarz

                                                • eX
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 980

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez rollcage
                                                  dobre gumy w dobrej wielkosci i jeszcze 200 koni zniesie.... gorzej przy 300 i wiecej....

                                                  w ośce nie widze sensu i prawdy w tym co piszesz, na 17" przy odlaczonym haldexie gubilem trakcje przy 193km i to nie mowie o samym starcie z poczatku 1 biegu :P

                                                  a przy zwawszej jezdzie skrzynia 5 moze slabo to znosic, juz ci mowie ze silnik od tt, to skrzynia sprzeglo, docisk, dwumas, poloski, ciegno 6 biegu, wal + haldex , do tego heble przod tyl inne moim zdaniem i z tego co sie orientowalem kupa siana. nie mowie juz o zakuwaniu (a tez chorowalem na taki sposob przerobienia auta - jezeli masz taki budżet i malo bedziesz jezdzil to oplaca sie robic - bo im mocniej auto przerobione tym wiecej moze sie z nim pozniej dziac )

                                                  pozdr

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...