octavia I czy octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Baster
    Drive
    • 2010
    • 92

    octavia I czy octavia II

    Zamieszczone przez lukasz3112
    Już zrobiony. Teoretycznie powinno być 90KM i 210NM. Było 101KM i 240NM. A teraz jest 122KM i 313NM
    Aż tyle Niutona ? Seryjna sprężarka ?
    Na jakiej hamowni mierzone ?
    Obecnie auto ;
    Touareg 7P
    http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
    Golf VI Rline
    http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
    No i nadal Octavia
    Baster
  • progressowy
    Rider
    • 2008
    • 453

    #2
    octavia I czy octavia II

    Witam wszystkich wlascicieli octavi. Dzis dolaczylem do Waszego forum. Mimo,ze jeszcze nie posiadam skody. Moze ktos sie zdziwi czytajac moj podpis ale to prawda. A mianowicie chce w przyszlosci przesiasc sie z bmw e-60 do octawi. Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

    Komentarz

    • Janinho
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 390
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
      >>>Moja Octavka<<<

      Komentarz

      • progressowy
        Rider
        • 2008
        • 453

        #4
        Zamieszczone przez Janinho
        bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
        Tez mi sie tak wydaje,ze octavia I zdecydowanie wygrywa z II generacja.Wkoncu nieliczne modele aut produkowane sa przez 11lat. Po tylu latach produkcji duza czesc niedorobek w tym modelu na pewno zostala usunieta. Ale o to pytam Was posiadaczy. Proponujesz turbo benzyne z lpg. Jak to ma do siebie. Czesto spotykalem sie z opinia, ze do turbo benzyny gaz odpada. A do silnikow tsi i fsi zupelnie wykluczone.
        Co do disli sa za bardzo awaryjne. A ja nie cierpie dawac auta do sewisu i urzerac sie z specami od bemek i w przyszlosci od skod.
        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

        Komentarz

        • Janinho
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 390
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          jeżeli tylko instalacja założona jest u odpowiednich ludzi i zastosowane są odpowiednie i kompatybilne ze sobą części to nie ma żadnego problemu. a jeżeli będzie to fabryczna Octavia z gazem to tym bardziej w końcu byle czego by nei wkładali a jak bedzie problem to się serwis zajmie

          TDI w cale nie są takie awaryjne z tym, że przy takich przebiegach jak Twoje to po prostu nie ma chyba sensu
          >>>Moja Octavka<<<

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #6
            Re: octavia I czy octavia II

            Zamieszczone przez progressowy
            Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
            Miałem ten sam dylemat. Po przejechaniu się jednym i drugim w ogóle się nie zastanawiałem i wybrałem O II. Jeżdżę 15 km dziennie codziennie do pracy i ok. 15.000 km rocznie.

            Apropo O II to w porównaniu do Nissana Primery z 2001 r.:
            1) Moja pochodzi z 2006 r. i na awaryjność nie narzekam.
            2) Tania w eksploatacji jest i póki co jestem zadowolony.
            3) Jeżeli chodzi o komfort to jestem wyjątkowo zadowolony z O II.
            4) Wnętrze w O II jest w porównaniu do O I dużo bardziej nowoczesne i generalnie dużo bardziej przyjazne dla kierowcy.

            Moja rada jest taka zrób jazdy próbne jednym i drugim modelem. A osobiście jeżeli mało jeździsz polecam benzynę od 1,6 FSI przynajmniej na dynamikę nie będziesz narzekał. W końcówce tego roku ma być modernizacja i pewnie trafi fajny 1,4 TSI.
            Oczywiście jak znajdziesz pieniądze to 1,8 TSI!

            Z drugiej strony nieśmiertelny 1,6 o mocy 102 KM jest niezawodny i jak niechcesz kłopotów a rajdowcem nie jesteś

            Podsumowując bardzo polecam O II.
            Jeżeli jeszcze chcesz dłużej pojeździć to rozważyłbym jak będzie wyglądał spadek wartości O I i O II.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Z E-60 do OI to jest tak jakby kupic E-30 - przeciez to auto ma juz ponad 12 lat konstrukcyjnie.

              Tylko OII, a jesli chodzi o LPG no to pozostaje tylko silnik 1.6. Jakby to mialo jezdzic na benzynie tylko to 1.8TSI, bo z zalozenia widze, ze diesel odpada

              Zamieszczone przez progressowy
              Co do disli sa za bardzo awaryjne
              :lol: Nie mniej od zagazowanych benzyn ze spartolona instalacja LPG, gdzie potem wozi sie co chwile po warsztatach
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • progressowy
                Rider
                • 2008
                • 453

                #8
                Re: octavia I czy octavia II

                Zamieszczone przez PiterNZ
                Zamieszczone przez progressowy
                Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
                Miałem ten sam dylemat. Po przejechaniu się jednym i drugim w ogóle się nie zastanawiałem i wybrałem O II. Jeżdżę 15 km dziennie codziennie do pracy i ok. 15.000 km rocznie.

                Apropo O II to w porównaniu do Nissana Primery z 2001 r.:
                1) Moja pochodzi z 2006 r. i na awaryjność nie narzekam.
                2) Tania w eksploatacji jest i póki co jestem zadowolony.
                3) Jeżeli chodzi o komfort to jestem wyjątkowo zadowolony z O II.
                4) Wnętrze w O II jest w porównaniu do O I dużo bardziej nowoczesne i generalnie dużo bardziej przyjazne dla kierowcy.

                Moja rada jest taka zrób jazdy próbne jednym i drugim modelem. A osobiście jeżeli mało jeździsz polecam benzynę od 1,6 FSI przynajmniej na dynamikę nie będziesz narzekał. W końwóce tego roku ma być modernizacja i pewnie trafi fajny 1,4 TSI.
                Z drugiej strony nieśmiertelny 1,6 o mocy 102 KM jest niezawodny i jak niechcesz kłopotów a rajdowcem nie jesteś

                Podsumowując bardzo polecam O II.
                Jeżeli jeszcze chcesz dłużej pojeździć to rozważyłbym jak będzie wyglądał spadek wartości O I i O II.
                Hej, a ile nakreciles juz km swoim fsi. Jestem ciekawy opinii. Jak one sie maja z ta czuloscia na jakosc paliwa? Jak bym bral z gazem to tylko "fabrycznym". Choc nie calkiem on taki fabryczny tylko dedykowany. Kupujemy autko w salonie a gaz nam montuja w serwisie skody.
                Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Re: octavia I czy octavia II

                  Zamieszczone przez progressowy
                  Hej, a ile nakreciles juz km swoim fsi. Jestem ciekawy opinii. Jak one sie maja z ta czuloscia na jakosc paliwa? Jak bym bral z gazem to tylko "fabrycznym". Choc nie calkiem on taki fabryczny tylko dedykowany. Kupujemy autko w salonie a gaz nam montuja w serwisie skody.
                  1) Kupiłem przy przebiegu powyżej 31.000 km a obecnie jest trochę ponad 47.000 km. Parę dni przedłużałem ubezpieczenie czyli jeżdżę 1 rok i kilka dni :lol:
                  2) Z czułością paliwa dotychczas nie miałem żadnych problemów.
                  Tankuję na BP, Shellu lub rzadziej na PKN Orlen i jest OK. Czasami 95 a czasami 98 (zalecane jest 98 ale można 95). W mieście (warszawskie korki) do 9 litrów w trasie w zależności od stylu. W trasie wychodzi mi średnio 7 ale z rodziną schodziłem poniżej 6 może nawet ok. 5 (moja żona ma wbudowany ogranicznik prędkości i prawie blokadę wyprzedzania).
                  3) Gazu nie montują do FSI ale do normalnego 1,6. Zresztą skoro jeździsz do pracy w mieście 10 km a resztę w trasie to po co Ci gaz?

                  Mogłem albo nową O I z 1,6 albo roczną O II 1,6 z FSI i wybrałem tą drugą. Poza elektrycznym wspomaganiem jest prawie super (dusza chciałaby do raju i przydałby się 1,8 TSI).

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Ja bym brał zdecydowanie O II. Nowszy model, inne (lepsze) zawieszenie w stosunku do O I, więcej miejsca z tyłu. Jeśli nie diesel-a to brać benzynę, ale z turbiną.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • ryzykant12
                      Classic
                      • 2008
                      • 12

                      #11
                      [quote]Jestem nowym klubowiczem i posiadam Octavie I kombi z silnikiem 2.0 litry 8 zaworowy i jestem bardzo zadowolony z użytkowania :hacker

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        progressowy, pojedź do salonu i wsiądź do O1 i O2 - myślę, że bez wahania wybierzesz o2. dużo wygodniejsze fotele, dużo więcej miejsca z tyłu i ogólnie bardziej przemyślane wnętrze
                        jeśli nie masz dużych wymagań co do osiągów, to 1.6MPI będzie wystarczający - przejechałem o2 z takim motorem kilkadziesiąt km i było OK.
                        Zawieszenie też przemawia na korzyść O2 - oryginalne O1 jest trochę jak łóżko wodne

                        wszystko pisane z pozycji właściciela O1

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          #13
                          Zamieszczone przez PiterNZ
                          Tankuję na BP, Shellu lub rzadziej na PKN Orlen i jest OK
                          Czyli cały czas tankujesz na Orlenie :wink:

                          A co do tematu właściwego.
                          Zamieszczone przez Janinho
                          bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
                          1,8 TFSI- 73,3
                          1,9 TDI- 74,0
                          Oba w wersji Ambiente
                          Mówimy tu oczywiście o OII. Więc różnicy w cenie jakoś nie widzę. A w spalaniu a i owszem na korzyść TDI.
                          Jeśli chodzi o awaryjność- cóż suszarka w każdym z przypadków będzie wysiadać (benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).

                          Jeśli chodzi o OII to zawiecha fajnie pracuje (kompromis pomiędzy komfortem a trakcją). No i tylne niezależne.
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #14
                            Zamieszczone przez tomil
                            Zamieszczone przez PiterNZ
                            Tankuję na BP, Shellu lub rzadziej na PKN Orlen i jest OK
                            Czyli cały czas tankujesz na Orlenie :wink:
                            Raz lub dwa razy w ciągu roku.
                            Nie sądź innych wg siebie :lol:

                            Najczęściej 98 na BP ponieważ na Shell jest 99 a nie ma 98.

                            Osobiście nie gazowałbym 1,8 TSI.
                            Np. w 1,6 FSI można spokojnie żyć jeżeli się mało jeździ i szybko się ten gaz nie zwróci.

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              Zamieszczone przez PiterNZ
                              Raz lub dwa razy w ciągu roku.
                              Nie sądź innych wg siebie
                              A skąd niby Shell, BP bierze paliwo- ściąga od Orlenu, Trzebini, Rafinerii Gdańskiej.
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                Osobiście nie gazowałbym 1,8 TSI.
                                No to to raczej cięzko, bo to wtrysk bezpośredni :!:

                                [ Dodano: Pon 02 Cze, 08 16:12 ]
                                Zamieszczone przez tomil
                                (benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).
                                tego to bym nie był pewien. Raczej częściej słyszę, że komuś w dieslu sie spreżarka rozsypała. Fakt faktem, że diesli na forum jest nieporównywalnie więcej, ale byłbym ostrożny w takim osądzie.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  Fakt faktem, że diesli na forum jest nieporównywalnie więcej, ale byłbym ostrożny w takim osądzie.
                                  Fakt, nie ma statystyki.
                                  Chciałem tylko podkreślić fakt, że jest taka sama szansa na padnięcie benzyniaka jak i diesla.
                                  Jeden kolega z forum miał 1,6 FSI- mówił, że prawie z serwisu nie wyjeżdżał, ale może to choroby wieku dziecięcego, bo silnik był nowinką.
                                  Wybór jest moim zdaniem prosty, jak wybór padnie na OII to:
                                  1. Dusza rajdowca wybierze 1,8 TFSI,
                                  2. Dusza kombinatora wybierze 1,9 TDI (virusiki i te sprawy).
                                  Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy. Ważnym plusem tdi jest niskie spalanie (u mnie utrzymuje się na poziomie 5l, przy prędkościach rzędu 100-130, 90% trasa). Ale ja robię duże przebiegi i mi diesel się opłaca.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • rafi22
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 666
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez czernobyl
                                    dużo wygodniejsze fotele
                                    Bez przesady, ja posiadam Sporta i gwarantuję Ci, że co jak co ale fotele mam trochę wygodniejsze niż w normalnej O2.

                                    Komentarz

                                    • milleniusz
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 186

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tomil
                                      1,8 TFSI- 73,3
                                      1,9 TDI- 74,0
                                      Oba w wersji Ambiente
                                      Mówimy tu oczywiście o OII. Więc różnicy w cenie jakoś nie widzę. A w spalaniu a i owszem na korzyść TDI.
                                      Jeśli chodzi o awaryjność- cóż suszarka w każdym z przypadków będzie wysiadać (benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).
                                      Cena rzeczywiście taka sama, ale zrobiłem wcześniej dieslem 20 tys. km, teraz mam tę TSI, no i zasadniczo dynamiki nie za bardzo da się porównać.

                                      Co do potencjalnej awaryjności to muszę zaprotestować. W istocie, spaliny z benzyny są o 200 st. cieplejsze, ale turbina (dzięki temu, a w zasadzie przez to) nie ma zmiennej geometrii, więc powinna być wytrzymalsza, bo odpada mityczny problem zapiekających się kierowniczek. Nie ma też koła dwumasowego, co też się lubi sypnąć. Zatem konstrukcja w benzynie jest prostsza, co moim zdaniem pozwala wysnuć wniosek, że bardziej trwała.

                                      Ale każdy może snuć po swojemu.

                                      :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • progressowy
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 453

                                        #20
                                        Dziekuje wszystkim za dotychczasowe podpowiedzi. Jeszcze ostatecznie nie wiem ktora octavie wybrac ale duzo postow przemawia za II. cO Do silnika kiedys bylem na jezdzie probnej 1,9tdi nawet nawet ciagnie. Bylem milo zaskoczony. Ale zrazilo mnie to, gdy ruszalem ze skrzyzowania autko mi zgaslo. Poprostu nawet delikatnie puszczajac sprzeglo bez dodawania gazu nie dalo sie ruszyc, az cale autko drzalo. Ale kultura pracy fajna. Przerazaja mnie te pompowtryski. Pewnie czule na jakosc paliwa a ja czesto tankuje za wschodnia granica.
                                        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez progressowy
                                          , gdy ruszalem ze skrzyzowania autko mi zgaslo.
                                          To jest przypadlosc wielu nowych diesli

                                          Zamieszczone przez progressowy
                                          Przerazaja mnie te pompowtryski. Pewnie czule na jakosc paliwa a ja czesto tankuje za wschodnia granica.
                                          Np na Ukrainie jakosc ON idzie w gore - powod jest prosty wchodzi konkurencja i oprocz ceny zaczyna liczyc sie tez jakosc paliwa.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • genio
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 198
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez progressowy
                                            ... Ale zrazilo mnie to, gdy ruszalem ze skrzyzowania autko mi zgaslo. Poprostu nawet delikatnie puszczajac sprzeglo bez dodawania gazu nie dalo sie ruszyc, az cale autko drzalo.
                                            mnie na jezdzie probnej dizel zgasl ze 4 razy - czulem sie jak na nauce jazdy :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • PiterNZ
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 389

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tomil
                                              A skąd niby Shell, BP bierze paliwo- ściąga od Orlenu, Trzebini, Rafinerii Gdańskiej.
                                              Za uwagę przepraszam.

                                              Do przedstawionego powyżej zestawienia dodałbym jednak silniki 1,6 dla osób spokojnie jeżdżących i mających mniej kasy na zbyciu. Diesle Skoda ma drogie a 1,8 TSI również jest droższy od 1,6.

                                              Komentarz

                                              • dede_adam
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 1449

                                                #24
                                                Jezeli mozna zaptac to czemu kolega chce zmienić auto na zdecydowanie klase niższą ?
                                                Czy obecne sie psuje ?

                                                Komentarz

                                                • progressowy
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 453

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez dede_adam
                                                  Jezeli mozna zaptac to czemu kolega chce zmienić auto na zdecydowanie klase niższą ?
                                                  Czy obecne sie psuje ?
                                                  Nic mi sie jak narazie nie psuje. I nic nie wskazuje na to aby mialo cos nawalic. Co prawda autko mam dopiero ponad 2 miesiace.Wymienilem tylko filtry kabinowy i powietrza oczywiscie sam.Na inne materialy eksploatacyjne jeszcze przyjdzie czas.
                                                  Juz odpowiadam. Zawsze podobala mi sie octavia i ta I zarowno II. Ale jeszcze sie nie pokusilem. Cos mnie zawsze powstrzymywalo. Dlatego sledze forum octavi. Bo chce sie przekonac dzieki Wam, ludziom ktorzy na codzien eksploatuja te autka.
                                                  P.S.Tak na marginesie na forum bmw e-60 pelno zarozumialych osob. Jak o cos zapytac to Ci odpisza: "instrukcja obslugi do kupienia w aso". Ale tu na forum octavi widze kulture. :shock:
                                                  Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...