Witam wszystkich wlascicieli octavi. Dzis dolaczylem do Waszego forum. Mimo,ze jeszcze nie posiadam skody. Moze ktos sie zdziwi czytajac moj podpis ale to prawda. A mianowicie chce w przyszlosci przesiasc sie z bmw e-60 do octawi. Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
Tez mi sie tak wydaje,ze octavia I zdecydowanie wygrywa z II generacja.Wkoncu nieliczne modele aut produkowane sa przez 11lat. Po tylu latach produkcji duza czesc niedorobek w tym modelu na pewno zostala usunieta. Ale o to pytam Was posiadaczy. Proponujesz turbo benzyne z lpg. Jak to ma do siebie. Czesto spotykalem sie z opinia, ze do turbo benzyny gaz odpada. A do silnikow tsi i fsi zupelnie wykluczone.
Co do disli sa za bardzo awaryjne. A ja nie cierpie dawac auta do sewisu i urzerac sie z specami od bemek i w przyszlosci od skod.
jeżeli tylko instalacja założona jest u odpowiednich ludzi i zastosowane są odpowiednie i kompatybilne ze sobą części to nie ma żadnego problemu. a jeżeli będzie to fabryczna Octavia z gazem to tym bardziej w końcu byle czego by nei wkładali a jak bedzie problem to się serwis zajmie
TDI w cale nie są takie awaryjne z tym, że przy takich przebiegach jak Twoje to po prostu nie ma chyba sensu
Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
Miałem ten sam dylemat. Po przejechaniu się jednym i drugim w ogóle się nie zastanawiałem i wybrałem O II. Jeżdżę 15 km dziennie codziennie do pracy i ok. 15.000 km rocznie.
Apropo O II to w porównaniu do Nissana Primery z 2001 r.:
1) Moja pochodzi z 2006 r. i na awaryjność nie narzekam.
2) Tania w eksploatacji jest i póki co jestem zadowolony.
3) Jeżeli chodzi o komfort to jestem wyjątkowo zadowolony z O II.
4) Wnętrze w O II jest w porównaniu do O I dużo bardziej nowoczesne i generalnie dużo bardziej przyjazne dla kierowcy.
Moja rada jest taka zrób jazdy próbne jednym i drugim modelem. A osobiście jeżeli mało jeździsz polecam benzynę od 1,6 FSI przynajmniej na dynamikę nie będziesz narzekał. W końcówce tego roku ma być modernizacja i pewnie trafi fajny 1,4 TSI.
Oczywiście jak znajdziesz pieniądze to 1,8 TSI!
Z drugiej strony nieśmiertelny 1,6 o mocy 102 KM jest niezawodny i jak niechcesz kłopotów a rajdowcem nie jesteś
Podsumowując bardzo polecam O II.
Jeżeli jeszcze chcesz dłużej pojeździć to rozważyłbym jak będzie wyglądał spadek wartości O I i O II.
Z E-60 do OI to jest tak jakby kupic E-30 - przeciez to auto ma juz ponad 12 lat konstrukcyjnie.
Tylko OII, a jesli chodzi o LPG no to pozostaje tylko silnik 1.6. Jakby to mialo jezdzic na benzynie tylko to 1.8TSI, bo z zalozenia widze, ze diesel odpada
Zamieszczone przez progressowy
Co do disli sa za bardzo awaryjne
:lol: Nie mniej od zagazowanych benzyn ze spartolona instalacja LPG, gdzie potem wozi sie co chwile po warsztatach
Doradzcie mi jaki mam model wybrac I, czy II. Ktory jest mniej awaryjny,tani w eksploatacji,komfotowy itd. Interesuja mnie wszystkie opinie o octawiach. Autko ma sluzyc 3 osobowej rodzinie. Raczej duzo nie jezdze. Do i z pracy to 10km dziennie. Do tego wyjazdy rodzinne. Tak ok. 20tys km robie rocznie. Co powiecie o octavi z fabryczna instalacja gazowa? Za odpowiedzi, podpowiedzi dziekuje.
Miałem ten sam dylemat. Po przejechaniu się jednym i drugim w ogóle się nie zastanawiałem i wybrałem O II. Jeżdżę 15 km dziennie codziennie do pracy i ok. 15.000 km rocznie.
Apropo O II to w porównaniu do Nissana Primery z 2001 r.:
1) Moja pochodzi z 2006 r. i na awaryjność nie narzekam.
2) Tania w eksploatacji jest i póki co jestem zadowolony.
3) Jeżeli chodzi o komfort to jestem wyjątkowo zadowolony z O II.
4) Wnętrze w O II jest w porównaniu do O I dużo bardziej nowoczesne i generalnie dużo bardziej przyjazne dla kierowcy.
Moja rada jest taka zrób jazdy próbne jednym i drugim modelem. A osobiście jeżeli mało jeździsz polecam benzynę od 1,6 FSI przynajmniej na dynamikę nie będziesz narzekał. W końwóce tego roku ma być modernizacja i pewnie trafi fajny 1,4 TSI.
Z drugiej strony nieśmiertelny 1,6 o mocy 102 KM jest niezawodny i jak niechcesz kłopotów a rajdowcem nie jesteś
Podsumowując bardzo polecam O II.
Jeżeli jeszcze chcesz dłużej pojeździć to rozważyłbym jak będzie wyglądał spadek wartości O I i O II.
Hej, a ile nakreciles juz km swoim fsi. Jestem ciekawy opinii. Jak one sie maja z ta czuloscia na jakosc paliwa? Jak bym bral z gazem to tylko "fabrycznym". Choc nie calkiem on taki fabryczny tylko dedykowany. Kupujemy autko w salonie a gaz nam montuja w serwisie skody.
Hej, a ile nakreciles juz km swoim fsi. Jestem ciekawy opinii. Jak one sie maja z ta czuloscia na jakosc paliwa? Jak bym bral z gazem to tylko "fabrycznym". Choc nie calkiem on taki fabryczny tylko dedykowany. Kupujemy autko w salonie a gaz nam montuja w serwisie skody.
1) Kupiłem przy przebiegu powyżej 31.000 km a obecnie jest trochę ponad 47.000 km. Parę dni przedłużałem ubezpieczenie czyli jeżdżę 1 rok i kilka dni :lol:
2) Z czułością paliwa dotychczas nie miałem żadnych problemów.
Tankuję na BP, Shellu lub rzadziej na PKN Orlen i jest OK. Czasami 95 a czasami 98 (zalecane jest 98 ale można 95). W mieście (warszawskie korki) do 9 litrów w trasie w zależności od stylu. W trasie wychodzi mi średnio 7 ale z rodziną schodziłem poniżej 6 może nawet ok. 5 (moja żona ma wbudowany ogranicznik prędkości i prawie blokadę wyprzedzania).
3) Gazu nie montują do FSI ale do normalnego 1,6. Zresztą skoro jeździsz do pracy w mieście 10 km a resztę w trasie to po co Ci gaz?
Mogłem albo nową O I z 1,6 albo roczną O II 1,6 z FSI i wybrałem tą drugą. Poza elektrycznym wspomaganiem jest prawie super (dusza chciałaby do raju i przydałby się 1,8 TSI).
Ja bym brał zdecydowanie O II. Nowszy model, inne (lepsze) zawieszenie w stosunku do O I, więcej miejsca z tyłu. Jeśli nie diesel-a to brać benzynę, ale z turbiną.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
progressowy, pojedź do salonu i wsiądź do O1 i O2 - myślę, że bez wahania wybierzesz o2. dużo wygodniejsze fotele, dużo więcej miejsca z tyłu i ogólnie bardziej przemyślane wnętrze
jeśli nie masz dużych wymagań co do osiągów, to 1.6MPI będzie wystarczający - przejechałem o2 z takim motorem kilkadziesiąt km i było OK.
Zawieszenie też przemawia na korzyść O2 - oryginalne O1 jest trochę jak łóżko wodne
Tankuję na BP, Shellu lub rzadziej na PKN Orlen i jest OK
Czyli cały czas tankujesz na Orlenie :wink:
A co do tematu właściwego.
Zamieszczone przez Janinho
bierz octavie 1 1.8T + gaz. Sprawdzona konstrukcja, w miarę przyzwoita cena, silnik bardzo dynamiczny a z gazem to i bardzo oszczędny. przy takich przebiegach TDI chyba nie ma większego sensu chyba że lubisz
1,8 TFSI- 73,3
1,9 TDI- 74,0
Oba w wersji Ambiente
Mówimy tu oczywiście o OII. Więc różnicy w cenie jakoś nie widzę. A w spalaniu a i owszem na korzyść TDI.
Jeśli chodzi o awaryjność- cóż suszarka w każdym z przypadków będzie wysiadać (benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).
Jeśli chodzi o OII to zawiecha fajnie pracuje (kompromis pomiędzy komfortem a trakcją). No i tylne niezależne.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
No to to raczej cięzko, bo to wtrysk bezpośredni :!:
[ Dodano: Pon 02 Cze, 08 16:12 ]
Zamieszczone przez tomil
(benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).
tego to bym nie był pewien. Raczej częściej słyszę, że komuś w dieslu sie spreżarka rozsypała. Fakt faktem, że diesli na forum jest nieporównywalnie więcej, ale byłbym ostrożny w takim osądzie.
Fakt faktem, że diesli na forum jest nieporównywalnie więcej, ale byłbym ostrożny w takim osądzie.
Fakt, nie ma statystyki.
Chciałem tylko podkreślić fakt, że jest taka sama szansa na padnięcie benzyniaka jak i diesla.
Jeden kolega z forum miał 1,6 FSI- mówił, że prawie z serwisu nie wyjeżdżał, ale może to choroby wieku dziecięcego, bo silnik był nowinką.
Wybór jest moim zdaniem prosty, jak wybór padnie na OII to:
1. Dusza rajdowca wybierze 1,8 TFSI,
2. Dusza kombinatora wybierze 1,9 TDI (virusiki i te sprawy).
Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy. Ważnym plusem tdi jest niskie spalanie (u mnie utrzymuje się na poziomie 5l, przy prędkościach rzędu 100-130, 90% trasa). Ale ja robię duże przebiegi i mi diesel się opłaca.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
1,8 TFSI- 73,3
1,9 TDI- 74,0
Oba w wersji Ambiente
Mówimy tu oczywiście o OII. Więc różnicy w cenie jakoś nie widzę. A w spalaniu a i owszem na korzyść TDI.
Jeśli chodzi o awaryjność- cóż suszarka w każdym z przypadków będzie wysiadać (benzyna raczej częściej ze względu na wyższą temperaturę spalania paliwa).
Cena rzeczywiście taka sama, ale zrobiłem wcześniej dieslem 20 tys. km, teraz mam tę TSI, no i zasadniczo dynamiki nie za bardzo da się porównać.
Co do potencjalnej awaryjności to muszę zaprotestować. W istocie, spaliny z benzyny są o 200 st. cieplejsze, ale turbina (dzięki temu, a w zasadzie przez to) nie ma zmiennej geometrii, więc powinna być wytrzymalsza, bo odpada mityczny problem zapiekających się kierowniczek. Nie ma też koła dwumasowego, co też się lubi sypnąć. Zatem konstrukcja w benzynie jest prostsza, co moim zdaniem pozwala wysnuć wniosek, że bardziej trwała.
Dziekuje wszystkim za dotychczasowe podpowiedzi. Jeszcze ostatecznie nie wiem ktora octavie wybrac ale duzo postow przemawia za II. cO Do silnika kiedys bylem na jezdzie probnej 1,9tdi nawet nawet ciagnie. Bylem milo zaskoczony. Ale zrazilo mnie to, gdy ruszalem ze skrzyzowania autko mi zgaslo. Poprostu nawet delikatnie puszczajac sprzeglo bez dodawania gazu nie dalo sie ruszyc, az cale autko drzalo. Ale kultura pracy fajna. Przerazaja mnie te pompowtryski. Pewnie czule na jakosc paliwa a ja czesto tankuje za wschodnia granica.
... Ale zrazilo mnie to, gdy ruszalem ze skrzyzowania autko mi zgaslo. Poprostu nawet delikatnie puszczajac sprzeglo bez dodawania gazu nie dalo sie ruszyc, az cale autko drzalo.
mnie na jezdzie probnej dizel zgasl ze 4 razy - czulem sie jak na nauce jazdy :szeroki_usmiech
A skąd niby Shell, BP bierze paliwo- ściąga od Orlenu, Trzebini, Rafinerii Gdańskiej.
Za uwagę przepraszam.
Do przedstawionego powyżej zestawienia dodałbym jednak silniki 1,6 dla osób spokojnie jeżdżących i mających mniej kasy na zbyciu. Diesle Skoda ma drogie a 1,8 TSI również jest droższy od 1,6.
Jezeli mozna zaptac to czemu kolega chce zmienić auto na zdecydowanie klase niższą ?
Czy obecne sie psuje ?
Nic mi sie jak narazie nie psuje. I nic nie wskazuje na to aby mialo cos nawalic. Co prawda autko mam dopiero ponad 2 miesiace.Wymienilem tylko filtry kabinowy i powietrza oczywiscie sam.Na inne materialy eksploatacyjne jeszcze przyjdzie czas.
Juz odpowiadam. Zawsze podobala mi sie octavia i ta I zarowno II. Ale jeszcze sie nie pokusilem. Cos mnie zawsze powstrzymywalo. Dlatego sledze forum octavi. Bo chce sie przekonac dzieki Wam, ludziom ktorzy na codzien eksploatuja te autka.
P.S.Tak na marginesie na forum bmw e-60 pelno zarozumialych osob. Jak o cos zapytac to Ci odpisza: "instrukcja obslugi do kupienia w aso". Ale tu na forum octavi widze kulture. :shock:
Komentarz