Zamieszczone przez Big
Silnik 1.8 T
Zwiń
X
-
Moim zdaniem wszytko zależy od faktycznego przebiegu samochodu i jego eksploatacji.
Skoda 1.8T na gazie według hamowni Goduli. Prawie do każdego samochodu "starszej generacji" da się założyć instalację. W tym przypadku tylko i wyłącznie "sekwencja" Landirenzo Omegas albo BRC Sequent 24.
Kolejna lektura
No i chyba najlepszy artykułByła O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
President Johny II ASC + President
Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO
Komentarz
-
-
dziwne pytanie :P
jasne, ze mozna...
ja mam prinsa i przez 5 mcy nalatane 24 tys km
u mnie spalanie: miasto 15-16l, trasa 11-13,5l
[ Dodano: Czw 12 Cze, 08 20:15 ]
ps. gdzies na stronce sa moje wykresy z hamowni..taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
oczywiscie pisalem o gazie
jazda miejska to glownie jazda w korkach ale wydaje mi sie, ze ciut za duzo pali i bede musial to skorygowac u gazownikataka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrew72dzieki za newsy mam zamiar kupic nowe autko octavie II ale czy te wyniki 15-16l na 100 km sa przy max mocy (ogromna wartosc)Pozostaje chyba 1.6 MPI 102 konie i do tego są zdaje się nawet instalacje fabryczne (znaczy salonowe). Zdaje się, że kilku kolegów ma.
Co do spalania, to w 1.8 TSI nie jest aż tak źle - kliknij sobie poniżej. Słyszałem, że wkrótce mają też wejść silniki 1.4 TSI, ten 122 konny powinien palić jeszcze litr mniej, a to już jest prawie tak jak 1.9 TDI, przy czym jest nieco od niego szybszy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hanz2k
Powstaje więc pytanie - po co kupować taki silnik, by potem na dzień dobry wyciąć ze 20% jego mocy i ekonomiki?
Dodatkowe pytanie, to poruszona w artykule kwestia chłodzenia wtrysków benzyny - i tak trzeba puszczać przez nie paliwo, bo inaczej się wypalą. To obniża oszczędności z gazu.
Kolejne pytanie - jak sobie poradzić z kwestią turbo i nadciśnienia w kolektorze dolotowym (ale to chyba zostało rozwiązane, bo montuje się gaz do zaturbionych silników).
Inne pytanie - jak bardzo awaryjne będzie takie rozwiązanie? Kiedy się wypalą wtryski benzynowe? One chyba nie są tak tanie jak gazowe (które też się często zużywają). Ile jest takich instalacji na świecie z silnikami FSI / TSI? Projektując silnik poświęca się niezliczoną ilość czasu i pieniędzy na jego testowanie - pytanie, czy projektanci instalacji gazowej równie starannie testują to rozwiązanie. Czy zniszczyli parę takich silników podczas tysięcy godzin nieprzerwanej pracy, czy testować to rozwiązanie będzie klient, na swoim silniku (już bez gwarancji, którą producent automatycznie wypowie).
Nie jestem fachowcem, ale założenie gazu do takiego silnika to raczej masakra.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciejk77Nie ma na co patrzec
Malo po miescie jezdzisz
Ale patrząc na Twoje wyniki, też niewiele przekraczasz w mieście 10 litrów (a tyle obiecuje fabryka), więc naprawdę nie ma tragedii ze spalaniem, jak na takie osiągi.
Komentarz
-
-
Re: Silnik 1.8 T
Zamieszczone przez rekinZamieszczone przez andrew72Witajcie prosze o pomoc czy mozna w silniku 1.8 T zalozyc gaz ?
Gaz to jest dobry ale do zapalniczek :lol:
jak kupic benzyniaka i wstawiac gaz to chyba lepiej kupic diesla,nie jestem zwolennikiem gazu i mam nadzieje ze nigdy sie nim nie stane,predzej na rower sie przesiade :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez milleniuszAle patrząc na Twoje wyniki, też niewiele przekraczasz w mieście 10 litrów (a tyle obiecuje fabryka), więc naprawdę nie ma tragedii ze spalaniem, jak na takie osiągi.
A powaznie przy 7000km przebiegu zaczyna to pudlo palic jakby mniej i lekko sie mieszcze 9/10l/100km w miescie (1/8 zbiornika jest 170km przejechane).
Czy Tobie bryka sprawuje sie tak dobrze jak i mi? Oczywiscie poza zbyt kiepskim zawieszniem, brakiem napedu na 4 kola i zbyt mala moca przy pelnym obciazeniu
Komentarz
-
-
kurcze ja miałem kiedyś mitsubischi carisme GDI czyli właśnie benzynę z bezpośrednim wtryskiem paliwa i był do niej założony gaz jakiejś holenderskiej firmy . nie wiem jak to wygląda w silnikach TFSI ale tam chodziło to bardzo fajnieŻycie to nie bajka . Moje zycie to szybka jazda na bikach
Komentarz
-
-
1. do silników tsi, fi, i innych z bezpośrednim wtryskiem benzyny mozna zakładać DEDYKOWANE instalacje gazowe : np BRC SDI, elpgaz też coś takiego ma w ofercie. na czym polega różnica - inne strategie pracy na biegu jalowym - zawsze powrót na bieg jałowy odbywa się na benzynie, i w trakcie pracy na obciążeniu też od czasu do czasu popuszca sobei benzynki. nie są to ilości w znaczący sposób wpływające na zuzycie Pb.
2. do 1,8 T można bez najmniejszych problemów zakładac LPG. precyzując :TYLKO sekwencja da pewność, że praca na LPG bedzie bezstresowa. ( w piątek gazowałem w A4 AEB i poszło jak burza - kalibracja trwała może z 15 min, bez najmniejszych problemów z programem, mapą, czy innymi cudami).
3. nie chcę tutaj uchodzić za proboszcza, karcącego owieczki za złe prowadzenie, ale KUR*&^*&^%CY :evil: galopującej dostaje jak jeden z drugim piszą bzdury pt: gaz to tylko do zapalniczek. Nic nowego nie wnosi to do dyskusji w temacie założonym przez kolegę, a jest tylko subiektywnym odczucie pacjenta piszącego taka bzdurę - poparte zapewne doświadczeniem gazowym na 30 letnim polonezie gaźnikowym , i nie przyjmującym do swojej łepetyny, że obecne instalacje lpg w porównaniu do tego czym jeździł to jak era kosmosu do ery kamienia łupanego.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra.masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huwe3. nie chcę tutaj uchodzić za proboszcza, karcącego owieczki za złe prowadzenie, ale KUR*&^*&^%CY :evil: galopującej dostaje jak jeden z drugim piszą bzdury pt: gaz to tylko do zapalniczek. Nic nowego nie wnosi to do dyskusji w temacie założonym przez kolegę, a jest tylko subiektywnym odczucie pacjenta piszącego taka bzdurę - poparte zapewne doświadczeniem gazowym na 30 letnim polonezie gaźnikowym , i nie przyjmującym do swojej łepetyny, że obecne instalacje lpg w porównaniu do tego czym jeździł to jak era kosmosu do ery kamienia łupanego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kozi1987W dodatku zamieni to ten temat w '' Gaz - dobry czy zly? '' i tyle by bylo o gazie w 1.8TSI :evil:
Jeszcze raz powtórzę - kupowanie silnika z bezpośrednim wtryskiem, po to aby go zagazować i ominąć bezpośredni wtrysk, jest lekką aberracją. Przecież to lepiej kupić 1.9 TDI, wrzucić wirusa (wyjdzie taniej niż gazownia) i będzie szybsze i pewniejsze od 1.8 TSI na gazie.
Zamieszczone przez maciejk77Czy Tobie bryka sprawuje sie tak dobrze jak i mi?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez milleniuszDobra, proboszczowie, czekam, aż ktoś założy gaz do 1.8 TSI. Ciekawe jakie będzie miał parametry mocy i momentu. :twisted:
Podsumowujac temat:
W silniku 1.8TSI da sie zalozyc instalacje gazowa ale mozna odpowiedziec sobie samemu co to za oszczednosc kiedy przy kazdym wrzuceniu biegu jalowego lejemy benzyne.
Poza tym nie ma jeszcze wynikow jak instalacja gazowa tego typu wplywa na zywotnosc silnika, za wczesnie na to zeby gdakac co sie zepsuje i czy wogole.
Nie wspominajac juz o cenie instalacji ktora prawdopodobnie bedzie sie znacznie roznic od instalacji w silnikach 1.8T, 1.6
Komentarz
-
-
milleniusz, mylisz pojęcia .
traktujesz adaptację zasilania na LPG jako formę swoistego tuningu.... a to ma słuzyć obniżeniu kosztów eksploatacji, a nie zwiększaniu osiągów.
dopasowujesz takie porównania , które uprawdopodobni twoją tezę, wg której gaz sie do niczego nie nadaje. i w tym celu na szali kładziesz montaż instalacji LPG ( służący obniżce kosztów eksploatacji ) a na drugiej wirus TDI ( służący wzrostowi mocy i momentu- gdzie efektem zazwyczaj ubocznym przy delikatnym sofcie jest niewielki , ale jednak spadek spalania ON ) I stawiasz między tymi dwoma zupełnie różnymi celami znak równości.
więc ciężko z Tobą dyskutować o konkretach. z mojej strony END.
[ Dodano: Nie 22 Cze, 08 22:01 ]
Zamieszczone przez kozi1987Nie wspominajac juz o cenie instalacji ktora prawdopodobnie bedzie sie znacznie roznic od instalacji w silnikach 1.8T, 1.6
co do znacznego wzrostu spalania PB przy powrocie na jałowy - mało zauważalne - tu juz wykład długi i techniczny musiałby być.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra.masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huwemylisz pojęcia .
traktujesz adaptację zasilania na LPG jako formę swoistego tuningu.... a to ma słuzyć obniżeniu kosztów eksploatacji, a nie zwiększaniu osiągów.
a) rezygnuje z bezpośredniego wtrysku, który daje temu silnikowi taką charakterystykę mocy i momentu
b) chce oszczędzać na benzynie.
Więc jeśli ktoś chce oszczędzać na paliwie, to powinien kupić diesla (kosztuje tyle samo co TSI). Jeśli diesel jest dla niego za wolny, to może sobie wrzucić wirusa (kosztuje mniej niż gazownia), i będzie miał porównywalne parametrami auto do TSI z gazem. I to służy zmniejszeniu kosztów eksploatacji (można pominąć nawet wirusa, będzie jeszcze taniej), a nie kupowanie TSI, by potem go zagazować.
Zamieszczone przez kozi1987W silniku 1.8TSI da sie zalozyc instalacje gazowa ale mozna odpowiedziec sobie samemu co to za oszczednosc kiedy przy kazdym wrzuceniu biegu jalowego lejemy benzyne.
Komentarz
-
Komentarz