Silnik 1.8 T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wulczek
    Classic
    • 2009
    • 1

    Silnik 1.8 T

    Zamieszczone przez Big
    Zamieszczone przez piotrek_os
    Czy cos musze w tym radiu przestawic?
    Tak. Musisz wejśc w Menu radia i aktywowac wejęcie AUX.
    - prosta to operacja? Bo wczoraj tak tylko na chwilke przeleciałem po Menu i AUX nie widziałem.
  • andrew72
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 3

    #2
    Silnik 1.8 T

    Witajcie prosze o pomoc czy mozna w silniku 1.8 T zalozyc gaz ?
    andrew

    Komentarz

    • Andja
      Rider
      • 2006
      • 596

      #3
      Re: Silnik 1.8 T

      Zamieszczone przez andrew72
      Witajcie prosze o pomoc czy mozna w silniku 1.8 T zalozyc gaz ?
      można

      Komentarz

      • albus_lupus
        Rider
        • 2008
        • 347

        #4
        Moim zdaniem wszytko zależy od faktycznego przebiegu samochodu i jego eksploatacji.
        Skoda 1.8T na gazie według hamowni Goduli. Prawie do każdego samochodu "starszej generacji" da się założyć instalację. W tym przypadku tylko i wyłącznie "sekwencja" Landirenzo Omegas albo BRC Sequent 24.

        Kolejna lektura
        No i chyba najlepszy artykuł
        Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
        Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
        President Johny II ASC + President
        Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO

        Komentarz

        • pajczaki
          Rider
          • 2007
          • 316

          #5
          dziwne pytanie :P
          jasne, ze mozna...
          ja mam prinsa i przez 5 mcy nalatane 24 tys km
          u mnie spalanie: miasto 15-16l, trasa 11-13,5l

          [ Dodano: Czw 12 Cze, 08 20:15 ]
          ps. gdzies na stronce sa moje wykresy z hamowni..
          taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
          sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

          Komentarz

          • andrew72
            Classic
            S_OCP Member
            • 2008
            • 3

            #6
            dzieki za newsy mam zamiar kupic nowe autko octavie II ale czy te wyniki 15-16l na 100 km sa przy max mocy (ogromna wartosc)

            po ostatnich cenach Pb i On zastanawiam sie nad zalozeniem gazu
            pozdrawiam
            andrew

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              No nie jest to na pewno wartosc minimalna, tylko realna, kogos kto wykorzytuje osiagi tego silnika Do tego jak mysle jest to spalenie gazu, a nie Pb
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • pajczaki
                Rider
                • 2007
                • 316

                #8
                oczywiscie pisalem o gazie
                jazda miejska to glownie jazda w korkach ale wydaje mi sie, ze ciut za duzo pali i bede musial to skorygowac u gazownika
                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                Komentarz

                • adamos12
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 82
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez andrew72
                  mam zamiar kupic nowe autko octavie II
                  no jeśli nowa OII z 1,8 TSi to założenie gazu to będzie duuży problem

                  pozdrawiam

                  Komentarz

                  • milleniusz
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 186

                    #10
                    Zamieszczone przez andrew72
                    dzieki za newsy mam zamiar kupic nowe autko octavie II ale czy te wyniki 15-16l na 100 km sa przy max mocy (ogromna wartosc)
                    Aaa, nie pisałeś, na początku, że chcesz nową. 1.8 T nie ma w nowych, a 1.8 TSI to całkiem inny silnik z turbiną i bezpośrednim wtryskiem. Nie słyszałem, aby ktoś zakładał gaz do silników z bezpośrednim wtryskiem, co wyklucza też 115 konny 1.6 FSI (choć może nie wszystko słyszę). Pozostaje chyba 1.6 MPI 102 konie i do tego są zdaje się nawet instalacje fabryczne (znaczy salonowe). Zdaje się, że kilku kolegów ma.

                    Co do spalania, to w 1.8 TSI nie jest aż tak źle - kliknij sobie poniżej. Słyszałem, że wkrótce mają też wejść silniki 1.4 TSI, ten 122 konny powinien palić jeszcze litr mniej, a to już jest prawie tak jak 1.9 TDI, przy czym jest nieco od niego szybszy.

                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #11
                      Jest możliwe, drogie i stresujące .
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      • milleniusz
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 186

                        #12
                        Zamieszczone przez Hanz2k
                        Jest możliwe, drogie i stresujące .
                        http://www.motofakty.pl/artykul/lpg_w_fsi.html
                        A rzeczywiście się da. Pewnie wszystko się da, tylko powstaje pytanie czy warto. Silnik z bezpośrednim wtryskiem został po to zaprojektowany, aby dzięki temu wtryskowi uzyskać określone parametry mocy, ekonomiki, etc. Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra daje możliwość bardzo dokładnego i stopniowego podawania dawki paliwa. Montując instalację gazową pomijającą wtryski benzynowe, podającą paliwo tradycyjnie do kolektora dolotowego pozbawiamy się korzyści wynikających z posiadania silnika z bezpośrednim wtryskiem.

                        Powstaje więc pytanie - po co kupować taki silnik, by potem na dzień dobry wyciąć ze 20% jego mocy i ekonomiki?

                        Dodatkowe pytanie, to poruszona w artykule kwestia chłodzenia wtrysków benzyny - i tak trzeba puszczać przez nie paliwo, bo inaczej się wypalą. To obniża oszczędności z gazu.

                        Kolejne pytanie - jak sobie poradzić z kwestią turbo i nadciśnienia w kolektorze dolotowym (ale to chyba zostało rozwiązane, bo montuje się gaz do zaturbionych silników).

                        Inne pytanie - jak bardzo awaryjne będzie takie rozwiązanie? Kiedy się wypalą wtryski benzynowe? One chyba nie są tak tanie jak gazowe (które też się często zużywają). Ile jest takich instalacji na świecie z silnikami FSI / TSI? Projektując silnik poświęca się niezliczoną ilość czasu i pieniędzy na jego testowanie - pytanie, czy projektanci instalacji gazowej równie starannie testują to rozwiązanie. Czy zniszczyli parę takich silników podczas tysięcy godzin nieprzerwanej pracy, czy testować to rozwiązanie będzie klient, na swoim silniku (już bez gwarancji, którą producent automatycznie wypowie).

                        Nie jestem fachowcem, ale założenie gazu do takiego silnika to raczej masakra.

                        Komentarz

                        • maciejk77
                          Drive
                          • 2007
                          • 88

                          #13
                          Zamieszczone przez milleniusz
                          Co do spalania, to w 1.8 TSI nie jest aż tak źle - kliknij sobie poniżej.
                          Nie ma na co patrzec
                          Malo po miescie jezdzisz
                          Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                          Komentarz

                          • milleniusz
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 186

                            #14
                            Zamieszczone przez maciejk77
                            Nie ma na co patrzec
                            Malo po miescie jezdzisz
                            Gdzieś z 50% średnio. Jak mam tkwić godzinę w korku, to wolę 15 minut w metrze i drugie 15 z buta. Jest bardziej ekolo i można sobie przyrodę ożywioną pooglądać. I w ogóle. :P

                            Ale patrząc na Twoje wyniki, też niewiele przekraczasz w mieście 10 litrów (a tyle obiecuje fabryka), więc naprawdę nie ma tragedii ze spalaniem, jak na takie osiągi.

                            Komentarz

                            • rekin
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              Re: Silnik 1.8 T

                              Zamieszczone przez andrew72
                              Witajcie prosze o pomoc czy mozna w silniku 1.8 T zalozyc gaz ?
                              można tylko po co???

                              Gaz to jest dobry ale do zapalniczek :lol:
                              W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                              Komentarz

                              • Wojtas
                                Drive
                                • 2008
                                • 65

                                #16
                                Re: Silnik 1.8 T

                                Zamieszczone przez rekin
                                Zamieszczone przez andrew72
                                Witajcie prosze o pomoc czy mozna w silniku 1.8 T zalozyc gaz ?
                                można tylko po co???

                                Gaz to jest dobry ale do zapalniczek :lol:
                                dobrze powiedziane
                                jak kupic benzyniaka i wstawiac gaz to chyba lepiej kupic diesla,nie jestem zwolennikiem gazu i mam nadzieje ze nigdy sie nim nie stane,predzej na rower sie przesiade :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • maciejk77
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 88

                                  #17
                                  Zamieszczone przez milleniusz
                                  Ale patrząc na Twoje wyniki, też niewiele przekraczasz w mieście 10 litrów (a tyle obiecuje fabryka), więc naprawdę nie ma tragedii ze spalaniem, jak na takie osiągi.
                                  Tragedii brak ale jak tylko czlowiek zacznie jezdzic jak wariat sie zaczyna - max co wydusilem to okolo 22l/100km - srednia z kompa, a to powala.
                                  A powaznie przy 7000km przebiegu zaczyna to pudlo palic jakby mniej i lekko sie mieszcze 9/10l/100km w miescie (1/8 zbiornika jest 170km przejechane).

                                  Czy Tobie bryka sprawuje sie tak dobrze jak i mi? Oczywiscie poza zbyt kiepskim zawieszniem, brakiem napedu na 4 kola i zbyt mala moca przy pelnym obciazeniu
                                  Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                  Komentarz

                                  • kiler nn
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 16

                                    #18
                                    kurcze ja miałem kiedyś mitsubischi carisme GDI czyli właśnie benzynę z bezpośrednim wtryskiem paliwa i był do niej założony gaz jakiejś holenderskiej firmy . nie wiem jak to wygląda w silnikach TFSI ale tam chodziło to bardzo fajnie
                                    Życie to nie bajka . Moje zycie to szybka jazda na bikach

                                    Komentarz

                                    • huwe
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 976

                                      #19
                                      1. do silników tsi, fi, i innych z bezpośrednim wtryskiem benzyny mozna zakładać DEDYKOWANE instalacje gazowe : np BRC SDI, elpgaz też coś takiego ma w ofercie. na czym polega różnica - inne strategie pracy na biegu jalowym - zawsze powrót na bieg jałowy odbywa się na benzynie, i w trakcie pracy na obciążeniu też od czasu do czasu popuszca sobei benzynki. nie są to ilości w znaczący sposób wpływające na zuzycie Pb.
                                      2. do 1,8 T można bez najmniejszych problemów zakładac LPG. precyzując :TYLKO sekwencja da pewność, że praca na LPG bedzie bezstresowa. ( w piątek gazowałem w A4 AEB i poszło jak burza - kalibracja trwała może z 15 min, bez najmniejszych problemów z programem, mapą, czy innymi cudami).
                                      3. nie chcę tutaj uchodzić za proboszcza, karcącego owieczki za złe prowadzenie, ale KUR*&^*&^%CY :evil: galopującej dostaje jak jeden z drugim piszą bzdury pt: gaz to tylko do zapalniczek. Nic nowego nie wnosi to do dyskusji w temacie założonym przez kolegę, a jest tylko subiektywnym odczucie pacjenta piszącego taka bzdurę - poparte zapewne doświadczeniem gazowym na 30 letnim polonezie gaźnikowym , i nie przyjmującym do swojej łepetyny, że obecne instalacje lpg w porównaniu do tego czym jeździł to jak era kosmosu do ery kamienia łupanego.
                                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                      Komentarz

                                      • kozi1987
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 200

                                        #20
                                        Zamieszczone przez huwe
                                        3. nie chcę tutaj uchodzić za proboszcza, karcącego owieczki za złe prowadzenie, ale KUR*&^*&^%CY :evil: galopującej dostaje jak jeden z drugim piszą bzdury pt: gaz to tylko do zapalniczek. Nic nowego nie wnosi to do dyskusji w temacie założonym przez kolegę, a jest tylko subiektywnym odczucie pacjenta piszącego taka bzdurę - poparte zapewne doświadczeniem gazowym na 30 letnim polonezie gaźnikowym , i nie przyjmującym do swojej łepetyny, że obecne instalacje lpg w porównaniu do tego czym jeździł to jak era kosmosu do ery kamienia łupanego.
                                        W dodatku zamieni to ten temat w '' Gaz - dobry czy zly? '' i tyle by bylo o gazie w 1.8TSI :evil:

                                        Komentarz

                                        • milleniusz
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 186

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kozi1987
                                          W dodatku zamieni to ten temat w '' Gaz - dobry czy zly? '' i tyle by bylo o gazie w 1.8TSI :evil:
                                          Dobra, proboszczowie, czekam, aż ktoś założy gaz do 1.8 TSI. Ciekawe jakie będzie miał parametry mocy i momentu. :twisted:

                                          Jeszcze raz powtórzę - kupowanie silnika z bezpośrednim wtryskiem, po to aby go zagazować i ominąć bezpośredni wtrysk, jest lekką aberracją. Przecież to lepiej kupić 1.9 TDI, wrzucić wirusa (wyjdzie taniej niż gazownia) i będzie szybsze i pewniejsze od 1.8 TSI na gazie.

                                          Zamieszczone przez maciejk77
                                          Czy Tobie bryka sprawuje sie tak dobrze jak i mi?
                                          W sumie żadnych problemów. No, wybrudziła się ostatnio. Trzeba by wymyć. Kupiłbym nową z DSG, ale póki co finanse nie pozwalają, więc jednak umyję. Coś mi jeszcze popiskuje czasem na nierównej nawierzchni, tak lekko - poprzednia chyba nie piszczała - może kiedyś sprawdzę co to.

                                          Komentarz

                                          • kozi1987
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 200

                                            #22
                                            Zamieszczone przez milleniusz
                                            Dobra, proboszczowie, czekam, aż ktoś założy gaz do 1.8 TSI. Ciekawe jakie będzie miał parametry mocy i momentu. :twisted:
                                            Milleniusz zle mnie zrozumiales, zalezalo mi tylko na tym zeby dyskusja pozostala przy temacie gazu w tym konkretnym silniku jakim jest 1.8TSI. Zeby nie zeszlo to na silniki 1.8T, 1.6 itepe. i o wyzszosci diesla nad LPG.

                                            Podsumowujac temat:
                                            W silniku 1.8TSI da sie zalozyc instalacje gazowa ale mozna odpowiedziec sobie samemu co to za oszczednosc kiedy przy kazdym wrzuceniu biegu jalowego lejemy benzyne.
                                            Poza tym nie ma jeszcze wynikow jak instalacja gazowa tego typu wplywa na zywotnosc silnika, za wczesnie na to zeby gdakac co sie zepsuje i czy wogole.
                                            Nie wspominajac juz o cenie instalacji ktora prawdopodobnie bedzie sie znacznie roznic od instalacji w silnikach 1.8T, 1.6

                                            Komentarz

                                            • huwe
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 976

                                              #23
                                              milleniusz, mylisz pojęcia .
                                              traktujesz adaptację zasilania na LPG jako formę swoistego tuningu.... a to ma słuzyć obniżeniu kosztów eksploatacji, a nie zwiększaniu osiągów.
                                              dopasowujesz takie porównania , które uprawdopodobni twoją tezę, wg której gaz sie do niczego nie nadaje. i w tym celu na szali kładziesz montaż instalacji LPG ( służący obniżce kosztów eksploatacji ) a na drugiej wirus TDI ( służący wzrostowi mocy i momentu- gdzie efektem zazwyczaj ubocznym przy delikatnym sofcie jest niewielki , ale jednak spadek spalania ON ) I stawiasz między tymi dwoma zupełnie różnymi celami znak równości.
                                              więc ciężko z Tobą dyskutować o konkretach. z mojej strony END.

                                              [ Dodano: Nie 22 Cze, 08 22:01 ]
                                              Zamieszczone przez kozi1987
                                              Nie wspominajac juz o cenie instalacji ktora prawdopodobnie bedzie sie znacznie roznic od instalacji w silnikach 1.8T, 1.6
                                              znacznie sie różni :diabelski_usmiech
                                              co do znacznego wzrostu spalania PB przy powrocie na jałowy - mało zauważalne - tu juz wykład długi i techniczny musiałby być.
                                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                              Komentarz

                                              • milleniusz
                                                Ambiente
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 186

                                                #24
                                                Zamieszczone przez huwe
                                                mylisz pojęcia .
                                                traktujesz adaptację zasilania na LPG jako formę swoistego tuningu.... a to ma słuzyć obniżeniu kosztów eksploatacji, a nie zwiększaniu osiągów.
                                                Nie, nie mylę pojęć, ani tym bardziej nie traktuję LPG jako tuningu. :szeroki_usmiech Traktuję dodanie LPG do 160 konnego silnika z bezpośrednim wtryskiem jako nieporozumienie. Nie potrafię sobie wyobrazić racjonalnych pobudek dla których ktoś kupuje tak mocny silnik (przez to też lubiący popalić), a potem:

                                                a) rezygnuje z bezpośredniego wtrysku, który daje temu silnikowi taką charakterystykę mocy i momentu
                                                b) chce oszczędzać na benzynie.

                                                Więc jeśli ktoś chce oszczędzać na paliwie, to powinien kupić diesla (kosztuje tyle samo co TSI). Jeśli diesel jest dla niego za wolny, to może sobie wrzucić wirusa (kosztuje mniej niż gazownia), i będzie miał porównywalne parametrami auto do TSI z gazem. I to służy zmniejszeniu kosztów eksploatacji (można pominąć nawet wirusa, będzie jeszcze taniej), a nie kupowanie TSI, by potem go zagazować.

                                                Zamieszczone przez kozi1987
                                                W silniku 1.8TSI da sie zalozyc instalacje gazowa ale mozna odpowiedziec sobie samemu co to za oszczednosc kiedy przy kazdym wrzuceniu biegu jalowego lejemy benzyne.
                                                To może rzeczywiście być pomijalne. Ja nadal się jednak upieram, że wyeliminowanie bezpośredniego wtrysku zabije ducha tego silnika - będzie on miał gorszą charakterystykę od 1.8T (który ma po jednym zaworku więcej, o ile się nie mylę). Więc po co to robić?

                                                Komentarz

                                                • didku
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 23

                                                  #25
                                                  sa wtryski bezposrednie gazu plynnego 5.generacji - moze to nie zabijaloby"ducha TSI/FSI"
                                                  Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
                                                  Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...