TurboTimery co to takiego i czy warto to montowac???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruchatch
    Classic
    • 2010
    • 2

    TurboTimery co to takiego i czy warto to montowac???

    Podjedź na Sokratesa w Warszawie
    (z Pruszkowa kawałek jest, ale sam tam dojeżdżam z Ursusa),

    pytaj o Jarka Ziomka,
    dokładny, solidny i bardzo dobrze zna Skody.
    Od lat jeżdżę tylko do tego mechanika.

    pozdrawiam

    Marcin Kwiecień
  • martig
    Drive
    • 2008
    • 63

    #2
    TurboTimery co to takiego i czy warto to montowac???

    :shock: Jak w temacie, czy warto cos takiego montowac do nowego auta i jakie sa koszty??
    martig

    Leon 1P Cupra+ 280KM

    Komentarz

    • 2pac
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1476
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3



      Kategorycznie zabronione jest wyłączanie silnika natychmiast po zatrzymaniu po szybkiej jeździe. Sens w tym, że natychmiast po zatrzymaniu silnika zatrzymuje się obieg czynnika chłodzącego turbinę, jakim jest olej silnikowy. Olbrzymi gradient temperatur turbiny i otaczającego powietrza sięgający setek stopni prowadzi do powstania olbrzymiej różnicy pomiędzy zewnętrznymi i wewnętrznymi warstwami materiału, z którego zbudowana jest turbina. Powstające przy tym wewnętrzne naprężenia mogą doprowadzić do znacznej strukturalnej deformacji sieci krystalicznej metalu, do jej rozerwania włącznie. Oprócz tego, przy niedostatecznym schłodzeniu uszkodzeniu ulegają łożyska ceramiczne turbiny, co może doprowadzić do zaklinowania wirnika przy powtórnym rozruchu silnika. Film olejowy narażony jest na "udar cieplny" (wskutek braku cyrkulacji oleju), co może prowadzić do zmniejszenia drożności kanałów do ich zupełnego zapchania produktami rozpadu oleju włącznie. Z tych powodów wszyscy producenci kładą szczególny nacisk nie tylko na stosowanie olejów odpowiedniej klasy, ale i na fakt NIEWYŁĄCZANIA SILNIKA natychmiast po zakończeniu jazdy, zalecając przetrzymać go włączonym na wolnych obrotach przez pewien czas (zazwyczaj od 1-5 minut). W tym czasie olej zdąży ochłodzić turbinę do odpowiedniej, bezpiecznej temperatury.

      Oczywiście, każdy jest tylko człowiekiem i odruchowo wyłącza silnik przy zatrzymaniu, zapominając o tym jakże istotnym, niezbędnym dla ochłodzenia gorącej turbiny, czasie. Nierzadko nie ma możliwości pozostać w samochodzie przez te kilka minut, albo wiąże się to z większymi czy mniejszymi niewygodami, niezręcznościami.

      W takich sytuacjach Waszym nieocenionym sprzymierzeńcem może stać się Turbo-Timer. Zainstalowany, samodzielnie czuwa nad zachowaniem niezbednego opóźnienia w wyłączaniu silnika. Przyjeżdzacie na miejsce, przekręcacie kluczyk w stacyjce, wysiadacie, ryglujecie drzwi, uruchamiacie alarm, spokojnie odchodzicie, w tym czasie silnik pracuje jeszcze przez jakiś czas, określony przez Was położeniem przełącznika opóźnienia (Delay), po czym wyłącza się samodzielnie. Możliwe jest zupełna deaktywacja timera wyłącznikiem "ON". Na rysunku przedstawiony jest schemat ideowy mechanizmu.
      President Johnny II + President Florida/ ML-145
      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

      Komentarz

      • milleniusz
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2008
        • 186

        #4
        Uważam, że nie warto montować takich wynalazków. To powyżej, to jest tekst reklamowy swoim obiektywizmem przypominający mi orgazmiczne wypowiedzi handlarzy z jakichś kanałów typu Mango TV.

        Trzeba jeździć z głową i już.

        Turbina, szczególnie w dieslu, i tak się wywali przed końcem życia auta, trzeba to wliczyć w koszty eskploatacji. A koszt tego urządzonka plus spalone paliwo też trzeba przecież uwzględnić.

        Mnie wychodzi, że przez 10 lat używania tego urządzonka, zostawiając raz dziennie auto pracujące na 5 minut, zużyjemy paliwa za jakieś 1.5 tysiąca złotych (5 minut x 365 dni x 10 lat x 1 litr/godzinę / 60 minut x 4.5 zł). To chyba starczy na regenerację turbiny. A trzeba pamiętać że czasem gasimy auto więcej niż raz dziennie oraz turbina po 10 latach i tak będzie już załatwiona (choćby sadzą), nawet jeśli zamontujemy osobny obwód jej chłodzenia ciekłym helem.

        8)

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          martig, jak dla mnie to trochę risk zostawiać auto samo z odpalonym silnikiem. To może od razu zostawić auto otwarte z kluczykami w środku i kwiatami dla złodzieja :?: :diabelski_usmiech
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • magart
            Ambiente
            • 2008
            • 146

            #6
            Ja mam turbo timer w głowie i nodze. Trzeba pamiętać o tym, z czasem wchodzi to po prostu w nawyk.
            a jednak GOLF...

            www.magaczewski.pl

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              eeeeeeee......... panowie , bez przesady, kto z was mieszka na końcu autostrady, wjeżdża pod dom 150 km/h i natychmiast gasi silnik :wink: :?:
              Mieszkamy w blokach lub w domkach, wystarczy przejechać przez osiedle 5 km/h lub nawet otworzyć bramę, to wystarczy.
              U mnie sąsiad ma Seata tdi, jedzie przez parkingi ze 3 min (poprzeczne garby). staje pod blokiem i dymi prosto w okna na postoju :? . Dla mnie to bez sensu.
              pzdr.
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • Qstachu
                Ambiente
                • 2013
                • 131

                #8
                I jak ktoś montował owe wynalazki w O1 w benzynie ?Ogólnie bym nie myślał o takim wynalazku ale niestety nie tylko ja korzystam z auta więc nie zawsze jest w dobrych rękach :P (akurat moja dziewczyna dość ciężko się stosuje do moich wskazań i zaleceń odnośnie auta) dlatego zastanawiam się nad tym urządzeniem.Nie jest tak bardzo drogie bo od 100 zł (ale to chyba jakieś podróbki czy coś więc ciekawe czy działają prawidłowo).I ogólnie trochę wygodne nie przejmując się turbo wychodzisz i zamykasz auto a człowiek szybko się przyzwyczaja do dobrego:P
                Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                Peugeot 306 1.9 D
                Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                VW Polo 1.4 PB
                Daewoo Nexia 1.5 LPG

                Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                Skoda Octavia I 1.8T LPG

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10970
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  jaki kotlet - 5 lat!
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Qstachu
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 131

                    #10
                    Faktycznie :P za dużo tematów szukajka nie pokazała odnośnie TT aż dziwne że temat na tyle zamarł:P
                    Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                    Peugeot 306 1.9 D
                    Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                    VW Polo 1.4 PB
                    Daewoo Nexia 1.5 LPG

                    Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                    Skoda Octavia I 1.8T LPG

                    Komentarz

                    Pracuję...