Zamieszczone przez Nexus6
I niestety ma racje :evil: Zalewałem RS 0W40 do Megany 1 1,6 16V i nie dość, że go brała, to po ok 8-9 kkm olej wyglądał jak ostani syf. Mam niezły układ w Mobilu więc załatwiłem prosto u źródła na 100% oryginalnego Mobila 1 0W-40. Bez porównania ciszej, czyściej i nie ubywało oleju. Podkreślam, że oryginalny bo na rynku jest od ciula podróbek Mobila pochodzących z Turcji i b. ZSRR.
Przesiadłem się później na Leona VP i z początku śmigałem na Mobilu 1 0W-40 Diesel. Oleju troche ubywało, kasowniki luzu zaworowego lubiły sobie pohałasować ale olej natychmiast docierał do nich nawet przy -29C. Po pewnym czasie przeszedłem na Motula X-Cess 5W40. Silnik chodzi znacznie ciszej, oleju nie ubywa od wymiany do wymiany. Polecam tą oliwę do TDI VP!!!
Podobnie w żony Corsie C 1,0 12V miałem Mobila 5W50 (prawie nowego) i hałasował łańcuszek rozrządu nawet całkowicie nowy, po wymianie. Zalałem Motula X-Cess i cisza... Silnik na zimno nie grzechocze, na gorąco jest dużo cichszy. Jedyna wada to słychać, że przy -20C i niżej Motul dłużej dociera do rozrządu (w porównianiu do Mobila). Poza tym znów na plus dla Motula.
Podsumowując - do TDI VP polecam Motula X-Cess 5V40 lub Specyfic VW 505.01 5W40. Drugi to półsyntetyk (jak większość olejów spełniających normę VW505.01 - daje nieco do myślenia co nie? )
Do VP polecam też Texaco Havoline 505.01. Znam kilka samochodów jeżdzących na tym oleju. Jest wszystko ok. Poza tym jest tani i ma tak zorganizowaną sieć dystrybucyjną, że można dostać go na 100% oryginalniego - co w naszym kraju pełnym podróbek to niezły sukces!!!
Dobrymi i u nas niedocenianymi olejami są Fuchs. Do TDI polecam Fuchs Titan Supersyn SL PD (TITAN Supersyn PLUS SAE 5W-40) Dla ciekawości podam, że na pierwszy montaż VW zalewa własnie tą marką silniki TDI.
Komentarz