tak z ciekawosci czy osoby majace ten silnik , tez odczuwaja taka diametralna roznice w osiagach tego modelu samochodu po zalaniu 98?
jezdzilem tez innym samochodami o podobnej mocy ( astra 1.4) , ale takiej roznicy w osiagach nie dalo sie odczuc
czasami mysle , ze moze w skodzie jest jakis przelacznik na rodzaj poliwa:0 tak w zarcie))))))))
Mialem taki silnik,ale roznicy nie odczuwalem miedzy 95 a 98.Raz zalalem
Shella V-Power racing i tez nic.
Natomiast przy zalaniu 95 potrafil sobie podzwonic.
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Ja przez nieco ponad 1000km jeżdziłem w swoim AKL na Pb98. I nie zauważyłem absolutnie żadnej róznicy ani w spalaniu, ani w osiągach, ani w kulturze pracy. Co więcej: przeczytałem gdzieś, że jeśli silnik jest przystosowany do pracy na Pb95, to uzywanie wyższej liczby oktanowej w paliwie może spowodować pogorszenie osiągów i spalania. Inna sprawa, że u nas wciąż zakładamy, że Pb98 to w istocie Pb95, a Pb95 to coś na kształt Pb91...
czasami mysle , ze moze w skodzie jest jakis przelacznik na rodzaj poliwa:0 tak w zarcie))))))))
Jakby był przełącznik (zmieniający mapę zapłonu) to mógłbyś poczuć różnicę, ale nie ma. Więc różnica może być tylko psychologiczna. No chyba, że benzyna 95 była jakaś trefna - wtedy silnik może pracować gorzej. Natomiast nie może pracować lepiej na 98 (w porównaniu z dobrą 95).
Była kiedyś dyskusja z linkami do testów z hamowni. Hamownia też nie widzi różnicy.
A ja zauwazyłem:P przy 98 większe spalanie było... Ogólnie juz na forum poruszno ta sprawe 1.6 MPI to silnk 8V... A on lubi 95... 98 jest dla silników wielozaworowych...
Ponoc dużo zależy tez od spospbu uzyskiwania oktanów... I predzej odczuje sie różnice na + na dobrej 95 niz 98...
pzdr
Powiem tak, tankuję ZAWSZE na Shellu. Na pocz. tankowałem V-Power 95, któregoś dnia zatankowałem V-Power Racing 99 i ... od tej pory tankuję tylko Racing.
W moim odczuciu auto jest bardziej dynamiczne i lepiej odchodzi
Robiłem kiedyś taki test na moim poprzednim aucie (Renault Laguna 1.8 16V) i nie było wiekszej różnicy, ale w przypadku 1.6 MPI w O II odczuwam dość wyraźną różnicę pomiędzy V-Power a V-Power Racing.
tak z ciekawosci czy osoby majace ten silnik , tez odczuwaja taka diametralna roznice w osiagach tego modelu samochodu po zalaniu 98?
jezdzilem tez innym samochodami o podobnej mocy ( astra 1.4) , ale takiej roznicy w osiagach nie dalo sie odczuc
czasami mysle , ze moze w skodzie jest jakis przelacznik na rodzaj poliwa:0 tak w zarcie))))))))
Wg mnie nie ma znaczenia...
LPG ma 104 oktany i jakos auta nie dostaja masakrycznego kopa.
Aby odczuc różnicece między 95, 98 czy tam jakimis vpowerami to trzeba mieć auto przystosowanego do tego typu paliw, bo zalanie tego do zwykłej benzynówki na nic nie wpływa. No ewentualnie na zawartość portfela.
pzdr
mialem vpower 95 i bylo ok zalalem dla testu verwa 98 (za 100zl) jakos roznicy nie zaywazylem, no moze ciut silnik inaczej pracowal na wolnych obrotach wracajac zalalem na bp najwyklejszej 95 (za 100zl) i tez bez roznicy
w sumie zostane na vpowerze 95 ma jakies dodatki uszlachetniajace, czyszczace czy jakos tak
Komentarz