[O2] Ekonomiczna jazda 1.9tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stysiek
    Rider
    • 2007
    • 537

    #26
    właśnie dzisiaj wróciłem znad morza.

    Moja O2 1.9TDI z chipem (136KM, 290Nm) spaliła średnio 6.4l.
    Co przy 3 osobach na pokładzie, załadowanym po deskę bagażniku i 2 rowerach na haku holowniczym daje dość ładny wynik.

    I wcale nie oszczędzałem TDI, jedyne o co w miarę dbałem to jazda tak aby obroty nie spadały poniżej 2000obr/s na biegu (ale to raczej takie normalne przy TDI, bo strasznie się męczy silnik przy niższych obrotach).

    Wcale to nie jest zły wynik.

    Komentarz

    • Maciek_H
      Rider
      • 2006
      • 320

      #27
      Mi najmniej spala w konfiguracji 1500 obr./min, 6 bieg, 80km/h. Wtedy na trasie spalam niewiele ponad 4 L/100km.
      Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
      ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
      http://www.termowizja.bielsko.pl/

      Komentarz

      • KonKor
        Drive
        • 2008
        • 90

        #28
        Zamieszczone przez Maciek_H
        Mi najmniej spala w konfiguracji 1500 obr./min, 6 bieg, 80km/h. Wtedy na trasie spalam niewiele ponad 4 L/100km.
        spróbuj to samo na 4 lub 5 biegu - to samo czyli utrzymywanie prędkości z gazem do połowy albo i mniej. idę o zakład że też będzie 4 z kawałkiem.

        wczoraj pobiłem swój rekord w PSJ - 3,6l/100km na odcinku 55km. próbowałem wszystkie mozliwości i jazda na niższym biegu z wyższymi obrotami nie zwiększa spalania, a przynajmniej nie muli się auto... 80km/h jadę na 4 biegu i jesli trzymam prędkość to chwilowe spalanie jest około 3,5 u mnie

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          KonKor, Nie bedzie, bo obroty silnika masz duzo wieksze, zobacz jakie masz w tym momencie chwilowe spalanie.

          mateo, Przesadasz, Ty jak jedziesz 190 to masz 4000 obr/min czyli praktycznie max tego auta, silnik benzynowy przy 5000 obr/min nie ma jeszcze maxa i brakuje mu do tego w zaleznosci od silnika 1500-3000 obr/min
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • KonKor
            Drive
            • 2008
            • 90

            #30
            [quote="Maicroft"]KonKor, Nie bedzie, bo obroty silnika masz duzo wieksze, zobacz jakie masz w tym momencie chwilowe spalanie.

            taaa, ale jak mam 4k rpm i puszcze gaz to spalanie mam zero przy takich obrotach :twisted: . nie patrz na to... :wink:

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Mnie interesuje jak jedziesz 190, a nie jak puszczasz gaz. Ustaw tempomat na 190 i tak jedz przez 10km Wtedy zobaczymy jakie bedzie srednie spalanie - nie bedzie to 6 ani nawet 7l :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • mateo
                Ambiente
                • 2007
                • 172

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                mateo, Przesadasz, Ty jak jedziesz 190 to masz 4000 obr/min czyli praktycznie max tego auta, silnik benzynowy przy 5000 obr/min nie ma jeszcze maxa i brakuje mu do tego w zaleznosci od silnika 1500-3000 obr/min
                tzn co - jadac z 4 000 rpm zarzynam silnik czy co ?
                (co sie bardziej zuzywa?)

                jesli to takie mordercze to czemu producent o tym nie pisze ? :wink:

                zreszta wrocmy do poczatku - jesli bardziej sie zuzywa to co ? to auto - normalne ze sie zuzywa

                nie kupuje sie auta do emerytury - ma zrobic te 100 czy 200 000 i tyle
                Mateo
                chip'ed

                Komentarz

                • blackspot
                  Rider
                  • 2007
                  • 291

                  #33
                  Auto zchipowane bym kupił pod warunkiem, że bym wiedział że jego kierowca o niego dbał. Dla mnie wykorzystywanie 100% mocy przez 500km do tego typu zachowań nie należy. Mam prawo mieć takie zdanie. Nikt nie musi się ze mną zgadzać.
                  Powered by Rogalotti + DSG

                  Komentarz

                  • mateo
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 172

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Mnie interesuje jak jedziesz 190, a nie jak puszczasz gaz. Ustaw tempomat na 190 i tak jedz przez 10km Wtedy zobaczymy jakie bedzie srednie spalanie - nie bedzie to 6 ani nawet 7l :twisted:
                    a moze jednak ?

                    jechalem na polskie ropie krakow - zgorzelec
                    trzymajac 180 do 190 od katowic do konca 2 pasow
                    srednia z sikaniem i paleniem wyszla 138 km/h (silnik nie gaszony na postojach)

                    i lacznie spalanie od krakowa z bramkami, obwodnica i dojazdem do zgorzelca wyszlo 7,2

                    auto w 2+1 osoby z bagazami i -10 na zewnatrz

                    [ Dodano: Sob 28 Cze, 08 20:40 ]
                    Zamieszczone przez blackspot
                    Auto zchipowane bym kupił pod warunkiem, że bym wiedział że jego kierowca o niego dbał. Dla mnie wykorzystywanie 100% mocy przez 500km do tego typu zachowań nie należy. Mam prawo mieć takie zdanie. Nikt nie musi się ze mną zgadzać.
                    oczywiscie, ale to nie bylo 100% mozliwosci tylko jakies 85% ...

                    poprzednim autem (Peugeot na benzynie) jezdzilem na 110% mozliwosci i sprzedajac silnik z przebiegiem ponad 200 000 km nie mial najmniejszego ale

                    wykorzystywanie mozliwosci auta to nie katowanie

                    ew polecam popatrzec na dane samolotow odrzutowych

                    np.
                    predkosc maksymalna 910 km/h
                    przedkosc przelotowa 880km/h

                    gdyby zuzywal sie bardziej to pewnie latali by wolniej

                    to tak dla rozluznienia ... kiedys pasazerowie stwierdzili w samolocie ze jest spoznienie, ale pilot doda do pieca i odrobi
                    Mateo
                    chip'ed

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      mateo, Ciekaw jestem kiedy napiszesz, ze auto wypija 2l oleju miedzy zmianami, albo ze wysrala sie turbina. W instrukcji jest napisane o jezdzie non stop z predkoscia max i bliskiej predkosci max



                      Generalnie to ja to mam w dupie, nie moje auto i mam to gleboko, czy jezdzisz 100km/h czy 230km/h. Pomijam aspekt przepisow na polskiej A4 tylko zdrowego rozsadku jazdy z takimi predkosciami :twisted: Zimowki masz do ilu ?? Jaki indeks predkosci :diabelski_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • stysiek
                        Rider
                        • 2007
                        • 537

                        #36
                        Maicroft, ale tempomat to nie wiem czy takie super rozwiązanie dlatego że on cały czas balansuje gazem.

                        Ale ja lubię to urządzenie szczególnie przy podchodzeniu pod górkę gdy większość samochodów zwalnia a tempomat już przy delikatnym wzroście obciążenia zaczyna dodawać gaz żeby utrzymać prędkość.

                        [ Dodano: Sob 28 Cze, 08 20:49 ]
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Pomijam aspekt przepisow na polskiej A4 tylko zdrowego rozsadku jazdy z takimi predkosciami
                        na zimówkach to da się dużo pojechać przecież w F1 też jeżdżą w lato na oponach miękkich

                        Komentarz

                        • mateo
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 172

                          #37
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          mateo, Ciekaw jestem kiedy napiszesz, ze auto wypija 2l oleju miedzy zmianami, albo ze wysrala sie turbina. W instrukcji jest napisane o jezdzie non stop z predkoscia max i bliskiej predkosci max
                          i tak tyle wypija na 20 000 km wiec zadna to rewelacja 8)

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Generalnie to ja to mam w dupie, nie moje auto i mam to gleboko, czy jezdzisz 100km/h czy 230km/h. Pomijam aspekt przepisow na polskiej A4 tylko zdrowego rozsadku jazdy z takimi predkosciami :twisted: Zimowki masz do ilu ?? Jaki indeks predkosci :diabelski_usmiech
                          a jaka jest zdrowo rozsadkowa predkosc na prostej 2 pasmowej drodze z zerowa iloscia aut na odcinku 100 km?
                          index mam do 190 i staralem sie bardzo nie przekraczac
                          Mateo
                          chip'ed

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            i tak tyle wypija na 20 000 km wiec zadna to rewelacja 8)
                            Teraz sa to 2 litry, potem bedzie 5 :twisted: Czyli duzo sie nie pomylilem :diabelski_usmiech

                            A co jazdy z takimi predkosciami, kazdy jezdzi jak chce.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #39
                              Jak jeździć turbo to wiadomo, jak zimny to 1500-2500, pytanie nieraz zdarzy się, że wskazówka temperatury ledwo drgnie i trzeba kogoś wyprzedzić, i wtedy daję do max 3000, ale tak, że nigdy pedał nie jest do dechy, czy ma to duży wpływ na ewentualną żywotność suszarki?

                              [ Dodano: Czw 26 Kwi, 12 12:53 ]
                              Kolejną sprawą, jest to że ciężko jeździć po mieście nie przekraczając 2500 obrotów, ale nie poniżej 2000, a tu non stop światła, progi, zamuleni kierowcy, ja staram się jeździć 1500-2500, jak 1500, bo zwolnie przed progiem, który przejeżdżam z prędkością ok 45km/h :diabelski_usmiech to potem muskam gaz i dochodzę znowu do 60km/h i 2000-2000obr, tak to bym zmieniał biegi co 30-40 sekund...

                              [ Dodano: Czw 26 Kwi, 12 12:54 ]
                              Wyczytałem tylko, że mocno po dupie dostają panewki, jak się daję w rurę przy 1500obr, bo że dwumas to wiadomo.

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #40
                                natash, odkopałeś strasznego suchara :lol:

                                swoją drogą mateo jeżeli jeździsz jeszcze skodą i bywasz na forum to napisz jak wyglądała eksploatacja auta w ciągu tych 4 lat.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #41
                                  Wiem, ale to fajny temat był i też byłem ciekaw jak turbo po takiej jeździe kolegi.

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    natash, jak nie ciskasz na chama w palnik to nic się nie stanie, bo suszarka nie pompuje na maxa

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #43
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Wyczytałem tylko, że mocno po dupie dostają panewki, jak się daję w rurę przy 1500obr, bo że dwumas to wiadomo
                                      Dwumas zgoda ale panewki... nie w tych czasach i nie w tych silnikach.
                                      Teoria dobra dla 125p i dla Poloneza.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #44
                                        Zamieszczone przez kowal 2002
                                        eśli uwzględnisz dodatkowo, że sprawność silnika jest wyższa w zakresie powiedzmy 2500 - 3500 niż w zakresie powiedzmy 1500 - 2500 to jednak bardziej opłaca się ruszać dynamicznie ( oczywiście w granicach rozsądku i nie po to by za 100 m znów się zatrzymać ).
                                        to prawda podstawa eko draivingu czy jak to zwą - dynamiczne rozpędzanie i potem utrzymanie prędkości.

                                        [ Dodano: Czw 26 Kwi, 12 15:40 ]
                                        Zamieszczone przez mateo
                                        zreszta - kazdy jezdzi po swojemu, ja mam ekonomie gleboko w nosie bo jak cisne po miescie to mi spali 1 litr wiecej niz jak jade "typowo" - nie zwracam na to uwagi

                                        za to szlag mnie trafia jak jade za "ekonomocznym" taksowkarzem ktory do 50 rozpedza sie 40 sekund ... i powieksza i tak makabryczne korki w Krakowie

                                        btw. jak nie ma korka w Krakowie to w weekend rano dojezdzam z podgorza do centrum, na krolewska, w 10 minut (10km) i spalanie mam 6,2l/100 mimo malo delikatnej jazdy i swiatel
                                        w niemczech 500 km jazdy z predkoscia 190 -> 6,7l/100km

                                        ile uwalczylbym delikatna jazda ? litra ? to ja juz wole dojechac w skonczonym czasie
                                        i tu się z toba zgadzam szczególnie z Taxi i spalaniem nie wiele większym w turbognojku przy deptaniu czego o benzynie juz powiedzieć nie można.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        Pracuję...