Koszt 1km TDI vs LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez Maicroft
    Generalnie co my to porownujemy, auta o mocy 75 czy 100KM z innymi gdzie moc jest od 150 do 200KM, gdzie tu logika.
    właśnie tylko o to od początku mi idzie.
    albo kupujesz auto, żeby było tylko tanio, albo chcesz mieć cos pod butem...
    a te turbiny i te kplny to juz nie mam na to siły...
    takie słowo klucz.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Matis68
      Ambiente
      • 2006
      • 195

      #27
      Logika polega na porównywaniu kosztów , konkretnie ON vs. LPG. A co do osiągów to jest inna sprawa. Nie uwierzę ze 2.0 TDI , deptany do odcięcia, spala mniej niz 10 litrów ON..ja przecież wiem że moje auto nie ma szans w bezpośrednich wyścigach i komforcie jazdy ( w porównaniu do większości nowoczesnych turbodiesli).

      To nie zmienia faktu, ze kolega w nominalnie sporo mocniejszym aucie, na dystansie K- ków - Bochnia ( 50 km) uciekł mi finalnie na długość 3 aut , a spalił paliwa za sporo większa kwotę.Wszystko to sprowadza sie do prostego faktu, że relacje pomiędzy ON a LPG powoli sie zmieniają..
      http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        ustalmy, że kilometr przejechany benzinerem 1.6 na LPG jest tańszy od tego przejechanego 1.9\2.0 TDI i koniec bezsensownej dyskusji.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #29
          Dlatego polecam rower
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • cool_torun
            Ambiente
            • 2008
            • 162

            #30
            A ja powiem tak. Nigdy nie zamienie dieselka na LPG.
            Ostatnio zrobiłem trasę ok 1100 km na jednym zbiorkniku i nawet rezerwa sie nie zaświecila. Dane z komputera - śr. spalanie 4.3 l/100 średnia prędkość jazdy 78 km/h
            A co do gazu zgodze sie z poprzednikami - przeglady drozsze, doliczyc trzeba benzyne na rozruch, nie wspomne o komforcie przy wyprzedzaniu.

            Komentarz

            • giiiienek
              Ambiente
              • 2007
              • 242

              #31
              no to chyba jechałes autostrada te 1100km i z prędkoscią do 100km/h

              Komentarz

              • pic2ek
                Rider
                • 2007
                • 624

                #32
                giiiienek, dokładnie

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Przesadzacie, jak ktos umie zatankowac OI to 1000km robi bez problemu - to jest tylko 5,5l/100km 1100km to jest troche nizsze srednie spalanie, wiec drogami krajowymi bez problemu tyle wyjdzie.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • cool_torun
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 162

                    #34
                    Nie zadna autostrada, tylko trasa z okolic Zosina (przejscie polsko-ukrainskie) do Torunia przez Lublin i Wawke (w dwie strony). Jechalem w niedziele wiec droga nie byla zatloczona. Predkosc poza miastem do 120 w miescie jak przykazano 60-70.

                    [ Dodano: Sob 28 Cze, 08 22:24 ]
                    Jeszcze jedno - samochod przebiegu ma kolo 2 tys i wysminite oponki energy michelina

                    [ Dodano: Sob 28 Cze, 08 22:25 ]
                    No i korzystanie z zasad eco driving-u. Czyli jazda bez luzu, zmiany biegow kolo 2500, i szybkie dodawanie gazu na kazdym biegu

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez cool_torun
                      przeglady drozsze, doliczyc trzeba benzyne na rozruch, nie wspomne o komforcie przy wyprzedzaniu.
                      wszystko prócz komfortu przy wyprzedzaniu brałem pod uwagę licząc koszty. A odnośnie komfortu - to ja bardzo wyraźnie słyszę różnicę - zwłaszcza przy wyprzedzaniu :satan. po za tym topic nie dotyczył komfortu tylko kosztów

                      Komentarz

                      • andriu21tg
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1499

                        #36
                        Korcze ale bajki w zime silnik sie przełączy po 300 metrach?? hehe ja mialem fabie z silnikiem 1.4 mpi wiec silnik maly szybko sie grzeje i jak przyszlo ponizej -10c to potrafil mi przejechac i 3km zanim sie zagrzal a mialem BRC SEqENTA 24 ! W LATO TO TAK PO 300M SIE PRZELANCZAL JAK BYLO 30C bo inaczej to 500m sie przejezdzalo min .JEDYNE CO PRZEMAWIALO ZA GAZEM TO TO ZE JAK SIE WJEZDZALO NA STACJE TO PELEN BAK KOSZTOWAL MAX 80PLN , I JAK JEZDZILEM BARDZO OSTROZNIE TO POTRAFILEM NA BAKU Z BYTOMIA DOJECHAC DO OSTROŁĘKI .OK 450/500KM MAX NATOMIAST DOLEANIE RAZ W MIESIACU MIN ZA 50 PLN PALIWA (TANKOWALEM VERVE ) TO STANDARD BO TRZEBA NA CZYMS ZAPALIC . DO TEGO PRZEGLAD DROZSZY, CZESTRZY + DODATKOWY PRZEGLAD Z GAZU... GRATIS FALOWANIE OBROTOW NASZCZESCIE INNYCH GRATISOW NIEBYLO Z UWAGI NATO ZE TO BYL SEQENT. I NAJWAZNIEJSZA SPRAWA JAK SIE STALO NA SWIATŁACH TO TRZEBA BYLO SIE 2 RAZY ZASTANOWIC CZY STANAC NA LEWYM PASIE POPROSTU BYL WOLNY, PRZY JEZDZIE NA TRASIE TEZ TRZEBA BYLO SIE 2X ZASTANOWIC ZANIM SIE WYPRZEDZILO BO AUTO DOSTAWALO ZADYSZKI POPROSTU BYLO SLABE I TYLE W 2LITROEWJ NUBIRCE BYLO LEPIEJ ALE NA PELNYM BAKU ROBILO SIE MAX 350KM WIEC KAZDY CHWALI TO CO MA ALE JA NIEZAMIENIL BYM WIECEJ SIE NA GAZ + BENZYNKA

                        POZDRAWIAM

                        Komentarz

                        • marte
                          Rider
                          • 2007
                          • 259

                          #37
                          Zamieszczone przez andriu21tg
                          Korcze ale bajki w zime silnik sie przełączy po 300 metrach?? hehe ja mialem fabie z silnikiem 1.4 mpi wiec silnik maly szybko sie grzeje i jak przyszlo ponizej -10c to potrafil mi przejechac i 3km zanim sie zagrzal a mialem BRC SEqENTA 24 ! W LATO TO TAK PO 300M SIE PRZELANCZAL JAK BYLO 30C bo inaczej to 500m sie przejezdzalo min .JEDYNE CO PRZEMAWIALO ZA GAZEM TO TO ZE JAK SIE WJEZDZALO NA STACJE TO PELEN BAK KOSZTOWAL MAX 80PLN , I JAK JEZDZILEM BARDZO OSTROZNIE TO POTRAFILEM NA BAKU Z BYTOMIA DOJECHAC DO OSTROŁĘKI .OK 450/500KM MAX NATOMIAST DOLEANIE RAZ W MIESIACU MIN ZA 50 PLN PALIWA (TANKOWALEM VERVE ) TO STANDARD BO TRZEBA NA CZYMS ZAPALIC . DO TEGO PRZEGLAD DROZSZY, CZESTRZY + DODATKOWY PRZEGLAD Z GAZU... GRATIS FALOWANIE OBROTOW NASZCZESCIE INNYCH GRATISOW NIEBYLO Z UWAGI NATO ZE TO BYL SEQENT. I NAJWAZNIEJSZA SPRAWA JAK SIE STALO NA SWIATŁACH TO TRZEBA BYLO SIE 2 RAZY ZASTANOWIC CZY STANAC NA LEWYM PASIE POPROSTU BYL WOLNY, PRZY JEZDZIE NA TRASIE TEZ TRZEBA BYLO SIE 2X ZASTANOWIC ZANIM SIE WYPRZEDZILO BO AUTO DOSTAWALO ZADYSZKI POPROSTU BYLO SLABE I TYLE W 2LITROEWJ NUBIRCE BYLO LEPIEJ ALE NA PELNYM BAKU ROBILO SIE MAX 350KM WIEC KAZDY CHWALI TO CO MA ALE JA NIEZAMIENIL BYM WIECEJ SIE NA GAZ + BENZYNKA
                          POZDRAWIAM
                          To nie bajki... Może wynika to z tego, że ta zima nie była sroga i nie było bardzo niskich temperatur.
                          A odnośnie wyprzedzania to ja nie wiem co za bajki opowiadasz, ale wystarczy zredukować na mniejszy bieg i nie ma żadnego problemu. Przez 4 lata jeździłem cc700 z gazem i też nie było problemów z wyprzedzaniem (oczywiście w miare możliwości), a objaw falujących obrotów wogóle nie występował....

                          Caps Lock OFF....

                          Komentarz

                          • andriu21tg
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 1499

                            #38
                            wiesz wyprzedzic rowerzyste to nawet maluchem z gazem wyprzedzisz heheh ale my tu kolego porownujemy ON z LPG (lpg niekoniecznie fiata tylko skody ) wiec niemamy co porownywac momentu obrotowego ..a jesli ty miales CC to pewno miales instalacje 1 max 2 generacji a takowa instalacja to faktywcznie moze sie przelaczyc po 300 metrach bo wystarczy tam przekroczyc 2 tys obr... a w starszysch to pewno mozna odpalac na gazie .Raczej watpie zebys w CC montowal sekwencje bo pewno przewyzszylaby wartosc pojazdu

                            pozdr...

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              CC700 to chyba na gazniku, to tam caly czas jezdzi sie na LPG bez zadnego przelaczania. Chyba ze to ten nowszy CC
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • marte
                                Rider
                                • 2007
                                • 259

                                #40
                                Zamieszczone przez andriu21tg
                                wiesz wyprzedzic rowerzyste to nawet maluchem z gazem wyprzedzisz heheh ale my tu kolego porownujemy ON z LPG (lpg niekoniecznie fiata tylko skody ) wiec niemamy co porownywac momentu obrotowego ..a jesli ty miales CC to pewno miales instalacje 1 max 2 generacji a takowa instalacja to faktywcznie moze sie przelaczyc po 300 metrach bo wystarczy tam przekroczyc 2 tys obr... a w starszysch to pewno mozna odpalac na gazie .Raczej watpie zebys w CC montowal sekwencje bo pewno przewyzszylaby wartosc pojazdu

                                pozdr...

                                CC700 to przecież gaźnik z sondą lambda tzw. Aisan (były też inne konstrukcje). Można założyć instalację max2 generacji ale ja miałem 1. W zasadzie odpalałem odrazu na gazie, zimą czasami na benzynie.
                                A tu nie chodzi o porównanie mocowe tylko o porównanie cenowe jak juz ktoś dużo wcześniej słusznie zauważył. Aczkolwiek dość nieszczęśliwe porównanie...

                                Możesz wierzyć lub nie ale ta 700 nie tylko rowerzystów wyprzedzała....

                                Jak to mąwią złej baletnicy nawet rąbek u spódnicy....

                                Komentarz

                                • tomek
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1078

                                  #41
                                  dobra benzyna + gaz jest w tej chwili praktycznie tak samo kosztowna jak diesel. Roznica jest w tym co kto lubi - charakter, klekot lub nie, redukowanie przy wyprzedzaniu lub nie, itd.

                                  Dla mnie w tej chwili kosztowo jest to samo. Na trasie warszawa-szczecin-warszawa moj samochod spalil srednio 10,5 gazu (trzy osoby + bagaz, srednia ponad 70km/h czyli na trasie 100-140). W przeliczeniu kosztowym to jest ok 5l ropy, wiec dla mnie to samo.
                                  O2FL RS | S2 | F2

                                  Komentarz

                                  • andriu21tg
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1499

                                    #42
                                    dokladnie zalezy kto co lubi ja milalem 2 auta na gaz jeden motor 2 l 133koniów drugi 1.4 kuniów 60 dlatego podzielam swoja opinie kazdy jezdzi tak jak lubi i czym moze najwazniejsze zeby jezdzic z głową i nieprzekraczac predkosci

                                    pozdr

                                    Komentarz

                                    • marte
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 259

                                      #43
                                      Zamieszczone przez andriu21tg
                                      dokladnie zalezy kto co lubi ja milalem 2 auta na gaz jeden motor 2 l 133koniów drugi 1.4 kuniów 60 dlatego podzielam swoja opinie kazdy jezdzi tak jak lubi i czym moze najwazniejsze zeby jezdzic z głową i nieprzekraczac predkosci

                                      pozdr
                                      I właśnie o to chodzi...

                                      Komentarz

                                      Pracuję...