[O2] Gradobicie nad Krakowem = wgniecenia na dachu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • emba
    Drive
    • 2008
    • 67

    #26
    Sprawa zakończona sukcesem :jump: .
    Szkodę likwidowałem w ASO Emida w Krakowie - cesja na serwis.
    Ponieważ takich "miłośników gradu" jak ja było więcej, Emida ściągnęła speca od likwidacji tego typu szkód w technologii bez lakierowania.
    Autko odstawiłem w poniedziałek a na drugi dzień było do odbioru - wygląda jak "funkiel nówka" - zero wgniotek, a było ich pełno nawet na profilach - REWELACJA!!!
    Brawa dla Kolesia który to wyciskał .

    Pozdrawiam apa
    MINT

    Komentarz

    • Octaduo
      Classic
      • 2008
      • 13

      #27
      Super
      Nie ma rzeczy niemożliwych.
      Dyżurnet.pl - bezbłędny eliminator.

      Komentarz

      • nosferatus
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 601

        #28
        Emba - gratuluję pomyślnego załatwienia sprawy.
        Silnik BFQ + sekwencja KME
        CB President Johnny II ASC+President HAWAII

        Kenwood KDC-BT92SD
        Hertz HSK 165
        Hertz DBX 250
        KICX Kap 45
        KICKER ZX 200.2
        Kable - Dietz, Caliber
        Kondzio 1F
        wygłuszenie drzwi

        Komentarz

        • Viniu
          Rider
          • 2008
          • 517

          #29
          :

          Teraz, kiedy sprawa zakończyła się szczęśliwie, już w ramach rozrywki opowiem historię sąsiada i jego MB 250D (seria W124), czarna perełka.. w 97r. to był cymesik auto. A więc lipiec 1997r... i pamiętne gradobicie w zachodniej Polsce. Sąsiad tylko z balkonu podziwiał, jak jego wychuchany Mercedes dostaje serie z gradu. Sytuacja równiez podobna jak u kolegi, czyli całe auto we wgłębieniach. Sąsiad trochę się tym faktem załamał, ale cóż... taki los. Ale po kilku dniach przyszła piękna słoneczna pogoda, upał wręcz. Stoimy przed parkingiem i nagle słychać takie "pyk".. "pyk" i co kilka minut kolejne "pykanie"... Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu większość wgniotek zniknęła !! Cud !! Poprostu blacha na słońcu tak sie nagrzała, dostała takiego rozprężenia od wysokiej temperatury, że większość wgniotek poprostu wypchało !! Oczywiście najwięcej wypchało z powierzchni dachu i przedniej maski, ale jednak. Wydaje się to mało prawdopodobne, ale w życiu czegos takiego nie widziałem.

          A tak juz poza nawiasem mówiąc, to od kilku miesięcy wożę w samochodzie taki stary, ale gruby i powierzchniowo duży koc... tak na wszelki wypadek
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Zamieszczone przez Viniu
            A tak juz poza nawiasem mówiąc, to od kilku miesięcy wożę w samochodzie taki stary, ale gruby i powierzchniowo duży koc... tak na wszelki wypadek
            na wszelki wypadek gradu czy jakiejś fajnej pasażerki :?:
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #31
              Przyjmijmy, że jest to koc wielozadaniowy :szeroki_usmiech
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • pic2ek
                Rider
                • 2007
                • 624

                #32
                hahaha dokładnie - wielozadaniowy

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #33
                  dobrze wiedziec ze takie rzeczy ludzie robia

                  jutro chyba pojada po jakis kocyk :P
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • shado
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 5315
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez liroyek
                    dobrze wiedziec ze takie rzeczy ludzie robia
                    a myślisz, że skąd się biorą dzieci :szeroki_usmiech
                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                    Komentarz

                    • nosferatus
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 601

                      #35
                      dzieci biorą się z całowania jak mawiał mój "jeden normalny kolega" :diabelski_usmiech
                      Silnik BFQ + sekwencja KME
                      CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                      Kenwood KDC-BT92SD
                      Hertz HSK 165
                      Hertz DBX 250
                      KICX Kap 45
                      KICKER ZX 200.2
                      Kable - Dietz, Caliber
                      Kondzio 1F
                      wygłuszenie drzwi

                      Komentarz

                      • emba
                        Drive
                        • 2008
                        • 67

                        #36
                        Jeszcze tytułem uzupełnienia - warto o tym wiedzieć, bo w razie kolejnej szkody (ODPUKAĆ, PUK.....PUK) ubezpieczyciel może robić problemy.
                        Koszt naprawy przekroczył 2000 zł w związku z czym po przedmiotowej naprawie blachy po gradobiciu, pomimo że octa ma dopiero 3 miechy muszę wykonać dodatkowe badania techniczne pojazdu, które pójdą w koszty AC!
                        Wynika to z przepisów:
                        1. Prawo o ruchu drogowym:
                        art 81 ust. 8 pkt 4:
                        8. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 2 i 3, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega również pojazd:
                        - w którym dokonana została naprawa wynikająca ze zdarzenia powodującego
                        odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia
                        określonego w grupie 3 i 10 działu II załącznika do ustawy o działalności
                        ubezpieczeniowej na kwotę przekraczającą 2000 zł.

                        2. Ustawa o działalności ubezpieczeniowej - Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz. 1151,
                        Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany poinformować zakład ubezpieczeń
                        o przeprowadzeniu dodatkowego badania technicznego, o którym mowa w art.
                        81 ust. 8 pkt 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515).
                        Badanie techniczne uznane jest jako normalne następstwo szkody i jego koszty pokrywa
                        ubezpieczyciel w ramach polisy AC, jak i OC sprawcy.

                        Pozdrawiam
                        MINT

                        Komentarz

                        • Salvatore
                          Rider
                          • 2008
                          • 282

                          #37
                          Co za bzdura! Czyli jak naprawiasz z własnej kieszeni to badania nie trzeba?

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Salvatore, chodzi o to, że ubezpieczyciel musi być pewnym, ze kasa poszła na naprawę, a nie na piwo. Jak nie zrobisz takiego badania to np przy szkodzie całkowitej, wypłacą Ci odszkodowanie pomniejszone o wcześniej wypłaconą kwotę. To dodatkowe badanie kosztuje 50PLN i diagnosta stwierdza, że została wykonana naprawa uszkodzonych elementów. Kosz pokrywa ubezpieczyciel.
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #39
                              gratki , ciekawe jak to zrobił ten koleś , tą naprawę :?: :?: :?: jeżeli robione to było metoda bez inwazyjną to chciałbym zobaczyć to urządzenie , przyrząd ..... 8)
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • Salvatore
                                Rider
                                • 2008
                                • 282

                                #40
                                Zamieszczone przez shado
                                chodzi o to, że ubezpieczyciel musi być pewnym, ze kasa poszła na naprawę, a nie na piwo
                                Kumam!

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  #41
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  gratki , ciekawe jak to zrobił ten koleś , tą naprawę :?: :?: :?: jeżeli robione to było metoda bez inwazyjną to chciałbym zobaczyć to urządzenie , przyrząd ..... 8)
                                  Te narzedzia sa bardzo proste...dlugie cienkie metalowe prety zagiete na koncu pod roznymi katami.Podwieszone lub podparte z jednej strony dzialaja na zasadzie prostej
                                  dzwigni i wypychaja wgniecenia od wewnatrz na zewnatrz...oczywiscie nie same :szeroki_usmiech .
                                  Na wyposazeniu sa tez plastikowe sztyfty,mloteczki,ktorymi wbija sie blache z powrotem w
                                  przypadku nadmiernego wypchniecia :szeroki_usmiech .
                                  Poza tym w sytuacji profili zamknietych stosuje sie specjalne plastikowe stopki,ktore zostaja przyklejone w miejscu dolka,a nastepnie poprzez szarpniecie szarpakiem wyciagaja
                                  tenze dolek do poziomu.
                                  Oczywiscie trzeba to robic umiejetnie,aby nie uszkodzic lakieru.
                                  pozdrawiam
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #42
                                    gebek, i sądzisz ze można to zrobic drutami i młoteczkami w taki sposób że niema żadnego śladu jak napisał emba :?:
                                    jakoś mnie to nie pasuje.... , co by nie mówić , jezęli za bardzo wyciągniemy a potem będziemy wciskać to musi zostać ślad chyba...
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • emba
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 67

                                      #43
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      gebek, i sądzisz ze można to zrobic drutami i młoteczkami w taki sposób że niema żadnego śladu jak napisał emba :?:
                                      jakoś mnie to nie pasuje.... , co by nie mówić , jezęli za bardzo wyciągniemy a potem będziemy wciskać to musi zostać ślad chyba...
                                      Pasuje czy nie pasuje, ale potwierdzam - "0" śladów. :-)
                                      Oczywiście należy pamiętać, że usuwane były wgniotki po gradobiciu, które nie były głębokie. Podejrzewam, że gdyby były głębsze to wtedy usunięcie ich tą metodą mogło by być trudne i mogłyby zostać jakieś ślady.

                                      Pozdrawiam
                                      MINT

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #44
                                        emba, powiedzmy takie jak od lekkiego obicia na parkingu :?:
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • gebek
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1214

                                          #45
                                          Zamieszczone przez leszekmw
                                          gebek, i sądzisz ze można to zrobic drutami i młoteczkami w taki sposób że niema żadnego śladu jak napisał emba :?:
                                          jakoś mnie to nie pasuje.... , co by nie mówić , jezęli za bardzo wyciągniemy a potem będziemy wciskać to musi zostać ślad chyba...
                                          Powiem tak..ja nie sadze,ja wiem,bo widze to prawie codziennie,jak robi to moj kolega.
                                          Jesli wypchniesz za duzo,to wbija sie z powrotem.Oczywiscie bardzo delikatnie plastikowym
                                          sztyftem i mloteczkiem.
                                          Dobry specjalista usunie wgniecenie wielkosci piesci doroslego czlowieka,pod warunkiem,
                                          ze nie jest uszkodzony lakier i jest dostep od drugiej strony.
                                          Wierz mi sam bylem zdziwiony...badz co badz pracuje w serwisie powypadkowym i
                                          myslalem na poczatku,ze bez blacharza ani rusz,a tu niespodzianka :szeroki_usmiech pozdrawiam
                                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                          Nie synku...to diesel PD.

                                          Honda...the power of dreams.
                                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                          Komentarz

                                          • Seba5
                                            Banned
                                            • 2012
                                            • 11

                                            #46
                                            Witam
                                            Widzę że, historia lubi się powtarzać. Tegoroczne gradobicie dało mi się we znaki.
                                            Moja historia jest podobna jak kolegi emba,
                                            Kilkuminutowy grad o średnicy zbliżonej do piłeczki pingpongowej zrobił swoje.
                                            Wszystkie płaskie powierzchnierzednia maska, dach, tylna maska, profile nad drzwiami, jedne drzwi i przednia szyba zostały zniszczone.
                                            O świcie następnego dnia moim oczom ukazała się pofałdowana karoseria mojego półrocznego samochodu. Popadłem w małą depresje.
                                            Z racji tego że, samochód ma wykupione AC i polisa obejmowała: nagłe działanie czynników atmosferycznych trochę mi ulżyło.
                                            W zakładzie lakierniczym stwierdzili że, wszystkiego nie da się wyprostować bezinwazyjnie. To mnie trochę zmartwiło.
                                            Ustaliliśmy że, w pierwszym etapie ratujemy co się da metodą odciągania. Pozostałe elementy zostaną wyprostowane metodą inwazyjną i pomalowane na nowo.
                                            Jestem obecnie na etapie wizyty rzeczoznawcy, który zrobił oględziny. Opisał stopień zniszczenia poszczególnych części i zalecił zastosowanie metody odciągania wgnieceń.

                                            Komentarz

                                            • kc2ine
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 134

                                              #47
                                              cos mi sie zdaje ze te listwy ochronne co zakladaja na drzwiach powinny byc mocowane tez na dachu i masce...

                                              Komentarz

                                              Pracuję...