zmiana opon z 195/60/15 na 195/55/15

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fadziej
    Classic
    • 2010
    • 1

    zmiana opon z 195/60/15 na 195/55/15

    4 tys. to trochę za dużo żeby się męczyć, zwłaszcza na autobahnie /zwłaszcza, że jeszcze są/. Sam kiedyś jechałem 180KM dieslem znajomego w ramach docierania i powiem, że to męka okrutna. Jak masz "oszczędzać" auto to lepiej się przejechać TDI.

    Inna sprawa, że auto by się dotarło, a przy spokojnej jeździe TSI też dużo nie spali. Jeśli nie to w Krakowie masz parę odcinków gdzie można trochę szybciej, A4 też blisko. Wiem, bo czasem tam bywam.

    Tak więc albo fun z jazdy i trochę niższe koszty /TDI/ albo męczenie się, ale świadomość dotarcia samochodu.

    P.S. Tak, tak zaraz się pojawią głosy, że nie trzeba docierać, ale moim zdaniem to nie zaszkodzi, najwyżej nie pomoże.
  • nuspirit
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    zmiana opon z 195/60/15 na 195/55/15

    Witam,może ktoś mi pomoże:wyjeżdżam nad morze z rodzinką Octavką ,opony mam już w kiepskim stanie,służbowo jeżdżę fabią II, pomyślałem że zamienie koła na ten wyjazd,czy taka zmiana profilu wpływa na użytkowanie? Octavka I, fabia jest na alu.Pozdrawiam wszystkich

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      nuspirit, oryginalnie w Octavii jest 195x65x15 wiec juz teraz jezdzisz na niższych (-20mm w średnicy koła od oryginału). Jak założysz 195x55x15 koło będzie na średnicy mniejsze o 40mm od oryginału czyli auto będzie niżej gleby, licznik będzie przekłamywał (wskazanie 50km/h a będziesz jechał w rzeczywistości 45km/h), tragedii nie ma, nad morze można jechać ale uważaj żeby nie przyorać gdzieś miską olejową.

      Komentarz

      • dare.k
        Classic
        • 2008
        • 21

        #4
        komfort mniejszy. Mniejsza amortyzacja. Walenie na dziurach. Czy warto ??

        Komentarz

        Pracuję...