[O2] Climatic małe pytanko

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    no i dobrze
    ja nie wiedziałem wtedy, że jest w ogóle cos takiego jak półautomat, na dobrą sprawę dopuki nie przetestowałem na własnej skórze myslałem, że to pic na wode, stąd też min. miłe rozczarowanie po zakupie
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Klauzero
      Rider
      • 2008
      • 575

      #27
      Wracając do mitów... często słyszy się: "masz Diesla, to zimą będziesz zgrzytał zębami". Nie miałem jeszcze jeździć OII z Climaticiem w czasie siarczystych mrozów, czy to stwierdzenie jest nadal aktualne?

      ZTCW TDi jest na tyle sprawnym silnikiem cieplnym, że dość wolno się rozgrzewa, a z pewnością wolniej niż bezynówka. Mimo wszystko, jadąc wczoraj (bardzo chłodny poranek) miałem ustawione pokrętło w pozycji 22 st i z nawiewów leciało ciepłe powietrze (bez żadnych cudów typu Webasto). Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie fakt, że silnik był jeszcze zimny. Chyba, przy zimnym silniku włączony jest tylko mały obieg (bez nagrzewnicy)?
      W każdym razie cudów nie ma, skądś to ciepło musi się brać, jest jakieś dogrzewanie elektryczne, a może to intensywna praca świec żarowych?
      Mądry Polak po ©kodzie...

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #28
        W małym obiegu włączone są 3 dodatkowe świece żarowe, które dogrzewają w początkowej fazie płyn chłodzący, to jest "przyczyna" tego, że z nawiewów leci ciepłe powietrze pomimo zimnego silnika.

        BTW. W kwesti Pb - TDI, poprzednio jeździłem Cordobą z silnikiem benzynowym 1,6 75KM i w OII TDI ciepłe powietrze pojawia się dużo szybciej niż w Seacie...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • stysiek
          Rider
          • 2007
          • 537

          #29
          Zamieszczone przez kowal 2002
          W małym obiegu włączone są 3 dodatkowe świece żarowe, które dogrzewają w początkowej fazie płyn chłodzący, to jest "przyczyna" tego, że z nawiewów leci ciepłe powietrze pomimo zimnego silnika.
          temat był przerabiany na forum.
          to nie świece tylko elektryczna farelka

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Klauzero
            "masz Diesla, to zimą będziesz zgrzytał zębami"
            problem leży raczej gdzie indziej: silnik dość długo osiąga właściwą temperaturę pracy natomiast ciepłe powietrze w kabinie pojawia się praktycznie od razu.
            (chociaż zauważyłem że BXE rozgrzewa sie wyraźnie szybciej niż BKD w DSG)
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #31
              Klauzero, w O2 TDI i tylko TDI jest elektryczna nagrzewnica ogrzewajaca
              tylko i wylacznie powietrze przelatujace przez nagrzewnice.
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #32
                Zamieszczone przez stysiek
                Zamieszczone przez kowal 2002
                W małym obiegu włączone są 3 dodatkowe świece żarowe, które dogrzewają w początkowej fazie płyn chłodzący, to jest "przyczyna" tego, że z nawiewów leci ciepłe powietrze pomimo zimnego silnika.
                temat był przerabiany na forum.
                to nie świece tylko elektryczna farelka
                Byłem 100% przekonany, że grzeją świece ( tak jak w OI ), ale cóż człowiek uczy się całe życie...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #33
                  Ok, wszystko jasne... dzięki za cenne info.

                  Przy okazji, czy czekanie z włączeniem ogrzewania, aż do pełnego rozgrzania silnika ma w tym przypadku jakieś uzasadnienie, tzn. czy mimo istnienia "farelki" warto zaczekać z włączeniem pełnego ogrzewania wnętrza (większe spalanie, obciążenie alternatora i akumulatora itp.)?
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • dare.k
                    Classic
                    • 2008
                    • 21

                    #34
                    w OI czujniki sa dwa na panelu climatronika (lewy prawy) i jeden na podsufitce. w OII widzę, tylko na podsufitce 3 krateczki. Tylko zastanawiam się które to czujniku a który to mikrofon.

                    Komentarz

                    • genio
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 198
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez dare.k
                      ...a który to mikrofon.
                      ??
                      mikrofon?

                      Komentarz

                      • dare.k
                        Classic
                        • 2008
                        • 21

                        #36
                        mikrofon do zestawu głośnomówiącego.
                        Domyślam się że tam może być, bo nigdzie nie widze żadnego mikrofonu

                        Komentarz

                        • Klauzero
                          Rider
                          • 2008
                          • 575

                          #37
                          Parafrazując przysłowie... co ma mikrofon do climatica?

                          Tak na poważnie, to nie wiem, gdzie montowany jest mic w oryginalnym zestawie głośnomówiącym. Jeśli jest to zestaw nieoryginalny, to z dużym prawdopodobieństwem mikrofon będzie umiejscowiony w słupku po stronie kierowcy.
                          Mądry Polak po ©kodzie...

                          Komentarz

                          • entranger
                            Drive
                            • 2009
                            • 71

                            #38
                            Zamieszczone przez Klauzero
                            (...) często słyszy się: "masz Diesla, to zimą będziesz zgrzytał zębami". Nie miałem jeszcze jeździć OII z Climaticiem w czasie siarczystych mrozów, czy to stwierdzenie jest nadal aktualne?
                            Stwierdzenie jest nieaktualne i pochodzi z kanonu "legend o wolnossących dieselach z lat 80." które jako mało śmigane wozy trafiały na nasz "rynek" (targowisko) 10 lat później.

                            Kilka nocy temu było u mnie -24 stopnie mrozu i po około 5 minutach miałem w samochodzie ciepło. Przy średniorocznej temperaturze stycznia na poziomie -20 stopni, zawsze ściągam kurtkę przed długą jazdą, a skoda nagrzewa wnętrze tak szybko, że nie zdążę zmarznąć. Czekam na -35, które nadchodzą, aby być może zmienić zdanie o zimych dieselach.

                            Skoda 1.9 TDI nagrzewa efektywniej wnętrze niż volov v50 z benzynowym 2.2, a na pewno lepiej niż honda accord 1.8vtec, którymi jeździłem w tych samych warunkach i tą samą trasą.

                            Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                            Komentarz

                            Pracuję...