Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana piasty tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana piasty tył

    no juz wymienione i dziala co najwazniejsze a co do ziomkow ze skody to metal o metal nie tarl jeszcze he he ehe he fachowcy
    Taekwondo

  • #2
    Wymiana piasty tył

    Jak w temacie.
    Odkręcam nakrętkę, sciągam piastę ściągaczem do łożysk, schodzi tylko bieżnia z zewnętrznego łożyska. Bieżnia łożyska wewnętrznego piasty wraz z pierścieniem uszczelniającym siedzi sztywno na czopie.
    Jak ściągnąc tą tuleję bo ściągaczem do łożysk nie ma dobrego dojścia.
    Trzeba demontowac czop?
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • #3
      Ja zbijałem majzlem powoli raz z jednej strony,raz z drugiej.Jak kawalek zeszło to chwyciłem ściągaczem i po bólu

      Komentarz


      • #4
        Witaj.
        Srednica grubszej częsci czopa - 44 mm średnica pierscienia wewn. łożyska- 46 mm
        ,pierścień wystaje po 1 mm na stronę.Musisz mieć ściągacz z ostrą krawędzią pazura
        Zaciśnij lekko np. małą klemą obydwa ramiona ściągacza żeby się nie rozeszły i łożysko twoje.
        pzdr SD.
        pryncypal

        Komentarz


        • #5
          To ja się dołączę do pytania.
          Powiedzmy, że etap zdejmowania łożyska jest za nami. W jaki sposób należy założyć piastę?
          Czytałem, że są specjalne nakrętki do zakładania/wciskania piasty. W innym przypadku należy wbić piastę. Hmm, moim zdaniem lepiej wciskać niż wbijać, ale skąd wziąć taką nakrętkę?
          Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
          a jednak GOLF...

          www.magaczewski.pl

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez magart
            wziąć taką nakrętkę
            wciskaj stara nakretka - sprawdzony sposob

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za odpowiedź

              Mam nadzieję, że autor postu nie będzie miał mi za złe jak zadam jeszcze dodatkowe pytania 8).
              Nastawiam się na kupno ściągacza bo jeszcze takowego nie mam, i właśnie nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu, żeby mi autko w garażu się zblokowało, bo wtedy kłopot do sklepu po narzędzia pojechać...

              Macie jakieś dodatkowe spostrzeżenia odnośnie ściągaczy jaki kupić. Czy konkretny wymiar czy może wystarczy uniwersalny?
              a jednak GOLF...

              www.magaczewski.pl

              Komentarz


              • #8
                ja będę takim robił:
                toya24.pl - Sklep - Narzędzia i elektronarzędzia - Dom i ogród
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • #9
                  odświeżę trochę
                  Podpowie mi ktoś z jaka siła dokręca się piastę z tylu w Octavii z 2002r.? Mam tam bębny i szczęki. w sumie to chodzi mi przede wszystkim czy jak już dokręcimy to trzeba zrobić pol obrotu do tylu jak to się zazwyczaj robi przy dokręcaniu łożysk?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kubeki
                    jak już dokręcimy to trzeba zrobić pol obrotu do tylu jak to się zazwyczaj robi przy dokręcaniu łożysk?
                    tak sie robi przy lozyskach stozkowych , piaste - jesli sie nie myle - 200Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      200 Nm? czyli trzeba to z porządną siła dokręcić.
                      Dzisiaj wymieniłem piastę wszystko poszło bez problemów tylko zaskoczyło mnie jedno. Nowa piasta dała się bez większej siły nabić ręka na czop-była "luźna". miał ktoś podobnie?
                      mam nadzieję, że nie była to piasta do innego modelu.
                      Aha a czy ktoś wie czy jest różnica miedzy piastą do koła z hamulcami tarczowymi a do kola z hamulcami bębnowymi?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kubeki
                        Aha a czy ktoś wie czy jest różnica miedzy piastą do koła z hamulcami tarczowymi a do kola z hamulcami bębnowymi?
                        nie ma żadnej różnicy.
                        Łożysko-piasta powinna wchodzić suwliwie na czop. Jakiej firmy część zakładałeś?
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz


                        • #13
                          Firmy Flenor Piasta, łożysko koła tył Skoda Octavia I, Rommster -Borsehung - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                          Sprzedawca mówił, że niby nie jest to chińszczyzna

                          Komentarz


                          • #14
                            kubeki, dzisiaj z kolegą wymieniałem piastę, stara może ze względu na to, że była gorąca zeszła bez problemu a nowa tak jak napisałeś dała się wsunąć ręką - nie wiem czy to normalne, ale po dokręceniu 180Nm+180 stopni luzu nie ma.
                            Sebastian

                            Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                            www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie powiedźcie mi jaka ma być średnica piasty, w Octavi 2, 1.9 Tdi, wersja BJB, bo gość w sklepie mówi że są 32 albo 33.. ktoś wymieniał i wie ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez krzem88
                                Panowie powiedźcie mi jaka ma być średnica piasty, w Octavi 2, 1.9 Tdi, wersja BJB, bo gość w sklepie mówi że są 32 albo 33.. ktoś wymieniał i wie ?
                                piasto-łożysko tył, napęd przód 1T0598611B 32mm
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz


                                • #17
                                  Bardzo fajnie dziękuje !

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez krzem88
                                    Bardzo fajnie dziękuje !
                                    proszę bardzo
                                    tak poza tym nie wiem w jakim modelu występowały średnice 33mm (a trochę tego zrobiłem)- jakby sprzedawca mógłby się podzielić wiedzą to byłoby fajnie bo nawet w ETKA nie znalazłem innego piasto-łożyska tylnego, występującego w aucie pędzonym na ośkę... :?
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      DGW, powiedz mi jeszcze proszę dużo z tym roboty? Bo dostałem info, że dużo...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez krzem88
                                        DGW, powiedz mi jeszcze proszę dużo z tym roboty? Bo dostałem info, że dużo...
                                        Zależy dla kogo, dla jednych dużo dla innych mniej. Na pewno, jeśli nie masz ponadstandardowych kluczy to raczej nie bierz się za wymianę lub przed robotą skompletuj sobie to co potrzeba. W BJB masz z tyłu tarcze 255mm więc powinna zejść bez odkręcania jarzma. I do tej pory żaden szczególny klucz nie jest Ci potrzebny. Potem musisz ściągnąć dekielek z piasty i tam zobaczysz śrubę na klucz 16 lub 18 torx (nie pamiętam dokładnie który, pamiętam za to gdzie leży u mnie w szafce narzędziowej ). Może być też potrzeba wkręcenia tłoczka w zacisku...
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          dzięki

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X