Jak w temacie.
Odkręcam nakrętkę, sciągam piastę ściągaczem do łożysk, schodzi tylko bieżnia z zewnętrznego łożyska. Bieżnia łożyska wewnętrznego piasty wraz z pierścieniem uszczelniającym siedzi sztywno na czopie.
Jak ściągnąc tą tuleję bo ściągaczem do łożysk nie ma dobrego dojścia.
Trzeba demontowac czop?
Witaj.
Srednica grubszej częsci czopa - 44 mm średnica pierscienia wewn. łożyska- 46 mm
,pierścień wystaje po 1 mm na stronę.Musisz mieć ściągacz z ostrą krawędzią pazura
Zaciśnij lekko np. małą klemą obydwa ramiona ściągacza żeby się nie rozeszły i łożysko twoje.
pzdr SD.
To ja się dołączę do pytania.
Powiedzmy, że etap zdejmowania łożyska jest za nami. W jaki sposób należy założyć piastę?
Czytałem, że są specjalne nakrętki do zakładania/wciskania piasty. W innym przypadku należy wbić piastę. Hmm, moim zdaniem lepiej wciskać niż wbijać, ale skąd wziąć taką nakrętkę?
Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
Mam nadzieję, że autor postu nie będzie miał mi za złe jak zadam jeszcze dodatkowe pytania 8).
Nastawiam się na kupno ściągacza bo jeszcze takowego nie mam, i właśnie nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu, żeby mi autko w garażu się zblokowało, bo wtedy kłopot do sklepu po narzędzia pojechać...
Macie jakieś dodatkowe spostrzeżenia odnośnie ściągaczy jaki kupić. Czy konkretny wymiar czy może wystarczy uniwersalny?
odświeżę trochę
Podpowie mi ktoś z jaka siła dokręca się piastę z tylu w Octavii z 2002r.? Mam tam bębny i szczęki. w sumie to chodzi mi przede wszystkim czy jak już dokręcimy to trzeba zrobić pol obrotu do tylu jak to się zazwyczaj robi przy dokręcaniu łożysk?
200 Nm? czyli trzeba to z porządną siła dokręcić.
Dzisiaj wymieniłem piastę wszystko poszło bez problemów tylko zaskoczyło mnie jedno. Nowa piasta dała się bez większej siły nabić ręka na czop-była "luźna". miał ktoś podobnie?
mam nadzieję, że nie była to piasta do innego modelu.
Aha a czy ktoś wie czy jest różnica miedzy piastą do koła z hamulcami tarczowymi a do kola z hamulcami bębnowymi?
kubeki, dzisiaj z kolegą wymieniałem piastę, stara może ze względu na to, że była gorąca zeszła bez problemu a nowa tak jak napisałeś dała się wsunąć ręką - nie wiem czy to normalne, ale po dokręceniu 180Nm+180 stopni luzu nie ma.
proszę bardzo
tak poza tym nie wiem w jakim modelu występowały średnice 33mm (a trochę tego zrobiłem)- jakby sprzedawca mógłby się podzielić wiedzą to byłoby fajnie bo nawet w ETKA nie znalazłem innego piasto-łożyska tylnego, występującego w aucie pędzonym na ośkę... :?
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
DGW, powiedz mi jeszcze proszę dużo z tym roboty? Bo dostałem info, że dużo...
Zależy dla kogo, dla jednych dużo dla innych mniej. Na pewno, jeśli nie masz ponadstandardowych kluczy to raczej nie bierz się za wymianę lub przed robotą skompletuj sobie to co potrzeba. W BJB masz z tyłu tarcze 255mm więc powinna zejść bez odkręcania jarzma. I do tej pory żaden szczególny klucz nie jest Ci potrzebny. Potem musisz ściągnąć dekielek z piasty i tam zobaczysz śrubę na klucz 16 lub 18 torx (nie pamiętam dokładnie który, pamiętam za to gdzie leży u mnie w szafce narzędziowej ). Może być też potrzeba wkręcenia tłoczka w zacisku...
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz