ale jakoś nie widzę tego jako bazy do sensowniejszych modyfikacji
No tak bo dla Ciebie auto bez programu ile by koni nie mialo i tak nie jedzie :diabelski_usmiech
W domu mamy jeszcze Focusa II 1.6 TDCI 90 km i gdy czasem mam okazję się przejechac to jestem pod dużym wrażeniem bo chodzi prawie tak jak moja ASV :roll:
Polecam coś innego. Od kilku sezonów użytkuję opony SAVA ESKIMO S3 (Made in Slovenia) 195x65 R15 i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Są ciche, po przebiegu ok 50 kkm nie widać naprawdę zużycia ponadto nigdy nie miałem na nich sytuacji ( podbramkowych ). Cenowo również są atrakcyjne.
Polecam coś innego. Od kilku sezonów użytkuję opony SAVA ESKIMO S3 (Made in Slovenia) 195x65 R15 i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Są ciche, po przebiegu ok 50 kkm nie widać naprawdę zużycia ponadto nigdy nie miałem na nich sytuacji ( podbramkowych ). Cenowo również są atrakcyjne.
heh, nawet nie chciałem proponowac, bo zaraz się zacznie, że to z niskiej pólki produkt :lol:
też mam wlasnie takie i po porównaniu z tymi z najwyższych półek nigdy więcej marnowania kasy na zimówki :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 26 Sie, 08 17:45 ]
tyle, że te klebery wychodzą chyba podobnie cenowo.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Kleberki miałem przy Fabce i nie narzekałem na nie. Do tego stopnia zaufałem, że posiadałem również komplet letni.
Teraz zastanawiam się nad Michelin ALPIN A3, bo lepiej wypada w testach.
Tak jak szkoda wcześniej napisał, na lodzie każda pojedzie
Ja bardzo sobie chwalę zimowe Uniroyale MS plus 55 to najlepsze jak do tej pory zimówki jakie miałem, imho są bardziej odporne na wodę niż moje letnie Kleberki :?
Na bank z opon bardziej ekonomicznych rozważył bym właśnie Klebery. Poszukaj na stronach ADAC testów zimowych opon, te testy dają trochę do myślenia. I wcale te gumy z wyższej półki testów nie wygrywały.
Witajcie, to co popatrzylem w testach to w sumie Klebery niezle sie spisuja. Z tym ze tak mysle jeszcze o tych Conti, tyle ze napewno bedzie to rok 2007 nie wielka roznica ceny i podobno lepsze. Ale jesli nie macie problemow z Kleberami bo bede je miec z 2008 r. to moze warto w nie zainwestowac, nie chce wydawac duzo kasy bo wiadomo zima to zima, a opon jest wiele i nie warto czasem kupowac drogich. Chcialbym wiedziec na ile sezonow ten Kleber mi starczy? Jezdze spokojnie i raczej nie katuje opon. czy nie zdzieraja sie zbytnio?
[ Dodano: Sro 27 Sie, 08 08:12 ]
Polecam jeszcze porównać ceny opon podanych w teści w sklepach internetowych np. www.baloon.pl i po porównaniu jakość - cena wynika że bezkonkurencyjną jest Dunlop SP Winter Sport 3D którą właśnie w tym roku kupię ( 4 szt )
chyba niekoniecznie, z tego testu miałem (mam) blizzaki i winterhawki - absolutnie żadnych różnic między tymi oponami nie widzę, między blizzakami a eskimo s3 też nie zresztą - może nawet delikatnie na korzyść savy
w porównaniu blizzak-sava to 400PLN za komplet wyrzucone w błoto (pośniegowe)
ty czytasz testy, a ja zeszłą zimę jeździłem zamiennie dwoma oktami z różnymi oponami...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Decydując się na zakup opon uważam że nalezy podpierac się jakimiś wiarygodnymi danymi ( np test ADAC )
Indywidualne odczucia nie są w stanie wychwycić danych podanych podczas pomiarów
Mam nadzieję że nikt nie będzie musiał przekaonać się na własnej skórze o np. różnicach wdrogach hamowania jak przyjdzie mu zatrzymać się przed przeszkodą :?
Proponuję przestudiować testa opon Test opon zimowych 205/55 R16H ( bo pisząc wyżej na nim się podpierałem )
rzeczywiście trudno będzie porównać do nich SAVę bo nie ma danych
Ale różnica w cenie pomiędzy Savą a Dunlopę nie jest duża i warto (moim zdaniem!) wydać jakieś 150 zł więcej za kpl opon markowych które w testach wypadają nieźle
[shadow=red:78865c0ede]150 pln to chyba niedużo[/shadow:78865c0ede]
rozwalony samochód - strata policzalna
utrata zdrowia, śmierć - strata niepoliczalna
Moim skromnym zdaniem opony to jeden z ważniejszych elementów wpływających na nasze bezpieczeństwo. Lepiej kupić dobrą oponę niż bajerancki zestaw car - audio.
Jednak nie wszyscy tak myślą. Widzimy potem zmasakrowane ciała w autach z radiem za kilka tysięcy pln i łysych gumach.
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Jednak nie wszyscy tak myślą. Widzimy potem zmasakrowane ciała w autach z radiem za kilka tysięcy pln i łysych gumach.
spokojnie, nie mówimy tu o żadnych łysych gumach, luzik
[ Dodano: Sro 27 Sie, 08 12:01 ]
no więc...
sava (195/65/15) ma w teście ADAC ocenę łączną 2,5
Michały (205/55/16) - 2,4
czy ktoś, oprócz frazesów, jest mi w stanie przyblizyć REALNĄ różnicę między tymi oponami, co oznacza ta 0,1 na korzyść alpinów, np. jakie są drogi hamowania, naprawdę jestem ciekaw, szukam, ale nie mogę nic sensownego znaleźć ops:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Testy testami, uzytkownicy wiedza najlepiej takie moje zdanie. Mam dylemat .
Albo klebery z roku 2008, albo Micheliny A3- jesli bylby to rok 2007 to duze ma znaczenie? oczywiscie rozmowa o oponach nowych! Chodzi tez o kase, mam letnie goodyery Exelence i powiem ze niby firma czolowa a opony wyzabkowaly sie wszystkie. Dlatego szukam rady co do zimowek.
zaraz możemy podyskutowac o wiarygodności róznych testów :lol:
[ Dodano: Sro 27 Sie, 08 12:17 ]
no i jeszcze taki gdzie pierwsza czwórka wyglada tak:
1: conti
2: sava
3: barum
4: bfg
tak, że nie ma co mitologizować testów, tylko potrafic je czytać, znalazłem jeszcze jakieś drogi hamowania (chyba z AMS) i wygląda to tak, że różnice pomiędzy NAJLEPSZĄ a NAJGORSZĄ to 2 metry, oczywiście te 2 metry mogą uratowac komus życie, sprawa jest jasna, ale to są odległości skrajne :idea:
poza tym, zauwazcie, że np. ADAC w swoim teście bierze jakąś tam grupe modeli opon a nie wszystkie na rynku, co za tym idzie opona, która nie wygrała w teście ADAC ale nie brała w nim udziału, jest gorsza? O ile gorsza?
[ Dodano: Sro 27 Sie, 08 12:19 ]
Zamieszczone przez speede
2007 to duze ma znaczenie
nie ma
Zamieszczone przez speede
Exelence i powiem ze niby firma czolowa a opony wyzabkowaly sie wszystkie
są z tego znane
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Od dawna wiadomo ze wynik testow srestow jest wprost proporcjonalny do ilosci kasy, jaka na nie wylozyl producent danej opony.
Moje testy drogowe jakie prowadze od 4 lat mowia jedno - to samo co uwaza Szkoda. Nie warto wywalac kasy w bloto ... tylko po to, zeby miec napis Dunlop czy Michelin na oponie ( zimowej ) na ktorej przejedza sie naprawde niewiele km. Wole zaoszczedzona kaske wladowac w lepsze oponki letnie.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz