Gdzie mozna kupic za rozsadna cene klucz do wkrecania tylnego tloczka hamulcowego?
Ktos kiedys pisal ze kupil na allegro ,ale szukalem i nie znalazlem :roll: . A nie dlugo koncza mi sie klocki z tylu i przydalo by sie samemu zmienic :diabelski_usmiech
myśle że jakbyś wiedział jak ten klucz ma wyglądać to by coś mocnego ślusarz dorobił
za niewielkie pieniądze
tam musi być klucz z takimi 2-ma bolcami naprzeciwsiebie?
ja mam patent własnej produkcji, jedynie potrzebna jest spawarka, śruba, nakrętka i płaskownik np. 12mm.
hm..moze i bym ten paten splodzil ,czyli tak do srodka sruby przyspawasz katownik i skrecajac lepkiem sruby i nakretka sciskasz tloczek , moze bym cos takiego sobie zrobil
Opisz dokladniej :diabelski_usmiech
Re: Klucz do wkrecania tylnego tloczka hamulcowego?
Zamieszczone przez Samiec
Gdzie mozna kupic za rozsadna cene klucz do wkrecania tylnego tloczka hamulcowego?
Ktos kiedys pisal ze kupil na allegro ,ale szukalem i nie znalazlem :roll: . A nie dlugo koncza mi sie klocki z tylu i przydalo by sie samemu zmienic :diabelski_usmiech
Ja kupiłem u gościa jak w linku ale teraz nie wystawił (aczkolwiek można Go zapytać):
Re: Klucz do wkrecania tylnego tloczka hamulcowego?
Zamieszczone przez Samiec
A nie dlugo koncza mi sie klocki z tylu i przydalo by sie samemu zmienic :diabelski_usmiech
Jeśli klocki, tak jak ja wymieniasz amatorsko, na swoje potrzeby, to szkoda kaski na specjalistyczny sprzęt wydawać. BARDZO pomocnym narzędziem jest ścisk stolarski. Troszkę trzeba się nagimnastykować żeby dokręcać ścisk i wkręcać tłoczek jednocześnie ale da radę. Przydatny jest do pomocy klient coby unieruchomił zwisający na przewodzie zacisk hamulcowy. W pierwszym kole trochę mi zeszło czasu w drugim już, po nabraniu wprawy poszło błyskawicznie
:evil: Chyba przesadzasz kolego, nie widać z konstrukcji tego urządzonka jak ono pracuje?. Tłoczek jest dociskany i wkręcany. Dociskasz tą długą srubą a wkrecasz chwytając za ten rowkowany obwód. Trzeba to na przemian robić.
A ja widzialem inny ciekawy patent na wciskanie tloczka. Bardzo prosty, wystarczy miec 2 plaskowniki o dlugosci ok 50 cm kazdy ( aby byla dosyc silna dzwignia ). Plaskowniki wklada sie z obu stron szczeki tak aby ulozyly sie w trojkat a ich konce naciskaly na tloczek, po czym drugie ich konce sciska do wewnatrz co powoduje cofniecie sie tloczka.
Skomplikowanie mi sie to napisalo, ale w istocie jest to bardzo prosty zabieg :wink:
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
A ja widzialem inny ciekawy patent na wciskanie tloczka. Bardzo prosty, wystarczy miec 2 plaskowniki o dlugosci ok 50 cm kazdy ( aby byla dosyc silna dzwignia ). Plaskowniki wklada sie z obu stron szczeki tak aby ulozyly sie w trojkat a ich konce naciskaly na tloczek, po czym drugie ich konce sciska do wewnatrz co powoduje cofniecie sie tloczka.
Skomplikowanie mi sie to napisalo, ale w istocie jest to bardzo prosty zabieg :wink:
Tylko cały gips polega na tym że z tyłu musisz wciskać i kręcić jednocześnie ze względu na mechanizm hamulca ręcznego który jest w środku tłoczka!!!
Samo wciskanie albo samo kręcenie nic nie daje! Zmarnowałem 2 h i nic nie wskórałem bez tego wcisku.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz