Mozna i tak. Tylko mam jedno pytanie, co taka osoba robi na forum danej marki??
Skoro jeżdżę OCTĄ to jestem na forum i wymieniam się uwagami z innymi użytkownikami. ;-) A ponieważ, jak wcześniej napisałem "samochód ma po prostu dobrze jeździć a w środku ma być wygodnie i bezpiecznie", dlatego też wybrałem SKODĘ Octavię bo to fajne autko :-) A skoro trafiła mi się "miętówka" to teraz pracuję nad nią żeby było mi w niej jeszcze lepiej :-)
Zamieszczone przez Big
Do tej pory myslałem, że jeśli ktoś tu jest, to oznacza, że samochód dla niego jest czymś więcej niż bezduszną kupą blachy na kołach :?
Jak sama nazwa wskazuje jest to "Portal użytkowników Skoda Octavia" więc znajdziesz tu zarówno ludzi, którzy będą traktować OCTE jak "bezduszną kupą blachy na kołach" w której coś nawaliło i będą tu szukać pomocy jaki i osoby dla których samochód to coś więcej a nawet dużo, dużo więcej. Jednych będzie cieszyć komfort jazdy i wszystkie buzery, a inni będą mieli radoche rozkręcając i modyfikując swoje autko np. poprawiając osiągi poprzez "zawirusowanie" :-). Ja np. mam teraz radochę bo poprawiłem sobie w O2 fotele :-D więc zaryzykuje stwierdzenie, że to "miętówka" jest dla prawdziwych miłośników ("dłubaczy"), bo w niej jest co porawiać/uzupełniać :-D :-D :-D
Zamieszczone przez Big
. To tak jakgdyby wejśc na forum miłosników Hi-FI i Hi-END i napisać, że przecież na starej Wildze też można słuchać muzyki zamiast wywalac kupę kasy na Rotela czy Audio Analoque 8) Trochę to nie na miejscu.
W części się z Kolegą zgodzę ale ja bym użył innego porównania :-) :
Porównując AMBIENTE lub ELEGANCE do MINT'a (zakładam, że rozpatrujemy te same silniki) porównałbym Rotela czy Audio Analoque do innego Rotela czy Audio Analoque, w którym ktoś: zapomniał pomalować paru części, wsadzić dodatkowych żaróweczek, nie wykończył pewnych detali np. drewnem a na ośki potencjometrów założył szare plastiki zamiast chromowanych regulatorów :-) bo w końcu grać (jeździć) będą tak samo tyko jak ktoś jest estetą to te niedoróbki będą w oczy kuły :-)
Ale co by nie powiedzieć, wydając kupę kasy na nowy samochód każdy z nas oczekuje, że autko będzie spełniać jego wymagania, będzie z niego zadowolony i nie będzie musiał nic grzebać i poprawiać. Dlatego trzeba brać to co się podoba szczególnie gdy portfel na to pozwala ale niestety życie czasami nas zmusza do kompromisów :-D.
Najważniejsze jest to, żeby w każdym rozwiązaniu znaleźć jakieś pozytywy :-)
Oczywiscie, wszystko kwestia "punktu siedzenia". Ja mam Minta, ale...sluzbowego. Do tego karte paliwowa bez limitow, wiec...jak sami rozumiecie, komputer a zatem wiedza, czy pale 8 czy 9,4l jest mi raczej niepotrzebna.
U nas budzet na samochod byl tak skonstruowany, ze moglem wziac albo "gole" Ambiente, czyli dobrac kolor i to wszystko, albo Minta z dodatkami. Zdecydowalem sie na srebrna mietowke plus alufegi, pakiet skorzany i alarm. Delear sie kopnal, spieprzyl zamowienie i przyszla mięta ale bez alarmu (czyli skladanego kluczyka). Dogadalismy sie jednak, cos tam podorzucal i pomalowal mi klamki w kolorze nadwozia.
Policz:
- dolozenie podlokietnika przedniego (nowego) do minta to koszt rzedu 600-700 pln - oczywiscie nie w ASO
- skorzana kierownica, galka biegow i raczka hamulca recznego - np. z allegro to koszt 400-600 pln
- alufelgi - przy zamawianiu auta 2000-3000 pln, tutaj w dziale sprzedam/kupie o polowe taniej
- maxi-dot - wymagac moze: zmiany modulu komfortu (koszt ok. 300 pln) i na pewno licznika (koszt ok. 500-600 pln plus usluga wymiany i wpisania tego system immoblisera), ale moim zdaniem i do minta da sie wlozyc
Podsumowujac, dzisiaj (dla siebie) bralbym chyba jednak ambiente i dokupil do niej troche bajerow ale poza siecia dilerska. Czy warto brac Elegance - hmm, za taka cene mozna juz szukac auta w prawdziwej klasie D.
ps
Czego chyba Szkoda nie wymienil, to dosc upierdliwa rzecz w mincie (ale to moze w tej wersji bez sterowania z kluczyka) - korek wlewu paliwa zamykany kluczykiem. Musisz gmerac kluczem, zeby go zamknac i otworzyc. Wyzsze wersje maja juz zamek w klapce, wiec nie trzeba blokowac korka.
Może Big mi wybaczy ale lekkie posumowanie,
Big:
Wizyt: 1386 Łączny czas wizyt Godzin: 345
Pomógł: 9 razy
fergsat :
Wizyt: 64 Łączny czas wizyt Godzin: 8,1
Pomógł: 1 raz
To pytanie chyba raczej dotyczy ciebie co Ty tu robisz ?
Czego chyba Szkoda nie wymienil, to dosc upierdliwa rzecz w mincie (ale to moze w tej wersji bez sterowania z kluczyka) - korek wlewu paliwa zamykany kluczykiem.
aaaaaa widzisz, rzeczywiście, z tym, że oczywiscie MNIE się to bardzo spodobało, bo na wiekszości stacji benzynowych, z których korzystam, obsługa bardzo chce się wpieprzać w tankowanie -> kiedy otwierają klapke i widzą zamknięty korek - odpuszczają, a ja bardzo nie lubię jak ktos inny tankuje mi samochód, zwłaszcza, że jak to w dieslu, trzeba jeszcze moment popyrkac pod dystrybutorem a nie scigać się z facetem, kto pierwszy do wlewu, więc
z kolei Ola, która jeździ elegance'm jest super zadowolona, że jej tankują auto i bardzo jej to pasuje, że nie musi się brudzić, więc
jak widzicie, wszystko jest sprawą bardzo, bardzo subiektywną :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 29 Sie, 08 11:16 ] loru, fergsat, Big, Panowie, bardzo was proszę :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no nie wszystko brakuje radyjka i kompletu głośniczków przód i tył , haki w komorze bagażnika, schowek na okulary i pewnie jeszcze parę innych dupereli.
loru, fergsat, Big, Panowie, bardzo was proszę :idea:
no nie wszystko brakuje radyjka i kompletu głośniczków przód i tył , haki w komorze bagażnika, schowek na okulary i pewnie jeszcze parę innych dupereli.
a widzisz, ja w elegance chyba płaciłem za radio, nie było wtedy schowka na okulary no i nie wiem jak wtedy było w liftbacku z tymi hakami na przykład, ale myslę, że teraz mamy już naprawdę wszystko, łącznie z duperelami właśnie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
W świetle niektórych wypowiedzi, chyba nie mam prawa znajdować się w ogóle na forum, bo dla mnie samochód w tym Otavia to narzędzie do pełnego niebezpieczeństw w miarę szybkiego przemieszczania się z punktu A do pkt. B, a na dodatek nie jestem wierny jak pies jedynej słusznej marce, ale jednak coś dopiszę. piotr1971, ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia to i tak za pół roku stwierdzisz, że czegoś Ci tam brakuje. wg mnie celowe jest posiadanie - xenon (bo w Skodzie kosztuje niewiele, a warto), a zatem i spryski refelektorów, regulacja podświetlenia zegarów - jak stosunkowo często jeździsz nocą, w O2 pakiet skórzany lub tak jak u mnie obszycie później kierownicy, podłokietnik przód jak jeździsz w trasy. Oczywiście klima, ABS i czujniki cofania. Mam obecnie trochę więcej dodatków w Outlanderze niż wyp. Elegance OCtavii, ale to co mam w Ambiente O2 też zupełnie zaspokaja moje potrzeby. Większość dodatków umila w jakiś tam sposób życie, ale można się bez nich obejść, a ew. naprawy kosztują.
Szkoda serio?? Przeciez radio w elegance było od początku w standarcie.
Zamieszczone przez rezon
a na dodatek nie jestem wierny jak pies jedynej słusznej marce
Jak zwykle ktos czegoś nie doczytał i pisze. Nieważne, jak kolejny raz przeczytasz to pewnie domyślisz sie o co chodziło. Na pocieszenie powiem ci że ja przed Octavią miałem 3 renault
Zamieszczone przez rezon
a zatem i spryski refelektorów, regulacja podświetlenia zegarów - jak stosunkowo często jeździsz nocą, w O2 pakiet skórzany lub tak jak u mnie obszycie później kierownicy, podłokietnik przód jak jeździsz w trasy. Oczywiście klima, ABS i czujniki cofania
Rezon, ale jak do Minta dołożysz te wszystkie rzeczy to cena przekroczy cenę ambiente i zbliży sie do Elegance. Oczywiście masz 100% racji że wymienione przez Ciebie rzeczy sie przydaja ale ich dołożenie do Minta stawia pod znakiem zapytania kupno akurat tej wersji.
W odniesieniu do wypowiedzi cierpiących z powodu posiadania wersji Ambiente, zamiast Elegance warto wspomnieć o starej zasadzie: "czego nie ma, to się nie popsuje".
Oczywiście na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać, kilka dodatkowych jaśków, aktywne zagłówki (te dostaniemy w standardzie w wersji Elegance), ksenony dla nocnych marków są w pełni uzasadnionym wydatkiem, ewentualnie ESP dla wierzących w elektronicznego anioła stróża, wszak wielu ekspertów twierdzi na łamach pism motoryzacyjnych, iż auto prowadzi się na tyle przewidywanie, że nie jest to absolutnie konieczny zakup.
Jeszcze ciekawostka... podczas poszukiwań natrafiałem na kilka Octavek w wersji Elegance, które sypały błędami po podłączeniu do kompa. We wszystkich autach wyjęty był bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów. Powód prozaiczny... za szybko schodził płyn do spryskiwaczy, choć zbiornik ma większa pojemność od aut nie wyposażonych w dysze na przednim zderzaku.
Powód prozaiczny... za szybko schodził płyn do spryskiwaczy, choć zbiornik ma większa pojemność od aut nie wyposażonych w dysze na przednim zderzaku.
to jakieś powielane bez przerwy mity, tak samo mi schodzi ze spryskami jak bez, pewnie napinka jest spowodowana świeceniem kontrolki płynu, tylko, że jest go tam jeszcze sporo.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
eszcze ciekawostka... podczas poszukiwań natrafiałem na kilka Octavek w wersji Elegance, które sypały błędami po podłączeniu do kompa. We wszystkich autach wyjęty był bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów. Powód prozaiczny... za szybko schodził płyn do spryskiwaczy, choć zbiornik ma większa pojemność od aut nie wyposażonych w dysze na przednim zderzaku.
Jak ktos sie do tego od dupy strony zabiera to tak jest. To mozna VAGiem wylaczyc i problemu nie ma, no ale po co :diabelski_usmiech
Komentarz