Auto jest dla mnie glownie wolem roboczym.
Sporo poruszam sie w miescie - ale trasa tez
sie trafia. Obecnie jezdze Peugeotem 405
1.8 benzyna.
Na tej podstawie da się udzielić jakiejś odpowiedzi na Twoje pytanie. Przy takiej specyfice użytkowania rzadko kiedy będziesz mógł wykorzystać osiągi 1.8TSI, w końcu miasto to nie jest tor wyścigowy. W ruchu miejskim 1.6 powinien spalić mniej niż 1.8TSI, inna sprawa, że niekoniecznie będzie to duża oszczędność w sytuacji, gdy nie będziesz przesadzał z pedałem gazu (zresztą, poszukaj postów, kilku użytkowników tego forum opisywało zużycie silnika 1.8TSI). A na trasę raz na jakiś czas 1.6 wystarczy, co prawda sensacji nie będzie, ale da się żyć
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Chyba jak napiszę więcej o sobie to wybór stanie się łatwiejszy:
Po pierwsze, jestem kierowcą od roku i będzie to moje drugie auto.
Normalnie jeżdżę dosyć spokojnie między 2 a 3 tys obrotów (miasto).
Na trasę nie wyjeżdżam bo moje auto nie jest niezawodne i może się zepsuć.
Z drugiej strony też nie przekraczam tym samochodem 140 na godzinę.
Przez ten rok po mieście wykręciłem już 10kkm. Nie pracuję samochodem.
Chciałem kupić auto używane, np: Skodę Superb 1.9 TDI, ale jak zobaczyłem
upust 9500 i że nową Octe 1.6 mogę już mieć za 57 tys to ochota na używane
mi przeszła. Auta nowe bowiem staniały a te w komisach nie.
Nie chciałbym by nowe auto było wolniejsze od starego, Peuegot ma 100 koni
a waży dokładnie 1 tonę. Jak się go docisnie powyżej 4 tys obrotów to się wyrywa
Dodatkową kwotę 6,500 mogę zapłacić (średnio chętnie) o ile potem eksploatacja
samochodu nie okaże się znacznie kosztowniejsza. Wątek o silniku 1,8TFSI przeczytałem
dzisiaj w pracy prawie cały mimo to wacham się.