PSJ, obroty po raz kolejny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez oculus
    szkoda, czy Ty wcześniej w opisie nie miałeś silnika 1.6, bo benzyną rzeczywiście nie da się jechać piątką 60km/h.
    co :?: :!: :szeroki_usmiech
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • oculus
      Ambiente
      • 2008
      • 228

      #27
      Coś namieszałem? Może pomyliły mi się opisy.
      Skoda Octavia Scout 2.0TDI

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        enyłej ja nie mówię, że się NIE DA, tylko, że JA jadę na 4, w BXE przy 60 to są obroty około 2000 (nie pamiętam jak w BKD) i tak właśnie jadę, nie mówię o toczeniu się, bo to można i na 6 (której notabene w BXE nie ma).
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • miodzik
          Drive
          • 2007
          • 93
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #29
          Stara szkoła mówi, że silnik ma najlepszą sprawność w okolicach maksymalnego momentu. A silnik spalinowy jest równie stary jak ta szkoła więc ja się trzymam tej zasady . Wynik jest jak najbardziej ekonomiczny - jestem spokojny o stan techniczny fury i spalanie jest w normie.
          Jak ktoś ma komputer, to bardzo łatwo zauważyć, że nieraz na 3 biegu przy 2500 obr/min pokazuje mniejsze spalanie niż na 4 przy 1700 przy tych samych warunkach.
          Technika jazdy ze zbyt małymi obrotami prowadzi do produkcji sadzy. Nie ma zmiłuj się, czy będzie sterował komputer, czy pan Henio nie ma możliwości pełnego spalenia mieszanki przy nieodpowiednich proporcjach tlenu do paliwa. Nie da się zachować idealnie tych proporcji poza użytecznym zakresem momentu obrotowego, jeśli zubożymy mieszankę do idealnego poziomu pod momentem to stracimy moc i silnik się zadławi. Powyżej momentu zaczyna brakować powietrza. Jeśli niedopalimy mieszanki będzie się wydzielać sadza, która zapycha układ wydechowy. W efekcie mamy dodatkowe opory i spalanie rośnie a moc maleje.

          Dla mnie potwierdzeniem słuszności tego rozumowania jest fakt, że swoimi samochodami bez problemu robię po 300 kkm bez ingerencji w silnik, a zazwyczaj były to włoskie marki na literę "F". Spalanie zawsze mieściło się w danych katalogowych :P

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            a ja chrzanie i nikt mnie nie poprawi, oczywiście w BXE na 4 przy 2000 obr. jest 80km/h, na 3 60.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • andriu21tg
              L&K
              S_OCP Member
              • 2008
              • 1499

              #31
              no własnie bo cos mi szkoda niepasowalo hehe na 4 mamy 2 tys przy 80 ;] :P

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                no oczywiście, na trójce 2000=60
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #33
                  dzis experymentowalem i przy 60 na 4 i 5 pali bardzo podobnie ale halas na + dla 5
                  ale spokojnie teraz jezdze wg wskazan 4 przy 60
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    Jakbym u siebie przy 60km/h zapodał 5ke to silnik by chyba wyszedł z siebie i nie wrócił, czasami przy tej prędkości wrzucam 4 ale najczęściej to na 3ce -> szybka reakcja na gaz w razie "w" nie ma turbo dziury (ok 2200obr), auto nie zmuli gdyby wystąpiła potrzeba nagłego przygazowania.
                    Odkąd wyczyściłem turbine i rurki z sadzy i zobaczyłem jaki gnój się tam gromadzi od PSJ (po poprzednim właścicielu :evil: ) to kręce mojego szkodnika ile wlezie (bez przesady oczywiście). Oszczędzanie opału, patrząc na kompa i wrzucając na wyższe biegi przy małych obrotach odbije się niedługo jak suszarka stanie i powie nara.

                    Komentarz

                    • blackspot
                      Rider
                      • 2007
                      • 291

                      #35
                      Zamieszczone przez szkoda
                      enyłej ja nie mówię, że się NIE DA, tylko, że JA jadę na 4, w BXE przy 60 to są obroty około 2000 (nie pamiętam jak w BKD) i tak właśnie jadę, nie mówię o toczeniu się, bo to można i na 6 (której notabene w BXE nie ma).
                      Ja tam mam BXE ze skrzynią 6 (DSG sic!). Mogę tylko powiedzieć, że ta skrzynia potrafi na równej drodza włożyć 6 bieg przy prędkości nieznacznie ponad 60km/h. Nie wiem jak się ma główne przełożenie w tym aucie do samochodu z manualem więc trudno to ocenić efektywne przełożenia na koła.
                      Zdecydowanie gorsze dla silnika są obroty zbyt niskie niż zbyt wysokie. Można rozwalić panewki, sprzegło, dwumasę i wiele innych elementów. Szkodliwa natomiast na pewno nie jest spokojne toczenie się lub bardzo łagodne przyspieszanie na 5 z prędkości 60km/h. To co rozwala to przeciążenia jakie wystyępują podczas gwałtownego przyspieszania z wysokiego przełożenia przy niskiej prędkości. Przy jeździe samochodem używać trzeba też głowy wtedy nic się nie stanie naszym samochodzikom.
                      Powered by Rogalotti + DSG

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez blackspot
                        a tam mam BXE ze skrzynią 6 (DSG sic!). Mogę tylko powiedzieć, że ta skrzynia potrafi na równej drodza włożyć 6 bieg przy prędkości nieznacznie ponad 60km/h.
                        w BKD jest tak samo i właśnieto bywa irytujące
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • blackspot
                          Rider
                          • 2007
                          • 291

                          #37
                          w BKD jest tak samo i właśnieto bywa irytujące [/quote]

                          Mi brakuje trzeciego trybu pracy tej skrzyni. Takiego który byłby pomiędzy obecnym Drive a Sport. Ten co jest teraz to powienien się nazywać Economic.

                          Nie mówiąc już o tym że BMW robi dwusprzęgłową skrzynię DriveLogic ktora ma 7 (a wkrótce 8 przełożeń) i aż 5 ustawień w trybie D oraz 6 w trybie S. No ale coż cena zabija na samym początku. Może na emeryturze z dziesięcu filarów
                          Powered by Rogalotti + DSG

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #38
                            jazda na 3 przy 60 to 0 komfortu przez szarpanie i halas.. moze silnik po tuningu nie wytrzyma 5 przy 60 ale moj bez problemu jedzie (nie mowie o przyspieszaniu!).. automat tak robi wiec raczej to bezpieczne.. jak przyspieszam to do 2.5 tys. obrotow wtedy spadaja do 1900 gdzie jest max moment obr.!
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez blackspot
                              Mi brakuje trzeciego trybu pracy tej skrzyni.
                              owszem, przydałoby się cos takiego.

                              Zamieszczone przez konkon
                              jazda na 3 przy 60 to 0 komfortu przez szarpanie i halas..
                              nie w BXE
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                blackspot, Niby tak, ale z drugiej strony to producent cos takiego dopuszcza no i auta jezdza. Przeciez mozna trafic juz na ogloszenia z autami ktore maja DSG i przebiegi ponad 200kkm, wiec tragicznie raczej z nia nie jest
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • blackspot
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 291

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  blackspot, Niby tak, ale z drugiej strony to producent cos takiego dopuszcza no i auta jezdza. Przeciez mozna trafic juz na ogloszenia z autami ktore maja DSG i przebiegi ponad 200kkm, wiec tragicznie raczej z nia nie jest
                                  Ja wcale nie uważam, że jest z tym tak źle. Wręcz przeciwnie skrznia automatyczna chroni zawsze silnik przez zbytnimi przeciążeniami wału korobowego jaki może wystąpić przy gwałtownym przyspieszeniu z niskiej prędkości przy zbyt wysokim przełożeniu. Taka skrzynia nawet przy bardzo lekkim wciśnięciu pedału przyspieszenia zaraz redukuje bieg o 1 lub 2 przełożenia. Nie jestem przekonany czy tak postępują wszyscy kierowcy stosujący ekonomiczny styl jazdy. Jechałem już kiedyś taryfą której kierowca wrzucał 5 bieg przy 50km/h. Był to Polonez i uwierzcie mi nie chcielibyście słyszeć jakie dzwięki wydawał ten silnik. No ale cóż na to nie ma lekarstwa.
                                  Powered by Rogalotti + DSG

                                  Komentarz

                                  Pracuję...