Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ryży Koń
    Drive
    • 2005
    • 83

    Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

    Widzę ze stajnia zmieniona!
  • korkir
    Classic
    • 2005
    • 13

    #2
    Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

    Chciałbym się podzielić wrażeniami z pracy warsztatów za naszą zachodnią granicą. Autko kupiłem w Niemczech, virusowane ale niestety turbina się popsuła . Niestety nasze ASO (a byłem w kilku) zastosowały metodę głowy w piasek:nic nie widać, nic nie słychać, jeździć aż sie roz... dokumentnie. W akcie desperacji ustaliłem tunera w Niemczech(MTM), który dokonał przeróbek. Po szybkim pokonaniu trudności językowych (nie znam niemieckiego-ale oni znali angielski, którym i ja sie jakoś tam posługuję ) panowie po krótkim wywiadzie, sprawdzeniu auta po numerach, zaprosili do siebie lub do Polski do Bielska gdzie mają oddział. Obiecano mi, że jesli sie do nich pofatyguję to auto zostanie "załatwione" w ciągu jednego dnia-nawet jesli bedzie trzeba wymieniać to nie problem bo mają "zaprzyjaźnione" ASO. Zaryzykowałem. Po przyjeżdzie(kawał drogi) krótka rozmowa, auto na warsztat i po pół godzinie diagnoza: wymiana turbiny. Powód zbyt duży luz poosiowy wirnika-najprawdopodobniej wada fabryczna. Sprawdzono też program i na moja prośbe dokonano lekkiej modyfikacji na ciut lżejszy-167/393. Całość trwała ok 6 godzin, wszystko bez kosztów, obsługa miła fachowa i konkretna. Jestem pod wrażeniem! Zadnego porównania do naszych "fachowców". Daleka droga jeszcze przed nami... Ciekawe czy w ich oddziale w Bielsku byłoby podobnie jak w centrali? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jako ze mieszkam niedaleko, to ja bym tam sie nie wybral na robienie czegokolwiek.
      Kristo tez Bielska ma stamtad soft i jest jak najlepszego zdania, mnie jakos to nie przekonuje :?
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Re: Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

        Zamieszczone przez korkir
        na moja prośbe dokonano lekkiej modyfikacji na ciut lżejszy-167/393.
        A ile bylo przed korekta?
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Re: Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

          Zamieszczone przez korkir
          wszystko bez kosztów
          tzn. że zrobili Ci wszystko za free?? Masz nową turbinę i program i nie zostawiłeś tam ani jednego centa?
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • kristo
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 266

            #6
            Re: Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

            Zamieszczone przez korkir
            Ciekawe czy w ich oddziale w Bielsku byłoby podobnie jak w centrali? Ma ktoś jakieś doświadczenia?
            czy bez kosztów to wątpię natomiast czy są jeszcze ich oddziałem nie jestem pewien - obecna nazwa tej firmy to ECUSOFT - wywodzą się z MTM to pewne jakie są zależności teraz - nie wiem

            ja jestem z ich usług i softu - jak na razie zadowolony k
            Pink Floyd fan.

            Komentarz

            • korkir
              Classic
              • 2005
              • 13

              #7
              Przed korektą 170/410
              Poważnie ani eurocenta... i jeszcze kawa darmo

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez korkir
                Przed korektą 170/410
                Poważnie ani eurocenta... i jeszcze kawa darmo
                A daleko sie w niemcy trzeba do tego MTM zapuszczac?
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  przed korektą 170/410
                  dosyć mocny ten program miałeś :!: :?:

                  Komentarz

                  • korkir
                    Classic
                    • 2005
                    • 13

                    #10
                    Dla mnie dość daleko ale dla innych może być bliżej...
                    Wettsteten koło Inglostadt (mogłem przekręcić nazwę bo piszę z pamięci).

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez arci9
                      przed korektą 170/410
                      dosyć mocny ten program miałeś :!: :?:
                      Moze dlatego turbinka poleciala :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • korkir
                        Classic
                        • 2005
                        • 13

                        #13
                        Smutne... Ogarnia bezsilność...Pozostaje omijać w przyszłości
                        Wygląda na to, że rzeczywiście miałem fart...
                        [/quote]

                        Komentarz

                        • owicz0
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 104

                          #14
                          widocznie tuner poczul sie do odpowiedzialnosci za rozwalenie turbiny
                          nie powinno byc w tym nic dziwnego
                          kiedys trafil mi sie superb na gwarancji tez z rozwalona turbina
                          stwierdzilem chipa i moj szef odeslal goscia do serwisu ktory posredniczyl w czipowaniu
                          czemu srewis ma brac odpowiedzialnosc za przeciazanie urzadzen????
                          nie pomogl ani razu

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #15
                            Zamieszczone przez owicz0
                            stwierdzilem chipa i moj szef odeslal goscia do serwisu ktory posredniczyl w czipowaniu
                            Hmm... Ciekawe. :roll:
                            Stwierdziles pewnie modyfikacje, na podstawie tego ze robiona byla za posrednictwem ASO, czyli Was. Ale w takim wypadku chyba Wy dajecie gwarancje. W koncu kosicie za to x2.
                            Zamieszczone przez owicz0
                            czemu srewis ma brac odpowiedzialnosc za przeciazanie urzadzen????
                            Ooo... :twisted: Witamy kolejnego przedstawiciela naszych ulubionych autoryzowanych serwisow. k

                            Fakt, faktem.
                            Po pierwsze, to dobry tuner nie zrobi programu ktory moze cos wysrac. A drugie, ze dobry tuner jak juz cos sie wysra to sie nie wypnie.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • owicz0
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 104

                              #16
                              witam
                              nie my... tylko ten serwis ktory posredniczyl
                              a poza tym czy nie moze rozwalic turbiny doladowanie rzedu 3.3bara gdzie fabryka robi 2.6?
                              nie pomogl ani razu

                              Komentarz

                              • Jackal
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 758

                                #17
                                Zamieszczone przez owicz0
                                doladowanie rzedu 3.3bara gdzie fabryka robi 2.6?
                                ja tylko w kwestii formalnej tylko, odliczy po 1.0 ( tak dla rownego rachunku ) od tego co mowisz i wtedy bedziesz rzeczywista wartosc doladowania...

                                i jeszcze jedno pytanie w jakim samochodzie jest fabrycznie 1.6 bara doladowanie :?: :roll:
                                bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                Perfect service by DobryGrzesWawa

                                Komentarz

                                • owicz0
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 104

                                  #18
                                  oktawia 110 konna gorna granice ma 2.3 a superb 130 konny 2.6
                                  czasem warto sprawdzic zanim cos sie chlapnie ops:
                                  nie pomogl ani razu

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #19
                                    Zamieszczone przez Jackal
                                    i jeszcze jedno pytanie w jakim samochodzie jest fabrycznie 1.6 bara doladowanie :?: :roll:
                                    Tez mnie to bardzo zastanawia. :roll: 1,6 w serii 2,3 po programie. :roll:
                                    Chodzilo o Superba, pewnie ktores 2,5TDI bo nie sadze zeby w AWXie tyle dmuchalo.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • owicz0
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 104

                                      #20
                                      110 koni ma fabrycznie ustawione 2.3
                                      130(awx)ma 2.6
                                      wezta vaga i sprawdzta w grupie 11 na 3 lub 4 biegu gaz do dechy i jest tam wartosc zadana i obok wartosc faktyczna
                                      nie pomogl ani razu

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #21
                                        Zamieszczone przez owicz0
                                        110 koni ma fabrycznie ustawione 2.3
                                        130(awx)ma 2.6
                                        wezta vaga i sprawdzta w grupie 11 na 3 lub 4 biegu gaz do dechy i jest tam wartosc zadana i obok wartosc faktyczna
                                        Mam czujnik cisnienia doladowania to wiem ile mi pompuje, z tym ze nie mam seryjnej trubiny i seryjnego doladowania.

                                        Zapytam speca, ale IMO wartosci ktore podales sa lekko z kosmosu.
                                        Pewnie podajesz w overbooscie. :roll:
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • HP
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 52

                                          #22
                                          Witam,
                                          W zasadzie nie piszę tylko czytam ale wygląda, że sprawa dotyczy mnie osobiście więc coś skrobnę w celu wyjaśnienia pewnych spraw.
                                          Najprawdopodobniej chodzi o moje auto, o którym pisze owicz0-jestem ze Szczecina i historia wydaje sie znajoma...
                                          Po pierwsze to ciś doładowania było 2830 mbar, a nie jak podajesz 3300..., a to chyba mała różnica? Myślę wiec, że Purchawa ma rację iż podajesz je z kosmosu...
                                          Po drugie dopiero za 9-tym razem (słownie:dziewiątym) znaleźliście to, wiec nie jesteś taki nieomylny i doskonały jak to wynika z Twoich poprzednich postów w tej sprawie.
                                          Po trzecie przez wszystkie 8 razy diagnoza była jedna: jeździmy dalej i czekamy na bardziej widoczne "efekty", czyli typowa spychologia...
                                          Pzdr.
                                          I jeśli to chodzi o inne auto to sorry
                                          było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #23
                                            Zamieszczone przez HP
                                            Po drugie dopiero za 9-tym razem (słownie:dziewiątym) znaleźliście to, wiec nie jesteś taki nieomylny i doskonały jak to wynika z Twoich poprzednich postów w tej sprawie.
                                            Pracownik ASO zawsze jest nieomylny i zawsze wszystko wie najlepiej. :lol:

                                            Zamieszczone przez HP
                                            Po trzecie przez wszystkie 8 razy diagnoza była jedna: jeździmy dalej i czekamy na bardziej widoczne "efekty", czyli typowa spychologia...
                                            Standardowa procedura w ASO.
                                            Ale o tym juz dzisiaj pisalem.
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • rentier
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 203

                                              #24
                                              owicz0 jest pracownikiem ASO? hm jezeli tak to wlasnie jego posty pasowaly mi inaczej
                                              1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                                              Komentarz

                                              • HP
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 52

                                                #25
                                                A tak z ciekawości: jakie powinno być max ciś doładowania?
                                                było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

                                                Komentarz

                                                Pracuję...