Turbina i jej wymiana... ale nie u nas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rentier
    Ambiente
    • 2005
    • 203

    #51
    wszedzie zle nie jest, ale w B. Tatrzanskeij nie pozwalaja stac nad swoim autem, jezeli to robi akurat jadyny gosc ktory sie zna na rzeczy to OK, ale jak trafisz na innych ..............
    1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #52
      Zamieszczone przez rentier
      wszedzie zle nie jest, ale w B. Tatrzanskeij nie pozwalaja stac nad swoim autem,
      Co to znaczy nie pozwalaja? Bo co? Boja sie jak im sie na rece patrzy?
      Masz pelne prawo wiedziec, co sie dzieje z Twoja wlasnoscia i czy robia to co do nich nalezy, a nie wykrecaja wlasnie nowe czesci i wkladaja stare. :twisted:

      Po tym jak raz mi powiedzieli, ze cos zrobili a pozniej sie okazalo, ze nawet pokrywy silnika nie zdjeli, to im autka samego nie zostawie. Chocbym mial dzien wolny brac.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • rentier
        Ambiente
        • 2005
        • 203

        #53
        Masz pelne prawo wiedziec, co sie dzieje z Twoja wlasnoscia
        wlasnie tak jak teraz o tym mysle to mnie qrwica bierze, ze sie dalem tak robic .....
        a na wlasnosc prywatna jestem bardzo czuly ....
        a tak ogolnie rzecz biorac, zamiast czuc sie w ASO jak gosc specjalny, ktory daje zarobic to czuje sie jak intruz, ktore chce popatrzec jak sie wozek naprawia .................
        1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

        Komentarz

        • HP
          Drive
          • 2005
          • 52

          #54
          Ale wymiana zdań z powodu mojej skromnej osoby w pewnym stopniu, niestety .
          było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

          Komentarz

          • owicz0
            Ambiente
            • 2005
            • 104

            #55
            wiesz Purchawa
            jest taki sprytny narzad co sie nazywa vas
            on ma taka sprytna opcje co sie nazywa prowadzone funkcje
            poniewaz dla superba awx nie ma literatury(w serwisie)papierowej to ja czsem z tego sprycirstwa korzystam
            i jest tam taki sprytny przeglad wartosci mierzonych
            jest to glupie i uciazliwe ale jezeli ten spryciarz podaje mi ze max doladowanie do awx wynosi 2.6 bara to dlaczego mam wierzyc tobie skoro oprogramowanie robia czesi-bylo nie bylo nominalni wlasciciele marki?
            szkoda ze nie mieszkasz blizej bo z przyjemnoscia utarlbym ci nosa-chyba ze nalezysz do pieniaczy i niezaleznie od efektow jest zle bo aso to wrog
            pzdr
            nie pomogl ani razu

            Komentarz

            • Master's
              Ambiente
              • 2004
              • 100

              #56
              Zamieszczone przez owicz0
              ludzieto brednie
              overboost to silniki common rail
              tu tego nie ma
              2 sprawa superb byl tuningowany przez szczecinek i trafil do mnie po raz pierwszy
              wskazania ktore w nim opisalem sa prawdziwe-4 bieg ok60/h i ostro w pedzel
              ten kto pisze o doladowaniu 950/1300 to grafoman-950 to powazny problem dla cisnieniowcow a 1300 to mam jak czytam te brednie
              2000 mbar to dopuszczalne dla 90 km(a i tak na 0.5 sekundy wzrasta nawet do 2.2 bara
              blad doladowania wyrzuca tylko przy naprawde przegietej pale lub gdy przez dluzszy czas 2-3 sekundy nie moze dostosowac cisnienia faktycznego do wymaganego
              zanim jakis genij(usz) cos chlapnie niech wezmie vaga i jedzie na autostrade
              smierc grafomanom.... :twisted: :evil: :evil: :twisted:

              Owicz...nie masz racji. W każdym turbodoładowanym silnkiku jest overboost. Ponadto musisz rozszeżyć swoje wąskie horyzonty myślowe a nie tylko cytować literaturę i klapki na oczach. Generalnie te 3,3bar o których wspominasz są wyssane z palca i nie mogłeś widzieć tych wartości na Vag-u/Vas-ie gdyż G-71 (geber fur Saugrohrdruck) pokazuje tylko do 3bar a dokładnie 3.09bar. Te 3.09bar równa się 4,8V ze stabilizowanego 5V którym jest zasilany z komputera a mi się wydaje że czujnik nie pokaże większej wartości napięcia...niż napięcie zasilania. No chyba że tkwi tam przeróbka o której nie wiemy bo takie istnieją. Tuner mógł podnieść ciśnienie bardzo wysoko ale powyżej 3000 mbar spręzarka zwykle ulega awarii. Generalnie pompowane przez nią ciśnienie nie niszczy jej...lecz żeby napompować ciśnienie na tym poziomie musi ona pracować na obrotach krytycznych...a to dla niej zabujstwo i stąd wysrywki turbin.

              Jeśli chodzi o nominalne ciśnienie dla poszczególnych silników to wynoszą one tak jak cytują koledzy. Od wartości wskazywanej przez Vag-a musisz odjąć 1000mbar i jest ciśnienie rzeczywiste.

              Dla opisywanego silnika AWX ciśnienie fabryczne wynosi 2350mbar czyli 1,35bar. Tyle jest ustawione programowo. Po gwałtownym dodaniu gazu ciśnienie to może się wahnąć do wartości 2500-2600 ale ten stan nie może trwać więcej niż 3-4s. Wynika to ze zwiększonej dynamiki gazów spalinowych i bezwładności samej sprężarki. Po upływie tego czasu spręzarka musi pompować tyle...ile chce komputer...bo inaczej masz chłopie notlauf.
              Wyzywanie tu userów od grafomanów i ciśnieniowców wydaje mi sie niewłaściwe. Ludzie biorą pod uwagę faktyczne ciśnienie doładowania a nie wskazania z Vaga, które wygląda zajebiście na wyświetlaczu a faktycznie jest o ten 1000mbar mniejsze.

              Na zakończenie chciałbym dopowiedzieć że zbyt wysokie ciśnienie turbo wcale nie jest korzystne w procesie spalania. Żeby manipulować ciśnieniem należy zmienić inne parametry i wtedy daje to wymierne efekty

              pzdr

              co do twojej ostatniej wypowiedzi muszę Ci dać dobrą radę. Ty nigdy nie bierz na poważnie do głowy co jest napisane w Vas-ie
              I tak na marginesie ...to czesi mają do oprogramowania sterowników tyle co piernik do wiatraka...czyli nic

              pzdr
              Pogromca mitów...o pieknych koniach

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #57
                Zamieszczone przez HP
                Ale wymiana zdań z powodu mojej skromnej osoby w pewnym stopniu, niestety .
                Spoko. k
                Sobie tylko dyskutujemy...

                [ Dodano: 18 Lip 2005 10:08 pm ]
                Zamieszczone przez owicz0
                i jest tam taki sprytny przeglad wartosci mierzonych
                jest to glupie i uciazliwe ale jezeli ten spryciarz podaje mi ze max doladowanie do awx wynosi 2.6 bara to dlaczego mam wierzyc tobie skoro oprogramowanie robia czesi-bylo nie bylo nominalni wlasciciele marki?
                No widzisz, bo tam jest podane cisnienie max w overbooscie.

                Ale tak jak napisal Master's. Masz klapki na oczach i wiesz tyle, co Ci przyrzad pokazuje.
                I wlasnie stad moja opinia o ASO.
                I wcale nie jestem pieniaczem. Niech ktores ASO mnie przekona profesjonalnym podejsciem do klienta i swoja wiedza, a bede ich stalym klientem.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • HP
                  Drive
                  • 2005
                  • 52

                  #58
                  Jasne k
                  To tylko konstruktywna dyskusja
                  było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #59
                    Zamieszczone przez Master's
                    Owicz...nie masz racji.
                    Dzieki Marku za fachowe wsparcie, choc smiem watpic czy Twoja znajomosc tematu jest wstanie przekonac Pana speca.

                    [ Dodano: 18 Lip 2005 10:11 pm ]
                    Zamieszczone przez HP
                    Jasne k
                    To tylko konstruktywna dyskusja
                    Przynajmniej z jednej strony jest ona IMHO konstruktywna.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • owicz0
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 104

                      #60
                      z panem mastersem pisywalem juz i jego wiedze szanuje
                      caly spor poszedl o poziom odniesienia w pomiarach cisnienia
                      wszystkie skanery zczytuja sygnal z mostka whatstone'a w odniesieniu do zera
                      i caly czas pisze o wartosciach granicznych
                      jezeli doladowanie nie zmniejszy sie to wyskakuje do trybu awaryjnego
                      wiec jezeli na jezdzie probnej normalnym awx przy przyspieszaniu doladowanie trwa przez chwile 2.6 to jest dla mnie wartosc graniczna(op chwili maleje)
                      a w x po tuningu przekracza 3 bary(teraz nie jestem juz taki pewien o ile)i trwa to czas dluzszy-i przy tym wszystkim turbina wydaje dziwne dzwieki(brzydkie)-nie mam powodow aby wymienic to ustrojstwo na gwarancji
                      nie pomogl ani razu

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #61
                        Cos bym napisal, ale po zastanowieniu... nie bede kopal lezacego. :twisted:
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #62
                          Zamieszczone przez owicz0
                          caly spor poszedl o poziom odniesienia w pomiarach cisnienia
                          wszystkie skanery zczytuja sygnal z mostka whatstone'a w odniesieniu do zera
                          i caly czas pisze o wartosciach granicznych
                          Dobra... Widze, ze dalej juz nie ma co dyskutowac.
                          Moim zdaniem o czym innym byla dyskusja... No ale pracownik ASO zawsze ma racje i wie co mowi. :twisted:
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • Master's
                            Ambiente
                            • 2004
                            • 100

                            #63
                            Zamieszczone przez owicz0
                            z panem mastersem pisywalem juz i jego wiedze szanuje
                            caly spor poszedl o poziom odniesienia w pomiarach cisnienia
                            wszystkie skanery zczytuja sygnal z mostka whatstone'a w odniesieniu do zera
                            i caly czas pisze o wartosciach granicznych
                            jezeli doladowanie nie zmniejszy sie to wyskakuje do trybu awaryjnego
                            wiec jezeli na jezdzie probnej normalnym awx przy przyspieszaniu doladowanie trwa przez chwile 2.6 to jest dla mnie wartosc graniczna(op chwili maleje)
                            a w x po tuningu przekracza 3 bary(teraz nie jestem juz taki pewien o ile)i trwa to czas dluzszy-i przy tym wszystkim turbina wydaje dziwne dzwieki(brzydkie)-nie mam powodow aby wymienic to ustrojstwo na gwarancji
                            Faktycznie jeśli sprężarka pracuje poprawnie to wymiana jej na gwarancji jest bez zasadna. Z servisowego punktu widzenia dżwięki wydawane przez sprężarkę nie stanowią kryterium do oceny sprawności bo PROGRAM PROWADZĄCY Vas...nic na ten temat nie mówi :twisted: :twisted: :wink: . Turbina powinna pracować cicho i dopuszczalny jest jej cichy świst podczas gdy zmienia ona swoje obroty. Jeżeli sprężarka piszczy albo charczy ....jednym słowem głośno pracuje to jest to powód do niepokoju i nie dziwie się użytkownikowi że zjawia się w ASO i marudzi.

                            Jest kilka powodów głośnej pracy sprężarki a jednym z nich jest chiptuning. Jeśli tuner ustawił parametry ciśnienia doładowania na pałę (a po tym jak podajesz jakie ciśnienie pompuje turbina...myślę że tak właśnie jest) to nie wróżę jej długiego zywota.

                            Moim zdaniem należałoby zweryfikować parametry programu i dokonać ewętualnej korekty. Można byłoby ocalić dmuchawkę i oszczędzić kłopotów które niebawem mogą się pojawić

                            pzdr
                            Pogromca mitów...o pieknych koniach

                            Komentarz

                            Pracuję...