[O1] Jak jest u Was z ogrzewaniem i nawiewem wnetrza?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Jak jest u Was z ogrzewaniem i nawiewem wnetrza?

    ja ostatnio na parkingu przy tesco zauwazyłem , że jakiś cienki kierowca przejechał mi delikatnie po boku auta, i gdyby nie listwa to bym miał boczek do lakierowania. Ja juz wiem , że listwy bede miał czarne i dobrze że one tam są.
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Jak jest u Was z ogrzewaniem i nawiewem wnetrza?

    Witam, sa juz dni zimniejsze wiec wiadomo czasem sie trzeba uzyc ogrzewania, np. na szyby. Zauwazylem dziwna sprawe, silnik jest nagrzany 90 C, wlaczam nawiem na maxa i jesli nie jade a stoje to wieje chlodnym powietrzem, jesli jade, rusze badz trzymam gaz na ok. 2000 tys obr to jest normalnie (grzeje i to dosc dobrze). Dlaczgo tak sie dzieje? Czy jest podobnie w waszych autach. Mam klime manulana i reszt dziala jak trzeba.

    Komentarz

    • chevidan
      Drive
      • 2008
      • 80

      #3
      jest tak dla tego że włączasz nawiew na maxa.na wolnych obrotach silnika woda za wolno przepływa przez nagrzewnicę aby ją ogrzać przy tak dużym nadmuchu.jak podniesiesz obroty silnika jest ok.możesz jeszcze zaglądnąć czy jest odpowiedni stan płynu w zbiorniczku wyrównawaczym.

      Komentarz

      • oziemi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 399

        #4
        speede tak byc nie powinno zakładając, że silnik jest rozgrzany. Na wolnych obrotach też powinno lecieć ciepłe. Może masz zapowietrzony układ (w co watpie, bo sam powinien się odpowietrzac) albo zbyt niski stan płynu lecz wtedy kontrolka by pipczala. U mnie powodem była padnieta uszczelka pod głowicą. Gazy, ktore przedostawały sie z komor spalania powodowaly zapowietrzanie układu. Objawy dokładnie takie jak opisujesz.
        Elegance
        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
        -------------------------------------------

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #5
          zbyt niski stan płynu
          stawiam na to
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #6
            Zamulona nagrzewnica...juz to przerabialem.Na wolnych nie grzeje,bo jest
            zbyt maly przeplyw plynu,po zwiekszeniu obrotow daje rade :szeroki_usmiech .
            Jesli mam racje i nic nie zrobisz,to stracisz calkowicie ogrzewanie...jak moj
            kolega :diabelski_usmiech
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A pompa wody jeszcze kreci :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • thommeck
                Drive
                • 2008
                • 49

                #8
                Moze byc uszczelka pod glowica, zbyt niski poziom plynu, nieszczelnosc ukladu, zabita nagrzewnica albo niewydajna pompa wodna. Nie czekaj, jedz do kogos kto bedzie wiedzial co z tym zrobic. Moze Cie to zbyt drogo pozniej kosztowac. Tak czy inaczej - to nie jest norma.

                Komentarz

                • speede
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 248

                  #9
                  plynu nie ubywa, bez przesady, jaka uszczelka to by plyn uciekal albo nierowno jpracowal silnik, a jest ok. Plyn sprawdzam co jakis czas i utrzymuje sie. Pompa jest nowa i nic do tego tez nie ma- rozrzad wymieniany w tym roku. Hmm dziwne naprawde, co moge sprawdzic zeby wykryc co sie dzieje? A u Was wieje cieplym na wolnych obrotach u kazdego??

                  Komentarz

                  • miodzik
                    Drive
                    • 2007
                    • 93
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Ma grzać jak stoisz i silnik ciepły. Coś nawala nie ma wątpliwości.

                    Komentarz

                    • speede
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 248

                      #11
                      Rozumiem, czyli cos jest nie tak, Co mam sprawdzic?

                      Komentarz

                      • miodzik
                        Drive
                        • 2007
                        • 93
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Jeśli poziom i stan płynu jest OK, to podobnie jak kolega Gebek stawiam na nagrzewnicę.

                        Komentarz

                        • speede
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 248

                          #13
                          ale nagrzewnica daje cieplo, jesli dodam gazu to normalnie jest goraco. A moze byc wadliwy korek zb. wyrownawczego.?

                          Komentarz

                          • miodzik
                            Drive
                            • 2007
                            • 93
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Miałem na myśli jej przytkanie, czyli mały przepływ przy niskich prędkościach obrotowych.
                            Korek powinien być szczelny. Łatwo go sprawdzić, bardzo, ale to bardzo ostrożnie odkręć korek jak auto trochę przestygnie (tak 60-70 st. powinnno być ok). Powinno syknąć i upuścić grące powietrze.
                            W każdym razie wątpię, żeby nieszczelny korek był przyczyną dolegliwości.

                            Komentarz

                            • speede
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 248

                              #15
                              sprobuje przeplukac nagrzewnice bez jej wyjmowania, czyli podlacze pod cisnienie z kranu, moze ktos z Was ma zdjecie ktore to sa przewody idace do nagrzewnicy? Nie wiem jak z obrotami silnika ale u mnie jest ciagle 700-750, a jak odpalam zimny to 1100 .

                              [ Dodano: Czw 18 Wrz, 08 02:24 ]
                              Witam, dzis troche poszperalem i zauwazylem dziwna sprawe. A mianowicie.:

                              Samochod nagrzany trzyma rowno 90 a przewody ktore wychodza z nagrzewnicy- sciana grodziowa- chlodne oba!!.
                              Nawet jesli wlacze ogrzewanie, silnik pracuje na wolnym biegu i nawiewie to wieje zimnym. Dopiero jesli przygazuje lub potrzymam z 2000 obr przewody sie grzeja i jest cieple pow. Puzcze gaz i znowu robia sie chlodne. Co za cholera moze byc. Tak jakby termostat, ale temperatura to rowno 90. Dalej zakladasz ze to bedzie nagrzewnica? Duzo pracy zeby ja rozebrac moze tylko przeplukanie tak jak mi radzisz pomoze?.Dzieki

                              Komentarz

                              • sobczakkris
                                Classic
                                • 2008
                                • 1

                                #16
                                Czesc , mam pyt - troszke powiazane z wczesniejszymi wypowiedziami : wymienialem termostat z 1 miesiac bylo ok teraz autko grzeje do 90 st. i tak trzyma jak nie przekraczam predkosci 100km;h jak przyspiesze to temp rosnie im szybciej tym wskazowka dalej sie wychyla (ogrzewanie ok = co moze byc >> zapowietrzony uklad ( jak odpowietrzyc w razie potrzeby) czy moze cos innego uszczelka ,pompa itp
                                dzieki za podpowiedzi

                                Komentarz

                                • miodzik
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 93
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Przepłukaj, zobaczysz jak będzie szło opornie to zasyfiała. Jedno jest pewne, nie ma przepływu jak nie ma obrotów. Powody braku przepływu mogą być 3:
                                  1. Zbyt mała wydajność pompy,
                                  2. Dławienie,
                                  3. W układzie jest powietrze.

                                  Pierwszy punkt wykluczyłeś (może jednak niesłusznie).
                                  Drugi może wskazywać na zasyfiałą nagrzewnicę lub termostat. Przy czym w przypadku walniętego termostatu silnik długo się nagrzewa. Nagrzewnicę przepłucz, zobaczysz jakie faktycznie stawia opory.
                                  Na trzeci punkt nie mam zdania. Nie wiem jak przy twoim silniku wygląda układ odpowietrzania. W każdym razie nie bagatelizowałbym sprawy. Jak masz problemy z grzaniem to i może są problemy z chłodzeniem silnika an postoju. Wskaźnik temperatury bardzo uśrednia pomiar i nie powinien być wyrocznią.
                                  Tak więc jak nie ma dużo roboty to płucz, ale potem będziesz musiał uzupełnić płyn.

                                  Komentarz

                                  • thommeck
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 49

                                    #18
                                    speede, nie zwróciłem uwagi na jeden ważny element. Czy masz u siebie zainstalowany LPG?

                                    sobczakkris, postawiłbym na pompe...

                                    Komentarz

                                    • dioralop
                                      Classic
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 34

                                      #19
                                      Witam,

                                      Miałem podobne objawy w poprzednim aucie Punto. Układ chłodzenia był mocno zapowietrzony i jak stałem to mimo nastawienia regulacji na grzanie z nawiewu leciało chłodne powietrze, jak tylko ruszyłem leciało ciepłe. Po odpowietrzeniu układu problem zniknął. Może to ta sama przyczyna...? Zapowietrzenie układu nastąpiło w momencie zakładania instalacji LPG.

                                      Stawiam jednak na zapowietrzony układ chłodzenia.

                                      Pozdrawiam,
                                      Dioralop

                                      Komentarz

                                      • miodzik
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 93
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #20
                                        W punto jest zaworek którym się odpowietrza. Stronę wcześniej wyczytałem że O1 samo sie odpowietrza. No chyba że układ odpowietrzania się zepsuł to wtedy przy wymianie pompy mogło się zapowietrzyć.

                                        Komentarz

                                        • speede
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 248

                                          #21
                                          witam, wiec wczoraj zabralem sie za przeplukanie nagrzewnicy. Imusze podziekowac za sluszna rade. POMOGLO!. Ogrzewanie wrocilo, wylecialo troche ale nie duzo brazowej wody. Teraz jest zupelnie inaczej- czyli tak jak trzeba . Dzieki wszystkim. Mysle jeszcze o wymianie plynu bo akurat tego nie zrobilem, a jezdze na Valeo (niebieski)- wymienie na taki sam, czy mozna wlac do ukladu jakiegos odkamieniacza, lub octu jakis pewny srodek ktory nie uszkodzi elementow grzejnych. Wtedy bym zalal nowy plyn. Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...