ja ostatnio na parkingu przy tesco zauwazyłem , że jakiś cienki kierowca przejechał mi delikatnie po boku auta, i gdyby nie listwa to bym miał boczek do lakierowania. Ja juz wiem , że listwy bede miał czarne i dobrze że one tam są.
[O1] Jak jest u Was z ogrzewaniem i nawiewem wnetrza?
Zwiń
X
-
[O1] Jak jest u Was z ogrzewaniem i nawiewem wnetrza?
Witam, sa juz dni zimniejsze wiec wiadomo czasem sie trzeba uzyc ogrzewania, np. na szyby. Zauwazylem dziwna sprawe, silnik jest nagrzany 90 C, wlaczam nawiem na maxa i jesli nie jade a stoje to wieje chlodnym powietrzem, jesli jade, rusze badz trzymam gaz na ok. 2000 tys obr to jest normalnie (grzeje i to dosc dobrze). Dlaczgo tak sie dzieje? Czy jest podobnie w waszych autach. Mam klime manulana i reszt dziala jak trzeba.
-
-
speede tak byc nie powinno zakładając, że silnik jest rozgrzany. Na wolnych obrotach też powinno lecieć ciepłe. Może masz zapowietrzony układ (w co watpie, bo sam powinien się odpowietrzac) albo zbyt niski stan płynu lecz wtedy kontrolka by pipczala. U mnie powodem była padnieta uszczelka pod głowicą. Gazy, ktore przedostawały sie z komor spalania powodowaly zapowietrzanie układu. Objawy dokładnie takie jak opisujesz.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamulona nagrzewnica...juz to przerabialem.Na wolnych nie grzeje,bo jest
zbyt maly przeplyw plynu,po zwiekszeniu obrotow daje rade :szeroki_usmiech .
Jesli mam racje i nic nie zrobisz,to stracisz calkowicie ogrzewanie...jak moj
kolega :diabelski_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
plynu nie ubywa, bez przesady, jaka uszczelka to by plyn uciekal albo nierowno jpracowal silnik, a jest ok. Plyn sprawdzam co jakis czas i utrzymuje sie. Pompa jest nowa i nic do tego tez nie ma- rozrzad wymieniany w tym roku. Hmm dziwne naprawde, co moge sprawdzic zeby wykryc co sie dzieje? A u Was wieje cieplym na wolnych obrotach u kazdego??
Komentarz
-
-
Miałem na myśli jej przytkanie, czyli mały przepływ przy niskich prędkościach obrotowych.
Korek powinien być szczelny. Łatwo go sprawdzić, bardzo, ale to bardzo ostrożnie odkręć korek jak auto trochę przestygnie (tak 60-70 st. powinnno być ok). Powinno syknąć i upuścić grące powietrze.
W każdym razie wątpię, żeby nieszczelny korek był przyczyną dolegliwości.
Komentarz
-
-
sprobuje przeplukac nagrzewnice bez jej wyjmowania, czyli podlacze pod cisnienie z kranu, moze ktos z Was ma zdjecie ktore to sa przewody idace do nagrzewnicy? Nie wiem jak z obrotami silnika ale u mnie jest ciagle 700-750, a jak odpalam zimny to 1100 .
[ Dodano: Czw 18 Wrz, 08 02:24 ]
Witam, dzis troche poszperalem i zauwazylem dziwna sprawe. A mianowicie.:
Samochod nagrzany trzyma rowno 90 a przewody ktore wychodza z nagrzewnicy- sciana grodziowa- chlodne oba!!.
Nawet jesli wlacze ogrzewanie, silnik pracuje na wolnym biegu i nawiewie to wieje zimnym. Dopiero jesli przygazuje lub potrzymam z 2000 obr przewody sie grzeja i jest cieple pow. Puzcze gaz i znowu robia sie chlodne. Co za cholera moze byc. Tak jakby termostat, ale temperatura to rowno 90. Dalej zakladasz ze to bedzie nagrzewnica? Duzo pracy zeby ja rozebrac moze tylko przeplukanie tak jak mi radzisz pomoze?.Dzieki
Komentarz
-
-
Czesc , mam pyt - troszke powiazane z wczesniejszymi wypowiedziami : wymienialem termostat z 1 miesiac bylo ok teraz autko grzeje do 90 st. i tak trzyma jak nie przekraczam predkosci 100km;h jak przyspiesze to temp rosnie im szybciej tym wskazowka dalej sie wychyla (ogrzewanie ok = co moze byc >> zapowietrzony uklad ( jak odpowietrzyc w razie potrzeby) czy moze cos innego uszczelka ,pompa itp
dzieki za podpowiedzi
Komentarz
-
-
Przepłukaj, zobaczysz jak będzie szło opornie to zasyfiała. Jedno jest pewne, nie ma przepływu jak nie ma obrotów. Powody braku przepływu mogą być 3:
1. Zbyt mała wydajność pompy,
2. Dławienie,
3. W układzie jest powietrze.
Pierwszy punkt wykluczyłeś (może jednak niesłusznie).
Drugi może wskazywać na zasyfiałą nagrzewnicę lub termostat. Przy czym w przypadku walniętego termostatu silnik długo się nagrzewa. Nagrzewnicę przepłucz, zobaczysz jakie faktycznie stawia opory.
Na trzeci punkt nie mam zdania. Nie wiem jak przy twoim silniku wygląda układ odpowietrzania. W każdym razie nie bagatelizowałbym sprawy. Jak masz problemy z grzaniem to i może są problemy z chłodzeniem silnika an postoju. Wskaźnik temperatury bardzo uśrednia pomiar i nie powinien być wyrocznią.
Tak więc jak nie ma dużo roboty to płucz, ale potem będziesz musiał uzupełnić płyn.
Komentarz
-
-
Witam,
Miałem podobne objawy w poprzednim aucie Punto. Układ chłodzenia był mocno zapowietrzony i jak stałem to mimo nastawienia regulacji na grzanie z nawiewu leciało chłodne powietrze, jak tylko ruszyłem leciało ciepłe. Po odpowietrzeniu układu problem zniknął. Może to ta sama przyczyna...? Zapowietrzenie układu nastąpiło w momencie zakładania instalacji LPG.
Stawiam jednak na zapowietrzony układ chłodzenia.
Pozdrawiam,Dioralop
Komentarz
-
-
witam, wiec wczoraj zabralem sie za przeplukanie nagrzewnicy. Imusze podziekowac za sluszna rade. POMOGLO!. Ogrzewanie wrocilo, wylecialo troche ale nie duzo brazowej wody. Teraz jest zupelnie inaczej- czyli tak jak trzeba . Dzieki wszystkim. Mysle jeszcze o wymianie plynu bo akurat tego nie zrobilem, a jezdze na Valeo (niebieski)- wymienie na taki sam, czy mozna wlac do ukladu jakiegos odkamieniacza, lub octu jakis pewny srodek ktory nie uszkodzi elementow grzejnych. Wtedy bym zalal nowy plyn. Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz