glosna turbina asv...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bassus
    Drive
    • 2007
    • 81

    #26
    oPN - już Ty dobrze wiesz lec ;-) Pozdrawiam!
    ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

    Komentarz

    • bogusg
      Rider
      • 2007
      • 355

      #27
      Też miałem takie szuranie ( tak jakby coś o coś tarło) słyszalne pod maską mniej więcej na wprost kierownicy przy schodzeniu silnika z obrotów podczas jazdy, ale po regeneracji turba (zapieczone łopatki) szuranie przestało być słyszlne.
      Teraz xenony by krzynol

      Komentarz

      • Bassus
        Drive
        • 2007
        • 81

        #28
        Witaj bogusg !

        Ile cię wyniosła taka regeneracja? Ile czasu trwała? Przy jakim przebiegu się Ci się zapiekły te łopatki?
        Z jednej strony da się z tym żyć, ale z drugiej... fajnie jest jak w orkiestrze słychać tylko to, co jest napisane w nutach ;-)
        ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

        Komentarz

        • bogusg
          Rider
          • 2007
          • 355

          #29
          Zamieszczone przez Bassus
          Ile cię wyniosła taka regeneracja? Ile czasu trwała? Przy jakim przebiegu się Ci się zapiekły te łop
          600 PLN regeneracja i ok 200 PLN montaż i demontaż turbiny. Regenerację robiłem tu http://www.motoarena.pl/header.php w Iławie. Jestem zadowolony .Przebieg do regeneracji powiedzmy 100kkm
          Teraz xenony by krzynol

          Komentarz

          • Bassus
            Drive
            • 2007
            • 81

            #30
            Dzięki... zobaczę jak się będzie autko zachowywało i ew. pomyślę o takim rozwiązaniu. Pozdrawiam.
            ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

            Komentarz

            • bogusg
              Rider
              • 2007
              • 355

              #31
              :wink:
              Teraz xenony by krzynol

              Komentarz

              • sptom
                Rider
                • 2007
                • 351

                #32
                Zamieszczone przez bogusg
                Też miałem takie szuranie ( tak jakby coś o coś tarło) słyszalne pod maską mniej więcej na wprost kierownicy przy schodzeniu silnika z obrotów podczas jazdy, ale po regeneracji turba (zapieczone łopatki) szuranie przestało być słyszlne.
                Tez przerabialem regenracje (czyszczenie) turbiny z tego samego co Ty powodu. Fakt, ze troche taniej zaplacilem bo bodaj 350 czy 400zł za wszystko ale jak szurało tak nadal szura i tylko przy schodzeniu z obrotow (zreszta tylko czasami). Za to efekt uboczny jaki sie u mnie pojawil po czyszczeniu to bardzo glosny gwizd turbiny miedzy 1500 - 2000 :?

                Pozdroowka
                Dostojnie do przodu by Dynosoft

                Komentarz

                • Arek
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 3143

                  #33
                  Bassus, wrzuć na luz TTTM i nie uda Ci sie tego dzwieku usunąć
                  -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                  Komentarz

                  • Bassus
                    Drive
                    • 2007
                    • 81

                    #34
                    Well, skoro tak mówicie, to nie pozostaje mi nic innego jak go polubić ;-)
                    W razie czego mam skrzynię w bagażniku i jest czym ten nieprzyjemny dźwięk zagłuszyć, ale czasem lubię sobie wieczorkiem, przy otwartych oknach silniczka posłuchać, a wtedy trudno jest tego nie zauważyć...

                    A czy ktoś próbował zastosować się do wskazówek owicz0 (pierwszy post tego wątku)?
                    Z tego co pamiętam, to ktoś chciał do niego podjechać na zabieg regulacji elektrozaworu AGR - ciekaw jestem efektów?
                    Owicz0 wspominał też o patencie Skody na wygłuszenie lewego nadkola skąd układ czerpie powietrze.. chętnie bym to rozwiązanie wypróbował - najmniej inwazyjne, no i skoro to patent Skody... :lol:
                    ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                    Komentarz

                    • eb2603
                      Classic
                      • 2007
                      • 10

                      #35
                      Mam identyczny problem.Wydaje mi się, że powstał po wymianie turrbiny.Odgłos szurania jest prawie taki sam jak zaczyna działać ASR.Czy ktoś już wie co to jest?
                      eb2603

                      Ambiente

                      Komentarz

                      • amigo
                        Drive
                        • 2008
                        • 48

                        #36
                        Po wymianie rozrzadu w AGR pojawil sie swist podobny do tego,ktory pamietam z MZ-ek,ale glosniejszy i wq....cy.Kazdy z pytanych machanikow podawl mi inny powod,od turba,poprzez lozyska na alternatorze,do lozysk napinaczy itd. Zglupialem calkowicie.Na razie radio podglasniam tak by tego nie slyszec,ale marze juz o posluchaniu silnika.Wie ktos z was co to za cholerstwo tak gwizdze?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Ale kiedy gwizdze, swiszczy. Bo tu nikt nie jest wrozka, troche wiecej szczegolow.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • amigo
                            Drive
                            • 2008
                            • 48

                            #38
                            ...gwizdze,swiszczy,szumi, ... (czort wie jak to nazwac),praktycznie na kazdych obrotach za wyjatkiem wolnych.Wydaje mi sie ,ze slychac to po stronie pasazera,ale reki nie dam sobie obciac.Autko jest zarejestrowane od 11/98, z pelnym wypasem na tamte czasy(chyba jeden z pierwszych modeli?) .Sewrisowane od poczatku w serwisie VW w Austrii,tym razem poszedlem na oszczednosci i wymienilem rozrzad w pl.Na liczniku ma prawdziwe 192 tys. i do tej wymiany zadnych powaznych problemow.Silnik pracuje normalnie,moc ta sama ...tylko ten cholerny halas !!!

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              A dymi jakos bardziej albo cos z tych rzeczy. Mulowate jakos bardziej moze :?:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #40
                                amigo, wez sprawdz wszystkie przewody w dolocie, jezeli przed wymiana tego nie bylo to napewno na ktoryms jest nieszczelnosc, zle zlozone przewody miedzy turbo-IC lub IC-kolektor ssacy(ten wymaga demontazu przy wymianie rozrzadu).
                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz

                                • amigo
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 48

                                  #41
                                  Maicroft.Silnik pracuje normalnie,moc ta sama ...tylko ten cholerny halas !!!
                                  Nic poza tym sie nie dzieje.

                                  dariuspolo-dzieki, sprawdze

                                  Komentarz

                                  • Parch
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 74

                                    #42
                                    Jak świszczy, syczy albo szumi i to po stronie pasażera to na pewno masz nieszczelność w układzie doprowadzającym powietrze. Sprawdź wszystkie rury, IC a jeśli wszystko będzie ok. to trzeba będzie chyba też sprawdzić uszczelkę pod kolektorem dolotowym.

                                    Komentarz

                                    • amigo
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 48

                                      #43
                                      Wiem ze powietrze potrafi czynic cuda dzwiekowe,ale posluchalem tego i brzmi to bardziej mechanicznie.Jest mozliwe,ze to tylko rozszczelnienie,czy moze jeszcze cos?

                                      Komentarz

                                      • magart
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 146

                                        #44
                                        I ja się dołączę do tematu.
                                        Moja octavka ma przejechane ok. 270kkm. Szum zauważyłem dopiero dzisiaj. Może dlatego że niedawno się dowiedziałem, że mam silnik ASV :wink:
                                        Dziwna sprawa, bo zawsze słyszałem jakiś rezonans wydobywający się od lewego nadkola podczas dodawania gazu. Aż sobie wreszcie porozkręcałem nadkole i okazało się że to właśnie od wlotu powietrza słychać ten rezonans.
                                        Tak swoją drogą mam pytanie bo gdzieś czytałem że skoda ma jakieś wygłuszenie w tym miejscu - u mnie chyba nie ma jakichś specjalnych wygłuszeń.

                                        No i najważniejsze, dzisiaj przed wjazdem do garazu otwarłem sobie drzwi i przygazowałem aby sprawdzić te wibracje/rezonans, a tu :shock: ...słyszę podczas spadania obrotów szum jakby pokrywkę na garnku kręcić. Mam nadzieję, że to taki jest odgłos jak opisujecie i że to normalne, ale brzmi to zatrwarzająco jakby się conajmniej jakieś łożysko wysypywało.

                                        Zastanawia mnie jedno - czemu wcześniej tego nie było??
                                        a jednak GOLF...

                                        www.magaczewski.pl

                                        Komentarz

                                        • Saszka
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 113

                                          #45
                                          Zamieszczone przez magart
                                          Dziwna sprawa, bo zawsze słyszałem jakiś rezonans wydobywający się od lewego nadkola podczas dodawania gazu. Aż sobie wreszcie porozkręcałem nadkole i okazało się że to właśnie od wlotu powietrza słychać ten rezonans.
                                          O! Mam podobne "cóś" - i to jakoś tak się pojawiło wkrótce po klepaniu lewego przedniego błotnika... Czy u Ciebie ten rezonans występował zawsze, czy tylko od czasu do czasu? Czy ustawał powyżej jakichś 2 - 2,5 kRPM?
                                          Pozdrawiam,

                                          Saszka


                                          Perfect Service by DobryGrześWawa

                                          Komentarz

                                          • magart
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 146

                                            #46
                                            Ten rezonans jest coraz głośniejszy z rosnącymi obrotami. Raczej zawsze był chcociaż wydaje mi się że jak było zimno to nie (ale w sumie to nie wiem kidy na to zwróciłem uwagę). Samochód mam od paru miesięcy.
                                            Dźwięk wydobywa się z dolotu więc błotnik raczej wykluczam.
                                            Ponawiam jeszcze pytanie - czy na wlocie jest jeszcze jakiś tłumik, kanał wygłuszający, czy poprostu jak u mnie rurka przez błotnik prosto do filtra?
                                            a jednak GOLF...

                                            www.magaczewski.pl

                                            Komentarz

                                            • lobito
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 25

                                              #47
                                              Czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu???
                                              Pierwsze TDI w rodzinie

                                              Komentarz

                                              • Maru 123
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4660

                                                #48
                                                glosna turbina asv...

                                                co to znaczy głośna? syczy, wyje? napisz coś wiecej
                                                1.8T AGU L&K

                                                2.0TDI BKD ELEGANCE

                                                TOYOTA LAND CRUISER J95

                                                Komentarz

                                                • lobito
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 25

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Dezet
                                                  No nieeeeeee! Tak tego tematu nie można zostawic. Mam ten sam problem z szuraniem przy przejechanych 9.000 km. Problem ten opisywałem tutaj:
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3523,
                                                  zacytuję:
                                                  "Podczas przyśpieszania (nie za szybkiego) o ile się nie mylę na wszystkich biegach, w okolicy 1500 obrotów do około 2000 słychać z przodu (patrząc zza kierownicy) szum. Można go porównać do odgłosu jajowatej aluminiowej felgi toczonej po gładkim betonie. Oczywiście ciszej, jednak jest to wyraźnie słyszalne. I ten odgłos toczenia "spóźnia się" w stosunku do odgłosu pracującego i przyśpieszającego silnika. Najlepiej słyszalne jest gdy silnik nie do końca się rozgrzeje, potem już słabiej, ale jednak... Silnik chodzi równo, nie szarpie, przyśpiesza normalnie".
                                                  jednak nikt mi nawet słowa nie odpisał :cry:

                                                  Czy komuś w końcu udało się może to szuranie wyeliminowac???

                                                  Podobnie jak wyżej słychac przy otwartych drzwiach kierowcy
                                                  Pozdrawiam "szurających" :wink:

                                                  [ Dodano: Czw 06 Kwi, 06 22:39 ]
                                                  Dzisiaj wpadłem na pewien pomysł :roll:
                                                  W trakcie jazdy wyłączyłem ASR. I szuranie przy przyspieszaniu zanikło... Czyżby to kwestia wady ASR??? Sprawdzcie u siebie czy to pomogło i dajcie znac.

                                                  [ Dodano: Pon 10 Kwi, 06 20:43 ]
                                                  No i co, nie robiliście prób? :?
                                                  Pierwsze TDI w rodzinie

                                                  Komentarz

                                                  • cysterniarz
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1887
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez lobito
                                                    Czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu???
                                                    ale jakiego problemu ?
                                                    TTTM i tyle.
                                                    Jedyne rozwiązanie jak szuranie przeszkadza to wymienić na turbo np z ARL'a

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...