Intercooler w O2 1.9tdi UPDATE: Dodany pomiar temp. i wykres
Zamieszczone przez arci9
nawet dostanie się do bagażnika nie sprawia problemu bo jeden zamek się otwiera i po kłopocie.
No właśnie też na to zwróciłem uwagę. Po za tym zdjęcie roweru z bagażnika, nie wymaga żadnej ekwilibrystyki :wink: Po prostu się zdejmuje rower w trzech ruchach...
Łącznie kumpla kosztowało to 800 pln: 400 hak i 400 bagażnik.
Intercooler w O2 1.9tdi UPDATE: Dodany pomiar temp. i wykres
Czy ktoś się orientuje jak wyglada sprawa wydajności intercoolera w O2?
Czy on nadal jest w nadkolu? Na przeglądzie mechanik mówił mi, że mieści się on przed chłodnica (czyli jednak FMIC?).
Jeśli tak, to czy również należałoby go wymienić przy okazji wirusowanka i apetytu na wyższe osiągi bez puchnięcia, tak jak w O1?!?
Wiem, że to laickie pytanie ops: ale jakbym niezagladal w okolicach chlodnicy to dojrzec nie moge, bo jest wszystko tak zabudowane, pooslaniane itd...
Wiem, że to laickie pytanie ale jakbym niezagladal w okolicach chlodnicy to dojrzec nie moge, bo jest wszystko tak zabudowane, pooslaniane itd
U mnie jest pomiędzy chłodnicą a wymiennikiem ciepła klimy, po otwarciu maski (przynajmniej u mnie) widać trzy jakby "chłodnice".Moim zdaniem nie ma lepszego miejsca na usytuowanie IC.No może jeszcze było by lepiej gdyby nic nie przesłaniało IC,ale ja nie odczuwam żadnego" puchnięcia" :szeroki_usmiech
Zaintrygowany tym co znalazlem w Etosie postanowilem sprawdzic jak wyglada dzialanie tego FMIC-a w praktyce.
Podlaczylem do naszego BKC (1.9TDI 105KM) w budzie Golfa vag-com i rzeczywiscie okazalo sie, ze bez watpienia siedzi tam FMIC i sprawuje sie przyzwoicie.
Temperatura utrzymuje sie caly czac w zakresie 29-35 stopni. Najcieplej czyli 36 stopni zrobilo sie dwa razy jak pelnym sandałem rozpędzałem się od 50 do 180km/h. Co ciekawe od predkosci ok. 160 km/h temperatura potrafila nawet obnizyc sie o ok. 1 stopien, mimo oczywiscie dalszego rozpedzania sie na maksa.
Przy normalnej jezdzie drogowej nie ma praktycznie szans, zeby przekroczyc 33-34 stopnie.
W kazdym razie zakres pracy tego intercoolera wynosi +/- 6 stopni.
Warto dodac, ze przy SMIC-ach temperatura skakalaby o kilkadziesiat stopni i dochodzilaby (przy takim tescie) momentami do 70-80 st.C. :x
Zazdroszcze Wam - wczoraj przebutowałem swoją niunie i na seryjnym SMIC'u temperatura doszła do 85-88 stC (temperatura zewnętrzna podczas pomiaru wynosiła 30 stC).Po wyjęciu samej kratki ze zderzaka (sprzed liftingu) temperatura spadła o średnio 10 stC :shock: W tym tygodniu zakładam jeszcze kratkę ze "sracza" w nadkolu :wink:
Co ciekawe te 10 stopni mniej oznacza wizualnie sporo mniejszego batorego w lusterku
W tym tygodniu zakładam jeszcze kratkę ze "sracza" w nadkolu :wink:
Przy ostatnim hamowaniu, przy wentylatorze MAHA, przykładałem rękę do kratki ze sracza i nie odczułem tam przepływu powietrza.
Tak że nie wiem jak jest z tymi kratkami, wiem tez że podczas butowania na krótkich odcinkach jebitnie sie nagrzewa, i z wychłodzeniem go sa trudności, nawet lajtowe bujanie się bez kratki niezawiele pomaga.
Co za kretyn projektował coś takiego!
Porownowjac ten z o2 do tego ic z iveco ktory lepiej chlodzi ? :roll:
Ciekawi mnie jak by zamontowac taki ic z o2 do o1 jak by sie to spisywalo
Umnie jest taki jak w podpisie i jakbym nie butował, to i tak prawa część IC jest gorąca że jajca można smażyć, a prawa chłodna jak i rury doprowadzające powietrze. Myślę że taki w zupełnosci wystarczy.
Komentarz