Intercooler w O2 1.9tdi UPDATE: Dodany pomiar temp. i wykres

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Toldi
    Classic
    • 2005
    • 25

    Intercooler w O2 1.9tdi UPDATE: Dodany pomiar temp. i wykres

    Zamieszczone przez arci9
    nawet dostanie się do bagażnika nie sprawia problemu bo jeden zamek się otwiera i po kłopocie.
    No właśnie też na to zwróciłem uwagę. Po za tym zdjęcie roweru z bagażnika, nie wymaga żadnej ekwilibrystyki :wink: Po prostu się zdejmuje rower w trzech ruchach...

    Łącznie kumpla kosztowało to 800 pln: 400 hak i 400 bagażnik.
    OCTAVIA 1.9 TDI 90/210 ALH 101kkm
  • zeb
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 415

    #2
    Intercooler w O2 1.9tdi UPDATE: Dodany pomiar temp. i wykres

    Czy ktoś się orientuje jak wyglada sprawa wydajności intercoolera w O2?
    Czy on nadal jest w nadkolu? Na przeglądzie mechanik mówił mi, że mieści się on przed chłodnica (czyli jednak FMIC?).
    Jeśli tak, to czy również należałoby go wymienić przy okazji wirusowanka i apetytu na wyższe osiągi bez puchnięcia, tak jak w O1?!?

    Wiem, że to laickie pytanie ops: ale jakbym niezagladal w okolicach chlodnicy to dojrzec nie moge, bo jest wszystko tak zabudowane, pooslaniane itd...

    Komentarz

    • greszczyn
      Elegance
      • 2005
      • 893
      • Nissan

      #3
      ,
      Wiem, że to laickie pytanie ale jakbym niezagladal w okolicach chlodnicy to dojrzec nie moge, bo jest wszystko tak zabudowane, pooslaniane itd
      U mnie jest pomiędzy chłodnicą a wymiennikiem ciepła klimy, po otwarciu maski (przynajmniej u mnie) widać trzy jakby "chłodnice".Moim zdaniem nie ma lepszego miejsca na usytuowanie IC.No może jeszcze było by lepiej gdyby nic nie przesłaniało IC,ale ja nie odczuwam żadnego" puchnięcia" :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • zeb
        Rider
        S_OCP Member
        • 2004
        • 415

        #4
        a mocno ciśniesz :?: :wink:

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          To jak tam?
          Wie ktos gdzie w 1.9 jest ten intercooler? Bo tez mnie to ciekawi. Ma ktos etke z nowymi skodami albo golfem V??
          TDI 205PS

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            :shock:

            Sprawdzilem - wyglada na to, ze w 1.9 i 2.0 jest ta sama chlodnica!!
            Czyli w 1.9 tez jest FMIC!

            Niezle! :shock:
            TDI 205PS

            Komentarz

            • zeb
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 415

              #7
              No proszę! Bardzo dziekuję za dobrą wiadomość k

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zaintrygowany tym co znalazlem w Etosie postanowilem sprawdzic jak wyglada dzialanie tego FMIC-a w praktyce.

                Podlaczylem do naszego BKC (1.9TDI 105KM) w budzie Golfa vag-com i rzeczywiscie okazalo sie, ze bez watpienia siedzi tam FMIC i sprawuje sie przyzwoicie.

                Temperatura utrzymuje sie caly czac w zakresie 29-35 stopni. Najcieplej czyli 36 stopni zrobilo sie dwa razy jak pelnym sandałem rozpędzałem się od 50 do 180km/h. Co ciekawe od predkosci ok. 160 km/h temperatura potrafila nawet obnizyc sie o ok. 1 stopien, mimo oczywiscie dalszego rozpedzania sie na maksa.

                Przy normalnej jezdzie drogowej nie ma praktycznie szans, zeby przekroczyc 33-34 stopnie.
                W kazdym razie zakres pracy tego intercoolera wynosi +/- 6 stopni.
                Warto dodac, ze przy SMIC-ach temperatura skakalaby o kilkadziesiat stopni i dochodzilaby (przy takim tescie) momentami do 70-80 st.C. :x

                Aha - auto seryjne.
                Temp otoczenia 22 st.C.

                Ponizej wykres temperatury:
                Załączone pliki
                TDI 205PS

                Komentarz

                • zeb
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 415

                  #9
                  Dzięki Mikrus k
                  Powyższe utwierdza mnie w przekonaniu, że przynajmniej na lepsze chłodzenie powietrza nie trzeba zbierać peelenków :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • Piotrus
                    Rider
                    • 2004
                    • 524

                    #10
                    Zazdroszcze Wam - wczoraj przebutowałem swoją niunie i na seryjnym SMIC'u temperatura doszła do 85-88 stC (temperatura zewnętrzna podczas pomiaru wynosiła 30 stC).Po wyjęciu samej kratki ze zderzaka (sprzed liftingu) temperatura spadła o średnio 10 stC :shock: W tym tygodniu zakładam jeszcze kratkę ze "sracza" w nadkolu :wink:

                    Co ciekawe te 10 stopni mniej oznacza wizualnie sporo mniejszego batorego w lusterku
                    Piotruś
                    AGR(RIP) + ALH

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Piotrus
                      W tym tygodniu zakładam jeszcze kratkę ze "sracza" w nadkolu :wink:
                      Przy ostatnim hamowaniu, przy wentylatorze MAHA, przykładałem rękę do kratki ze sracza i nie odczułem tam przepływu powietrza.
                      Tak że nie wiem jak jest z tymi kratkami, wiem tez że podczas butowania na krótkich odcinkach jebitnie sie nagrzewa, i z wychłodzeniem go sa trudności, nawet lajtowe bujanie się bez kratki niezawiele pomaga.
                      Co za kretyn projektował coś takiego!

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez Bond
                        Co za kretyn projektował coś takiego!
                        księgowy :diabelski_usmiech k
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Nexus6
                          Zamieszczone przez Bond
                          Co za kretyn projektował coś takiego!
                          księgowy :diabelski_usmiech k
                          Co prawda to prawda, miało być tanio i jest

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Porownowjac ten z o2 do tego ic z iveco ktory lepiej chlodzi ? :roll:
                            Ciekawi mnie jak by zamontowac taki ic z o2 do o1 jak by sie to spisywalo
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Samiec
                              Porownowjac ten z o2 do tego ic z iveco ktory lepiej chlodzi ? :roll:
                              Ciekawi mnie jak by zamontowac taki ic z o2 do o1 jak by sie to spisywalo
                              Umnie jest taki jak w podpisie i jakbym nie butował, to i tak prawa część IC jest gorąca że jajca można smażyć, a prawa chłodna jak i rury doprowadzające powietrze. Myślę że taki w zupełnosci wystarczy.

                              Komentarz

                              Pracuję...