czyli ciezko bedzie udowodnic ze nie ruszalem z piskiem a opony i tak sie scieraja
Nawet z włączonym systemem kontroli trakcji koła mogą ulegać uślizgowi, zanim elektronika zdławi silnik/przyhamuje koło. Co do opon, to marka mówi sama za siebie i raczej zmieniłbym opony dla własnego bezpieczeństwa. Kiedyś był test jakiejś koreańskiej terenówki, gdzie standardowo montowane były opony Hankook. W teście tym właściwości jezdne i zdolność terenowa były tak kiepskie, że redakcja poprosiła o zmianę ogumienia dla obiektywnego ocenienia samochodu.
Klauzero, dokładnie nie znam się na ESP, ale z tego co się orientuję głównie chodzi o prędkości obrotowe kół ( a tak jak mówisz wszystkie dane pochodzą z czujników ABS) liroyek, możesz próbować, nic nie stracisz, ale szczerze mi się wydaje,
jakby ktoś do mnie trafił z taką "usterka" to bym go pogodnił :wink:
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
zurcio, oczywiście dane ze sterownika silnika również brane są pod uwagę. Chodziło mi o systemy ESP,ASR,TPM, które w przeciwieństwie do ABS mogą zostać odłączone, mimo iż wykorzystują sygnały z sensorów ABS.
nie chcę Cię martwić, ale w salonach nieformalnie istnieje zasada "po wyjeździe z salonu reklamacji pozagwarancyjnych nie uwzględnia się". W każdym razie próbuj, mimo tego iż wyjechałeś na takich oponach, to nie znaczy, że mają zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym i tego się trzymaj przy negocjacjach. Powodzenia!
Żeby było ciekawiej, wszystkie systemy (TPM również) korzystają z sygnałów rejestrowanych przez sensory ABSu, przy czym tego ostatniego wyłączyć się nie da, mimo iż w niektórych warunkach potrafi wydłużyć drogę hamowania.
sorki za OT ale od kiedy to ABS ma skracac droge hamowania :?: ABS to: niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System
Andja
Kierowca prowadzący samochód wyposażony w system ABS w przypadku hamowania awaryjnego może bez obawy wpadnięcia w poślizg silnie nacisnąć na pedał hamulca. Układ ABS ograniczy siłę hamowania tak by nie doszło do zablokowania kół i niekontrolowanego poślizgu, w którym nie działa kierowanie samochodem a w przypadku różnicy w przyczepności poszczególnych kół do podłoża występuje zmiana toru jazdy lub obracanie się pojazdu. W takich sytuacjach szczególnie u kierowców bojących się ostro hamować z powodu niebezpieczeństwa wpadnięcia w niekontrolowany poślizg, system ABS powoduje skrócenie drogi hamowania
Andja,
nie do końca masz racje, ABS nie skraca drogi hamowania a jedynie co robi to pozwala wyhamować auto w "bezpieczny" sposób uzależniony oczywiście od panujących warunków na drodze co w rzeczywistości się przekłada na najkrótsza "bezpieczną" drogę hamowania a to co koledzy piszą jest to skrót myślowy który zdaje się wszyscy rozumieją oprócz ciebie.
Andja, masz rację... system ABS nie powstał w celu skrócenia drogi hamowania. Dziwi mnie, że zacytowałeś pierwszy akapit artykułu z Wikipedii, nie czytając do końca treści, którą sprawnie odnalazł i przedstawił powyżej liroyek
Korzyści ze stosowania ABS przedstawione są w tym artykule. W skrócie na suchej nawierzchni (asfalt) możemy liczyć na znaczne skrócenie drogi hamowania, na luźnym podłożu bądź na śniegu, ABS może więcej zaszkodzić niż pomóc.
zurcio
dzieki
co do abs to powiem ze jestem zadowolony kiedys sypalem troche ponad norme nagle koles zachamowal, ja tez i ten za mna tez, ja stanalem a koles za mna - byl tylko pisk i po chwili stanal obok mnie na trawie
W tej sytuacji pomógł zapewne system wspomagania nagłego hamowania, badający intensywność wciśnięcia hamulca. Prawdą jest, że ABS zwalcza również barierę psychologiczną (wiedząc, że elektroniczny stróż czuwa) przed wciśnięciem i przytrzymaniem nogi na hamulcu w sytuacjach ekstremalnych, choć są i tacy, którzy będą hamować pulsacyjne bez względu na sytuację i wyposażenie auta.
Klauzero
moze i masz racje ale przeciez jak opona piszczy to nie znaczy ze hamuje tylko ze juz sie slizga
ja tam lubie gadgety do czas az sie nie psuja
zurcio
przyznam ci racje to ze mam ESP jakos tak zadzialalo ze zaczalem szybciej jezdzic na zakretach jechalem kiedys, za mna koles mondeo - wiec nie moglem mu sie dac i na winlklu on odpuscil ja pojechalem ale adrenalinka podskoczyla jak dupa uciekla wlaczylo sie ESP plus kontra plus wcisniecie gazu i wyszedlem bez szwanku ale od tamtej pory i wolniej wchodze w zakrety (w sumie to sam siebie zaskoczylem ze tak odruchowo kontra plus gaz do dechy )
Przy włączonym ESP nigdy nie masz pewności, że Twoje umiejętności pozwoliły wyjść z opresji obronną ręką, czy też algorytm zrobił to za Ciebie lepiej, albo system zasugerował prawidłowe ruchy kierownicy - takie cuda też potrafi.
Klauzero
nie wnikam grunt ze nie rozwaliem autka przy 2 tys przebiegu a przy okazji trocha inaczej patrze na szalenstwo czasami mozna sobie pozwolic a czasami lepiej nie ryzykowac
siemanko wszystkim.
dopiero jestem na netku.
jesli chodzi o tego vw to wersja trendline wzbogacona o klimatronik dwustrefowy
na wyposazeniu mam 10airbagów, abs, ebd, asr, klimatronik dwustrefowy, elektryczne szybki lustra, regulowana kierownica i całe stado reszty pierdułek :P
powiedzcie mi tylko jedno: lepiej im wpłacic przelewem całą kwotę, czy lepiej uregulowac rachunek na miejscu przy odbiorze auta?? - pytam o to bo jakos mie podoba mi sie ta wersja nadwozia wg ich wersji... hmm dziwne to zeby 5 drzwiowy hatchback byl nazwany jako kombi. ale moze i tak jest
a i powiedzcie mi jeszcze jedno: czy ja mam go jakos docierac? jesli tak to jak to zrobic zeby go nic nie bolało
dziekiz gory
Komentarz