[O2] Cienkie blachy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GrzegorzBC2
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O2] Cienkie blachy?

    Hi...
    Zamieszczone przez Dig Dug
    Hmm nie słyszalem, żeby kogoś ktoś scigał za cofniecie licznika. Prędzej jak ktoś dowie się, że ma nieźle cofniete auto, to sprzeda dalej niż będzie skarżył w sądzie nieuczciwego handlarza.

    Sprawa jest beznadziejna. Może kiedyś doczekamy się normaności.
    Jak to mozliwe, żeby ponad połowie aut sprowadzonych z zachodu ginęły książki, zostały w serwisie, niemiec zgubił, nie dał, itp. bzdety mające na celu ukrycie realnego przebiegu. Jak nie lubie uogólnień tak handlarze to oszuści jakich mało. :evil:
    A ja słyszałem. Sprawa dotyczyła Volvo. Tym bardziej była ewidentna że dotyczyła handlarza. Handlarz oddał pieniądze i pokrył dodatkowe koszty gdy sprawa została zgłoszona na policję. Największym straszakiem nie jest konieczność zwrotu kasy a ryzyko że dostanie się wyrok bez zawiasów (o ile pamiętam - to grozi do 3 lat). Dlatego podejrzewam że handlarzowi opłaca się zamknąć sprawę polubownie - w tym kraju i tak się znajdzie nastepny jeleń który da się wrobić w kręcone auto.

    Pozdrawiam...
  • Kapuhy
    Ambiente
    • 2008
    • 132

    #2
    [O2] Cienkie blachy?

    Witam wszystkich

    To mój pierwszy post na tym forum więc powiem, że przymierzam się do zakupu Octavii II. Będąc ostatnio u dealera oglądałem dosyć uważnie Octavię, którą mieli w salonie i zaniepokoiła mnie jedna rzecz - podczas zamykania maski sprzedawca poprosił, żebym jej nie dociskał tylko pozwolił jej samej opaść bo może powstać wgniecenie od palca ... :shock: I rzeczywiście wydaje się, że blacha jest dosyć plastyczna w tym miejscu. Moja leciwa już Astra II zupełnie nie ma tego problemu, blacha na masce jest wystarczająco twarda.
    I tu moje pytanie do użytkowników Octavii - czy jakość/trwałość karoserii jest przyzwoita? Nie chodzi mi o zabezpieczenie antykorozyjne, po wiem że Octavia ma dwustronnie ocynkowane blachy i 12 lat gwarancji na perforację - czyli tak jak większość nowych aut, które widziałem. Chodzi mi o wytrzymałość na np. drobne wgniecenia typu dziecko, które kopnie piłkę, itp.

    Z góry dziękuję,
    Artur

    Komentarz

    • Salvatore
      Rider
      • 2008
      • 282

      #3
      Zamieszczone przez Kapuhy
      podczas zamykania maski sprzedawca poprosił, żebym jej nie dociskał tylko pozwolił jej samej opaść bo może powstać wgniecenie od palca
      Jeśli blacha na masce jest wypukła to można ją wgnieść do środka przy dociskaniu ręką, ale z tym palcem to trochę przegiął
      Poza tym nie do końca rozumiem o co pytasz, ale nie słyszałem żeby ktoś narzekał na karoserię w O2 jakoś specjalnie. Co innego np. w przypadku Forda :P

      Komentarz

      • palioza
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 417

        #4
        Mam porownanie po ostatnim gradobiciu w Katosach na parkingu. U mnie wgniecenia sa, ale niewielkie, taty fiat siena ma dziory prawie na wylot :P (zartuje, ale wglebienia masakryczne) ford focus podobnie jak moje autko, lexus znacznie lepiej, lanos podobnie jak moje, a peugeot 206 dziury masakryczne. Co do wgiecia palcem to jestem pewien, ze najpierw go sobie polamiesz a pozniej wystajaca koscia przerysujesz lakier nieuszkadzajac blachy
        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

        Komentarz

        • zurcio
          RS
          • 2008
          • 2046

          #5
          Zamieszczone przez palioza
          a pozniej wystajaca koscia przerysujesz lakier nieuszkadzajac blachy
          no chyba, że ktoś ma mocne i długie paznokcie

          wracając do tematu, aż się trochę przestraszyłem :P , właśnie zrobiłem dokładne oględziny moich szkodników (O1-2004 i O2-2006) i z dumą mogę stwierdzić, że wgnieceń i zadrapań nie ma , poza odpryskami na masce, ale tu tylko bra pomoże
          Obydwa auta parkowane na parkingu lub pod blokiem.

          Jednakże dziwi mnie trochę taki teks z ust sprzedawcy, czyżby nie zależało mu na sprzedaży, ja na jego miejscu mówiłbym, że Skoda jest pancerna :wink:
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz

          • Kapuhy
            Ambiente
            • 2008
            • 132

            #6
            Zamieszczone przez zurcio
            Jednakże dziwi mnie trochę taki teks z ust sprzedawcy, czyżby nie zależało mu na sprzedaży, ja na jego miejscu mówiłbym, że Skoda jest pancerna :wink:
            Sprzedawca bał się pewnie, że naruszę mu samochód salonowy. Też mi się wydaje, że jest w tym trochę przesady.
            Zauważyłem również brak osłony od spodu maski - po podniesieniu widać gołą blachę. Tak powinno być?

            Komentarz

            • Salvatore
              Rider
              • 2008
              • 282

              #7
              Zamieszczone przez Kapuhy
              Zauważyłem również brak osłony od spodu maski - po podniesieniu widać gołą blachę. Tak powinno być?
              Niestety wygłuszenie maski jest tylko w TDI.
              EDIT: Z tego co wiem

              Komentarz

              • Jareczek71
                Drive
                S_OCP Member
                • 2005
                • 88

                #8
                Zamieszczone przez Salvatore
                Zamieszczone przez Kapuhy
                Zauważyłem również brak osłony od spodu maski - po podniesieniu widać gołą blachę. Tak powinno być?
                Niestety wygłuszenie maski jest tylko w TDI.
                EDIT: Z tego co wiem
                W moim 2.0 FSI też jest wygłuszenie pod maską (ale to model, który już wyszedł z produkcji...) :-)
                O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  1.6 MPI i 1.6 FSi na pewno nie mają maty wygłuszjacej pod maską.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Big
                    1.6 MPI
                    zgadza się, nie ma - kupowałem oddzielnie.
                    Zamieszczone przez Kapuhy
                    Chodzi mi o wytrzymałość na np. drobne wgniecenia typu dziecko, które kopnie piłkę, itp.
                    drzwi niestety są trochę wrażliwe - mam niewielkie wgniecenie po otwarciu przez kogoś drzwi na parkingu, a przód to zupełnie inna bajka. Miałem niestety okazję parkować na śliskiej od ON nawierzchni w bagażniku Opla Astry sedan, który zmniejszył się o 1/3. W O2 była wybrzuszona maska - ale dawała się otwierać i zamykać, a reflektory pozostałe nietknięte tylko plastikowe kołeczki zakwalifikowano do wymiany. Fakt, że prędkość była niewielka - poduszki OK, ale mimo wszystko w O2 trzeba było się przyjrzeć, żeby zauważyć efekty stłuczki 8) i spokojnie zrobiłem jeszcze ponad 400kkm zanim dojechałem do domu i jeszcze jeździłem nią ponad tydzień zanim pościągali części. Trudno nazwać to wrażliwym autem

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Re: Cienkie blachy?

                      Zamieszczone przez Kapuhy
                      ...podczas zamykania maski sprzedawca poprosił, żebym jej nie dociskał tylko pozwolił jej samej opaść bo może powstać wgniecenie od palca ... :shock: ...
                      Mnie od zawsze uczono, że maskę należy zamykać poprzez puszczenie z odpowiedniej wysokości a nie dociskanie ręką... Może gościu w salonie był z tej samej szkoły :roll: , ale oczywiście z tym palcem to już przesada.
                      Zresztą kto dociska maskę jednym palcem :shock: ?
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #12
                        Zamieszczone przez Big
                        1.6 MPI i 1.6 FSi na pewno nie mają maty wygłuszjacej pod maską.
                        Chciałbym taką matę do 1.6 8v.
                        Ile to może kosztować, i czy w ogóle zgodzi się serwis załozyć?

                        [ Dodano: Pon 20 Paź, 08 23:10 ]
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        Mnie od zawsze uczono, że maskę należy zamykać poprzez puszczenie z odpowiedniej wysokości a nie dociskanie ręką...
                        To samo - zawsze tak zamykałem w polonezie i 125p i innych.
                        Gdy odbierałem O1 tak samo instruował mnie inżynier od gazu: puszczać z wysokości około 20-30cm. Po prostu: tak się zamyka maskę.

                        Komentarz

                        • wicher12
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 193

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          Mnie od zawsze uczono, że maskę należy zamykać poprzez puszczenie z odpowiedniej wysokości a nie dociskanie ręką
                          jedno z przykazań użytkowania każdego samochodu (nie tylko Skody)

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            wicher12, a próbowałeś tak kiedyś zamknąć w maluchu? :szeroki_usmiech
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8029
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              shado, ja kiedyś zamknąłem maskę od CC przez naciśnięcie ręką. I niestety się zagniotło trochę. Inna sprawa, że słabą osobą raczej nie jestem :diabelski_usmiech
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • satoot
                                Rider
                                • 2008
                                • 525

                                #16
                                Zamieszczone przez shado
                                wicher12, a próbowałeś tak kiedyś zamknąć w maluchu? :szeroki_usmiech
                                W nowym malcu, jak miał wyregulowany zamek to wystarczyło puścić.
                                W starym maluchu trzeba było niemal na maskę nogami wskakiwać, żeby zamknąć, hehe.

                                Komentarz

                                • Kapuhy
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 132

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Miałem niestety okazję parkować na śliskiej od ON nawierzchni w bagażniku Opla Astry sedan, który zmniejszył się o 1/3. W O2 była wybrzuszona maska - ale dawała się otwierać i zamykać, a reflektory pozostałe nietknięte tylko plastikowe kołeczki zakwalifikowano do wymiany. Fakt, że prędkość była niewielka - poduszki OK, ale mimo wszystko w O2 trzeba było się przyjrzeć, żeby zauważyć efekty stłuczki 8) i spokojnie zrobiłem jeszcze ponad 400kkm zanim dojechałem do domu i jeszcze jeździłem nią ponad tydzień zanim pościągali części. Trudno nazwać to wrażliwym autem
                                  Wiesz, auto z przodu ma strefy zgniotu więc nie widać często efektów tak jak np. z tyłu czy z boku. Jak kiedyś uderzyłem przodem z bok Seicento i u mnie niewiele sie zmieniło (poduszki też nie odpaliły) to Seicento miało pół auta poźniej klepane.

                                  Komentarz

                                  • wicher12
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 193

                                    #18
                                    Zamieszczone przez shado
                                    wicher12, a próbowałeś tak kiedyś zamknąć w maluchu?
                                    miałem dwa "strucelki" w swoim życiu i w obydwu klapa się zamykała na tzw. chlapniecie lub trzymałem za plastikowy zamek i wciskając przycisk zamykała się bezszelestnie
                                    Ale tam to były grube blachy więc można było walić

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Kapuhy
                                      ma strefy zgniotu więc nie widać często efektów tak jak np. z tyłu czy z boku
                                      Kapuhy, zamieszałeś, jak sama nazwa wskazuje to są strefy zgniotu, a nie twardości. Są po to, aby odkształcając się pochłonąć bardziej energię mechaniczną niż inne części nadwozia - np. kabina pasażerska. Czyli są bardziej podatne na odkształcenia niż co innego. Na dodatek są one również z tyłu aby maksymalnie chronić kabinę. Z oczywistych względów nie ma ich z boku. Zderzenie z Seicento trudno uważać za miarę twardości - kiedyś w testach ADAC w kategorii małych samochodów zajęło na 6 autzaszczytne 5, po zderzeniu był cały akumulator - bo z prawej strony samochodu, a zderzenie było lewą. Po za tym wynik był tragiczny.

                                      Zamieszczone przez satoot
                                      Chciałbym taką matę do 1.6 8v.
                                      zapytaj w ASO powiedzą ci dokładnie, ale to nie był jakiś straszny koszt - 100-150zł, a wydaje się że jest nieco ciszej i na pewno wolniej stygnie zimą. Do O1 kupowałem na Allegro używaną (rzadko bywają), do O2 w ASO. Montaż zajmuje kilka minut - przyłożyć powciskać plastikowe spinki i gotowe.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...