Min. brakiem problemów z zapiekającymi się kierownicami w sprężarce :szeroki_usmiech
Zwłaszcza w roku 2003m ktory podal autor tego wątku... :roll:
Kiedy to większość TDI 90 to byly już ALH, które mają zmienną geometrię.
Co do głównego tematu, to ja podszedłbym zupełnie od innej strony. Zarówno silnik 90 jak i 110 to w zasadzie to samo od strony eksploatacyjnej (zuzycie paliwa, ceny części, itd.)
Rozni je tylko dynamika, która jednak i w tym i w tym silniku mozna z łatwością i dośc małymi kosztami podnieść.
Dlatego jak bym się skoncentrowal na szukaniu dobrej budy - czyli, żeby samochód nie byl po duzym dzwonku, zeby byl zadbany, dobrze utrzymany, itd.
To czy moc jest 90 czy 110 potraktoealbym jako cechę drugorzędną. Jesli trafisz na dobrą sztukę, to bierz niezaleznie od tego czy jest 90 czy 110.
dariuspolo, trochę poprawiłem posta, aby nie było wątpliwości. Czułość na złą jakość paliwa odnosiłem do PDków, chociaż w ASV jest wyższe ciśnienie wtrysku, więc nie mam pewności, czy AGR nie będzie bardziej odporny... Co do kosztów chiptuningu, to do nich zaliczam tylko modyfikację oprogramowania, więc te dla VP są niższe. Co innego, gdy wymienia się turbinę, wtryskiwacze i tworzy nowy program by VP dotrzymało kroku autu z jednostką PD.
Stanowi lepszą bazę do tuningu (jest bliźniaczy z ASV) poza wtryskami i programem. Spełnia normę Euro 3+. Nieco niżej osiąga moc maksymalną bo przy 3750rpm, a AGR przy 4000 rpm.
Witam! ja mam octę 110 KM z listopada 2002r. Nie polecam 90 KM a miałem okazję tym jeździć.Silnik jest ok ale za słaba moc. Wstawiłem chipa i mam 130 KM to jest dopiero frajda. Zero problemów z silnikiem a spalanie jest ok. Przy prędkości 120 km/h spala 5,2 l ropy a przy tym jak się zbiera.Polecam tylko 110KM.
Na forum golfa, gosc shamowal ALH, wyszlo cos kolo 100KM, zapodal 216tki, mial 124KM, program, 150KM. Takze w tym silniku tkwi potencjal i nawet jesli hamownia zawyzyla pomiar powiedzmy o te 10KM to przyrost jest jak najbardziej odczuwalny.
ALH+216+program, reszta seria.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Trochę poza tematem , ale mam pytanie do Kazik 4x4 jak ci się udało przejachać 1370 km na zbiorniku { jeśli dobrze odczytałem }Latem jechałem z Poznania do Ustrzyk G. w 5 osób i spalanie wyszło 5.6 a więc o litr więcej . Jeszcze nigdy na trasie nie udało mi się zejść poni zej 5 l.
TREK, 4x4 ma troche wiekszy zbiornik niz oska, ale w osce tankujac z odpowietrzeniem 1250-1300km tez jest mozliwe.
[ Dodano: Sro 29 Paź, 08 07:23 ]
Zamieszczone przez Ziomal
bradley, jestem ciekaw ile na takim setupie pojeździ... :|
...dlaczego mial by nie wytrzymac, przeciez 150ps w ASV+216 to nic nadzwyczajnego,
jezeli przebieg momentu jest dobrze dopasowany do sprzegla to pojezdzi.
Trochę poza tematem , ale mam pytanie do Kazik 4x4 jak ci się udało przejachać 1370 km na zbiorniku { jeśli dobrze odczytałem }Latem jechałem z Poznania do Ustrzyk G. w 5 osób i spalanie wyszło 5.6 a więc o litr więcej . Jeszcze nigdy na trasie nie udało mi się zejść poni zej 5 l.
Kolego sympatyczny, mam wersję 4x4 więc jak już kolega mówił tam jest zbiornik większy o jakieś 7 litrów, poaz tym skrzynia 6-tka też swoje robi.
Nigdzie mi się nie spieszyło więc nie było przepałów. Następnym razem postaram się udokumentowac jakimś foto.
Wywolajcie do tablicy kolege Kristo, to Wam powie ile robi sie na jednym baku w OI ALH+ :twisted: Wynik moze byc dwa razy taki jak wiekszosci :diabelski_usmiech
bradley, jestem ciekaw ile na takim setupie pojeździ... :|
Nie strasz bo jutro odbieram 216 :szeroki_usmiech
Jego wykres po modach to jakby powiekszony seryjny. Z tego co pisze to czeka, az sprezarka sie wysra bo przy bucie w podloge przy 2tys obr ma lekkiego overboosta.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Czyli podsumowujac lepeij szukac wersji 110KM. Przy 130 juz jest ciezej ze wzgledu na pompowtryskiwacze. Czego jeszcze mozna sie spodziewac i na co patrzec przed zakupem octavki???? Bo to czy bita lub nie to wiadomo
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
...a czym poza programem wtryskami i w niektorych autach sprzeglem rozni sie ALH od ASV,dlatego napisalem ze jezeli zmienil wtryski na 216 i program zostal dopasowany pod sprzeglo to wytrzymalosc takiego zestawu nie bedzie sie roznic od ASV z 216 i programem
(sam mialem taki setup, turbina dmuchala 1,2-1,25bar i nie bylo zadnych problemow).
Koledzy wiem że 4 x 4 ma zbiornik 63 l i 6 biegów bo właśnie takim od lutego jeżdżę . Spalanie 4,6 l [ wg kompa ] raz udało mi się uzyskać jadąc wieczorem 12 km z pracy[105 mnpm] do domu [75 mnpm] znając program zmiany świateł i stosując jazdę na luzie i hamowanie silnikiem . Za uzyskanie takiego spalania na całym baku szacunek dla Kazik 4 x 4 .
Poprawcie mnie prosze, jesli sie myle. Z postow w tym watku wynika, ze ALH rozni sie od wersji 110km ASV tylko wtryskami i programem? Pompa i turbina sa te same? Kiedys dzwonilem z takim pytaniem do ASO, i tam powiedziano mi ogolnie, ze wersja 110koni rozni sie od 90 pompa, wtryskami, programem i ma wieksza turbine. Jak wiec jest naprawde?
Ja jeździłem służbową OI 90 (niestety wtedy nie interesowało mnie jaka motorownia jest pod maską), ale model był 2002r. Miałem ten pojazd od początku (wyprowdziłem z salonu) po 60tysiącach wstawiłem chipa i zrobiłem nim na takim mdzie jakieś 180 000km. Teraz mam własną 110ASV i włożonego tego samego chip boxa. Pali mniej niż 90 i ma znacznie większego kopniaka. Ja osobiście wybrałbym 110ASV (a sprzęgło jest jednomasowe- nie tak jak niektórzy podają powyżej...).
Przy takiej kombinacji mój ASV jest w stanie zużyć nawet 3,3l/100km. Jeżeli ktoś nie wierzy zapraszam na test.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
A czy pomiedzy 90 a 110 jest jakas roznica w przelozeniach skrzyni biegow?? Kiedys widzialem charakterystyke przelozen Toledo i wydaje mi sie, ze pomiedzy 90 a 110 byla roznica w przypadku 5tego biegu.
Komentarz