Jaki silnik 1,9 TDI 90 KM czy 110 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dariuspolo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1168

    #26
    Zamieszczone przez Klauzero
    TDI 66kW (AGR) będzie tańszy w zakupie, bardziej trwały (sprzęgło+sztywne koło zamachowe),
    ...nie wiem jak przed liftowe, ale o ile dobrze pamietam poliftowe mialy dwomas.

    Zamieszczone przez Klauzero
    mniej czuły na jakość paliwa (niską),
    ...uklad wtryskowy 90/110 poza kilkoma szczegulami jest identyczny, wiec ich czulosc jest jednakowa, co innego 130pd.

    Zamieszczone przez Klauzero
    Koszty chiptuningu dla PDków są zwykle wyższe niż dla VP.
    ...to powinienes zmienic tunera, co innego modyfikacje elektroniki i mechaniki tutaj napisze nawet ze PD jest tanszy VPka (zalezy w ile sie celuje).
    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
    Zuzycie paliwa

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #27
      Zamieszczone przez sptom
      Min. brakiem problemów z zapiekającymi się kierownicami w sprężarce :szeroki_usmiech
      Zwłaszcza w roku 2003m ktory podal autor tego wątku... :roll:
      Kiedy to większość TDI 90 to byly już ALH, które mają zmienną geometrię.



      Co do głównego tematu, to ja podszedłbym zupełnie od innej strony. Zarówno silnik 90 jak i 110 to w zasadzie to samo od strony eksploatacyjnej (zuzycie paliwa, ceny części, itd.)

      Rozni je tylko dynamika, która jednak i w tym i w tym silniku mozna z łatwością i dośc małymi kosztami podnieść.

      Dlatego jak bym się skoncentrowal na szukaniu dobrej budy - czyli, żeby samochód nie byl po duzym dzwonku, zeby byl zadbany, dobrze utrzymany, itd.
      To czy moc jest 90 czy 110 potraktoealbym jako cechę drugorzędną. Jesli trafisz na dobrą sztukę, to bierz niezaleznie od tego czy jest 90 czy 110.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Klauzero
        Rider
        • 2008
        • 575

        #28
        dariuspolo, trochę poprawiłem posta, aby nie było wątpliwości. Czułość na złą jakość paliwa odnosiłem do PDków, chociaż w ASV jest wyższe ciśnienie wtrysku, więc nie mam pewności, czy AGR nie będzie bardziej odporny... Co do kosztów chiptuningu, to do nich zaliczam tylko modyfikację oprogramowania, więc te dla VP są niższe. Co innego, gdy wymienia się turbinę, wtryskiwacze i tworzy nowy program by VP dotrzymało kroku autu z jednostką PD.
        Mądry Polak po ©kodzie...

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #29
          Zamieszczone przez Klauzero
          Co do kosztów chiptuningu, to do nich zaliczam tylko modyfikację oprogramowania, więc te dla VP są niższe.
          ...dlatego napisalem:

          Zamieszczone przez dariuspolo
          ...to powinienes zmienic tunera,
          ...modyfikacja programu VP/PD u dobrego tunera jest w tej samej cenie.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #30
            może faktycznie nie do tych co trzeba dzwoniłem do tej pory Średnio 200 złotych drożej, ale nie planowałem wycieczek poza LDZ w tym celu.
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • wasyl
              L&K
              • 2005
              • 1084

              #31
              aleś chłopie teraz wywołał dyskusje..... :P
              ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
              www.wasilewski-foto.pl
              KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

              Komentarz

              • moss
                Ambiente
                • 2007
                • 153

                #32
                ALH różni się jakimiś parametrami od AGR-a?
                Czy tylko ma zmienną geometrię łopatek turbiny? (daje to coś, czy tylko lepszą bazę do tuningu?)

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #33
                  Stanowi lepszą bazę do tuningu (jest bliźniaczy z ASV) poza wtryskami i programem. Spełnia normę Euro 3+. Nieco niżej osiąga moc maksymalną bo przy 3750rpm, a AGR przy 4000 rpm.
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • Raymond
                    Classic
                    • 2007
                    • 26

                    #34
                    Witam! ja mam octę 110 KM z listopada 2002r. Nie polecam 90 KM a miałem okazję tym jeździć.Silnik jest ok ale za słaba moc. Wstawiłem chipa i mam 130 KM to jest dopiero frajda. Zero problemów z silnikiem a spalanie jest ok. Przy prędkości 120 km/h spala 5,2 l ropy a przy tym jak się zbiera.Polecam tylko 110KM.

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #35
                      Na forum golfa, gosc shamowal ALH, wyszlo cos kolo 100KM, zapodal 216tki, mial 124KM, program, 150KM. Takze w tym silniku tkwi potencjal i nawet jesli hamownia zawyzyla pomiar powiedzmy o te 10KM to przyrost jest jak najbardziej odczuwalny.
                      ALH+216+program, reszta seria.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • TREK
                        Classic
                        • 2008
                        • 3

                        #36
                        Trochę poza tematem , ale mam pytanie do Kazik 4x4 jak ci się udało przejachać 1370 km na zbiorniku { jeśli dobrze odczytałem }Latem jechałem z Poznania do Ustrzyk G. w 5 osób i spalanie wyszło 5.6 a więc o litr więcej . Jeszcze nigdy na trasie nie udało mi się zejść poni zej 5 l.

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          bradley, jestem ciekaw ile na takim setupie pojeździ... :|
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #38
                            TREK, 4x4 ma troche wiekszy zbiornik niz oska, ale w osce tankujac z odpowietrzeniem 1250-1300km tez jest mozliwe.

                            [ Dodano: Sro 29 Paź, 08 07:23 ]
                            Zamieszczone przez Ziomal
                            bradley, jestem ciekaw ile na takim setupie pojeździ... :|
                            ...dlaczego mial by nie wytrzymac, przeciez 150ps w ASV+216 to nic nadzwyczajnego,
                            jezeli przebieg momentu jest dobrze dopasowany do sprzegla to pojezdzi.
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #39
                              Zamieszczone przez TREK
                              Trochę poza tematem , ale mam pytanie do Kazik 4x4 jak ci się udało przejachać 1370 km na zbiorniku { jeśli dobrze odczytałem }Latem jechałem z Poznania do Ustrzyk G. w 5 osób i spalanie wyszło 5.6 a więc o litr więcej . Jeszcze nigdy na trasie nie udało mi się zejść poni zej 5 l.
                              Kolego sympatyczny, mam wersję 4x4 więc jak już kolega mówił tam jest zbiornik większy o jakieś 7 litrów, poaz tym skrzynia 6-tka też swoje robi.
                              Nigdzie mi się nie spieszyło więc nie było przepałów. Następnym razem postaram się udokumentowac jakimś foto.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Wywolajcie do tablicy kolege Kristo, to Wam powie ile robi sie na jednym baku w OI ALH+ :twisted: Wynik moze byc dwa razy taki jak wiekszosci :diabelski_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #41
                                  bradley, jestem ciekaw ile na takim setupie pojeździ... :|
                                  Nie strasz bo jutro odbieram 216 :szeroki_usmiech

                                  Jego wykres po modach to jakby powiekszony seryjny. Z tego co pisze to czeka, az sprezarka sie wysra bo przy bucie w podloge przy 2tys obr ma lekkiego overboosta.
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • Angel
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 503
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                    #42
                                    Czyli podsumowujac lepeij szukac wersji 110KM. Przy 130 juz jest ciezej ze wzgledu na pompowtryskiwacze. Czego jeszcze mozna sie spodziewac i na co patrzec przed zakupem octavki???? Bo to czy bita lub nie to wiadomo
                                    Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      dariuspolo, przecież chodzi o ALH a nie ASV
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Ziomal
                                        dariuspolo, przecież chodzi o ALH a nie ASV
                                        ...a czym poza programem wtryskami i w niektorych autach sprzeglem rozni sie ALH od ASV,dlatego napisalem ze jezeli zmienil wtryski na 216 i program zostal dopasowany pod sprzeglo to wytrzymalosc takiego zestawu nie bedzie sie roznic od ASV z 216 i programem
                                        (sam mialem taki setup, turbina dmuchala 1,2-1,25bar i nie bylo zadnych problemow).
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • TREK
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 3

                                          #45
                                          Koledzy wiem że 4 x 4 ma zbiornik 63 l i 6 biegów bo właśnie takim od lutego jeżdżę . Spalanie 4,6 l [ wg kompa ] raz udało mi się uzyskać jadąc wieczorem 12 km z pracy[105 mnpm] do domu [75 mnpm] znając program zmiany świateł i stosując jazdę na luzie i hamowanie silnikiem . Za uzyskanie takiego spalania na całym baku szacunek dla Kazik 4 x 4 .

                                          Komentarz

                                          • fabia2
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 260

                                            #46
                                            Bez przesady, mnie tam nie stawia problemu zejście do spalania na poziomie 4 litrów, a bywa i 3.8 przy bardzo spokojnej jeździe.
                                            Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                            Komentarz

                                            • wojciech_
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 164

                                              #47
                                              Poprawcie mnie prosze, jesli sie myle. Z postow w tym watku wynika, ze ALH rozni sie od wersji 110km ASV tylko wtryskami i programem? Pompa i turbina sa te same? Kiedys dzwonilem z takim pytaniem do ASO, i tam powiedziano mi ogolnie, ze wersja 110koni rozni sie od 90 pompa, wtryskami, programem i ma wieksza turbine. Jak wiec jest naprawde?

                                              Pozdrawiam
                                              W

                                              Komentarz

                                              • Ziomal
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 5841
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Wersja forumowa jest prawidłowa.
                                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                Jest O1 1.6 BFQ

                                                Komentarz

                                                • haragon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 310

                                                  #49
                                                  Ja jeździłem służbową OI 90 (niestety wtedy nie interesowało mnie jaka motorownia jest pod maską), ale model był 2002r. Miałem ten pojazd od początku (wyprowdziłem z salonu) po 60tysiącach wstawiłem chipa i zrobiłem nim na takim mdzie jakieś 180 000km. Teraz mam własną 110ASV i włożonego tego samego chip boxa. Pali mniej niż 90 i ma znacznie większego kopniaka. Ja osobiście wybrałbym 110ASV (a sprzęgło jest jednomasowe- nie tak jak niektórzy podają powyżej...).
                                                  Przy takiej kombinacji mój ASV jest w stanie zużyć nawet 3,3l/100km. Jeżeli ktoś nie wierzy zapraszam na test.
                                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                  >>Software - rogalotti<<

                                                  Komentarz

                                                  • wojciech_
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 164

                                                    #50
                                                    A czy pomiedzy 90 a 110 jest jakas roznica w przelozeniach skrzyni biegow?? Kiedys widzialem charakterystyke przelozen Toledo i wydaje mi sie, ze pomiedzy 90 a 110 byla roznica w przypadku 5tego biegu.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...