[O1] Maxi-Dot

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1] Maxi-Dot

    Zamieszczone przez rafaelog
    Witam wszystkich.
    Powiedzcie mi "chłopaki" jak założyć ledy w miejsce postojówek do Octavii II żeby komputer nie zgłaszał błędu przepalonej żarówki??
    Zamieszczone przez Maru 123
    niuniek54, ale żeby wsadzić ledy trzeba wlutowac oporniki
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1] Maxi-Dot

    Dzisiaj moje zegary wyzionęły ducha. I to w dosyć spektakularny sposób, ponieważ w instalacji alarmowej doszło do zwarcia i spalenia całkiem sporego fragmentu izolacji jednego z kabli. Wylądało to tak: po wyjechaniu z garażu i przejechaniu około 50 metrów z deski rozdzielczej zaczął wydobywać się dym. Szybko wyciągnąłem kluczyki i wysiadłem z samochodu, dziękie czemu wzbudziłem małą sensację na osiedlu, bo cały samochód po chwili spowity był dymem. Ktoś nawet myślał, że ten dym to zabezpieczenie antykradzieżowe . Na szczęście wyglądało to groźnie, ale w sumie szkodzy nie były ogromne, bo spaleniu uległa tylko izolacja jednego z kabli od alarmu, ale niestety zwarcie jakie powstało uszkodziło zegary, które są do wymiany. No i pomyślałem, że od razu założę wersję z maxi-dotem. Interesuje mnie ta oferta (o ile jest jeszcze aktualna): http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=20072
    Mógłby mi ktoś wytlumaczyć o co chodzi z tym kodowaniem, pinem, itp. O kodowaniu trochę poczytałem (chodzi chyba o ustawienie co samochód ma na wyposażeniu), ale do czego służy pin ? Zegary będą montowane w ASO. Jakie warunki muszą spełniać, żeby ASO nie miało problemu z ich zainstalowaniem ? Te z podanego linku będą ok ?
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • 2pac
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1476
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      to wszystko do immobilizera w liczniku, pin jest po to by moc pozniej zakodowac w kluczykach (w transponderze) "dane" dzieki ktorym immo bedzie odblokowywane przy zaplonie

      a immobilizer to:


      Kod:
      Immobiliser (angol.) lub Immobilizer (amerykon.) - wym. imobilajzer - stosowane m.in. w samochodach, elektroniczne zabezpieczenie przed niepowołanym uruchomieniem pojazdu. Z technicznego punktu widzenia jest to elektroniczny kod zapisany na płytce elektronicznej (najczęściej urządzenie to jest wbudowane w kluczyku lub jest to dodatkowa "pestka", którą przykłada się do zamontowanego czytnika). Występują również rodzaje immobilisera, gdzie nie potrzeba fizycznego kontaktu transpondera z układem elektronicznym — są to immobilisery zbliżeniowe.
      
      Układ z pilota porozumiewa się z resztą urządzenia za pomocą pętli indukcyjnej. Wystarczy, aby pilot był przy kluczyku w czasie przekręcania go w stacyjce. Kod ten jest porównywany z kodem zapisanym w czytniku (stacyjka lub odrębny element). Jeżeli kody się zgadzają, zostaje zwolniona blokada. Blokady mogą być różne. Najczęściej występuje odcięcie zasilania pompy paliwowej, przez co paliwo nie płynie do silnika lub odcięcie zapłonu, ewentualnie (bardzo rzadko) odcięcie całej elektroniki. Immobiliser także często odcina akumulator.
      [ Dodano: Nie 26 Paź, 08 07:47 ]
      Zamieszczone przez _tm_
      Zegary będą montowane w ASO. Jakie warunki muszą spełniać, żeby ASO nie miało problemu z ich zainstalowaniem ? Te z podanego linku będą ok ?
      najgorsze jest to, ze w ASO jak nie beda czegos potrafic to to zostawia lub doszczednie spiernicza,

      a i za zaprogramowanie transpondera swego czasu (ok rok temu) chcieli odemnie niezla kase. (ostatecznie za 120zl [razem ze zlobieniem grotu i wymiana transpondera na taki z moja czestotliwoscia] zrobili mi w punkcie dorabiania kluczy)

      btw, jezeli bys nie mial pinu, to musialbys sczytać go z szafy wlasnie, koszt takiej zabawy to ok 150zl
      President Johnny II + President Florida/ ML-145
      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

      Komentarz

      • bono
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 48

        #4
        Zamieszczone przez _tm_
        Mógłby mi ktoś wytlumaczyć o co chodzi z tym kodowaniem, pinem, itp
        Po pierwsze zgodność IMMO , czyli aby prawidłowo działały muszą gadać z ECU, Immo i Comfortem, ABS. Następnie PIN, który kolega już wyjaśnił, czyli do zakodowania kluczyków.
        Ważne również to kodowanie wskazań prędkości i obrotów. W zależności od silnika trzeba odpowiednio zakodować, aby ci licznik nie przekłamywał.
        Na koniec ustawiasz sobie serwis Inspekcja i olejowy.
        Zresztą wszystko masz tutaj :arrow: Kombiinstrument
        Audi by Dynosoft
        Pozdrawiam
        Blazej (Bono)

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Dzięki za wyjaśnienie
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          Pracuję...