O2 - dziwne zachowanie sprzegla 1,9TDi 105KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • centura
    Classic
    • 2010
    • 15

    O2 - dziwne zachowanie sprzegla 1,9TDi 105KM

    no sam jestem ciekaw jak Ci pójdzie, ja osobiście bym się samemu nie pchał , bo są airbagi w fotelu itd ale życzę powodzenia i czekam na efekty
  • tomasz0328
    Drive
    • 2008
    • 57

    #2
    O2 - dziwne zachowanie sprzegla 1,9TDi 105KM

    Witam

    mam zamiar dolaczyc do szanownego grona OCP. znalazlem O2 z orginalnym przebiegiem 108kkm, serwisowana.
    niepokoi mnie zachowanie sprzegla- mianowicie pedal sprzegla w pierwszej fazie wciskania jest bardzo miekki. samo sprzeglo dziala dobrze-nie slizga, nie ma drgan
    czym moze byc spowodoway bardzo miekki skok sprzegla w pierszej fazie??
    moze to byc konczacy sie docisk??

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez tomasz0328
      moze to byc konczacy sie docisk
      to raczej objawia się ślizganiem się sprzęgła na wyższych biegach - silnik przyspiesza, a samochód nie. Nie znam dokładnie konstrukcji sprzęgła w Octavii, ale w niektórych samochodach jest regulacja luzu sprzęgła i jak takowy jest to początek masz lekki, bo dopiero później zaczynasz wyciskać sprzęgło.

      Komentarz

      • zurcio
        RS
        • 2008
        • 2046

        #4
        Zamieszczone przez rezon
        ślizganiem się sprzęgła na wyższych biegach
        rezon, miałeś na myśli obroty :?: czy się mylę ...
        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

        Komentarz

        • bono
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 48

          #5
          Zamieszczone przez tomasz0328
          mianowicie pedal sprzegla w pierwszej fazie wciskania jest bardzo miekki. samo sprzeglo dziala dobrze-nie slizga, nie ma drgan
          może jest zapowietrzony układ hydrauliczny ;-)
          Audi by Dynosoft
          Pozdrawiam
          Blazej (Bono)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            tomasz0328, sprzegło w mojej OII chodzi tak samo przez cały jego skok-czyli lekko. Sprzęgło bierze u mnie nisko.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez zurcio
              rezon, miałeś na myśli obroty
              nie, biegi. Ślizganie się sprzęgła jest mniej wyczuwalne na 1-2 niż na 4-5

              Komentarz

              • tomasz0328
                Drive
                • 2008
                • 57

                #8
                sprzeglo nie slizga ale mam wrazenie ze skok jalowy sprzegla (luz) jest troch wiekszy niz powinien byc
                czy luz sprzegla w O II da sie wyregulowac?

                Komentarz

                • octavkaTDI
                  Classic
                  • 2008
                  • 37

                  #9
                  Hej,
                  miałem też takie wrażenie zaraz po wymianie sprzęgła - brało bradzo nisko a 5-8 cm początkowego ruchu - luz - sporo lżej niż później
                  Już miałem się wrócić do serwisu ale po przejechaniu 20 -30 km wszystko wróciło do normy
                  - wiec pewnie jakaś automatyczna regulacja jest - może u ciebie już wyczerpałą swoje możliwośći?
                  Jeżeli masz zamiar ją kupić podjedź do serwisu (niekoniecznie ASO) i ją sprawdź - niewiele to kosztuje a możesz sobie zaoszczędzic sporo kłopotu.
                  100 tys to nie jest dużo ale pamiętaj, nie wiadomo kto nie wiadomo jak i gdzie te 100 zrobił - co innego np autostrada w niemczech a co innego warszawa w korkach

                  Slizganie szprzęgła to wygląda trochę jak ruszanie z automatem - obroty do góry a prędkość nie bardzo


                  na 1 można niezauważyć - wrzuć 3 1800-1900 obrotów i gaz - na pewno będziesz wiedział

                  pzdr

                  Komentarz

                  • Obelix5
                    Drive
                    • 2008
                    • 74

                    #10
                    O ile się nie mylę sprzęgło jest hydrauliczne, przy ścieraniu tarcz i klocków płynu troszkę ubywa a sprzęgło jest w tym samym układzie. Napewno to co radzi octavkaTDI czyli wizyta w ASO nie zaszkodzi. Ja bym spróbował dolać płynu i odpowietrzyć nie tylko sprzęgło ale i hamulce i wtedy sprawdzić.

                    Komentarz

                    • bogusg
                      Rider
                      • 2007
                      • 355

                      #11
                      Zamieszczone przez octavkaTDI
                      na 1 można niezauważyć - wrzuć 3 1800-1900 obrotów i gaz - na pewno będziesz wiedział
                      Akurat książkowo to się wrzuca się V bieg zaciąga ręczny hamulec i próbuje ruszyć jak silnik zgaśnie to jest ok, a jak nie zgaśnie tylko będą wzrastać jego obroty to znaczy że sprzęgło się ślizga .
                      Na marginesie pojechałem do znajomego warsztatu i tak właśnie próbował z moim autem i było książkowo ok, ale jak się wyskoczyło na szosę rozpędziło auto na IV biegu i przerzuciło na V i wtedy gaz do "dechy" to obroty silnika wzrastały a prędkość liniowa auta zdecydowanie mniej . Po wyjęciu tarczy okazało się że ze zużycia jest cienka jak żyletka. Odnośnie regulacji sprzęgła to w O I z sinkiem 1,9TDI ASV na 100 % nie ma regulacji. Jest tylko samoregulacja w miarę ścierania się tarczy
                      Teraz xenony by krzynol

                      Komentarz

                      • oorsoo
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 197

                        #12
                        jeżeli masz taki luz na sprzęgle i nie odpowietrzałeś układu, to warto to zrobić i sprawdzić jak się będzie zachowywać, jeżeli problem zniknie to po sprawie, jeżeli nie to warto zobaczyć jak funkcjonuje siłownik sprzęgła (pompa sprzęgła), może się okazać, że jest zabrudzony albo mu się "pada"..... przerobiłem ten temat
                        wymiana rozwiązuje problem

                        Komentarz

                        • tomasz0328
                          Drive
                          • 2008
                          • 57

                          #13
                          Zamieszczone przez oorsoo
                          jeżeli masz taki luz na sprzęgle i nie odpowietrzałeś układu, to warto to zrobić i sprawdzić jak się będzie zachowywać, jeżeli problem zniknie to po sprawie, jeżeli nie to warto zobaczyć jak funkcjonuje siłownik sprzęgła (pompa sprzęgła), może się okazać, że jest zabrudzony albo mu się "pada"..... przerobiłem ten temat
                          wymiana rozwiązuje problem
                          no wlasnie wszystko wskazuje na ten wlasnie problem. wyglada to tak jakby tlok z pedalu sprzegla byl za krotki, albo silownik sprzegla nie wysuwa sie dostatecznie daleko (pozycja spoczynkowa)
                          jak to wyczyscic? jest jakis problem z demontazem? trzeba plyn spuszczac?

                          Komentarz

                          • oorsoo
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 197

                            #14
                            podobno da się wymontować, rozebrać i przeczyścić benzyną, a potem odpowietrzyć układ i powinno działać.... ale nie zawsze czyszczenie pomoże. nowa pompka to ok. 150-200 zł i do godzinki zabawy

                            Komentarz

                            • genio
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 198
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                              #15
                              to ja moze podepne sie pod temat

                              tesciu ma fabie i pare dni temu podczas startu i wcisnieciu sprzegla pedal zostal mu w podlodze - kilkukrotne wciskanie nie pomoglo, dopiero pociagniecie za pedal reka, potem juz bylo ok

                              ktos ma jakies sugestie ?

                              pzdr

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                genio, Tu znajdziesz więcej na ten temat http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/vie...3+sprz%EAg%B3a
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • genio
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 198
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                                  #17
                                  AdamB, thx a lot - z tego co ziomki piszą wynika, że to wysprzęglik sprzęgła :|

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    genio, prawdopodobnie :roll:
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    Pracuję...